1. #10711

  2. #10712

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Citat Ursprungligen postat av whak Visa inlägg
    Fas 3 kom 2003.

    måste ni tjafsa pojkar?
    Det var inte jag som började. men då hade jag rätt från början och han fel!

  3. #10713
    Kanske inte hör till ämnet, köpte Sonax flytande hårdwax och körde på bilen idag, på lack och slangar och dyligt i motorutrymmet! blev sjukt bra resultat ;-) så rekommenderar den!
    <a href=http://i48.tinypic.com/35in2u8.jpg target=_blank>http://i48.tinypic.com/35in2u8.jpg</a>

  4. #10714
    Citat Ursprungligen postat av MaackaN Visa inlägg
    Kanske inte hör till ämnet, köpte Sonax flytande hårdwax och körde på bilen idag, på lack och slangar och dyligt i motorutrymmet! blev sjukt bra resultat ;-) så rekommenderar den!
    Körde du med maskin? Isåfall vad för maskin?

  5. #10715

    Reg.datum
    Mar 2008
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 819
    Varför blir du sur? Vem tror du seriöst har störst koll av dig och mig? En 20 åring eller en 16/17? Tror inte du har gjort i närheten av så mkt som jag har. Att uttrampningslagret gick var för att dom har kört bilen med foten vilandes mot kopplingen som de flesta gör.
    När jag provkörde bilen körde jag den hårt som inihelvete, alling funkade perfekt. Sen är det kanske inte så svårt att lista ut att en trimmad bil har gått hårt? Men dem 2 som hade haft den före mig var bilmekaniker och hade lite kunskap innanför pannbenet. Därav köpte jag den, det jag fått byta är bromsok, och nu då uttrampningslager. Är det verkligen ett dåligt köp för 22k?

    Bmwn gav jag 10,5 för, visste att det skulle bli en del meck som det blev med. Lite mer än jag räknat med. Låg och skruvade med den varje dag i nästan ett halvår och la en jävla massa pengar. Men den bilen var dålig ja, ett söndagsexemplar som bara krånglade hela tiden, men den blev ju fet? Men vad får man när man gör "dåliga" köp? Jo jag fick kunskap, och även tillgång till bilverkstad. Och jävla massa hjälp.



    Fas 3 kom 2003.

    måste ni tjafsa pojkar?
    Jag tjafsar inte.

    Vad är det då för skillnad? Detta är en fas 1 som jag hade.

    Årsmod 2000.


    Fas 2 kom 2001.
    Denna har andra kjolar, lite mer kromade baklampor. Och större skillnad inuti.
    Detta är en årsmod 2001.


    Och här har vi en 2003. Vad är skillnaden?

  6. #10716

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Varför blir du sur? Vem tror du seriöst har störst koll av dig och mig? En 20 åring eller en 16/17? Tror inte du har gjort i närheten av så mkt som jag har. Att uttrampningslagret gick var för att dom har kört bilen med foten vilandes mot kopplingen som de flesta gör.
    När jag provkörde bilen körde jag den hårt som inihelvete, alling funkade perfekt. Sen är det kanske inte så svårt att lista ut att en trimmad bil har gått hårt? Men dem 2 som hade haft den före mig var bilmekaniker och hade lite kunskap innanför pannbenet. Därav köpte jag den, det jag fått byta är bromsok, och nu då uttrampningslager. Är det verkligen ett dåligt köp för 22k?

    Bmwn gav jag 10,5 för, visste att det skulle bli en del meck som det blev med. Lite mer än jag räknat med. Låg och skruvade med den varje dag i nästan ett halvår och la en jävla massa pengar. Men den bilen var dålig ja, ett söndagsexemplar som bara krånglade hela tiden, men den blev ju fet? Men vad får man när man gör "dåliga" köp? Jo jag fick kunskap, och även tillgång till bilverkstad. Och jävla massa hjälp.





    Jag tjafsar inte.

    Vad är det då för skillnad? Detta är en fas 1 som jag hade.

    Årsmod 2000.


    Fas 2 kom 2001.
    Denna har andra kjolar, lite mer kromade baklampor. Och större skillnad inuti.
    Detta är en årsmod 2001.


