Sidan 391 av 400 Första ... 291341381389390391392393 ... Sista
  1. #11701
    Stridsvagnen!


    vad tycker ni jag ska köra med för turbo?
    har funderat på denna : http://shop.klracing.se/sv/artiklar/...w-turbo-2.html
    Senast redigerat av mickeidiket den 2013-03-29 klockan 22:14.
    Sagorna ljuger och kärlek är skit, så passa du dig noga så du inte trillar dit.
    Hitler och hans vänner vol.2
    http://open.spotify.com/user/1121254...pUetccMeXnDQO7

  2. #11702
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av mickeidiket Visa inlägg
    Stridsvagnen!


    vad tycker ni jag ska köra med för turbo?
    har funderat på denna : http://shop.klracing.se/sv/artiklar/...w-turbo-2.html
    kör inte på någon noname skit turbo. vad vill du ha för karaktär och vad siktar du på att plocka ur den? om du tänkt trimma lite värre så har jag en splitt ny äkta garret 19T turbo som jag kanske kan tänka mig att sälja, ska vara god för 400hk.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  3. #11703
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    kör inte på någon noname skit turbo. vad vill du ha för karaktär och vad siktar du på att plocka ur den? om du tänkt trimma lite värre så har jag en splitt ny äkta garret 19T turbo som jag kanske kan tänka mig att sälja, ska vara god för 400hk.
    Runt 250+ iaf, Med barnbidraget/studiebidraget som inkomst så lär jag ju få leva på bröd oh vatten om jag ska ha råd med en 19t.
    Sagorna ljuger och kärlek är skit, så passa du dig noga så du inte trillar dit.
    Hitler och hans vänner vol.2
    http://open.spotify.com/user/1121254...pUetccMeXnDQO7

  4. #11704
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av mickeidiket Visa inlägg
    Runt 250+ iaf, Med barnbidraget/studiebidraget som inkomst så lär jag ju få leva på bröd oh vatten om jag ska ha råd med en 19t.
    för 250hk behövs ingen dyr turbo som en 19t då. en kkk26 bör då räcka och en sån kan du få för 1500-2000 i gott skick.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  5. #11705
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    för 250hk behövs ingen dyr turbo som en 19t då. en kkk26 bör då räcka och en sån kan du få för 1500-2000 i gott skick.
    nae precis, då kanske en "noname" ohså hänger med till 250..
    Sagorna ljuger och kärlek är skit, så passa du dig noga så du inte trillar dit.
    Hitler och hans vänner vol.2
    http://open.spotify.com/user/1121254...pUetccMeXnDQO7

  6. #11706
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av mickeidiket Visa inlägg
    nae precis, då kanske en "noname" ohså hänger med till 250..
    ja det tror jag. jag tänkte mer på kvalitén där, behövs ingen stor snurra för att komma upp i dom sifforna. är det en LTT eller FTT btw?
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  7. #11707
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    ja det tror jag. jag tänkte mer på kvalitén där, behövs ingen stor snurra för att komma upp i dom sifforna. är det en LTT eller FTT btw?
    Aja får kolla vidare lite.
    det är en lätttryckare.
    Sagorna ljuger och kärlek är skit, så passa du dig noga så du inte trillar dit.
    Hitler och hans vänner vol.2
    http://open.spotify.com/user/1121254...pUetccMeXnDQO7

  8. #11708
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av mickeidiket Visa inlägg
    Aja får kolla vidare lite.
    det är en lätttryckare.
    gör så, okej
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  9. #11709
    Citat Ursprungligen postat av mickeidiket Visa inlägg
    Aja får kolla vidare lite.
    det är en lätttryckare.
    det som skiljer lätt tryckaren från full tryckaren är WGen bara du kan sätt a på en pysventil å börja ladda 1,1 redan imorgon

    om du vill komma upp i 250hk så är det å byta kam, spridare, bränslepump, kanske en större IC och ställa upp ladd. gör du dom grejerna så är du en bra bit på vägen iaf
    gilla gärna min fb sida! http://www.facebook.com/ToggeTuning

  10. #11710
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Togge Visa inlägg
    det som skiljer lätt tryckaren från full tryckaren är WGen bara du kan sätt a på en pysventil å börja ladda 1,1 redan imorgon

    om du vill komma upp i 250hk så är det å byta kam, spridare, bränslepump, kanske en större IC och ställa upp ladd. gör du dom grejerna så är du en bra bit på vägen iaf
    det är dock inte så smart att ställa upp laddtrycket en atmosfär utan att ge motorn mer bränsle. sedan så kommer han förmodligen få byta turbo förr eller senare ändå, särskilt om han har en org turbo som gått långt. så små turbos tål inte så mycket ladd innan de rasar 0.6 kan man ladda utan att röra något och utan risk för att något tar skada.
    med endast chippad bränslebox och uppställt ladd till 0.9 så ligger man på ungefär 180-190hk och strax efter det så börjar org kopplingen ge upp.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  11. #11711
    Tja!

