Sidan 20 av 400 Första ... 1018192021223070120 ... Sista
  1. #571
    fail... sist jag körde min bmw e30 320 så börja olje lampan lysa och motor temperatiren steg en bit över vad den ska vara, stanna direkt och hälde i lite olja , idag hade jag den på verkstaden och kolla under bilen, hela motorn var full av olja, tvätta rent och sen starta jag motorn och körde en sväng , körde in den och kolla igen , hade runnit olja igen ._. från toppen och inte lite utan det kom överallt ifrån toppen, sååå topp packningen är slut kan vi ju fastställa, och har hört och misstänker att toppen har blivit sne efter att den blev så varm...

    jaha vad har jag för alternativ nu då?

    1. renovera motorn
    2 köpa ny orginal motor
    3 köpa en m20b25 eller en m50b25
    4 sälja min bil och köpa ny

    1an tvekar jag på om de är lönt äns, kostar en jävla massa bara med alla saker nya.

    2an om jag ändå ska byta motor kan jag väll likabra byta upp mig ?

    3an svårt och få tag i en m20b25 ( förutom till 5serie, men där är de något med olje tråget, info ? ) och m50b25 ser inte likadan ut som original motorn och jag kan få problem vid besiktningen vilket jag hälst slipper.

    4 köpa ny bil? käns onödigt då jag har lagt ner en del pengar på att få den att funka redan, har blandannat bytat dom flästa bussningarna, lagat bakvagnen, ny diff osv



    vad ska jag göra vad låter rimligast ?

    mest intresserad är jag av att trycka i en större motor i den

  2. #572

  3. #573
    _Sjuans avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Ort
    Kristianstad, Skåne!
    Inlägg
    258
    Mailat på en inredning idag. Hoppas den släpps för ett bra pris

    Tror den kan sitta bra i min bil
    Mnf is back in blue, Sjuan too!

  4. #574

  5. #575

  6. #576
    Citat Ursprungligen postat av Riejukillen Visa inlägg
    att du köper en fräsch m20b25 motor. skulle jag ha gjort iallafall. annars kan du få köpa min m20b20 motor
    haha nej sätter inte i samma skit igen ;P hittat en m20b25 nu som har gått 20k mil rätt så blankt och suttit på en 525 tomat låda så den är inte sönder körd heller 4k för motorn låter fan rätt okej asså bara vänta på att jag ska få min första lön sen tar jag nog fan den


    har hört d bara är att byta till min m20b20 olje tråg sen ska den motorn passa rätt i min bil men de är rätt lätt och byta motor i e30 har jag förstått ? dom 2 motor fästena sen växellådan och lite små skit runt om den är den typ ute ?^^

  7. #577
    _Sjuans avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Ort
    Kristianstad, Skåne!
    Inlägg
    258
    Citat Ursprungligen postat av ciao_i_huet Visa inlägg
    haha nej sätter inte i samma skit igen ;P hittat en m20b25 nu som har gått 20k mil rätt så blankt och suttit på en 525 tomat låda så den är inte sönder körd heller 4k för motorn låter fan rätt okej asså bara vänta på att jag ska få min första lön sen tar jag nog fan den


    har hört d bara är att byta till min m20b20 olje tråg sen ska den motorn passa rätt i min bil men de är rätt lätt och byta motor i e30 har jag förstått ? dom 2 motor fästena sen växellådan och lite små skit runt om den är den typ ute ?^^
    Stämmer bra

    Det som tillkommer utöver motorköpet är styrbox och luftmassemätare. Var noga med att kolla så motorn du är intresserad av är komplett! En liten grej hit o en liten dit blir mycket pengar som småningom
    Mnf is back in blue, Sjuan too!

  8. #578
    nån som vet ifall man kan renovera magnet ventilen som sitter i styrsnäckan på BMW e34 ifall man har servotronic? har ju en elektronisk snäcka som släpper av servotryck när man kommer upp i fart å den krånglar lite nu.. så undrar ifall man kan byta denna magnetventilen?
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Ris i föggen?

  9. #579

  10. #580
    Subaru Impreza - 99 haft denna ett tag nu.


    Fixade så att bilden funkar //Hans_J
    Senast redigerat av Hans_J den 2010-07-12 klockan 11:36.

  11. #581

  12. #582
    Tröttnade rätt fort på min sierra så tänkte sälja den och köpa något projekt som jag kan göra klart till jag fyller 18 och får körkort...

