Sidan 94 av 400 Första ... 44849293949596104144194 ... Sista
  1. #2791
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    Passat variant TDI?
    typ 8k i skatt. Därför det måste vara en nyare bil om det ska vara diesel. tex Golf 5, kostar endast 3k i skatt.

  2. #2792

  3. #2793

  4. #2794
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    Men en 03 då typ? Vet att vanliga 1.8 t ligger runt 40
    Fortfarande över 6.5k i skatt. Plus att det finns inte många alls under 20k mil. :/

  5. #2795

  6. #2796
    Citat Ursprungligen postat av HHR Visa inlägg
    Funderat på det med. Körde en 523 -98 (170 hk) lite tidigare, den jämfört med min 940 var ju verkligen skillnad, men där la jag verkligen märke till att ryggen flyttade sig i sätet när man drog på. I 750:n så ligger ju ryggen redan rätt på plats. Så jag vet inte vad det är. Kanske inte går bättre än då med den vikten.


    http://www.youtube.com/watch?v=DXzV0caCrGg

    Äh, denna går nog likvärdigt, tycker ljudet känns samma, alltså tiden för att varva ut. Aja, jag måste ha ställt förväntningarna lite väl högt.
    jaa de kan nog va lätt att man har för stora förväntningar på den. bilen är ju inte gjord för att vara sportig å så. den ska lixom gå mjukt å tugga fram men endå kunna komma upp i hastighet relativt fort
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Ris i föggen?

  7. #2797
    Citat Ursprungligen postat av TheDude Visa inlägg
    Hur är försäkringen på en sån för en 18 åring ungefär?
    Citat Ursprungligen postat av vivarn Visa inlägg
    Undrar det samma, vad ligger den på?
    tjaa kollade lite snabbt på min 525:a på insplanet.com ... och ja... trafik ligger på 19.9k på billigaste alternativet som fanns där men på lilla mamma ligger den på 3.8^_^ en 520 därimot ligger på 5k.. på nptt bolag jag hittade en gång.
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Ris i föggen?

  8. #2798

  9. #2799
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    min 525a kostar 1.9 halvförsäkring på pappa
    om året?
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Ris i föggen?

  10. #2800
    Citat Ursprungligen postat av Bjorviken Visa inlägg
    Kooolt! En harlequin Polo till salu på blocket!

    http://www.blocket.se/skaraborg/VW_P...m?ca=23_11&w=3
    http://kcgadiyar.files.wordpress.com...emotivator.jpg

    Funderar på att lacka ventilkåpan på hondan. Gillar utseendet på krymplack, men finns det på burk som klarar värmen?

  11. #2801
    http://213.132.112.100/images/89/8916035569.jpg

    Vad tror ni, golf vr6 -94 får med mycket delar om man vill för 7,5
    Ursäkta för den dåliga bilden men tror ni att det är något att ha?

  12. #2802

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Bromma/Järfälla
    Inlägg
    136
    Någon som vet hur man ser att en xenonlampa är trasig? Om det går att se

  13. #2803
    Citat Ursprungligen postat av Rille Visa inlägg
    Någon som vet hur man ser att en xenonlampa är trasig? Om det går att se

    När den inte lyser?

  14. #2804
    Nu står 300an hemma, startade direkt efter att ha stått i flera månader

  15. #2805

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Bromma/Järfälla
    Inlägg
    136
    Citat Ursprungligen postat av Gurkiz Visa inlägg
    När den inte lyser?
    Blööh! Har fyra st och en är trasig vet inte vilken... Har ingen ballast här och nu att koppla in i!

  16. #2806
    Citat Ursprungligen postat av Rille Visa inlägg
    Blööh! Har fyra st och en är trasig vet inte vilken... Har ingen ballast här och nu att koppla in i!
    Hihihih
    Jag kan inte svara på din fråga tyvärr! Men bäst hade väl varit att hitta en ballast!

  17. #2807

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Bromma/Järfälla
    Inlägg
    136
    Citat Ursprungligen postat av Gurkiz Visa inlägg
    Hihihih
    Jag kan inte svara på din fråga tyvärr! Men bäst hade väl varit att hitta en ballast!
    Haha har fyra st fast dem är hos pappsen hela 8km bort! Ska kolla det imorn tänkte bara om man på något lätt sett kunde se(känna?) vilken som var trasig

  18. #2808

  19. #2809
    Citat Ursprungligen postat av Bjorviken Visa inlägg
    Vettigt val unge man!
    Tackar!
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    en modellbroder, grattis!
    Tack så mycket!
    Citat Ursprungligen postat av hablam Visa inlägg
    en 525 som mig! ser väldigt fräsch ut
    Tackar, är mycket nöjd änså länge! Finns ju såklart rost lite varstans som ska fixas!
    Citat Ursprungligen postat av TheDude Visa inlägg
    Hur är försäkringen på en sån för en 18 åring ungefär?
    Morsan står på bmwn och hon får betala 2200 för trafik hos trygghansa!
    Och jag vill inte ens veta vad den skulle kosta om den skulle stå på mig.

