1. #4651

  2. #4652

  3. #4653
    Gah, får ju fetingdamp. Kom en snubbe som ville köpa bilen min, så sa jag till honom - att han skulle vara 100% säker på att han skulle ha bilen om han skulle komma annars skulle han skita i det. Men han var säker, så jag körde till Pappa och hämtade däck och ljuddämpare och annat skit som skulle skickas med. Så kommer idioten och klagar på saker som stod i annonsen och skulle inte ha den ändå. Arab*****n kunde stannat hemma i Landskrona och sparat mig både bensin och tid!!!!

  4. #4654

  5. #4655

  6. #4656
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Sånna där jävla människor blir man så förbannade på!
    En aning.. men nu fixar jag spindellederna på bilen och skickar iväg den mycket dyrare istället

  7. #4657

  8. #4658
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Ni som funderar på att köpa Saab, köp ALDRIG 93:an med röd tändkasset. Jag tror de börjar vid -00 om jag inte är helt ute och cyklar. Så man skall köra med de med den svarta tändkasseten dvs årsm -98 och 99.
    De bilarna ska tydligen ha något allvarligt friktionsfel och det kan stå en dyrt.

    Ni kanske redan visste det, men för er som inte vet .
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  9. #4659
    Någon vill byta en fin Renault 5 besiktad och skattad, sov däck mot min super 9, vet ej hur jag ska göra.

    jag behöver en bil. men renault 5... kom igen.... :S

  10. #4660
    Citat Ursprungligen postat av M.Larsson Visa inlägg
    Någon vill byta en fin Renault 5 besiktad och skattad, sov däck mot min super 9, vet ej hur jag ska göra.

    jag behöver en bil. men renault 5... kom igen.... :S
    Åker allvarligt hellre moppe än en gammal renault 5
    En svensk tiger!

  11. #4661
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Tänkte de kunde vara kul om vi kunde på förstasidan ha en lista med kända fel på olika bilar?
    Så man vet vad man skall tänka på när man köper bil, kommer det bli dyrt att laga och så vidare..

    Vad tycker ni?
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  12. #4662
    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Ni som funderar på att köpa Saab, köp ALDRIG 93:an med röd tändkasset. Jag tror de börjar vid -00 om jag inte är helt ute och cyklar. Så man skall köra med de med den svarta tändkasseten dvs årsm -98 och 99.
    De bilarna ska tydligen ha något allvarligt friktionsfel och det kan stå en dyrt.

    Ni kanske redan visste det, men för er som inte vet .
    Det finns ingen 93 från och med 1960.

    Dessutom verkar du ha blandat ihop dom.

    9-3 från '00 har svart tändkassett.

    9-3 från '98 har röd. Undantaget 9-3 Viggen som har svart på alla årsmodeller.

    Ska man köpa en 9-3 så är det den med röd kassett som de flesta tipsar om då den inte har problem med oil sludge som den svarta har.

    Röd kassett= Trionic 5
    Svart kassett= Trionic 7


    Dessutom så anser jag att oil sludge-hysterin är överdriven. Bara att kolla så att bilen har fått olja mer än vad som står i serviceboken samt att den har den senaste vevhusventilationen så behöver man inte oroa sig särskilt mycket.
    Dock så ska man veta att trimmar man över 300hk så är det nästan ett måste att byta kolvar då dessa är betydligt svagare än T5 kolvar.

  13. #4663

  14. #4664

  15. #4665
    Citat Ursprungligen postat av TheDude Visa inlägg
    Körande/rullande bil men ingen förare?

  16. #4666
    Citat Ursprungligen postat av --Larsson-- Visa inlägg
    Det finns ingen 93 från och med 1960.

    Dessutom verkar du ha blandat ihop dom.

    9-3 från '00 har svart tändkassett.

    9-3 från '98 har röd. Undantaget 9-3 Viggen som har svart på alla årsmodeller.

    Ska man köpa en 9-3 så är det den med röd kassett som de flesta tipsar om då den inte har problem med oil sludge som den svarta har.