    Behöver lite råd angående färg.

    Gåre att rolla en bil med inomhus färg? eller löses den färgen upp av vatten?
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  12. #11712
    Citat Ursprungligen postat av Ciao Doktorn Visa inlägg
    Tja!

    Behöver lite råd angående färg.

    Gåre att rolla en bil med inomhus färg? eller löses den färgen upp av vatten?
    Nej det går inte, dels fastnar den inte på plåt och dels så tål den inte kyla.
    Köp plåtfärg från rusta typ

  13. #11713
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    det är dock inte så smart att ställa upp laddtrycket en atmosfär utan att ge motorn mer bränsle. sedan så kommer han förmodligen få byta turbo förr eller senare ändå, särskilt om han har en org turbo som gått långt. så små turbos tål inte så mycket ladd innan de rasar 0.6 kan man ladda utan att röra något och utan risk för att något tar skada.
    med endast chippad bränslebox och uppställt ladd till 0.9 så ligger man på ungefär 180-190hk och strax efter det så börjar org kopplingen ge upp.
    kanske skulle skrivit med det men å ladda mer än 0,7 då börjar den ju oftast gå lite torrt dock får man tänka på att han kommer ju kunna börja ladda mycket tidigare med org turbo än nån som ska flåsa ut 300hk åt än

    sen vet jag inte om det finns renoverings kitt till volov org turbo.. det kan ju va nått man kanske ska kolla på (Y)
    gilla gärna min fb sida! http://www.facebook.com/ToggeTuning

  14. #11714
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Togge Visa inlägg
    kanske skulle skrivit med det men å ladda mer än 0,7 då börjar den ju oftast gå lite torrt dock får man tänka på att han kommer ju kunna börja ladda mycket tidigare med org turbo än nån som ska flåsa ut 300hk åt än

    sen vet jag inte om det finns renoverings kitt till volov org turbo.. det kan ju va nått man kanske ska kolla på (Y)
    ja precis. givetvis får man längre spoltid med större turbo,ser det dock inte som ett större problem. jag gillar att brake-boosta Nej men en t.ex 16t bör räcka gott och väl för 250hk samtidigt som man inte måste ladda döden ur den för att få ur dom hästarna org turbon klarar inte riktigt av att leverera så mycket luft på ett vettigt laddtryck på grund av att den är så liten
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  15. #11715
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    ja precis. givetvis får man längre spoltid med större turbo,ser det dock inte som ett större problem. jag gillar att brake-boosta Nej men en t.ex 16t bör räcka gott och väl för 250hk samtidigt som man inte måste ladda döden ur den för att få ur dom hästarna org turbon klarar inte riktigt av att leverera så mycket luft på ett vettigt laddtryck på grund av att den är så liten
    manlighet mätts i turbo lagg va? annars kan man ju alltid köra dubbel turbo kanske inte så optimalt på en 4cylig men kan kan man
    gilla gärna min fb sida! http://www.facebook.com/ToggeTuning

  16. #11716
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Togge Visa inlägg
    manlighet mätts i turbo lagg va? annars kan man ju alltid köra dubbel turbo kanske inte så optimalt på en 4cylig men kan kan man
    haha precis
    känns dock jobbigt och onödigt mycket jobb att bygga dubbelturbo i en gammal volvo enligt mig
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  17. #11717
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    haha precis
    känns dock jobbigt och onödigt mycket jobb att bygga dubbelturbo i en gammal volvo enligt mig
    ganska så men man hade ju stuckit ut från mängden ganska så mycket å fördelningen 1v3 så måste men ju hittat en väldigt liten gullig turbo
    gilla gärna min fb sida! http://www.facebook.com/ToggeTuning

  18. #11718
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Togge Visa inlägg
    ganska så men man hade ju stuckit ut från mängden ganska så mycket å fördelningen 1v3 så måste men ju hittat en väldigt liten gullig turbo
    jo det är ju sant. skulle tro att det räcker org turbon och en större. org turbon för att dra igång den stora turbon.kallas 2-stegsöverladdning och finns att köpa till supra och skyline bl.a, används ofta på hårt trimmade dieslar
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  19. #11719
    Någon som vet hur/var man drar nya + och - sladdar från batteriet in till kupén på en Golf 4a 01a? <3
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  20. #11720

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Mitt "nya" vrålåk sen 850n rasade..

