1. #5821
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Tycker du ska välja de på bild 2, visst är de påbild 1 sjukligt snygga men känns som de är lite vanligare..
    Jo lite så jag tänker, båda är ju rätt ovanliga. Har faktiskt aldrig sett fälgarna på bild två i 19" på riktigt. BBS LM har man ju sett några gånger.
    Velar som fan, först 100% på LM, två dar senare vill jag ha M-parallel, sen vill man ha LM igen osv. :/ Blir nog nöjd vad jag än köper.
    Just nu tänker jag att fälgarna på bild två är lite fetare kanske, men fälgarna på bild 1 är lite rejsigare. Iof så är ju inte 540in någon rejsig bil, men ändå

    Vilka av fälgarna skulle passa bäst på e60/e61 då? Har aldrig ens sätt en bild på e60/e61 med m-parallel.

    Lutar nämligen åt att det blir en 545/550/M5 E60 eller E61 efter 540in och har tänkt att isåfall behålla fälgarna

  2. #5822

  3. #5823
    FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Grödinge
    Inlägg
    1 376
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Jo, nöjd lär du ju bli! men jag skulle satsa på M-parallel då de är en fetare fälg imo.

    Hm på e60/e61 vet jag fan inte alltså! Båda fälgarna är för jävla feta imo, men blir de en m5 skulle jag satsa på bbs, då de är lite rejsigare!

    Lite bilder på "nya" bilen, fullt jävla utrustad är fanskapet! :









    Kommer

    *Twinpipe

    *18/19 tums fälgar

    * Chip

    Snarast
    Ska man ha en Saab så blir det äldre 9-5an. Nyare ser äckligt fula ut. För tjocka baktill förstör väääldigt mycket bland annat.
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Det är därför vi inte har några tjejer på forumet, alla kåta moppepojkar skrämmer iväg de (Rifat kommer och langar "eyYYYYYY kolla värsta guzzeen med feta götten, vill bazza henne asoo )

  4. #5824
    FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Grödinge
    Inlägg
    1 376
    Citat Ursprungligen postat av Mx Fidde Visa inlägg
    Den slangen som är inringad ska på nippeln på insuget.

    Den där kommer inte jag åt på låååånga vägar...
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Det är därför vi inte har några tjejer på forumet, alla kåta moppepojkar skrämmer iväg de (Rifat kommer och langar "eyYYYYYY kolla värsta guzzeen med feta götten, vill bazza henne asoo )

  5. #5825
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Riktigt trevlig bil! Den ljusa inredningen är riktigt nice! Elstolar är wunderbar, har det själv i min 9-3 -99, skulle aldrig byta bort det!

    Har ni/du funderat på Hirsch-vinge? Kanske tjatar lite om det, men det gör en jävla skillnad! Kostar tyvärr endel dock..

    Alleexs: Tycker du ska köra på M-parallel. Visst, LM är sjukt snygga men då det finns kopior kommer alla tro att du kör runt på just kopior.

  6. #5826
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Citat Ursprungligen postat av --Larsson-- Visa inlägg
    Alleexs: Tycker du ska köra på M-parallel.
    mjo, om jag beställer hjul så lutar det iaf just nu åt m-parallel

    Ska nog isåfall fixa facelift och m-sport exteriör.

    Någon som kör på nankang ns-2? Verkar vara ett bra däck sätt till priset?

  7. #5827

  8. #5828
    Tack för din åsikt.

    Riktigt trevlig bil! Den ljusa inredningen är riktigt nice! Elstolar är wunderbar, har det själv i min 9-3 -99, skulle aldrig byta bort det!

    Har ni/du funderat på Hirsch-vinge? Kanske tjatar lite om det, men det gör en jävla skillnad! Kostar tyvärr endel dock..
    Håller med! har de i vår 9-3cab också Den är riktigt nice utrustad faktist, mkt bil för pengarna!

    Ingen aning, de köpte bilen idag så får väl ge far min lite idéer på hur den kan se ut! ;D

  9. #5829
    Citat Ursprungligen postat av mikeen Visa inlägg
    har rasat klumpen på min 320 automat. o en bekant har en liggandes från en 530 automat. passar den ? och är det samma utväxling?

    har hämtat diffen nu för fick den gratis. men som sagt så var det stora diffen o jag har lilla. men läste någonstans att innehållet var lika? nån som kan bekräfta det?

  10. #5830
    är det samma diff klump på e30 318 -89 som e36 320 -96? vet att utväxlingen inte är lika men passar den?

  11. #5831
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    först kör du sönder din egna bil sen ska du ge dig på att köra sönder någon annans?
    Äsch kör inte sönder någon annans bil, men måste ju testköra

    Citat Ursprungligen postat av hablam Visa inlägg
    döda aset!
    Det var en seg jävel vill jag lova!

