1. #8641
    Mattyyys avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    649
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Även om alla inte gillar samma märke osv här på forumet tycker jag ändå de är förjävla kul när folket snackar om bilar, hoppas många köper bil nu till våren!
    Jag kommer inte köpa bil men däremot så kommer farsan och jag försöka fixa tillbaks hans gamla Camaro SS -72 som är lackad i skiftande lack och lite annat fix
    You're so homo that even Justin Bieber look straight!

  2. #8642

  3. #8643
    Citat Ursprungligen postat av Ville^ Visa inlägg
    Är det direkt skadligt för framvagnen att bilen uderstyr i en kurva eller är det bara mer slitage som blir konsekvensen?
    en bil som understyr tappar ju greppet fram och det är ju knappast skadligt, förklara mer på hur du menar med slitage, var etc?
    hette Monster_extream på förra forumet.
    http://www.garaget.org/?car=271209

  4. #8644

  5. #8645

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Hultsfred
    Inlägg
    1 379
    Åker troligtvis o hämtar en jetta imorn

  6. #8646
    Citat Ursprungligen postat av Ville^ Visa inlägg
    Påfrästningarna måste bli rätt hårda på det yttre framdäcket när bilen förlorar greppet fram och sedan får tillbaka det. Blir ju en ganska häftig krägning när greppet kommer tillbaka med mycket rörelse energi?
    beror ju på vilket växelval, vilket varvtal mm. men du har rätt som du säger, bussningarna och dyl tar stryck, även när en bakhjulsdriven bil kasar på sidan och får grepp igen, gungar ganska kraftigt och de nöter leder
    hette Monster_extream på förra forumet.
    http://www.garaget.org/?car=271209

  7. #8647

  8. #8648

  9. #8649
    Ska köpa bil att övningsköra i till våren. Kan lägga 40 lök och den ska inte dra för mycket och ha bra kvalitet med rimliga priser på reservdelar. Har funderat på saab 9-3. Kan man få senaste modellen för runt 40 lax? Annars är golf rätt schysta. Gärna med v5:an. Alla förslag är till hjälp-
    Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg
    Skulle nog föredra att gasa ihjäl mig än att åka en epa 40 mil, skicka den med bussgods fö faan.

  10. #8650

  11. #8651
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    tjaa, är det någon som vet vad det sitter för topp i b230E org? jag har sökt på google men alla säger olika. Jag har köpt mig en smått portad 530 topp som jag monterat idag tillsammans med nya packningar och en v-kam. Det råkar inte vara så att det sitter 530 topp org på dem? isåfall är det ju inte så kul. Det är en topp från en F motor jag smackat på. hoppas det ger någon skillnad.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  12. #8652
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    tjaa, är det någon som vet vad det sitter för topp i b230E org? jag har sökt på google men alla säger olika. Jag har köpt mig en smått portad 530 topp som jag monterat idag tillsammans med nya packningar och en v-kam. Det råkar inte vara så att det sitter 530 topp org på dem? isåfall är det ju inte så kul. Det är en topp från en F motor jag smackat på. hoppas det ger någon skillnad.
    Ganska säker på att där sitter 530 på b230E original, men relativt vanligt med 531 också, antingen bytt eller så hade volvo inga 530 färdiga så satte dem dit 531 istället. står på toppen annars

  13. #8653
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av elisson Visa inlägg
    Ganska säker på att där sitter 530 på b230E original, men relativt vanligt med 531 också, antingen bytt eller så hade volvo inga 530 färdiga så satte dem dit 531 istället. står på toppen annars
    tråååååkigt, då lär det inte bli någon större skillnad. portarna är väl portade ca max 2mm åt alla håll om man säger så, de har ju inte portat hela vägen ner till ventilerna om man säger så, lär inte bli nå stor effektskillnad om det är likadan topp, jag kommer ju även köra på samma kam som org. Vet du hur man ställer på k-jet insprutet?
    sedan är väl inte 531 så bra till sugisar som jag förstått det rätt? iomed att det är lägre komp i dem
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  14. #8654
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    tråååååkigt, då lär det inte bli någon större skillnad. portarna är väl portade ca max 2mm åt alla håll om man säger så, de har ju inte portat hela vägen ner till ventilerna om man säger så, lär inte bli nå stor effektskillnad om det är likadan topp, jag kommer ju även köra på samma kam som org. Vet du hur man ställer på k-jet insprutet?
    sedan är väl inte 531 så bra till sugisar som jag förstått det rätt? iomed att det är lägre komp i dem
    Nä de vet jag inte men det går säkert o googla
    Dem går typ likadant med 531

  15. #8655
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av elisson Visa inlägg
    Nä de vet jag inte men det går säkert o googla
    Dem går typ likadant med 531
    okej
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  16. #8656
    HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    Svalöv, Skåne
    Inlägg
    1 451
    K-jet är det värsta skitet som finns, men visst, det går att justera det med..
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Abk kommer gå lös med sin kebab

