1. #10321
    Någon som har erfarenhet av BMW 320d(149hk) e46, 330d e46 och/eller 530d e39?

    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Plus ett..

    Och vem i hela friden köper Alfa Romeo? Mer skit får man leta efter.
    Du borde motivera dina åsikter. En väl servad volvo(vilken modell som helst) som gått 20k mil är tusen gånger bättre än en oservad Peugot som gått 5000...
    Citat Ursprungligen postat av Melon Visa inlägg
    Ålder på dig egentligen?
    Ålder på dig? Jävla fjant.

  2. #10322

  3. #10323

  4. #10324

  5. #10325
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    330d går fint
    Citat Ursprungligen postat av sjöblom! Visa inlägg
    330d/530d med 184hk har samma motor. Den går rätt fint, vid -03 kom comonrail dieseln och den fick 204hk, sån har polaren. Riktigt skönt tryck i den faktiskt!
    Har själv vart lite sugen på 330d och kikat på ett par. Tycker om dem
    Förbrukning, "barnsjukdommar", vanliga fel, speciella saker att kolla på?
    Kollade runt lite, 320 skulle dra ca 0.6 och 330d skulle ligga ungerfär på samma nivå men att de drog iväg om man började gasa. Låter rimligt tycker jag...

  6. #10326

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Några bra tips på var man kan få tag på R mattor till bilen till ett bra pris!
    V70R 98

  7. #10327

  8. #10328

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Blocket.
    Hur ser ett par äkta såna ut?
    Sitter bara vanliga i bilen nu då orginal var i dåligt skick. Är det en logga med ett R ?)

  9. #10329
    Citat Ursprungligen postat av Ködden Visa inlägg
    Hur ser ett par äkta såna ut?
    Sitter bara vanliga i bilen nu då orginal var i dåligt skick. Är det en logga med ett R ?)
    Yes, 850R v/s70r 98-00 har R broderat med undersida av gummi. Senare modeller har vanliga tygmattor.

    http://www1.garaget.org/archive/8/78...75-1607060.jpg

    http://www.blocket.se/jonkoping/Volv....htm?ca=16&w=3
    Senast redigerat av Yoohan den 2012-05-14 klockan 10:54.

  10. #10330
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg

    Du borde motivera dina åsikter. En väl servad volvo(vilken modell som helst) som gått 20k mil är tusen gånger bättre än en oservad Peugot som gått 5000...
    Ja, för det är ju samma sak.... suck.

    Å andra sidan är det inte min åsikt. Utan fakta.
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  11. #10331

  12. #10332
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    en vän till mig köpte en bmw 330d 07a, gått 33k. precis lika fin som om den vore helt ny.
    bara en idiot stirrar sig blint på miltalet. oftast har en bil som gått långt varit körd längre rundor. en som gått 5000 och är tantkörd är oftast bara körd nån kilometer till närmsta affär.
    vilken är då mest sliten i motorn? jo lågmilarn
    Okej? Vad vill du ha sagt med det?
    Vad har det med saken att göra med att Alfa Romeo är skit?

    Men att köpa en Golf som gått 20 000 mil för 50 000 kronor låter i översta laget, imo.

    Peace.
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  13. #10333

  14. #10334
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    yoohan nämnde inget om att alfa var skit så trodde du enbart syftade på miltal.

    men okej "mannen" du vet väl bäst
    Då missförstod jag Yoohan.

    Jag vet inte bäst, utan det är en högst personlig åsikt.
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  15. #10335
    Japanskt ska det vara!Namn:  1.jpg
Visningar: 685
Storlek:  110,9 KB

  16. #10336

    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    västervik
    Inlägg
    975


    jaha, nu va man tydligen pizzabagare O.o
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  17. #10337
    Får inte upp handsfacket på 855an någon som vet hur jag ska göra utan att förstöra något?

  18. #10338

  19. #10339
    Jonthäs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    skogen
    Inlägg
    1 929
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Tyckte bilen va lite svajig och mjuk ibak, kollade in bakom vänster bakhjul och såg att stötdämparen var av..
    Haha ja lite lagom mjuk! När ja åkte tillbaka märkte jag att bilen går rätt bra upp till 2500 iaf... slö somfan nu
    M42B18Power!
    You must be gentle with it, just like with most swedish girls.. BUT I WONT!

  20. #10340

  21. #10341
    Körde en V70 v1 idag, det är utan tvekan den oskönaste bilen jag kört. Provade också min mormors Mazda 323, den var skitkul att köra till skillnad från Volvon, gokart ftw

  22. #10342

  23. #10343


    Brumbrum

  24. #10344

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Hämtade bilen idag.
    Vad tycks?