  12. #5832
    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    Någon som kör på nankang ns-2? Verkar vara ett bra däck sätt till priset?
    Annars ligger väl Falken FK-452 på ungefär samma pris har jag för mig? Har hört mkt gott om dom, har själv beställt såna.

  13. #5833
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Citat Ursprungligen postat av FlexBiel Visa inlägg
    Fattar mig inte på dig... KÖP BARA EN BIL! Det är för fan bara första bil... Behöver inte fråga om varenda bil som finns ute på marknaden.

    Ont: Olje nivån är perfekt! Betyder att det INTE är att den dricker olja. Där med är kolvringarna inte slut ännu. Blev lite lättad... Men vad kan felet vara då? :o
    Lambdasonderna kan ju vara kassa, avgasröret kan var igensotat bland annat.
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  14. #5834
    Denniss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    574
    Citat Ursprungligen postat av FlexBiel Visa inlägg
    Den där kommer inte jag åt på låååånga vägar...
    Kollade du så att vevhusventen var okej? Mycket vanligt på 850 att dom sätts igen. Kolla även flamfällan!

    *Byt oljan (Antar dock att den är ny när toppen varit borta)
    *Byt stiften
    *Släng i en skvätt K-sprit
    *Kör bilen riktigt varm också innan besiktningen.

  15. #5835
    Lövbiffens avatar
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    407
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Är det någon här som vet ungefär hur mycket 24k mila servicen på en Volvo V70 (årsm -99) kostar? Samt hur är Golf 2/3 som första bil?
    Var först inne på att köpa en Golf MK3 vanlig 1.8GL. Testade ett par, när man kollar på dom får man kika efter rost, för det finns en del var mitt första intryck av bilen i sig.
    Tyckte även att framvagnen kändes lite smått ostabil på ett par av de jag testade, väldigt vinglig.

    Sedan en kväll kom det ut en Golf gti 16v mk2 på annons, ringde 10 minuter senare och sa att jag ville kolla på den dagen efter, åkte dit och kolla på den och hann inte köra långt innan jag sa att jag skulle ha den. Visst, det är verkligen inte som att köra en ny bil. Men FYFAN vilken känsla det är när man inte har något styrservo, bilen beter sig som en gokart på vägarna mer eller mindre. Motorn ligger på 140 sughästar, min bil är väldigt pigg för sin ålder, inget herrejösses, men är man någorlunda hajj på hur man kör bil så räcker det till mer än nog. Finns VÄLDIGT mycket trim till okej priser till dessa bilar också. För att inte tala om bränsleförbrukningen, den är helt underbart billig i drift!

    Skriv ett PM om du är sugen på att köpa min bil efter sommaren, då kommer den vara till salu. Har en hel del roligt godis till den också
    You have been banned for the following reason:
    Hörru Lövbiffen,dags att kötta till sig innan man börjar med människohandel?
    Date the ban will be lifted: 2009-05-14, 13.00

  16. #5836

    Reg.datum
    Apr 2008
    Ort
    Nära havet
    Inlägg
    1 075
    Nu går bilen som en klocka. Det var spridar relät som var kasst.
    '' philip - säger: är helt sjukt, tror jag spräckte förhuden innan''

  17. #5837
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Citat Ursprungligen postat av Lövbiffen Visa inlägg
    Var först inne på att köpa en Golf MK3 vanlig 1.8GL. Testade ett par, när man kollar på dom får man kika efter rost, för det finns en del var mitt första intryck av bilen i sig.
    Tyckte även att framvagnen kändes lite smått ostabil på ett par av de jag testade, väldigt vinglig.

    Sedan en kväll kom det ut en Golf gti 16v mk2 på annons, ringde 10 minuter senare och sa att jag ville kolla på den dagen efter, åkte dit och kolla på den och hann inte köra långt innan jag sa att jag skulle ha den. Visst, det är verkligen inte som att köra en ny bil. Men FYFAN vilken känsla det är när man inte har något styrservo, bilen beter sig som en gokart på vägarna mer eller mindre. Motorn ligger på 140 sughästar, min bil är väldigt pigg för sin ålder, inget herrejösses, men är man någorlunda hajj på hur man kör bil så räcker det till mer än nog. Finns VÄLDIGT mycket trim till okej priser till dessa bilar också. För att inte tala om bränsleförbrukningen, den är helt underbart billig i drift!

