1. #7021
    Citat Ursprungligen postat av Mx Fidde Visa inlägg
    Ja, Går transportlinjen.
    Trevligt med en chaffis till här.

    Vilket år då?

  2. #7022
    Citat Ursprungligen postat av Antee Visa inlägg
    jag tar det här. allt handlar om hur man uppfattar saker och ting på ett forum. skriver du att jag inte har alla indianer i kanoten uppfattar jag det som om du tycker jag är "efterbliven", nog om det. påstår man att en bil som blir totalt smutskatstad av 80% av bilfolket är alla gånger bättre än den bil som är klassad som svensson bil får man argumentera för det.... det finns en anledning till att "svensson folket" väljer volvo framför saaben kan jag tycka?. jag jobbar inom bilbranschen på loven och det ända man hör från kollegor är just det "saab är skit". har själv skruvat på några saabar och en massa volvos i skolan och man märker ju direkt vilka som håller kvalite efter 15k mil etc
    Våra saabar har rullat snart 20k mil utan problem så det där med att saab är skit är bara skitsnack, dom krånglar lika mycket som v70.

  3. #7023

    Reg.datum
    Apr 2008
    Ort
    Nära havet
    Inlägg
    1 075
    Citat Ursprungligen postat av --Larsson-- Visa inlägg
    Trevligt med en chaffis till här.

    Vilket år då?
    2an, Dock 93a. Nog med nedskräpning här, finns på PM.
    '' philip - säger: är helt sjukt, tror jag spräckte förhuden innan''

  4. #7024
    FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Grödinge
    Inlägg
    1 376
    Citat Ursprungligen postat av --Larsson-- Visa inlägg
    Trevligt med en chaffis till här.

    Vilket år då?
    Här har du en till. Går också 2an. Gillar dock Scania bättre.
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Det är därför vi inte har några tjejer på forumet, alla kåta moppepojkar skrämmer iväg de (Rifat kommer och langar "eyYYYYYY kolla värsta guzzeen med feta götten, vill bazza henne asoo )

  5. #7025
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Våra saabar har rullat snart 20k mil utan problem så det där med att saab är skit är bara skitsnack, dom krånglar lika mycket som v70.
    var skrev jag att dem inte kunde rulla så långt? jag gämförde skicket på bilarna jag skruvade på vid samma miltal.... läs
    hette Monster_extream på förra forumet.
    http://www.garaget.org/?car=271209

  6. #7026
    Citat Ursprungligen postat av Antee Visa inlägg
    var skrev jag att dem inte kunde rulla så långt? jag gämförde skicket på bilarna jag skruvade på vid samma miltal.... läs
    man märker ju direkt vilka som håller kvalite efter 15k mil etc
    ...

  7. #7027

    Reg.datum
    Mar 2008
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 819
    Nej jag vet, men som sagt. Lägger inte pengar på sånt förrens den funkar maskinellt. yess hade tänkt att göra det, bytte olja + oljefilter nyss iaf. gick även över motorn med startgas, den läcker inte vid insug..

    det är ju inte helt oväntat att en bil som ser ut att vara ganska misskött krånglar... motorgång och förbrukning kan vara lmm som ekan sa, kolla annars gummit till insuget. Spricker i princip på alla gamla bmw
    Nae precis, känns som att man får köra denna tills den rasar och sedan skrota. Yess får kolla lmm då, för insug osv var helt.. Konstigt nog. Annars med rost osv är den relativt fräsch! (underredet).

    Tog bort massa skit idag iallafall, turkklädsel, tribalsen och alla andra fula dekaler, börjat ta av toning på bakrutan. Fått loss ca 30 meter sladd totalt sätt, på massa skit han hade kopplat in förut. Kopplat all el som ett rövhål.

  8. #7028
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Är det någon mer än jag som gillar Chevrolet Monte Carlo? Älskar den bilen (utséendemässigt iaf)! Ni har säkert "kört" den när ni lirat Gta San Andreas där den går under namnet "Majestic" och används av "gänget Ballas".


    Uploaded with ImageShack.us
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  9. #7029
    volvo 850 i 10-20k klassen, något man bör tänka på? Stor skillnad på 170motorn och övriga varianterna i soppaförbrukning eller något annat?