    Röd kassett= Trionic 5
    Svart kassett= Trionic 7


    Dessutom så anser jag att oil sludge-hysterin är överdriven.
    Citat Ursprungligen postat av --Larsson-- Visa inlägg
    Bara att kolla så att bilen har fått olja mer än vad som står i serviceboken samt att den har den senaste vevhusventilationen så behöver man inte oroa sig särskilt mycket.
    Dock så ska man veta att trimmar man över 300hk så är det nästan ett måste att byta kolvar då dessa är betydligt svagare än T5 kolvar.
    Kan säga att det inte är det skött oljebyten, men ändå åkt på 2st motorras

  17. #4667
    Citat Ursprungligen postat av The_svensson Visa inlägg
    [B]

    Kan säga att det inte är det skött oljebyten, men ändå åkt på 2st motorras
    Givetvis kan det hända ändå

  18. #4668
    Citat Ursprungligen postat av --Larsson-- Visa inlägg
    Givetvis kan det hända ändå
    MEN 2 GÅNGER PÅ 2 ÅR !


    Har hört att saab är kvalitet

  19. #4669
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Är intresserad av den här om ja kan pruta ner den till 9 k. http://www.blocket.se/alvsborg/Volvo....htm?ca=20&w=2
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  20. #4670
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Är intresserad av den här om ja kan pruta ner den till 9 k. http://www.blocket.se/alvsborg/Volvo....htm?ca=20&w=2
    Inte för att vara den som är den, men är en tusenlapp så jävla viktig för dig så tror jag inte bilköp är det du borde satsa på. köp en cykel istället.

  21. #4671
    inget jag skulle köpa i alla fall :S

    och verkligen inte för 9 som den såg ut samt miltal

  22. #4672
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Inte för att vara den som är den, men är en tusenlapp så jävla viktig för dig så tror jag inte bilköp är det du borde satsa på. köp en cykel istället.
    Jo det jag skrev lät väldigt fel, men med tanke på att jag behöver köpa sommahjul och skatta den relativt snart+ försäkringen på 3 k. Så handlar det om att få ihop det i slutändan.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  23. #4673
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Jo det jag skrev lät väldigt fel, men med tanke på att jag behöver köpa sommahjul och skatta den relativt snart+ försäkringen på 3 k. Så handlar det om att få ihop det i slutändan.
    Som sagt, om din budget hänger och fallerar på 1 tusenlapp ska du nog spara ihop lite mer pengar innan du ger dig in i bil-djungeln....

  24. #4674


    min bil, trakassera mig inte för att jag är ***** och kör en bil som passar mig.

  25. #4675

    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Gothenburg
    Inlägg
    200
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Jo det jag skrev lät väldigt fel, men med tanke på att jag behöver köpa sommahjul och skatta den relativt snart+ försäkringen på 3 k. Så handlar det om att få ihop det i slutändan.
    Det jag tänker på mer när de gäller den bilen är besiktningsterminen som snart går ut... Om du knappt har råd med försäkringen så blir de inte kul om massa dolda fel visar sig och du sitter med körförbud på den.

  26. #4676
    Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Norrtälje
    Inlägg
    1 283
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Är intresserad av den här om ja kan pruta ner den till 9 k. http://www.blocket.se/alvsborg/Volvo....htm?ca=20&w=2
    Du vet att den Volvon är trolgitvis totalt slut, eftersom den gått 30.000 mil och det är turbo! Spara dina pengar ist och köp en lite nyare bil!
    Citat Ursprungligen postat av Drenner Visa inlägg
    varvstoppet 24/7!
    "Your friends are close but your enemies are closer" -The Way To Suicide

  27. #4677
    Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Norrtälje
    Inlägg
    1 283
    Citat Ursprungligen postat av Gillo Visa inlägg
    Du vet att den Volvon är trolgitvis totalt slut, eftersom den gått 30.000 mil och det är turbo! Spara dina pengar ist och köp en lite nyare bil!
    Edit: Sen hade den kapade fjädrar, stumt alltså!
    Citat Ursprungligen postat av Drenner Visa inlägg
    varvstoppet 24/7!
    "Your friends are close but your enemies are closer" -The Way To Suicide

  28. #4678
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Gillo Visa inlägg
    Du vet att den Volvon är trolgitvis totalt slut, eftersom den gått 30.000 mil och det är turbo! Spara dina pengar ist och köp en lite nyare bil!
    30k mil är ingenting för en Volvo. Finns flera polisbilar (fulltryckare) som gått över 50 k mil, köper jag den så skulle jag givetvis åtgärda fjädrarna .
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  29. #4679
    Men det kan ju vara lite skillnad i körsätt mellan länsman och 18 åringar med

  30. #4680
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Jappsen Visa inlägg
    Men det kan ju vara lite skillnad i körsätt mellan länsman och 18 åringar med
    Jo men om serviceboken är okej så ,sen så beror det på hur den ser ut i verkligheten med.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in