1. #9091

  2. #9092

  3. #9093

  4. #9094
    Vad ska jag ha för däck på mina plåtfälgar, 17" 6.5" breda?
    Vill gärna ha låg profil, kan inget om dimensioner till bildäck så känner mig lost..

  5. #9095

  6. #9096
    Citat Ursprungligen postat av Findus Visa inlägg
    Ja, jag gjorde det utan resultat. Men jag lämnade in skiten. Fixat och fungerar bra nu!
    det hälper inte när det väl frösit utan det är som förebyggande syfte
    hette Monster_extream på förra forumet.
    http://www.garaget.org/?car=271209

  7. #9097
    Hallå grappar!

    Tänkte höra med er lite snabbt ba. Finns de någon stämpel på bmw motorerna om vilken motor de är? För finns en motor liggandes i skolan som jag kunde få oljetråget ifrån

    Har för mig att de står något på blocket? Men de är väl bara liter?

    Är stora sexan jag behöver ett tråg till. m30in (för dom som inte läst tidigare inlägg) Då står de ju 3.5 på mitt block. Men lär finnas fler motorer de står 3.5 än till m30in? Rätta mig om jag har fel!

    / Jesper
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  8. #9098
    Citat Ursprungligen postat av JuppeN Visa inlägg
    Hallå grappar!

    Tänkte höra med er lite snabbt ba. Finns de någon stämpel på bmw motorerna om vilken motor de är? För finns en motor liggandes i skolan som jag kunde få oljetråget ifrån

    Har för mig att de står något på blocket? Men de är väl bara liter?


    Är stora sexan jag behöver ett tråg till. m30in (för dom som inte läst tidigare inlägg) Då står de ju 3.5 på mitt block. Men lär finnas fler motorer de står 3.5 än till m30in? Rätta mig om jag har fel!

    / Jesper

    Det finns nog gjut eller modellnummer på alla motorblock. Går nog att goggla fram på nätet vad det är för motor.
    Moppemorfar

  9. #9099
    Citat Ursprungligen postat av CiaoBella Visa inlägg
    Det finns nog gjut eller modellnummer på alla motorblock. Går nog att goggla fram på nätet vad det är för motor.
    Okej, ska kolla upp vad jag hittar för nummer på den motorn imorgon så ska jag slå upp lite!
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  10. #9100

  11. #9101
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Kör volvostyle på beemern! Rött motorblock nu haha..
    Bild!
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  12. #9102

  13. #9103
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    haha jag tog faktiskt ingen.. La bara på första lagret. Putsade även upp ventilkåpan och lite annat ganska bra. Har inga motorkåpor på bilen så när man öppnar huven syns det..

    Ganska kul med målat block, något som flög i mig och blir ju lite fräschare än gammal runk grå. När man ändå har motorn ute kan man ju passa på, kommer även fixa lite i motorrummet.
    Okej. Se till å fixa en när de är klart, kul å se

    EDIT; Blir å hämta bmwn på torsdag eftermiddag
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  14. #9104

  15. #9105
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Får man hoppas att vi möts vid nå rödljus
    Hihi, kunde inte hålla mig! Måste ha något finare att åka än 740in i sommar .
    Farsan, "Du får låna pengar till de där skrotet om du säljer den så fort du fixat tråget!".
    Jag, - "Kan väl diskuteras"
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  16. #9106

  17. #9107

  18. #9108

  19. #9109
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Gott! Hoppas skicket duger då.
    Jadå, kan lägga upp rätt nytagna bilder om du vill se? 3 månader gamla ~~

    Citat Ursprungligen postat av sjöblom! Visa inlägg
    Ta ett par bilder på¨den med så kan jag nog hjälpa dig annars..
    Perfekt! Bilder kommer imorgon.