    Och här har vi en 2003. Vad är skillnaden?
    Hade inte köpt den 22k finns många finare v40 för något mer pris men då får du dessutom fas 2 som jag gillar betydligt mer. Men visst du fick väl dom fälgarna som sitter på bilen med på köpet?
    Visst du kan nog mer än mig men du kanse inte skulle köpt en 316ci om du skulle vilja ha en renovring objekt bättre att köpt en 325 eller någon av 6orna där det finns mer pengar att vinna men visst din bmwn var fin men pga av den lilla motorn satt i skulle inte jag vilja köpa den för alls mkt...
    Ang skillnade så är det detta: Skillnaden mot tidigare Fas II ses genom kromade lister och knapp på bakluckan. Invändigt är instrumentpanelen bytt mot en variant likadan som de större modellerna. Sedan vet jag inte om xenon kom 2002 eller 2003 till v40 orginal

  7. #10717

    Reg.datum
    Mar 2008
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 819
    Varför hade du inte gett 22k för den om jag får fråga? Det är den sista fas 1 jag har. Ja du gillar fas 2 för att vara tvärtemot mig? Kan säga att hade jag velat ha en fas 2 så hade jag köpt mig en sån. Det enda jag tycker är snyggare med fas 2 är den läppen man kan köpa till den spoilern. Annars ser den bara fyrkantig och gubbig ut, tycker listpaketet jag har på min är snyggt, som inte dom har. Ja jag fick med fälgarna, sen då h&r sänkfjädrar, som förvisso inte är på länger. chippad, ferrita 2,5" rostfritt, 35% proffstoning på rutorna. Bara dedär drar på sig för 15k typ? Jag tycker det var ett rimligt pris iallafall. årsmoad 99-00 var den som kom med bäst motor med för den delen.

    Blir förmodligen fulltrycksturbon inom någon månad med. Planen är att behålla denna ett tag, om något år är den inte värd något ändå så kan likaväl såsa i större turbo. Då kan man säga byebye till alla steg 3 trimmade bsr s/v40 iallafall.

    Anledningen till att jag köpte en 316 var för att jag hade bara ett sommarjobb, hade inte ens fått min första lön när jag köpte bilen. Och var inte säkrad något jobb heller, därför ville jag ha något billigt. Du går säkert i skolan men betalar inget på bilen heller kanske..? Jag fick betala allt, + försäkra bilen på mig själv. Betalade 750kr i månaden om jag inte kommer ihåg fel endast för att försäkra den.
    Sen gick det bara utför, renoverade den inte för att tjäna några stålar. Var intresset som gjorde det. Fick 18k för den, lika mkt pengar som en polare köpte en fräsch 325 förra veckan för.
    Förstår inte varför bmw 316 är så sjukt underskattade, folk skrattar åt dem. Men inte åt en volvo 740gl? Den jag hade släppte på torre med 235or bak, dem är inte snabba. Men inte så slöa som folk säger heller.

    Okejokej, tycker ändå det borde ligga som fas 2..?

  8. #10718

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Varför hade du inte gett 22k för den om jag får fråga? Det är den sista fas 1 jag har. Ja du gillar fas 2 för att vara tvärtemot mig? Kan säga att hade jag velat ha en fas 2 så hade jag köpt mig en sån. Det enda jag tycker är snyggare med fas 2 är den läppen man kan köpa till den spoilern. Annars ser den bara fyrkantig och gubbig ut, tycker listpaketet jag har på min är snyggt, som inte dom har. Ja jag fick med fälgarna, sen då h&r sänkfjädrar, som förvisso inte är på länger. chippad, ferrita 2,5" rostfritt, 35% proffstoning på rutorna. Bara dedär drar på sig för 15k typ? Jag tycker det var ett rimligt pris iallafall. årsmoad 99-00 var den som kom med bäst motor med för den delen.

    Blir förmodligen fulltrycksturbon inom någon månad med. Planen är att behålla denna ett tag, om något år är den inte värd något ändå så kan likaväl såsa i större turbo. Då kan man säga byebye till alla steg 3 trimmade bsr s/v40 iallafall.

    Anledningen till att jag köpte en 316 var för att jag hade bara ett sommarjobb, hade inte ens fått min första lön när jag köpte bilen. Och var inte säkrad något jobb heller, därför ville jag ha något billigt. Du går säkert i skolan men betalar inget på bilen heller kanske..? Jag fick betala allt, + försäkra bilen på mig själv. Betalade 750kr i månaden om jag inte kommer ihåg fel endast för att försäkra den.
    Sen gick det bara utför, renoverade den inte för att tjäna några stålar. Var intresset som gjorde det. Fick 18k för den, lika mkt pengar som en polare köpte en fräsch 325 förra veckan för.
    Förstår inte varför bmw 316 är så sjukt underskattade, folk skrattar åt dem. Men inte åt en volvo 740gl? Den jag hade släppte på torre med 235or bak, dem är inte snabba. Men inte så slöa som folk säger heller.