    Finns 2-3st 200sx med div fel. Något som brukar va kasst på dessa bilar? Har för mig att jag läste att ramlager rasar lätt pga dålig oljekylare? Det skulle dock väldigt lätt lösas med större oljekylare...
    http://www.blocket.se/alvsborg/Nisso....htm?ca=16&w=1 den funderar jag på, kul med 300hk men va kostar ett chip? De andra felen är ju hyfsat lätta...
    Eller någon av dessa 2
    http://www.blocket.se/jonkoping/Niss....htm?ca=16&w=2
    http://www.blocket.se/goteborg/Nissa....htm?ca=16&w=2

    Sen är det så att en polare som ska göra utomlands tjänst har en 300zx som står i delar som han inte orkar plocka ihop, den ska ha runt 400hk. Inte en aning om va han ska ha för den men ska snacka seriöst med honom när jag träffar honom Va kan man ge för en sån bil?

  13. #583
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Tröttnade rätt fort på min sierra så tänkte sälja den och köpa något projekt som jag kan göra klart till jag fyller 18 och får körkort...

    Finns 2-3st 200sx med div fel. Något som brukar va kasst på dessa bilar? Har för mig att jag läste att ramlager rasar lätt pga dålig oljekylare? Det skulle dock väldigt lätt lösas med större oljekylare...
    http://www.blocket.se/alvsborg/Nisso....htm?ca=16&w=1 den funderar jag på, kul med 300hk men va kostar ett chip? De andra felen är ju hyfsat lätta...
    Eller någon av dessa 2
    http://www.blocket.se/jonkoping/Niss....htm?ca=16&w=2
    http://www.blocket.se/goteborg/Nissa....htm?ca=16&w=2

    Sen är det så att en polare som ska göra utomlands tjänst har en 300zx som står i delar som han inte orkar plocka ihop, den ska ha runt 400hk. Inte en aning om va han ska ha för den men ska snacka seriöst med honom när jag träffar honom Va kan man ge för en sån bil?
    300ZX skulle jag skippa, törstiga och stora/klumpiga.. Den vita 200sx'en vet jag är bra skött och är rätt fin när jag kollade på den lite snabbt funderar själv på en 200sx S14 =)

  14. #584
    Citat Ursprungligen postat av sjöblom! Visa inlägg
    300ZX skulle jag skippa, törstiga och stora/klumpiga.. Den vita 200sx'en vet jag är bra skött och är rätt fin när jag kollade på den lite snabbt funderar själv på en 200sx S14 =)
    http://www.blocket.se/kalmar/Nissan_...=18&w=1&last=1
    Något sånt kanske?
    Går här i stan och allt jag kan säga är att ägaren är pedant som bara den..

    Även en film på den.
    http://maxxtuning.se/index.php?id=61&car=10-0010

  15. #585
    Va kostar ett chip då?
    Känner du killen som har den eller va du bara och kollade på den? (:

  16. #586
    Halloj, någon som vet var de är för tum på volvo 740 original avgasrör?
    är de 2"?
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  17. #587
    Citat Ursprungligen postat av JuppeN Visa inlägg
    Halloj, någon som vet var de är för tum på volvo 740 original avgasrör?
    är de 2"?
    yes. Mina 3 olika GL har haft 2" iaf.

  18. #588
    Citat Ursprungligen postat av ExXe Visa inlägg
    yes. Mina 3 olika GL har haft 2" iaf.
    Perfekt, har en glt 90'ia så ska nog vara lika.

    Bilen står inte här så hade inte tillgång att kolla. Ska beställa en ny ljuddämpare och den hade anslutningen 2.5" tum så blir en adapter till det.
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  19. #589
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Va kostar ett chip då?
    Känner du killen som har den eller va du bara och kollade på den? (:
    Fan jag måste väll mappa bilen igen då?

  20. #590
    Citat Ursprungligen postat av Deluxe Visa inlägg
    http://www.blocket.se/kalmar/Nissan_...=18&w=1&last=1
    Något sånt kanske?
    Går här i stan och allt jag kan säga är att ägaren är pedant som bara den..

    Även en film på den.
    http://maxxtuning.se/index.php?id=61&car=10-0010
    Fet! Men tänkte köpa en orginalare för 80-90 isåfall dock

    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Va kostar ett chip då?
    Känner du killen som har den eller va du bara och kollade på den? (:
    Nope, polaren känner honom dock.. så kikade bara lite på den när han va i stan

  21. #591
    Såg det senaste Top Gear avsnittet nyss.. Vad ska man säga? BMW M3 Synd dock att den varit krockad ..