    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    '
    U
    Haha bra de! Blir fint med den där! Sälj av volvon ist, om du får Bmw:n att gå bra och fint DVS! Ska du på Uppsala träffen btw?
    Jadå, blir nog så. Om de går som planerat

    "första bilträffen i Uppsala för i år?" Njae vette fan haha, men är bmwn klar så
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  20. #9110
    Mattyyys avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    649
    Ungefär hur mycket kostar det att skrämma upp en Audi A3 1,8T Quattro modellen runt början på 2000-talet alltså till cirka 200hk/250hk? Vad skulle ni valt en Golf eller A3 Quattro?
    You're so homo that even Justin Bieber look straight!

  21. #9111
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av Mattyyy Visa inlägg
    Ungefär hur mycket kostar det att skrämma upp en Audi A3 1,8T Quattro modellen runt början på 2000-talet alltså till cirka 200hk/250hk? Vad skulle ni valt en Golf eller A3 Quattro?
    Ett chip räcker, men vill du få någon extra hästkraft kan du slänga i ett insatsfilter och ett sportavgassystem. Bara chip kostar mellan 4-8k beroende var du köper och vad som ingår.

  22. #9112
    Mattyyys avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    649
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Ett chip räcker, men vill du få någon extra hästkraft kan du slänga i ett insatsfilter och ett sportavgassystem. Bara chip kostar mellan 4-8k beroende var du köper och vad som ingår.
    Ett sportavgas har min kusin liggandes så om jag köper en sån så blir det ett Borla rör men har du nån erfarenhet av dessa bilar eller?
    You're so homo that even Justin Bieber look straight!

  23. #9113
    Citat Ursprungligen postat av Mattyyy Visa inlägg
    Ett sportavgas har min kusin liggandes så om jag köper en sån så blir det ett Borla rör men har du nån erfarenhet av dessa bilar eller?
    http://www.garaget.org/forum/viewtop...72846#p3072846

    Spännande projekt med en 1.8t, du kan ju kolla om han harchip liggandes

  24. #9114
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av Mattyyy Visa inlägg
    Ett sportavgas har min kusin liggandes så om jag köper en sån så blir det ett Borla rör men har du nån erfarenhet av dessa bilar eller?
    Borla avgas är ju alltid fint!
    Ingen erfarenhet av bilarna, dock tittat på 1.8T motorn förut och vad som krävs för att stressa den lite

  25. #9115
    Jag har äntligen köpt en ny brukis. vw Passat 1,8 TSI,DSG 2008. Är sjukt nöjd. Kollade lite på en BSR trimning och det skulle ge från 160 till 215 HP.
    Priset: Åtta lax
    Moppemorfar

  26. #9116
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av CiaoBella Visa inlägg
    Jag har äntligen köpt en ny brukis. vw Passat 1,8 TSI,DSG 2008. Är sjukt nöjd. Kollade lite på en BSR trimning och det skulle ge från 160 till 215 HP.
    Priset: Åtta lax
    Vtech.se brukar vara vassast! Vet dock inte om dom har till din

  27. #9117
    Happsons avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    Örbyhus
    Inlägg
    1 047
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    '
    U
    Haha bra de! Blir fint med den där! Sälj av volvon ist, om du får Bmw:n att gå bra och fint DVS! Ska du på Uppsala träffen btw?
    Ska du åka på J3SP3R uppsala träff ?

  28. #9118
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Vtech.se brukar vara vassast! Vet dock inte om dom har till din
    Jo jag vet att det finns billigare. Men att kunna koda om befintligt chip är aldrig fel istället för att byta ut det.
    Det kommer längst ner på listan just nu. Är ju inte direkt flygplans känsla när man gasar men räcker som bruks.
    Moppemorfar

  29. #9119
    Citat Ursprungligen postat av Stampe71 Visa inlägg
    Ska du åka på J3SP3R uppsala träff ?
    Visst var de på lördag, nästa helg alltså?

    Vet palmer att vi pratade om de igår men kommer inte ihåg vad du sa
    Får se hur de går med bmwn, blir den klar åker jag den Tror dock inte de är möjligt men
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  30. #9120

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in