    Okejokej, tycker ändå det borde ligga som fas 2..?
    För jag hade velat haft en fas 2. och det är inte för du har en sån det är för att jag tycker dom ser bättre ut. Men smaken är som baken. Var kanse ett rimligt pris om du inte har någon direkt rost på den. med tanken på avgasröret/chip och fälgar. Okej då förstår jag varför du köpte en 316. Jag betalar allt på min bil förutom försäkringen då jag går i skola utan lyckats fått en sommarjobb det jag köper till bilen får jag betala själv. visst man hade ju hellre tagit din bmw än en orginal 740...

  9. #10719

  10. #10720
    http://www.garaget.org/?car=293299&image=2825317
    Blir nog saftigt i kombination med mitt DLS Cad 15 Steg som ska i

    Lådan är byggd av Elvis Häggblom.


  11. #10721

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Okey! Det var lite rost längst ner på bagaget och på ena tröskeln. Men det är åtgärdat, annars är den riktigt fräsch. Okejokej! Finns många bilar jag valt bmwn före, tex en vanlig golf 3 med 70hk.. Skulle aldrig i hela mitt liv köpa en 4 cylindrig bmw igen, men överdrivet pissiga är dom inte..
    aha, vanliga ställen på dom bilarna! Vill ha en 325 e36 som vinterbil. Finns många billiga ute nu för tiden. Men inte så många fina billiga som är röda...

    Edit: Lämnade in tändstiftkåpa och ögonlock och såna täckplugga för lamptorkarna betalde 1000kr för det. Låter dyrt eller?
    Såhär blev det iallafall! Lackade även gallerna i fronten...


  12. #10722

  13. #10723

    Reg.datum
    Mar 2008
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 819
    Ja det finns gott om dem. Men dem har alltid gått så svinigt hårt, ska man ha den som vinterbil spelar det kanske ingen roll iofs.. Det vanliga är att bussningarna i bakvagen är slut, ett jävla jobb att byta. Och ger man fan i att byta dom smäller det som inihelvete från bakvagnen..
    1k lät billigt, då måste dem haft färg sen någon bil eller något sen innan?

    Citat Ursprungligen postat av whak Visa inlägg
    Jag hade för mig att skillnaden mellan fas 2 och 3 var att det var crome lister på fas 3 samt annan instrumentbräda tex.
    Fas 1 var versionen som Volvo skulle ha glömt att producera.
    Det stämmer nog! Tycker ändå att dem borde klassas som fas 2? Är ju ett par kromlister..
    Varför borde dem glömts bort? Som jag skrev innan har 99-00 dem bästa motorerna, eller tåligast iallafall. Rostskyddet på fas 1 är riktigt dåligt på vissa då vissa ser runkiga ut som fan. Men det finns gott om rostiga fas 2or med. Som min tex, riktigt fin och ingen rost alls, likaså undertill. Sen bildas det ju självklart i skärmarna, just av plastpaketet där det lägger sig skit som fan.
    Jag skulle inte säga just fas 1, hela den modellen är egentligen skräp. Eller ett ihop plock, tanklock på vänster sida, konstigt bultmönster osv. Men jag gillar dom ändå, går fint och ser helt okej ut när man sänker dem 50 cm fram. Även att det är väl den enda volvon som inte är kopplad till raggare.

  14. #10724

  15. #10725

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Ja det finns gott om dem. Men dem har alltid gått så svinigt hårt, ska man ha den som vinterbil spelar det kanske ingen roll iofs.. Det vanliga är att bussningarna i bakvagen är slut, ett jävla jobb att byta. Och ger man fan i att byta dom smäller det som inihelvete från bakvagnen..
    1k lät billigt, då måste dem haft färg sen någon bil eller något sen innan?
    Han sa det skulle kosta 800-1000kr. Vad tror du en fronten kostar att lacka? Han sa att han hade haft en saffran själv han hade lackat om. men han ville ha min färgkod och de så vet inte. Iallafall blev resultatet skitbra( som man inte ser på bilden direkt. Nyansen stämmer övrens med det övriga på bilen... )
    Senast redigerat av Ködden den 2012-07-15 klockan 20:24.

  16. #10726

    Reg.datum
    Mar 2008
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 819
    Ja med lite havre går dom ju.. Bättre än en 740 gl, tycker jag iaf Vad hände häromdan, med ombes på bilen o grejer?

    Han sa det skulle kosta 800-1000kr. Vad tror du en fronten kostar att lacka? Han sa att han hade haft en saffran själv han hade lackat om. men han ville ha min färgkod och de så vet inte. Iallafall blev resultatet skitbra( som man inte ser på bilden direkt. Nyansen stämmer övrens med det övriga på bilen... )
    Okey, då måste han nästan haft färg.. Betalade 500kr för 1 liter färg till min bmw, och den var vanlig röd, ingen metallic eller så. Och tippar på att din färg är dyrare.