  10. #7030
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av guth Visa inlägg
    volvo 850 i 10-20k klassen, något man bör tänka på? Stor skillnad på 170motorn och övriga varianterna i soppaförbrukning eller något annat?
    144 hks motor (tror det var 144 eller 140) har högre förbrukning än GLT:n dvs 170 hk motorn, aja här får du lite prestanda specifikationer för varje bensin motor(förutom den med 126 hk )
    SE
    Max effekt:
    144 hk vid 5400 rpm
    Max vridmoment:
    206 Nm vid 3600 rpm
    0–100 km/tim:
    10,2 sek
    Maxhastighet:
    205 km/h
    Bränsleförbrukning:
    10 l/100km
    Bränsletyp:
    Bensin

    GLT

    Max effekt:
    170 hk vid 6200 rpm
    Max vridmoment:
    220 Nm vid 3300 rpm
    0–100 km/tim:
    8,9 sek
    Maxhastighet:
    210 km/h
    Bränsleförbrukning:
    9 l/100km
    Bränsletyp:
    Bensin
    T5 den du ska köpa om du vill att de ska röra på sig!
    Max effekt:
    226 hk vid 5280 rpm
    Max vridmoment:
    300 Nm vid 2000 rpm
    0–100 km/tim:
    7,5 sek
    Maxhastighet:
    240 km/h
    Bränsleförbrukning:
    10 l/100km
    Bränsletyp:
    Bensin
    Volvo 850 R du kanske inte har råd med en men om du öppnar plånboken så!
    Max effekt:
    250 hk vid 5400 rpm
    Max vridmoment:
    350 Nm vid 2400 rpm
    0–100 km/tim:
    6,8 sek
    Maxhastighet:
    250 km/h
    Bränsleförbrukning:
    11,2 l/100km
    Bränsletyp:
    Bensin

    Källa : Bilstart
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  11. #7031
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    144 hks motor (tror det var 144 eller 140) har högre förbrukning än GLT:n dvs 170 hk motorn, aja här får du lite prestanda specifikationer för varje bensin motor(förutom den med 126 hk )
    SE


    Källa : Bilstart
    gött att glt:n inte tar mer ! har bara kört en SE, alltså den med 144hk, tycker den kändes lite tråkig även om det trots allt är första bilen osv, hur är gltn egentligen? känner man att den är något rappare?

    har läst att växellådan kan börja lagga med 170 motorn, gäller det endast på de tidigare varianterna eller alla? hur långt ska den ha gått för att den börjar vara i risk zonen? vill helst ha en som gått typ 20-25k mil eller nå

  12. #7032
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av guth Visa inlägg
    gött att glt:n inte tar mer ! har bara kört en SE, alltså den med 144hk, tycker den kändes lite tråkig även om det trots allt är första bilen osv, hur är gltn egentligen? känner man att den är något rappare?

    har läst att växellådan kan börja lagga med 170 motorn, gäller det endast på de tidigare varianterna eller alla? hur långt ska den ha gått för att den börjar vara i risk zonen? vill helst ha en som gått typ 20-25k mil eller nå
    Jag har bara kört GLT:n och T5an (tyckte inte helt oväntat om T5an mer då den "flög fram") Men satsa på en senare variant så du kan ha 5-bultsfälgar, de tigare hade 4-bult

    Jag hade köpt en T5a (dock lite mer bensinpengar men om man har de så )

    Lite "rolig" fakta är att modellen med 126 hk motorn drar NÄSTAN lika mycket som T5-motorn med nästan 100 hk mer.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  13. #7033

  14. #7034

  15. #7035
    Denniss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    574
    Citat Ursprungligen postat av guth Visa inlägg
    gött att glt:n inte tar mer ! har bara kört en SE, alltså den med 144hk, tycker den kändes lite tråkig även om det trots allt är första bilen osv, hur är gltn egentligen? känner man att den är något rappare?

    har läst att växellådan kan börja lagga med 170 motorn, gäller det endast på de tidigare varianterna eller alla? hur långt ska den ha gått för att den börjar vara i risk zonen? vill helst ha en som gått typ 20-25k mil eller nå
    144 hästarn är piggare på lägre varv. Du måste varva GLT:n mera för att den ska vakna till liv pga av det variabla insuget som har ungefär samma princip som en turbo. Ger en effektknuff på högre varv dvs.

    Växellådorna är ett känt problem. Mest på 2:ans växel. Dom flesta lådorna byttes på garantin...