  25. #10345
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    1: chip 2: höja ladd, wg klockan på ltt hänger på ett bra tag, bara att lägga muttrar mellan den o i turbon där den e fäst. jag själv kör distanserad klocka med t kors. ligger på ladd runt 0.9 just nu. har olika storlekar på t kors så kan byta till 1.4 bars ladd med.
    laddtrycksmätare är en självklarhet, börja inte pilla nått utan det.
    ska du köra relativt orginal så duger org spridare ett tag, o då duger org soppatryck med, iaf upp till 1.2 bars ladd med orginal 13c turbo.
    nästa steg är kam. beroende på vad du har för körstil så finns de två olika vettiga, eller rättare sagt tre, A kam V kam och Vx3. a är lågvarvigast, och v högvarvigast, vx3 är lite mitt i mellan, men det är olika hur man upplever det.

    ska du sedan trimma mer kan guldbox plus chip vara ett alternativ, sedan turbo, det är trotsallt turbon som du ska bygga motorn runt, inte tvärtom.
    i b230 sitter den största strypningen i avgasventilen, så byta till större ventiler där, o gärna en 531 eller 405 topp om du känner för det, liiiite lägre komp i 531 samt bättre flöde. gäller även 405.
    530n duger den med inget snack om det, men är lite högre komp i den. då den egentligen är bättre som sugtopp.

    ska du bygga herrejösses motor är m stakar absolut nödvändigt, eller ännubättre h profil,
    Oj, missat att du svarat

    Har en wg klocka från kl liggandes sen förut så lika bra att byta, justerområde 0,7-1,7 ungefär~~.

    Har funderat lite på de här ang kam, svårt å bestämma sig vilken man ska köra på. Är ju lite som att genom varv vinner man häst. Men som du säger beror ju de på körsätt.
    Sen topp, kan få en relativt billig 531. Men får se om jag ska gå så långt.

    Sen, downpipe, 3" kanske är lite överdrivet med denna "bruks" setup?

    Edit; För övrigt har jag tänkt att köra 2.5 eller 3" resterande del av avgas
    Vilket chip rekomenderar du då?
    Viking Ecomax? Vad är max ladd här? Läst att de är 1.2 med 98 oktan~~
    Finns ett par chip på Kl-racing, kanske bara är skrot de?
    Senast redigerat av JuppeN den 2012-05-17 klockan 12:16.
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  26. #10346
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Ködden Visa inlägg
    Hämtade bilen idag.
    Vad tycks?



    Ser riktigt bra ut!
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  27. #10347
    Citat Ursprungligen postat av Ködden Visa inlägg
    Hämtade bilen idag.
    Vad tycks?



    Ser ut att vara välvårdad
    Kolla gärna in mina fordon:Yamaha Aerox, Speedciao'n, Masai db50, flakmoppe

  28. #10348

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Ser riktigt bra ut!
    Ja. tackar så mycket.
    Citat Ursprungligen postat av Tim Visa inlägg
    Ser ut att vara välvårdad
    Ja, det är den också. Finns några mindre småsaker som spricka i framrutan...

  29. #10349
    EkaN^s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Strax norr om Ängelholm
    Inlägg
    1 987
    den klockan duger,
    jag kör akam, den är rätt lågvarvig, kommer vid 2.5 o dör vid 4.5 ungefär, så perfekt när man ligger på tvåan tex, och sladdar runt 4krpm.
    531an är bättre om man ska bygga vidare, en ynka tusenlapp är den värd.
    natriumkylda ventiler vilket är bättre än 530ns vanliga. dessutom rakare kanaler o bättre flöde överlag. dock liite lägre komp. min ligger på runt 10.5 bar i komp vilket är bra om man ska ladda på mkt, sen har min gått endel med så.
    min 740 gl med 530 topp låg på 13-14 bar

    kör på orginal, den är ju ändå runt 2.5, har man inte turbo som kräver mer så behövs det inte större. tycker bara 3 tum vrålar så satans mkt.
    jag kör ecomax, funkar fint, laddar ändå inte mer än 1 bar, o orginalturbo fungerar ändå bäst upp till 1, sen skickar den mest bara massa varvluft, kallas i folkmun för hårtorkar så
    KLs chip funkar nog likvärdigt.
    Kikar in ibland o kollar läget!
    Kan det mesta om gamla volvos, fråga på!

  30. #10350
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    den klockan duger,
    jag kör akam, den är rätt lågvarvig, kommer vid 2.5 o dör vid 4.5 ungefär, så perfekt när man ligger på tvåan tex, och sladdar runt 4krpm.
    531an är bättre om man ska bygga vidare, en ynka tusenlapp är den värd.
    natriumkylda ventiler vilket är bättre än 530ns vanliga. dessutom rakare kanaler o bättre flöde överlag. dock liite lägre komp. min ligger på runt 10.5 bar i komp vilket är bra om man ska ladda på mkt, sen har min gått endel med så.
    min 740 gl med 530 topp låg på 13-14 bar

    kör på orginal, den är ju ändå runt 2.5, har man inte turbo som kräver mer så behövs det inte större. tycker bara 3 tum vrålar så satans mkt.
    jag kör ecomax, funkar fint, laddar ändå inte mer än 1 bar, o orginalturbo fungerar ändå bäst upp till 1, sen skickar den mest bara massa varvluft, kallas i folkmun för hårtorkar så
    KLs chip funkar nog likvärdigt.
    Okej, nu vart man lite klokare ändå

    Ang chipet, tex Kl's. Ska man köpa chip te ltt eller turbo? Är alltså en 945 ltt jag funderar på.
    För står att chipet till ftt/turbo ger 5 häst mer~~
    Senast redigerat av JuppeN den 2012-05-18 klockan 18:56.
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in