1. #9241

  2. #9242
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Överlägset billigaste E55 an i Sverige, US import, mph mätare. Njaaa, skulle lagt till pengar på någon annan euro-version tror jag. Sen är det väll idag rätt känt att en STORT antal av dem usa importerade bilarna är tidigare krockskadade och skrotade bilar, som ful-lagats i typ Estland, nästan alltid med stulna delar. Så denna bör man kolla upp NOGA! Tänk även på att dessa blir betydligt mer svårsålda i framtiden.

    Edit: Finns nog en anledning till varför denna bil inte blir såld, även fast flera andra dyrare e55or har blivit sålda under tiden denna har legat ute. Kollar själv på bla E55 amg, och har rätt så bra koll på marknaden..
    Senast redigerat av alleexs den 2012-02-14 klockan 16:43.

  3. #9243
    nej, för fan man köper ju ofc en w124 300e 24v,, damn vilken bil, blir tårögd när jag säger bilens namn

  4. #9244
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Citat Ursprungligen postat av benza Visa inlägg
    nej, för fan man köper ju ofc en w124 300e 24v,, damn vilken bil, blir tårögd när jag säger bilens namn
    Skärp dig! Ska det vara W124 ska det vara en 500E

  5. #9245

  6. #9246

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Jag saknar min gamla E320 24v. Otroligt komfortabel lyxbil!







    Riktigt underbar bil som fick gå många mil!
    Gillar inte äldre mercedes. Men stolarna var redigt fina å fräscha.
    Se fin ut

  7. #9247

  8. #9248

  9. #9249
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Jag saknar min gamla E320 24v. Otroligt komfortabel lyxbil!







    Riktigt underbar bil som fick gå många mil!

    fint 220 hp , mycket fint

  10. #9250
    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    Skärp dig! Ska det vara W124 ska det vara en 500E
    de där v8:orna är gode dyra, och det är svårt att hitta med manuell,, men fina nå jävulst är dom, ohja 320hp+

  11. #9251
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Det gjorde jag inte heller innan. Däremot så märkte man vilken grym byggkvalitet bilen hade då man levde med den. Generationen efter var ren skandal i jämförelse.
    Håller med. Har en w124 250D och är verkligen skillnad i komforten mot t.ex Volvobilar i liknande årsmodeller, fast dom kostar ungefär lika mycket begagnat

  12. #9252

  13. #9253

  14. #9254

  15. #9255

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Hmm.. Hur mycket skulle du ge för den ?
    Max 5k. Är ju obes och sedan måste du betala skatten.

  16. #9256

  17. #9257

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Det är sant. Får se, vill verkligen ha en e30 sjukt svårt att hitta billiga och bra.. Några förslag på någon bakhjulsdriven bil för under 15k? Bakhjulsdriven, ingen volvo
    Finns endel e39 för det priset ibland. Ingen stor motor men det kanse inte finns något behov av det heller?

  18. #9258

  19. #9259

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Vad tycker du om den? Ska ju ha den till övningskörning och som första bil Känns inte så skönt att spendera så mycket på det.

    http://www.blocket.se/sodermanland/F....htm?ca=11&w=2
    Var väl bättre.
    Men är väl bäst att du köper en som inte behöver bes så du bara kan ut och köra?

  20. #9260

  21. #9261

  22. #9262

  23. #9263


    Har köpt en Saab 9-5 2.0t SE kombi -00 manuell, gått 22 000 mil, låter konstigt vid släpp av kopplingen från stillastående eller vid väldigt låga hastigheter, särskilt låter det vid vanlig start från ettans växel men det låter ibland också på tvåan eller vid backning. Är kopplingen nedtryckt låter det ingenting, utan det är precis sista biten innan kopplingen släpps helt då det börjar låta.

    Står i filmklippet med åtdragen parkeringsbroms och släpper långsamt kopplingen två gånger på ettans växel. Ljudet uppkommer vid 0:03 och 0:07. Ursäkta den låga volymen, hade bara möjlighet att filma inifrån bilen med mobilen så du får ev. höja volymen lite för att höra det ordentligt.

    Skulle verkligen uppskatta om någon kunde upplysa mig om vad problemet skulle kunna vara!

  24. #9264



    Min 855 som blir vardagsåket på måndag när jag får körkortet.

  25. #9265

  26. #9266
    Mattyyys avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    649
    Citat Ursprungligen postat av Emil-94 Visa inlägg



    Min 855 som blir vardagsåket på måndag när jag får körkortet.
    Du borde sänka den och slänga på ett par schysstare fälgar och fixa svart toning bak
    You're so homo that even Justin Bieber look straight!

  27. #9267

  28. #9268
    Mattyyys avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    649
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    ser det ut som om det är sommar där på bilderna? vem skaffar schysta vinterfälgar när vintern snart är över?
    Sant tänkte inte på att det var vinterdäck Men hoppas du har lite fetare fälgar på sommarn
    You're so homo that even Justin Bieber look straight!

  29. #9269
    Citat Ursprungligen postat av Mattyyy Visa inlägg
    Sant tänkte inte på att det var vinterdäck Men hoppas du har lite fetare fälgar på sommarn
    Det är som ekan sa vinter fälgar ska på några 18" sedan. Den är redan sänkt fram och vill komma in i garaget utan problem. Ser du inte att rutorna är tonade sedan?

  30. #9270
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    den var ju lätt, utrampningslagret till kopplingen, går på nån hundring, men desto jävligare att byta! sorry polarn!
    Tack för tipset, skulle det även kunna vara något annat eller är du säker på att det är urtrampningslagret? Vad skulle det gå på att fixa på verkstad (dvs. hur många arbetstimmar, på ett ungefär)?

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in