1. #1

    SR50 Fälgar till Slider

    Tjenare alla moppepojkar.

    Jag har tänkt att beställa sr50 fälgar till min Slider , och vad jag har förstått så passar sr50's bakfälg med trumbroms rakt av, men framfälgen behöver man distanser?
    Kan någon lägga upp en guide eller bilder så jag förstår hur man ska göra, för jag har inte en blekaste
    SliderAnte @ Gamla Forumet.

  2. #2

    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    786
    skaffa skivkonventering och kör med aerox fälgar, jag har bilder hur man gör så pma isf

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av KeXet Visa inlägg
    skaffa skivkonventering och kör med aerox fälgar, jag har bilder hur man gör så pma isf
    Nej tack Jag vill ha trumbroms och sr50 fälgar
    SliderAnte @ Gamla Forumet.

  4. #4

  5. #5
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Det kommer du aldrig kunna fixa.. Isåfall får du försöka få tag på dom gamla sr50 fälgarna som hade trumbroms..
    Dom är inte så svåra att få tag på, varanan Sr50 på blocket har trumma.

  6. #6
    IK-TÄLJEs avatar
    Reg.datum
    Dec 2008
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    163
    Skulle inte tro det, svårt att hitta sr50s med trumbroms. Som att hitta vattenkylda speedfights. Hur kan du ta trumbroms över skiv?
    Alla barn tycker om att åka polisbil... men det går över med åldern

  7. #7

  8. #8
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Citat Ursprungligen postat av IK-TÄLJE Visa inlägg
    Skulle inte tro det, svårt att hitta sr50s med trumbroms. Som att hitta vattenkylda speedfights. Hur kan du ta trumbroms över skiv?
    Dom fläktkylda Sr50 har alltid trumbroms och jag har haft ett antal SR50 fälgar som varit trumbroms bara en gång har jag haft ett par med skiva.

    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Och varannan blocket säljare säljer sina fälgar också eller?
    Nej det sa jag inte men det lät som att dom inte existerade.

  9. #9
    Jag har fixat sr50 fälgar på min slider. Det var ett jävla jobb med att få reda på hur man ska göra men det gick tillslut.
    För det första så kan du inte använda original hastighetsmätarsensorn eller vad det är. Kanske går med en sr50 hastighetsmätarsak. Men har inte fått tag på en så vet inte om det passar.

    Du behöver distanser för att det ska passa. Först får du göra en distans som har 10 mm i innermått och 12 i yttermått. Som ska sitta på axeln. Sen behöver du göra en distans som sitter istället för hastighetsmätarsaken. Och sen får du kapa av distansen (original) som sitter vid skivbromsen för den är för lång. Och sen får du sätta några brickor eller distanser vid bromsoket. För oket måste längre in.

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av bossen Visa inlägg
    Jag har fixat sr50 fälgar på min slider. Det var ett jävla jobb med att få reda på hur man ska göra men det gick tillslut.
    För det första så kan du inte använda original hastighetsmätarsensorn eller vad det är. Kanske går med en sr50 hastighetsmätarsak. Men har inte fått tag på en så vet inte om det passar.

    Du behöver distanser för att det ska passa. Först får du göra en distans som har 10 mm i innermått och 12 i yttermått. Som ska sitta på axeln. Sen behöver du göra en distans som sitter istället för hastighetsmätarsaken. Och sen får du kapa av distansen (original) som sitter vid skivbromsen för den är för lång. Och sen får du sätta några brickor eller distanser vid bromsoket. För oket måste längre in.
    Kan inte du fixa en guide med bilder eller något? och vart kan man få tag på såna distanser?
    SliderAnte @ Gamla Forumet.

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av Andreas Visa inlägg
    Kan inte du fixa en guide med bilder eller något? och vart kan man få tag på såna distanser?
    svarva

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av Andreas Visa inlägg
    Kan inte du fixa en guide med bilder eller något? och vart kan man få tag på såna distanser?
    man kan inte precis göra en guide eftersom man måste svarva dom distanserna. Tror nog inte det finns att köpa i exakt dom måtten. Men jag kan ta bilder på hur det ser ut om det nu hjälper.
    Sen så för att veta vad måtten ska vara på distanserna som centrerar hjulet får du mäta ut själv. Och sen får du lämna in dom måtten till någon som svarvar så får du dina distanser =)
    nått mer du behöver veta ?

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av bossen Visa inlägg
    man kan inte precis göra en guide eftersom man måste svarva dom distanserna. Tror nog inte det finns att köpa i exakt dom måtten. Men jag kan ta bilder på hur det ser ut om det nu hjälper.
    Sen så för att veta vad måtten ska vara på distanserna som centrerar hjulet får du mäta ut själv. Och sen får du lämna in dom måtten till någon som svarvar så får du dina distanser =)
    nått mer du behöver veta ?
    Klurar nog ut det där, men länka gärna bilder
    SliderAnte @ Gamla Forumet.

  14. #14

    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    786
    Citat Ursprungligen postat av Andreas Visa inlägg
    Klurar nog ut det där, men länka gärna bilder
    Jag har en Sr50 ibak på min slider, och jag ska skivkonventera, kanske, du har lust att köpa?

  15. #15
    Citat Ursprungligen postat av KeXet Visa inlägg
    Jag har en Sr50 ibak på min slider, och jag ska skivkonventera, kanske, du har lust att köpa?
    Vad är det för färg? Vilket skick? Och hur mycket?
    SliderAnte @ Gamla Forumet.

  16. #16

    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    786
    Citat Ursprungligen postat av Andreas Visa inlägg
    Vad är det för färg? Vilket skick? Och hur mycket?
    Svart med röd fälgtejp, typ, 3 i skick, bjud

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in