    4 bulten kan du enkelt byta ut mot 5 bult. Nya lager och skivor runt om så är sakerna biff

  16. #7036
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    ...
    skojar du på fullaste allvar? jag jämförde skicket på bilarna vid det miltalet. SKRIVER INTE att saaben slutat funka och INTE att bilen inte kan rulla 20k mil. jag skrev att SKICKET på bilarna vid samma miltal så höll volvon bättre standard än saaben. förstår du nu? annars ber jag dig att pma ditt mobil nummer så kan jag förklara långsamt för dig så du förstår.
    hette Monster_extream på förra forumet.
    http://www.garaget.org/?car=271209

  17. #7037
    Köpte ny Hitlersläde idag=) hade en 190e 2,6 förr förra vintern saknade den lite förra året så fick bli en 300e med 3l sexa denna lek/vinterbil kan fixa bild imorrn om så önskas

  18. #7038
    Emil123s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Kjula flygraka
    Inlägg
    688
    Citat Ursprungligen postat av Melon Visa inlägg
    Skitsamma , en saab med 220hk och 360nm spöar Porsche 911 Turbo 70-160km/h. Så om du tror att en V70 hänger på, kan du bada i nattmössan. Och komfort får man alltid kommentarer att den är grymt skön att åka och sitta i.

    Vill också säga att ja sa inget om att det var bra kvalitet. MEN du ska bara veta hur många nyare Volvo'sar som inte heller pallar trycket.
    Måste bara sätta ett finger med i leken här, alltid skoj att reta Volvograbbarna!

    Saab 9-5 Aero 230 hk/350 Nm vs Volvo V70 T5 250 hk/330 Nm


    Tänker inte säga så mycket mer än så, jag väljer Saab före Volvo alla dagar i veckan och jag har mina anledningar. Ni Volvopojkar som inte kan komma med bättre argument bör svälja stoltheten och testa bilarna först innan ni uttrycker er.
    Don´t make excuses, make horsepower!

  19. #7039
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Citat Ursprungligen postat av Melon Visa inlägg
    Skitsamma , en saab med 220hk och 360nm spöar Porsche 911 Turbo 70-160km/h
    HAHAHA hoppas du inte är seriös nu va? Tror du verkligen att en sketen 9-5a med 220hk kan spöa en 911 turbo?

    Undrar i sådant fall vad min 500E skulle göra med en 911 turbo, äta den till frukost ordentligt? Med tanke på att jag piskade upp en 9-5 aero 07 (260hk) från 80-160km/h utan några problem. t.o.m. automaten i ekonomi läge..
    Möjligen kan jag hålla hyfsat jämt med en 911 turbo (964 turbo, från tidigt 90-tal)

    Men en nyare 911 turbo, som jag antar att saaben ska kunna spöa från tex år 2003, så åker jag på storpisk, och åter igen storpisk.. 996 turbo, från år 03 gör ju 0-100 på 4.0sek, toppar minst 305km/h, och gör 0-160 på 8.9sek. Gör ens saaben 70-160 på 8.9 sek?

  20. #7040

  21. #7041
    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    HAHAHA hoppas du inte är seriös nu va? Tror du verkligen att en sketen 9-5a med 220hk kan spöa en 911 turbo?

    Undrar i sådant fall vad min 500E skulle göra med en 911 turbo, äta den till frukost ordentligt? Med tanke på att jag piskade upp en 9-5 aero 07 (260hk) från 80-160km/h utan några problem. t.o.m. automaten i ekonomi läge..
    Möjligen kan jag hålla hyfsat jämt med en 911 turbo (964 turbo, från tidigt 90-tal)

    Men en nyare 911 turbo, som jag antar att saaben ska kunna spöa från tex år 2003, så åker jag på storpisk, och åter igen storpisk.. 996 turbo, från år 03 gör ju 0-100 på 4.0sek, toppar minst 305km/h, och gör 0-160 på 8.9sek. Gör ens saaben 70-160 på 8.9 sek?
    HAHA ellerhur!

    brukar inte bry mig om "saab folket"s påstående men detta är fan överdrift! saab piskar porsche o saab piskar allt och saab är bästa bilen komfort väg. kan "saab folket" i denna tråden förklara varför ert super bolag som tillverkar era super bilar ligger med skulder på över tio miljarder kronor, kanske för att bilen är så helt sjukt fantastisk?

    väntar med spänning på en argumentation från saabfolket om hur dem skulderna bara kunde dyka upp helt plötsligt...
    hette Monster_extream på förra forumet.
    http://www.garaget.org/?car=271209

  22. #7042
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Antee Visa inlägg
    HAHA ellerhur!

    brukar inte bry mig om "saab folket"s påstående men detta är fan överdrift! saab piskar porsche o saab piskar allt och saab är bästa bilen komfort väg. kan "saab folket" i denna tråden förklara varför ert super bolag som tillverkar era super bilar ligger med skulder på över tio miljarder kronor, kanske för att bilen är så helt sjukt fantastisk?

    väntar med spänning på en argumentation från saabfolket om hur dem skulderna bara kunde dyka upp helt plötsligt...
    Precis om SAAB nu är bäst på allt varför köper inga då deras bilar? Jämför gärna värdeminskningen på en SAAB 9-5 och en Volvo V70 med
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  23. #7043

  24. #7044
    Citat Ursprungligen postat av Findus Visa inlägg
    Ställer mig inte på någons sida, men två bidragande anledningar till att Saab har det så illa ställt är för att de har inte nog med utbud för att konkurrera. De har 95 och 93. Thats it.

