1. #9511

  2. #9512
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    snabbast på 402 meter is the shiiiet
    Höhö
    Börjar dra ihop sig nu. Snart ska härket startas, om den verkligen fungerar
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  3. #9513

    Reg.datum
    Mar 2008
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 819
    Citat Ursprungligen postat av JuppeN Visa inlägg
    Höhö
    Börjar dra ihop sig nu. Snart ska härket startas, om den verkligen fungerar
    Detta handlar inte om era inlägg!

    Men jag var på en artonårsfest igår, där födelsedagsbarnet morfar var där. Han jobbade på bilprovningen men pensionerade sig alldeles precis om jag fattade det rätt.

    Så jag tänkte att jag kunde likaväl frånga ang rutorna. Om man har otur (bilen går inte igenom) så är det pga. Att dem inte har kontrollerat sidorutorna, då sätter dom 2a på det.

    Har skrivits en del ang airbag lampan med. Nu 2012 infördes det en ny regel, den lampan får inte lysa!

    Så nu har man ytterliggare ett problem.. Kan man dra till med att "jag har plockat bort" airbagen? Har bara på förarsidan alltså.

  4. #9514
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Detta handlar inte om era inlägg!

    Men jag var på en artonårsfest igår, där födelsedagsbarnet morfar var där. Han jobbade på bilprovningen men pensionerade sig alldeles precis om jag fattade det rätt.

    Så jag tänkte att jag kunde likaväl frånga ang rutorna. Om man har otur (bilen går inte igenom) så är det pga. Att dem inte har kontrollerat sidorutorna, då sätter dom 2a på det.

    Har skrivits en del ang airbag lampan med. Nu 2012 infördes det en ny regel, den lampan får inte lysa!

    Så nu har man ytterliggare ett problem.. Kan man dra till med att "jag har plockat bort" airbagen? Har bara på förarsidan alltså.
    Okej, men kör jag med rutorna uppe kommer dom garanterat ge mig en 2a? Så kan ju chansa och köra med dom nere? Eller förstod jag de du skrev fel?
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  5. #9515

  6. #9516
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    oj glömde lite dät ja! Ja du lär få garranterad 2 om du kör med uppe ja. Kör du med dom nere är det som jag beskrev, att dom inte kontrollerat rutorna.
    haha, okej. För har har 2 kompisar som klarat sig. Men var väl bara tur antar jag?

    Med rutorna nere alltså
    Senast redigerat av JuppeN den 2012-02-26 klockan 21:49.
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  7. #9517

  8. #9518

    Reg.datum
    Apr 2008
    Ort
    Nära havet
    Inlägg
    1 075
    Citat Ursprungligen postat av JuppeN Visa inlägg
    haha, okej. För har har 2 kompisar som klarat sig. Men var väl bara tur antar jag?

    Med rutorna nere alltså
    Bara börja bygga såhär då! http://www.garaget.org/video/115776
    '' philip - säger: är helt sjukt, tror jag spräckte förhuden innan''

  9. #9519
    Citat Ursprungligen postat av Mx Fidde Visa inlägg
    Bara börja bygga såhär då! http://www.garaget.org/video/115776
    Haha lätt
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  10. #9520
    slänger väl upp en bild på amgn också


  11. #9521
    Impulsköpte en 940 turbo på lunchsrasten i lördags, -98 gammal polisbil. Börja bygga sladdbil till sommarn nurå

  12. #9522
    Gjorde nyss klart de sista för att få blinkersena lysa.
    Köpte även nya orange'a lampor (Philips) då biltemas tappar färgen efter ett tag.