  17. #8657
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av Gilera runner Visa inlägg
    Ska köpa bil att övningsköra i till våren. Kan lägga 40 lök och den ska inte dra för mycket och ha bra kvalitet med rimliga priser på reservdelar. Har funderat på saab 9-3. Kan man få senaste modellen för runt 40 lax? Annars är golf rätt schysta. Gärna med v5:an. Alla förslag är till hjälp-
    S60n för mig var en väldigt lätt bil att lära sig köra i, och dom ligger ju runt 40k för en som inte är särskilt utrustad.
    Sen så finns det nya Saab 9-3 för runt 40-50k så omöjligt är det inte! Även sett Saab 9-5 från 08 för 40-50k.
    Golfen känns lite gammal om man jämför med dom andra

  18. #8658
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    S60n för mig var en väldigt lätt bil att lära sig köra i, och dom ligger ju runt 40k för en som inte är särskilt utrustad.
    Sen så finns det nya Saab 9-3 för runt 40-50k så omöjligt är det inte! Även sett Saab 9-5 från 08 för 40-50k.
    Golfen känns lite gammal om man jämför med dom andra
    den nya 9-3an hittar du nog inte för det priset, det är bara äldre som går för de pengarna, men nyare 9-5:or går nog att hitta för de pengarna.

  19. #8659

  20. #8660

  21. #8661
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    den nya 9-3an hittar du nog inte för det priset, det är bara äldre som går för de pengarna, men nyare 9-5:or går nog att hitta för de pengarna.
    Blocket har annat att säga om det du

    http://www.blocket.se/hela_sverige?q...a=15&l=0&md=th

  22. #8662
    EkaN^s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Strax norr om Ängelholm
    Inlägg
    1 987
    måste faktiskt säga att det är mycket bil för pengarna! inte mitt förstaval direkt men ja det är billigt!

    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    tjaa, är det någon som vet vad det sitter för topp i b230E org? jag har sökt på google men alla säger olika. Jag har köpt mig en smått portad 530 topp som jag monterat idag tillsammans med nya packningar och en v-kam. Det råkar inte vara så att det sitter 530 topp org på dem? isåfall är det ju inte så kul. Det är en topp från en F motor jag smackat på. hoppas det ger någon skillnad.
    har för mig att det är 405 topp? min polare har det på sin 740 gle 87. sitter väl inte ens spridaruttag på 530 o 531?
    Kikar in ibland o kollar läget!
    Kan det mesta om gamla volvos, fråga på!

  23. #8663
    Har en 525 e34 som jag körde idag, plötsligt börja abs lampan lysa, sedan dog stereon och sedan börja även bromshydrauliken lysa och 2 minuter sedan tog hela bilen.
    Nu går den inte starta, tänder inte och det är knappt någon ström. Vad kan felet vara? Är det typ batterirelä eller något liknande?

  24. #8664
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Ska du ha bilen även när du tagit körkort?
    Det hade jag tänkt, är ingen som håller på och leker utan kör lugnt och fint. Ska väl använda den till åka till fjällen med polarna, köra till skolan och lite sånt men jag är inte intresserad av att leka och hålla på.
    Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg
    Skulle nog föredra att gasa ihjäl mig än att åka en epa 40 mil, skicka den med bussgods fö faan.

  25. #8665

  26. #8666
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Även om många säger så, slutar de inte så i alla fall. Jag skulle inte gå på den nya 9-3ss som kom -03 utan snarare den äldre 9-3og. En aero är riktigt smutt, går billigt och bra, otroligt mycket bil för pengarna och även väldigt säker. För din budget kan du få en i toppskick.

    Vill du ha en Manuell/Automat? 5/3-dörrars? Utveckla mer vilka krav du har osv..
    Manuell låda såklart och femdörrars, gärna skinnklädsel. Den gamla 9-3an ser lite förgammal ut och jag såg att man kunde få den nya för typ 45 lax med 2.0T(?) motorn och typ vector paket. Riktigt snygg som de flesta saabar! Hur är kvaliten på turbo och sen har jag hört att tändkasseten är lite risig på saab?
    Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg
    Skulle nog föredra att gasa ihjäl mig än att åka en epa 40 mil, skicka den med bussgods fö faan.

  27. #8667

  28. #8668
    Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg
    Skulle nog föredra att gasa ihjäl mig än att åka en epa 40 mil, skicka den med bussgods fö faan.

  29. #8669
    9-3sc har gått för långt enligt mig, även om man INTE ska enbart kolla på miltalet så kan du få en bil som gått mindre för samma pris.
    9-3og:n är väldigt överprisad, vill du ha mer tips så kan du skriva ett PM.
    "When we put a turbine in an airplane, we turned it into a jet. When we put one in a car, we turned it into a Saab."

  30. #8670
    k jetronic är sämsta skiten någonsin hatar det så jävla mkt!
    Har aldrig förståt varför många ogillar B230E? Är det inte rätt gött med mekanisk insprutning istället för förgasare? Har dessutom mer HK, så är den inte lite rappare än B230F?
    L.S./M.F.T.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in