    Lite övrig info om bilen för den som vill veta lite om den.
    24-ventils rak 6:a på 192 hk. Daytonaviolett metallic.
    Många nya delar som ny ljuddämpare, fjädrar och stötdämpare runt om, samtliga bromsrör och bromsslangar,
    bussningar i bakvagnsbrygga och samtliga styrstag.
    Utrustad med centrallås, abs, servostyrning, elhissar fram, elspeglar, stora färddator, stereo med cd, m o k värmare.
    Fräscha 17 tums sommardäck på Ace fälgar och 15 tums Nordfrost med dåliga dubbar på TSW fälgar. Xenon 50w i helljus

  20. #2810

  21. #2811
    VINTERHÄCK

    To much is never enough.. !

  22. #2812
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    Låter som ett bra köp!
    samma utrustningsnivå som jag har på min, alldeles lagom, enda som saknas är svart skinn :/
    Ja jag fick den för rätt bra pris tycker jag själv 8000kr, jag känner dom som hade bilen (därför jag fick den till ett bra pirs) dom köpte bilen 1999.
    Men det är som sagt lite rost som jag ska fixa på skärmarna och runt domkraftsfästen i golv tyvärr,
    det är ju tur att man är svetsare, och att lärare och hjälper till om man tar med bilen till skolan.
    Sen håller jag med dig det som saknas är svart skinn!! men får se om det blir i framtiden!

  23. #2813
    Citat Ursprungligen postat av Orre Visa inlägg
    VINTERHÄCK

    Manlig! Med biltemas kromkapslar också!

  24. #2814
    Citat Ursprungligen postat av DaTTe Visa inlägg
    Manlig! Med biltemas kromkapslar också!

    Riktigt hardcore! Går som faaan..
    To much is never enough.. !

  25. #2815
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Ni som försäkrar på era föräldra, ni vet väl ifall om ni krockar med bilen får ni troligtvis betala själva, försäkringen gäller inte..

    T.ex. om Åkerlunds mamma har en v70, sedan så äger en lekbil och har en son på 18år.. Försäkringsbolagen är inte dumma!

    Fast detta visste ni säkert redan!
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  26. #2816
    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Ni som försäkrar på era föräldra, ni vet väl ifall om ni krockar med bilen får ni troligtvis betala själva, försäkringen gäller inte..

    T.ex. om Åkerlunds mamma har en v70, sedan så äger en lekbil och har en son på 18år.. Försäkringsbolagen är inte dumma!

    Fast detta visste ni säkert redan!
    Finns ett alternativ att välja när man försäkrar en bil. Det är att berätta för försäkringsbolaget att personer under 24/25 år kommer att köra bilen. Priset stiger en aning, men man försäkrar bilen regelrätt enligt lagen.

  27. #2817

  28. #2818
    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Ni som försäkrar på era föräldra, ni vet väl ifall om ni krockar med bilen får ni troligtvis betala själva, försäkringen gäller inte..

    T.ex. om Åkerlunds mamma har en v70, sedan så äger en lekbil och har en son på 18år.. Försäkringsbolagen är inte dumma!

    Fast detta visste ni säkert redan!
    Nu är det så att jag vet med egen erfarenhet, en polare hade exakt en 525a när han var 18 och den stod på hans pappa och det komiska är att han äger just en v70 som du nämner,
    och hans son krockade med bmwn och försäkringsbolaget sa inte något om det.
    Sen som Bjorviken sa, det finns ett alternativ att berätta att en under 24 kommer köra bilen, och det är just det vi har gjort här hemma och jag tror det steg i priset med 200-300kr per år.

    En annan sjuk sak, vi kollade upp vad tjejens syrras bmw m5 skulle kosta på mig, hos trygghansa tror jag det var, Den skulle gå på 82 000kr per år.

  29. #2819
    Citat Ursprungligen postat av sjöblom! Visa inlägg
    Mja, du får ju ändå låna bilen av morsan som äger den Men det är klart man får passa sig lite, blir lite jobbigare när något väl händer att täcka upp historian osv .. Därför jag har mina bruks/busbilar på mig själv och den "dyra" på morsan



    Är ju inte helt rätt, för att det ska vara helt regelrätt så ska den huvudsakliga föraren vara försäkringstagaren Men det blir lättare att "komma undan" med det!
    Ja, jo.. Det är iofs sant. Men det blir rätt tufft för dom att bevisa vem som kört bilen mest

  30. #2820

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in