    Senast redigerat av JuppeN den 2012-02-28 klockan 17:06.
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  13. #9523
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Citat Ursprungligen postat av Parden Visa inlägg
    Hehe, fick tillfälle att testköra en för ett tag sen. Pinsamt slö tycker jag är lite i underkant, men visst. Superdupersnabb efter 100 är den ju inte. Går ju inte att jämnföra med turbobilar. Gillar formatet och motortypen, sen är den ju rent estetiskt rätt tilltalande enligt mig.
    Missförstå mig inte den är ju inte slö efter 100 om man jämför med vanliga bilar, men sett till effekt och 0-100 tiden så tycker jag att den bör gå betydligt bättre efter 100km/h också, efter 100 får den fan stryk av en 10år äldre 540ia som säkert är en halv sek slöare till 100km/h


    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    spela roll? lönt att ha en bil som toppar typ 300 när man ändå aldrig kör så fort? tycker alla bilar skulle varit strypta till 250, mer än så är bara dumt att köra
    Beror ju på vad man använder bilen till, själv tycker jag att bilen ska vara stabilt snabb genom hela registret, och inte bara upp till en viss hastighet, för att sedan tappa flåset. Själv kör jag betydligt oftare 100-200+km/h accelerationer än fullt ös 0-100km/h.
    Varför tycker du att alla bilar ska vara strypta till 250km/h? kör man så snabbt i Sverige så kör man redan mycket för snabbt, och då kan man ju lika gärna fortsätta om förhållandena tillåter. Tycker inte att jag ska behöva någon fartbegränsare som ska bestämma hur snabbt jag ska kunna köra! Så länge sommardäcken sitter på kör i alla fall jag regelbundet i 250km/h+ på motorvägen

    Edit: Med regelbundet menar jag inte varje dag, utan typ 1-2ggr per vecka.
    Senast redigerat av alleexs den 2012-02-27 klockan 20:01.

  14. #9524
    Fet risk!
    Moppemorfar

  15. #9525

  16. #9526
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Provåkte Skoda Superb kombi tfsi dsg idag! Vilken jävla bil för de pengarna alltså! =)
    Ja fast det är fortfarande en Skoda.. Polaren har en octavia rs, vilket jävla plastsmäck enligt mig, inte alls värd sina pengar. Superb är dock en annan sak

  17. #9527
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    Ja fast det är fortfarande en Skoda.. Polaren har en octavia rs, vilket jävla plastsmäck enligt mig, inte alls värd sina pengar. Superb är dock en annan sak
    Skoda är i princip det samma som vw, så, så mycket skit är det väl ändå inte?
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  18. #9528

  19. #9529

  20. #9530
    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    Missförstå mig inte den är ju inte slö efter 100 om man jämför med vanliga bilar, men sett till effekt och 0-100 tiden så tycker jag att den bör gå betydligt bättre efter 100km/h också, efter 100 får den fan stryk av en 10år äldre 540ia som säkert är en halv sek slöare till 100km/h
    Fast för mig spelar det ingen roll om jag blir ifrånåkt av en gammal rostig BMW. Ser inte ens hur det är väsentligt. Dålig jämförelse dessutom. Jag har inget behov längre att behöva hävda mig som en dåre ute på vägen. Totalt släppt det där. Kollar jag på bilar idag så tittar jag på mer en vad den gör 0-100 100-200 osv.

    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    Tycker inte att jag ska behöva någon fartbegränsare som ska bestämma hur snabbt jag ska kunna köra!
    Med ditt resonemang och "attityd" så skulle du nog behöva ett.

    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    Så länge sommardäcken sitter på kör i alla fall jag regelbundet i 250km/h+ på motorvägen
    Tänker inte komma med massa moralpredikningar men du förstår nog själv hur otroligt k*rkat det där är.

  21. #9531

  22. #9532
    Xenon till halvljuset beställt (35 watt, 5000k) Blir fint ihop med p-ljuset. Ser bra ruttet ut med halogen å "xenon vita" p-ljus.
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  23. #9533

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Citat Ursprungligen postat av JuppeN Visa inlägg
    Xenon till halvljuset beställt (35 watt, 5000k) Blir fint ihop med p-ljuset. Ser bra ruttet ut med halogen å "xenon vita" p-ljus.
    Bytt oljetråget å fått igång den ännu?

