1. #9331

  2. #9332
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Visst är RS6-fälgarna riktigt snygga men vore jag dig skulle jag INTE satsa på sånna då de enligt mig finns snyggare fälgar för samma pengar..
    Ska jag vara helt ärlig så är de fälgarna de snyggaste som finns, och tätt därefter kommer Audis fälgar som sitter standard på deras DTM-utgåvor.

    The four rings of victory.

  3. #9333

  4. #9334
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    De är då en jävla tur att alla tycker olika märkte jag nu... haha
    Ja, det skulle man kunna säga.
    The four rings of victory.

  5. #9335

  6. #9336
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Tycker Rs6-fälgarna är för bulliga och dtm är för små..
    Smaken är som baken, delad.
    The four rings of victory.

  7. #9337
    Citat Ursprungligen postat av Yuso Visa inlägg
    Smaken är som baken, delad.
    oz fälgarna hade sett riktigt nice ut så satsa på dem
    hette Monster_extream på förra forumet.
    http://www.garaget.org/?car=271209

  8. #9338
    Citat Ursprungligen postat av Antee Visa inlägg
    oz fälgarna hade sett riktigt nice ut så satsa på dem
    Dyra och svåra att få tag på. :/
    The four rings of victory.

  9. #9339

  10. #9340

  11. #9341
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    vad fick du i co halt då? jag brukar köra på etanol eller K-sprit när dom är höga. min nya lättryckare fick för övrigt gooooa värden när den besiktades! allt var 0% och hc låg på 04 då vet man att motorn är i god kondition
    Har inte kollat Co halterna, men tror att min lambasond är kass då motorn ibland tvekar samt "rycker". Sen så vet jag inte om den förgående ägaren någonsin bytt tändstift, luft/bränslefilter osv, då det skall bytas!
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    säg vad man vill om dom, men jag älskar min 945 finns säkert bilar i framtiden man kommer tycka om mer, men jag är helnöjd just nu
    Jag älskar min med! Hoppas dock få råd med en nyare fwd Volvo till sommaren.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  12. #9342
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Hoppas dock få råd med en nyare fwd Volvo till sommaren.
    Du har ju redan en V70? Den är väll fwd, eller är den kanske awd? Skulle i sånt fall lätt hellre köra på awd

  13. #9343

  14. #9344
    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    Du har ju redan en V70? Den är väll fwd, eller är den kanske awd? Skulle i sånt fall lätt hellre köra på awd
    Man kör hellre fwd än awd när det gäller volvos skit. Drog en polares v70 R med min chippade 2,5t. Har 20 mer i vrid och 30 hk mindre. Men ändå drog jag han. Snor för mycket effekt
    hette Monster_extream på förra forumet.
    http://www.garaget.org/?car=271209

  15. #9345
    Citat Ursprungligen postat av sjöblom! Visa inlägg
    Om jag behåller ådin så blir det nog RS6 fälgar på min istället för BBS'arna
    Du har vi en deal gullet.
    The four rings of victory.

  16. #9346
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    Du har ju redan en V70? Den är väll fwd, eller är den kanske awd? Skulle i sånt fall lätt hellre köra på awd
    Jo men 2,0 F motorn på 145 hk är inte allt för rolig. Vill köpa en T5a/2,4/5t isf. Ang awd så är väll inte den så bra hos de med viscokoppling?
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hans pappa har*
    Sant, får dock köra den när jag vill sen när jag tagit körkort. Dock är den inte direkt pigg...
    Citat Ursprungligen postat av Antee Visa inlägg
    Man kör hellre fwd än awd när det gäller volvos skit. Drog en polares v70 R med min chippade 2,5t. Har 20 mer i vrid och 30 hk mindre. Men ändå drog jag han. Snor för mycket effekt
    Tar det inte ett tag för fyrhjulsdriften att kopplas in med?
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  17. #9347
    EkaN^s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Strax norr om Ängelholm
    Inlägg
    1 987
    mät upp lambdasonden innan du byter, dom är inte så billiga liksom mät på den svarta kablen, 940 har tre kablar, 2 vita o en svart, den svarta är signalkabel.
    ska ligga mellan 0-1 volt, alltså är perfekt lambda 0.5 du ser enkelt på voltmätaren vilken blandning du får
    ska du inte ta körkort först innan du köper ny bil?

    Jo men 2,0 F motorn på 145 hk är inte allt för rolig. Vill köpa en T5a/2,4/5t isf. Ang awd så är väll inte den så bra hos de med viscokoppling?

    Sant, får dock köra den när jag vill sen när jag tagit körkort. Dock är den inte direkt pigg...

    Tar det inte ett tag för fyrhjulsdriften att kopplas in med?
    det är dom gamla som har visco, har för mig att dom nya har haldex? första generationens v70 hade iaf värdelös awd, kunde ta upp till 25 sek innan det kopplade in bakhjulen.
    Kikar in ibland o kollar läget!
    Kan det mesta om gamla volvos, fråga på!

  18. #9348

  19. #9349

  20. #9350
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    mät upp lambdasonden innan du byter, dom är inte så billiga liksom mät på den svarta kablen, 940 har tre kablar, 2 vita o en svart, den svarta är signalkabel.
    ska ligga mellan 0-1 volt, alltså är perfekt lambda 0.5 du ser enkelt på voltmätaren vilken blandning du får
    ska du inte ta körkort först innan du köper ny bil?

    det är dom gamla som har visco, har för mig att dom nya har haldex? första generationens v70 hade iaf värdelös awd, kunde ta upp till 25 sek innan det kopplade in bakhjulen.
    Ska kolla upp det!
    Haha jag har aldrig kunnat vänta, köpte min första moppe när jag var 12, Sendan när jag var 14 och i den vägen har det gått.
    Senast redigerat av Tobbe94 den 2012-02-19 klockan 13:06.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  21. #9351

  22. #9352

  23. #9353
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    köpte min första stalker när ja var 12, min första bil när jag var 15
    men vrf jobbar du inte lite på 945an o gör den lite fin så kan du sälja den för en go slant sen när det är dags att skaffa ny bil ?eller ah man kan ju spara pengar med, men det inte inte lika roligt som att spendera (A)

    jag har förövrigt lagt runt 15k på min 945 den svarta då alltså
    Tänker spendera en del på 945an nu, men tänker dock aldrig sälja den (tycker om den riktigt mycket ). Anledningen till att jag inte lagt ut mer på den nu är att jag betalat skatt+helförsäkring denna månad samt köpt en massa skit(mobil,kläder osv). Har nog lagt ut ca 18-20 k på min nu (inklusive inköpspriset).
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  24. #9354

  25. #9355
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Vad går skatten samt försäkringen på?
    Ca 5,5 k
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  26. #9356

  27. #9357
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Är de för ett helår då?
    Japp, men då är det helförsäkring á 1000 mils körsträcka, med lägsta självrisk och förare under 24 år.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  28. #9358

  29. #9359
    Citat Ursprungligen postat av sjöblom! Visa inlägg
    Visserligen inte på en bil men har nog bränt närmare 150k på bilar.. I delar och förluster
    Ja fan....man vågar inte börja tänka på det.... Skulle man petat undan pengarna istf köpt bilar i tid och otid hade man nog varit miljonär! Men vad tråkigt man hade haft det!

  30. #9360

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in