    Svårt att säga, när jag skulle lämna in min snubben ha 3k för att lacka fronten + den grillarmen som går över fronten. Detta var svart med.. Så jag gjorde det hos en annan för 700kr istället. Men du kan ju alltid fråga, men du får nog räkna med 2k+.

  17. #10727

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Ja med lite havre går dom ju.. Bättre än en 740 gl, tycker jag iaf Vad hände häromdan, med ombes på bilen o grejer?



    Okey, då måste han nästan haft färg.. Betalade 500kr för 1 liter färg till min bmw, och den var vanlig röd, ingen metallic eller så. Och tippar på att din färg är dyrare.

    Svårt att säga, när jag skulle lämna in min snubben ha 3k för att lacka fronten + den grillarmen som går över fronten. Detta var svart med.. Så jag gjorde det hos en annan för 700kr istället. Men du kan ju alltid fråga, men du får nog räkna med 2k+.
    Okej, ska åka och fråga men känner folk som lackar svart men fråga är hur bra det blir. Då jag vill ha samma nyans som övrigt är på bilen så det inte skiftar mkt. Beror väl lite på hur man lackerar eller har jag fel?

  18. #10728

  19. #10729

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Yes gör det! njae, berors ju på, är det en sopa som lackar blir det ju inte särskilt bra.. Men anledningen till att det oftast blir färgskillnad är för att lacken på bilen är sleten. Dom blandar ut exakt den lacken bilen hade när den rullade ut från lackbåset, 12 år senare är lacken kanske inte riktigt densamma.
    Men din lack ser ju putsad och fin ut, så det är inga problem om du ger din färgkod till någon som kan lacka. Man ser inte så tydligt om fronten inte är 100% samma heller, värre om man ska lacka en dörr/framskärm tex.
    Aha tack för infot, för vet en som lackar i princip gratis om jag fixa färgen

  20. #10730

  21. #10731

  22. #10732

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Är det någon seriös då? Eftersom du har metallic är det noga med massa klarlack.
    Han är en fd lackerare. Han bruka lackera a traktorer av färg som blivit "felblandat"
    Får höra med han om han kan fixsa allt istället, då man ska väl har någon härdning i färgen och skit också va?

  23. #10733

    Reg.datum
    Mar 2008
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 819
    Det skulle det säkerligen kunna vara. Tror dock bara det är framlyktorna som skiljer, och motorn då.
    Jo det är ju så, men motorn är nog inte sämre än någon annan. t4 sägs ju vara rena skräp motorn, men det har man ju inte ändå.. Sen är det väl de andra pisset som jag sa innan med tanklocket och bultcirkeln. I övrigt kan jag väl inte säga att dem är sämre än några andra bilar, har polare som haft 3 st s40 som funkar skitbra. Sen en annan polare som köpte t4 för någon månad sen (03). steg 3 chippad, där började motorlampan lysa efter 1 vecka. Nu verkar det som tändningen börjat krångla med.
    Men som sagt, det var ju mitt val och jag är nöjd, tänker köra denna ett tag tror jag. Kommer dock aldrig få för mig att köpa x40 modellen en gång till.

    Han är en fd lackerare. Han bruka lackera a traktorer av färg som blivit "felblandat"
    Får höra med han om han kan fixsa allt istället, då man ska väl har någon härdning i färgen och skit också va?
    Aha okey, då har han förmodligen sakerna som behövs. Jaop du behöver självklart härdare med, men det går bara på en 100 lapp

  24. #10734

  25. #10735

  26. #10736
    Bmwn såld i fredags, ångrar de sjukt . 13500 gick jag ner till. Skamligt..

    Sista bilden på den. Några minuter innan den såldes.

    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  27. #10737
    Citat Ursprungligen postat av JuppeN Visa inlägg
    Bmwn såld i fredags, ångrar de sjukt . 13500 gick jag ner till. Skamligt..

    Sista bilden på den. Några minuter innan den såldes.

    *bild*

    Måste väll varit några defekter på den? Ser ju sjukt fräsch ut!
    I´m not a complete idiot some parts are missing

  28. #10738

  29. #10739

  30. #10740
    Citat Ursprungligen postat av dracc Visa inlägg
    Körde du med maskin? Isåfall vad för maskin?
    Körde för hand denna gång
    <a href=http://i48.tinypic.com/35in2u8.jpg target=_blank>http://i48.tinypic.com/35in2u8.jpg</a>

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in