    Sen är Saab starka på hemmaplan. Ungefär som Alfa romeo. Utomlands är Saab inte starkt och för att överleva måste de starka sin ställning.

    Det räcker inte med att endast vara stark på hemmaplan. Särskilt inte i den branschen.
    precis. men folket utomlands väljer också v70in före en 9-5a. finns ju en anledning till att england tex använder dem som snutbilar och man ser dem mycket utomlands.

    har själv inget emot saab utan det är dess fantaster som tror sig köra runt i en bil i klass med ferrari och trycker mer än gärna ner alla andra märke. försvarar volvo enbart av den anledningen. alla i familjen kör tyskt och där av ligger mitt intresse av märken där nere ifrån...
    hette Monster_extream på förra forumet.
    http://www.garaget.org/?car=271209

  25. #7045
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Jaja den här kampen om märken har varit uppe många gånger förut och kommer hända igen.
    Men känns fruktansvärt onödigt.
    Saab anses mer en entusiast bil, ifall enligt Saab själva. Och när folk tänker praktiskt kommer oftast tankarna till V70.
    Folk köper en V70 för att dom har 2.5barn och en vovve. Inte för att dom älskar bilar. Saab köper man om inte bryr sig (gäller ju även Volvo givetvis), kan Saab's historia, är bil intresserad, bor i Trollhättan.
    Volvo har ju dessutom mer anställda och därför mer tjänstebilar som rullar ute.
    Många företag tillåter inte idag att man använder Saab inom företaget heller för man är inte säker på deras framtid.

  26. #7046
    FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Grödinge
    Inlägg
    1 376
    Citat Ursprungligen postat av Emil123 Visa inlägg
    Måste bara sätta ett finger med i leken här, alltid skoj att reta Volvograbbarna!

    Saab 9-5 Aero 230 hk/350 Nm vs Volvo V70 T5 250 hk/330 Nm


    Tänker inte säga så mycket mer än så, jag väljer Saab före Volvo alla dagar i veckan och jag har mina anledningar. Ni Volvopojkar som inte kan komma med bättre argument bör svälja stoltheten och testa bilarna först innan ni uttrycker er.
    Vänta nu? Du ska kanske gämföra med Ren?
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Det är därför vi inte har några tjejer på forumet, alla kåta moppepojkar skrämmer iväg de (Rifat kommer och langar "eyYYYYYY kolla värsta guzzeen med feta götten, vill bazza henne asoo )

  27. #7047
    Citat Ursprungligen postat av FlexBiel Visa inlägg
    Vänta nu? Du ska kanske gämföra med Ren?
    Det där var R motorn , annars hade den haft 225hk. Ännu mer slakt.


  28. #7048
    FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Grödinge
    Inlägg
    1 376
    Citat Ursprungligen postat av Melon Visa inlägg
    Det där var R motorn , annars hade den haft 225hk. Ännu mer slakt.
    Du måste vara dum i huvudet? Det där var T5an, R motorn har för fan 300 hk. Yttra dig inte om du inte vet.




    Varnad för personangrepp//Rexxy
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Det är därför vi inte har några tjejer på forumet, alla kåta moppepojkar skrämmer iväg de (Rifat kommer och langar "eyYYYYYY kolla värsta guzzeen med feta götten, vill bazza henne asoo )

  29. #7049
    hade glömt att merparten av medlemmarna här just fått könshår!

  30. #7050
    FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Grödinge
    Inlägg
    1 376
    Citat Ursprungligen postat av Linkan_88 Visa inlägg
    hade glömt att merparten av medlemmarna här just fått könshår!
    Gillar bara inte att folk snackar när dom egentligen inte vet ett skit om saken.
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Det är därför vi inte har några tjejer på forumet, alla kåta moppepojkar skrämmer iväg de (Rifat kommer och langar "eyYYYYYY kolla värsta guzzeen med feta götten, vill bazza henne asoo )

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in