    Skriv ett PM om du är sugen på att köpa min bil efter sommaren, då kommer den vara till salu. Har en hel del roligt godis till den också
    Bild?
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  18. #5838
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Lövbiffen Visa inlägg
    Var först inne på att köpa en Golf MK3 vanlig 1.8GL. Testade ett par, när man kollar på dom får man kika efter rost, för det finns en del var mitt första intryck av bilen i sig.
    Tyckte även att framvagnen kändes lite smått ostabil på ett par av de jag testade, väldigt vinglig.

    Sedan en kväll kom det ut en Golf gti 16v mk2 på annons, ringde 10 minuter senare och sa att jag ville kolla på den dagen efter, åkte dit och kolla på den och hann inte köra långt innan jag sa att jag skulle ha den. Visst, det är verkligen inte som att köra en ny bil. Men FYFAN vilken känsla det är när man inte har något styrservo, bilen beter sig som en gokart på vägarna mer eller mindre. Motorn ligger på 140 sughästar, min bil är väldigt pigg för sin ålder, inget herrejösses, men är man någorlunda hajj på hur man kör bil så räcker det till mer än nog. Finns VÄLDIGT mycket trim till okej priser till dessa bilar också. För att inte tala om bränsleförbrukningen, den är helt underbart billig i drift!

    Skriv ett PM om du är sugen på att köpa min bil efter sommaren, då kommer den vara till salu. Har en hel del roligt godis till den också
    Farsan sa nej då han plötsligt fått för sig att bilar tillverkade på 80-talet å äldre är skrot.

  19. #5839
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Fan att R-frontarna ska vara så förbaskat dyra

  20. #5840
    Lövbiffens avatar
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    407
    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Bild?


    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Farsan sa nej då han plötsligt fått för sig att bilar tillverkade på 80-talet å äldre är skrot.
    Ditt val, eller kaaaaanske din pappas? Bilen är nyrenoverad, ny lackad och 99% rostfri
    You have been banned for the following reason:
    Hörru Lövbiffen,dags att kötta till sig innan man börjar med människohandel?
    Date the ban will be lifted: 2009-05-14, 13.00

  21. #5841
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Lövbiffen Visa inlägg




    Ditt val, eller kaaaaanske din pappas? Bilen är nyrenoverad, ny lackad och 99% rostfri
    Jo det är mitt val men vad hjälper det om jag inte får parkera bilen hemma hos mig. Men den var galet fin så jag ska försöka övertala han.

  22. #5842
    Citat Ursprungligen postat av Lövbiffen Visa inlägg

    Ditt val, eller kaaaaanske din pappas? Bilen är nyrenoverad, ny lackad och 99% rostfri
    Ska du ha för den på ett ungefär då?

  23. #5843
    Hallå!

    Tror de är så att luftmassemätaren gått åt helvete på åkerbilen...

    Skiten har ingen tomgång, man måste gasa sjukt sakta för att den ska kunna varva upp annars dör den, sen får man upp den i varv så låter de som att den blöddrar. Tycker att de låter som LMM?

    Men någon som vet om en LMM passar från tex en 740? Eller någon annan 240? Tänte om Nret som står på LMM måste stämma överens?

    EDIT; Tror jag har hittat felet Något som saknas här inne

    Senast redigerat av JuppeN den 2011-05-31 klockan 19:06.
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  24. #5844

  25. #5845
    Citat Ursprungligen postat av Lövbiffen Visa inlägg
    **

    Ditt val, eller kaaaaanske din pappas? Bilen är nyrenoverad, ny lackad och 99% rostfri
    Och hög

    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Jo det är mitt val men vad hjälper det om jag inte får parkera bilen hemma hos mig. Men den var galet fin så jag ska försöka övertala han.
    Spelar det någon roll? Om 2 dagar frågar du hur någon annan bil är att köra?!

  26. #5846

  27. #5847

  28. #5848
    Lövbiffens avatar
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    407
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Ska du ha för den på ett ungefär då?
    Hade tänkt runt 20 000:- =)

    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Jo det är mitt val men vad hjälper det om jag inte får parkera bilen hemma hos mig. Men den var galet fin så jag ska försöka övertala han.
    Låter nästan som att en Ciao hade varit något för dig

    Citat Ursprungligen postat av Bjorviken Visa inlägg
    Och hög
    Haha ja, den är ju det. Hade planer på att sänka den men har inga större behov av det just nu, kanske smäller på ett par mindre fälgar istället Inte mycket skillnad iof, men tycker nuvarande fälgar är tummen förstor.



    Vad tror ni, kommer dom sitta gött?
    You have been banned for the following reason:
    Hörru Lövbiffen,dags att kötta till sig innan man börjar med människohandel?
    Date the ban will be lifted: 2009-05-14, 13.00

  29. #5849
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Knas

    Årspremie= 234054:-


  30. #5850

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in