    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  21. #11721
    Citat Ursprungligen postat av Ciao Doktorn Visa inlägg
    Någon som vet hur/var man drar nya + och - sladdar från batteriet in till kupén på en Golf 4a 01a? <3
    det är ju bara kolla vart alla andra kablar går in i kupén och dra dom samma väg

  22. #11722
    Citat Ursprungligen postat av Ciao Doktorn Visa inlägg
    Någon som vet hur/var man drar nya + och - sladdar från batteriet in till kupén på en Golf 4a 01a? <3
    Bakom handsfacket skulle jag tippa på iaf!

  23. #11723
    Citat Ursprungligen postat av izeman Visa inlägg
    det är ju bara kolla vart alla andra kablar går in i kupén och dra dom samma väg
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Bakom handsfacket skulle jag tippa på iaf!
    Tack för svaren!

    Men angående mitt tidigare inlägg om färg, kan man inte grundlacka med vanlig grundlack på sprejburk sen måla med inomhusfärg sen klarlacks lager?
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  24. #11724
    Citat Ursprungligen postat av Ciao Doktorn Visa inlägg
    Tack för svaren!

    Men angående mitt tidigare inlägg om färg, kan man inte grundlacka med vanlig grundlack på sprejburk sen måla med inomhusfärg sen klarlacks lager?
    Beror på vad det är för färg men skulle tro att den spricker.

  25. #11725
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Satte på sommarhjulen innan vi åkte till Elmia i fredags, måste verkligen fixa toning till rutorna, svarta till railsen och svarta fälgar.
    Blev dock rätt impad av att den tog sig fram och tillbaka till Elmia på ungefär 20liter, det var en resa på nästan 40mil. Då var bilen ändå full. Räknade ut att det kostade oss ungefär 100kr skalle att åka till Elmia, helt okej


  26. #11726

  27. #11727

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Testa plastdip på grillen! Ska lackera gallerna där nere också


    Uploaded with ImageShack.us

  28. #11728

    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm/Huddinge/Segeltorp
    Inlägg
    841
    Citat Ursprungligen postat av Ködden Visa inlägg
    Testa plastdip på grillen! Ska lackera gallerna där nere också
    Kommer nog bli riktigt bra ifall du kör gallrena där nere svarta också!



    Här får ni en bild på min gamla skorv ! Till höger,
    http://www.garaget.org/?car=309837 lägg gärna en kommentar och röst!

    Namn:  855.jpg
Visningar: 520
Storlek:  107,9 KB
    Kåtmorfar<3

  29. #11729

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Citat Ursprungligen postat av Löfarn Visa inlägg
    Kommer nog bli riktigt bra ifall du kör gallrena där nere svarta också!



    Här får ni en bild på min gamla skorv ! Till höger,
    http://www.garaget.org/?car=309837 lägg gärna en kommentar och röst!

    Namn:  855.jpg
Visningar: 520
Storlek:  107,9 KB
    Din är faktiskt redigt fin. 850 brukar vara så sletna
    Ska lämna in bilen på hel lack någon gång med. och sedan börja bygga ordentlig motor till vintern så det håller

  30. #11730
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    jo det är ju sant. skulle tro att det räcker org turbon och en större. org turbon för att dra igång den stora turbon.kallas 2-stegsöverladdning och finns att köpa till supra och skyline bl.a, används ofta på hårt trimmade dieslar
    om du har 1 cylinder som driver org turbon så tror jag att boosten kommer så sent så det e ingen ide att ha dubbel men nån lite skit sak med inbyggd WG å så en stor 300+ hk turbo till dom andra 3cylindrarna blir nog lite finare att åka med... kan ju va gött å ladda redan vid 2k rpm
    gilla gärna min fb sida! http://www.facebook.com/ToggeTuning

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in