  24. #9534
    Citat Ursprungligen postat av Jontee Visa inlägg
    Bytt oljetråget å fått igång den ännu?
    Oljetråg är på väg de med

    Byter de nästa vecka

    Kommer vara bra nervöst när jag ska vrida på nyckeln höhö
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  25. #9535

    Reg.datum
    Apr 2008
    Ort
    Nära havet
    Inlägg
    1 075
    Citat Ursprungligen postat av JuppeN Visa inlägg
    Xenon till halvljuset beställt (35 watt, 5000k) Blir fint ihop med p-ljuset. Ser bra ruttet ut med halogen å "xenon vita" p-ljus.
    Tuffare att köra med dimljus och parkeringsljus.
    '' philip - säger: är helt sjukt, tror jag spräckte förhuden innan''

  26. #9536
    Citat Ursprungligen postat av Mx Fidde Visa inlägg
    Tuffare att köra med dimljus och parkeringsljus.
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  27. #9537

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Citat Ursprungligen postat av JuppeN Visa inlägg
    Oljetråg är på väg de med

    Byter de nästa vecka

    Kommer vara bra nervöst när jag ska vrida på nyckeln höhö
    Bra. Få väl hoppas de går bra då

  28. #9538
    Citat Ursprungligen postat av Jontee Visa inlägg
    Bra. Få väl hoppas de går bra då
    Jo håller tummarna för de.
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  29. #9539
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Skoda är i princip det samma som vw, så, så mycket skit är det väl ändå inte?
    Har inte sagt att det är skit, tycker dock att Skodas bilar är riktigt plastiga, med taskig känsla i tex material, knappar/vred och "dörrklang" Visst, man får det man betalar för, själv betalar jag dock mer än gärna extra för att få en VW eller Audi med mycket bättre känsla, även om mycket delar är gemensamt mellan bilarna. Undantaget är Nya modellen Superb, den är faktiskt helt okej enligt mig, dock långt ifrån BMW och Audi i kvalitetskänsla, i verklig kvalité kan jag inte uttala mig om, då jag aldrig ägt en superb + att modellen är relativt ny.

    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Okej! Sjukt prisvärd bil och med tanke på att de är fyra audi-ringar på alla delar som sitter i den kan man lika gärna köpa en sådan. Tycker de har blivit allt bättre och kan utan problem jämföras mot de överprisade Mercedeserna, Bmw:s osv.
    Nya Superb är helt klart prisvärd, men att säga att den utan problem kan jämföras med BMW och Mercedes (5-serie och E-klass??) så tar du i så du spricker! Superb kan klassas med tex Volvo V70, VW passat, Peugeot 508. Den är långa vägar från den tyska eliten (5-serie, A6 och e-klass)
    Sen är verkligen inte Mercedes och BMW överprissatta, BMW är ju riktigt mycket bil för pengarna, Mercedes var överprissatta ett tag, men nu har dem ju sänkt priserna.

    Citat Ursprungligen postat av Parden Visa inlägg
    Fast för mig spelar det ingen roll om jag blir ifrånåkt av en gammal rostig BMW. Ser inte ens hur det är väsentligt. Dålig jämförelse dessutom. Jag har inget behov längre att behöva hävda mig som en dåre ute på vägen. Totalt släppt det där. Kollar jag på bilar idag så tittar jag på mer en vad den gör 0-100 100-200 osv.
    Menar inte att du ska köpa en BMW för den är snabbare, menar mer att det (enligt mig) är tråkigt att passaten går så pass taskigt efter 100, sett till vad den gör 0-100. (om man nu får säga det om en 300hk bil) Själv föredrar jag en bil som drar jämt genom hela registret, sa 540 som ett exempel. Kunde lika gärna vara tex E55 AMG eller A8 6.0, ja du fattar hoppas jag..

    Då gör du som mig då, kollar verkligen inte 0-100 100-200 osv, köper den bilen som jag tycker passar mig, mina behov, förväntningar och olika krav.

    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    pålitligare än audi
    Har varken ägt Skoda eller Audi själv, men har polare med både Skoda och Audi, dock i olika klasser. Kan säga att Skodan krånglar långt mycket mer än Audi bilarna. I alla fall just dessa exemplar.

  30. #9540

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in