  22. #592
    Citat Ursprungligen postat av _Sjuan Visa inlägg
    Stämmer bra

    Det som tillkommer utöver motorköpet är styrbox och luftmassemätare. Var noga med att kolla så motorn du är intresserad av är komplett! En liten grej hit o en liten dit blir mycket pengar som småningom
    styrboxen borde väll följa med motorn ? men luftmassemätaren får jag nog köpa till, tror inte den ingick i motorn, gas spjället är de sama på 320 och 525 ? något mer som kan behövas köpas till ?

    kom på att jag har ju ingen kat på min bmw men motorn som jag ska ha har haft kat innan , är de något jag skulle behöva fixa då?
    Senast redigerat av ciao_i_huet den 2010-07-12 klockan 17:12.

  23. #593
    _Sjuans avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Ort
    Kristianstad, Skåne!
    Inlägg
    258
    Citat Ursprungligen postat av ciao_i_huet Visa inlägg
    styrboxen borde väll följa med motorn ? men luftmassemätaren får jag nog köpa till, tror inte den ingick i motorn, gas spjället är de sama på 320 och 525 ? något mer som kan behövas köpas till ?

    kom på att jag har ju ingen kat på min bmw men motorn som jag ska ha har haft kat innan , är de något jag skulle behöva fixa då?
    Jag har inte varit med om att den har följt med, känner ett par st som har köpt via Laga.se (inkl mig själv) ingen har fått tyvärr. Om spjället skiljer eller inte överlåter jag ngn annan att svara på
    Mnf is back in blue, Sjuan too!

  24. #594
    Citat Ursprungligen postat av Bjorviken Visa inlägg
    Såg det senaste Top Gear avsnittet nyss.. Vad ska man säga? BMW M3 Synd dock att den varit krockad ..
    Ja, som det även snackats om på Zatzy så är det ju orättvist att dom tog E36. Men antagligen är E30 alldeles för dyr för dom.

  25. #595

    Reg.datum
    Mar 2006
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    1 599
    Den som hittar V6/V8 utblås till nya E-klass Coupé får en kanelbulle!

  26. #596
    Citat Ursprungligen postat av _Sjuan Visa inlägg
    Jag har inte varit med om att den har följt med, känner ett par st som har köpt via Laga.se (inkl mig själv) ingen har fått tyvärr. Om spjället skiljer eller inte överlåter jag ngn annan att svara på
    hade ändå tänkt och åka upp till skroten och hämta motorn så får jag väll köpa den och allt annat runt om jag behöver oxå ;P

  27. #597
    Citat Ursprungligen postat av Bjorviken Visa inlägg
    Såg det senaste Top Gear avsnittet nyss.. Vad ska man säga? BMW M3 Synd dock att den varit krockad ..
    Haha jag hade förväntat mig lite seriösare test än det där.



    Äntligen dragit hem bilen igen, sluttampen innan uppstart nu.




    Fint stuk med lite roligare camber, förhoppningsvis bättre grepp med.

    Så nu är bromsar, framvagn koppling klart. Kardan sitter uppe med nya knutar.

    Ska iväg till skroten nån dag och skaffa det sista jag behöver. Fint med bilen hemma igen, nu äre bara knalla ut i kalsonger och flip flop och meka.

  28. #598

    Reg.datum
    Mar 2006
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    1 599
    Blir att fixa två V6/V8 utblås och ett nytt bakspoilerskydd. Sedan blir det fett. Synd att man inte kan köpa Carlssondelar löst? Någon som är mer insatt får gärna tipsa om var jag får tag på delar.

  29. #599
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Citat Ursprungligen postat av Svaniis Visa inlägg
    Blir att fixa två V6/V8 utblås och ett nytt bakspoilerskydd. Sedan blir det fett. Synd att man inte kan köpa Carlssondelar löst? Någon som är mer insatt får gärna tipsa om var jag får tag på delar.
    Kommer att bli grymt najs med 500 blåsen! Dock så har inte alla v6or dem kantiga utblåsen. Det är bara e350 cdi som har det, dvs har inte den vanliga bensin 350in dom.

  30. #600

    Reg.datum
    Mar 2006
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    1 599
    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    Kommer att bli grymt najs med 500 blåsen! Dock så har inte alla v6or dem kantiga utblåsen. Det är bara e350 cdi som har det, dvs har inte den vanliga bensin 350in dom.
    Slänger man AMG-paket har väl alla v6 och v8 det? Utom 55/63/65 ofc.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in