1. #4171
    Citat Ursprungligen postat av sjöblom! Visa inlägg
    Ska iväg och kolla en bmw 320i -06 imorn, är det samma kassa utväxling som e46/36 320i så går det fetbort!
    Två helt olika motorer Bara en 4a som sitter i nya 3-serien ju.

  2. #4172
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Men om du skiter i det så glömmer du även viktiga detaljer, som gör att ditt påstående kan bevisas / motbevisas. Detta är ett diskussionsforum, glöm inte det.

    Du ifrågasatte varför en Corvette skulle ha hållbar teknik och fick svar.

    En annan positiv sak med Corvette är glasfiberuppbyggnaden, slitstarkt material som inte rostar.

    Miltal avgör egentligen ingenting om hur pass bra eller dålig en bil är, det som avgör är ren skötsel och service utav bilen. Oftast finner du inga skillnader mellan en välvårdad bil som gått 40 000 mil jämfört med en välvårdad bil som gått 20 000 mil.

    Tvärtom, en bil som gått mycket motorväg och har längre mil mår oftast rent tekniskt bättre då fordon byggs för att brukas. En bil med låga mil håller högre värde, frågan är dock varför då det bara är en illusion om att det egentligen skulle vara bättre.

    Du får gärna komma med bra argument om varför en bil med högre mil automatiskt skulle behöva mer verkstadsbesök.
    Ang 40' vs 20' mil så skiter jag i det, skulle aldrig få för mig att köpa en bil med de miltalen i vilket fall annat än som vinterkälke.
    Att en Corvette skulle gått långa resor längs motorvägen, och i lugn takt tvivlar jag på, därav mitt påstående om att man hellre köper en som gått lite mindre.

  3. #4173
    Citat Ursprungligen postat av hablam Visa inlägg
    ën 240/740 för 10k är ju minst lika slut som en bmw för 20k..
    då kostar den ju dubbelt så mycket BMWn också? men du får en "fin" 740 för omkring 10k ju
    http://www.blocket.se/kiruna/Valskot...4.htm?ca=2&w=2 ett exempel
    dessutom så går väl 740/240 motorerna bra mycket längre och bilen i övrigt, jämnfört med en gammal BMW?

  4. #4174
    ärligt talat, till er som säger att miltal inte spelar roll om bilen är välskött. Hur stor är risken att alla ägare vårdat bilen bra? Miltal är en otroligt bra måttstock när man köper bil. Om inte annat så rostar bilar så vitt jag vet, mer rost ju mer mil vanligtvis.

  5. #4175

    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Fäskekörkan
    Inlägg
    45
    Ingen som har 4st 235/35/19'' däck liggandes eller?




    Tänkte även kolla ifall de fanns nått intresse av att köpa mina dotz mugello 19'' fälgar utan däck?
    Till E36/E46 kanske nått mer?
    orginal klarlacken har släppt på dom men jag lackar dom åt er i vilken färg ni vill så dom blir som nya.
    3500:- inkl ny lack!

  6. #4176

  7. #4177

    Reg.datum
    Mar 2006
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    1 599
    Citat Ursprungligen postat av sjöblom! Visa inlägg
    Jo jag vet, ska bli intressant.. Är lite emot 4'er faktiskt. Har sån bilvals ångest så det liknar inget. Börjar kännas mer och mer intressant med ett bilköp nu!
    Jo, bilvalsångest finns det i överflöd här med.

  8. #4178

  9. #4179
    Förjävla jobbigt!

    Med tanke på att den är 4-cylindrig skulle det inte förvåna om utväxlingen är lägre jämfört med volymstor sexa.
    Jo, det är väl det.. 320D'n är mer intressant isåfall faktiskt. Men får se imorn om inget kommer ivägen. Blev galen på utväxlingen i 520n o 320n jag hade!

    Visserligen en 6'e växel så varven kanske kommer ner lite! Vet du vad skillnaden är mot 170hk verisionen som kom 08`?

  10. #4180

  11. #4181
    Citat Ursprungligen postat av DaTTe Visa inlägg
    ärligt talat, till er som säger att miltal inte spelar roll om bilen är välskött. Hur stor är risken att alla ägare vårdat bilen bra? Miltal är en otroligt bra måttstock när man köper bil. Om inte annat så rostar bilar så vitt jag vet, mer rost ju mer mil vanligtvis.
    Detdär är ju vansinne...? Finns ju förfan bilar från både 05 och 08 som gått nära 30k mil redan som kan vara bra mycket finare än en som gått 10k...

  12. #4182
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Du är grym när det gäller argumentation. Bra svar.

    Du blandar ju olika saker när du svarar, inte bra. Läs om, läs rätt.
    Seriöst, lägg ner med översittar-agerandet, jävligt onödigt. Tror du fattar exakt vad jag menar, och sen att du kör runt i bilar med de miltalen är helt upp till dig, det är däremot inget jag skulle vilja göra om jag har möjlighet att välja annat.


    Citat Ursprungligen postat av DaTTe Visa inlägg
    ärligt talat, till er som säger att miltal inte spelar roll om bilen är välskött. Hur stor är risken att alla ägare vårdat bilen bra? Miltal är en otroligt bra måttstock när man köper bil. Om inte annat så rostar bilar så vitt jag vet, mer rost ju mer mil vanligtvis.
    Tack, nån som är inne på mitt spår iaf.

  13. #4183
    Citat Ursprungligen postat av Bjorviken Visa inlägg
    Detdär är ju vansinne...? Finns ju förfan bilar från både 05 och 08 som gått nära 30k mil redan som kan vara bra mycket finare än en som gått 10k...
    på vilket sätt? att de blänker mer? Sålänge de inte bytt ALLA slitdelar så kommer det fortfarande finnas större risk för att saker pajjar. Bilen är helt enkelt mer sliten.
    För att detta ska vara vettigt att diskutera så är det bara löjligt att ta upp bilar som är speciella, jag tycker vi håller oss till vanliga bilar.

  14. #4184
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Kan den här vara värd en visit? http://www.blocket.se/kronoberg/Niss....htm?ca=20&w=2
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  15. #4185
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Sönderkörd och sönderknullad som alla andra 200sx annars är den nog fin

  16. #4186
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Nej, fy fan! Riktigt skrot..
    Eller du kanske gillar hur den läckra rollade mattsvarta färgen bryter mot dem riktigt racing inspirerade rosa torkarbladen?

  17. #4187
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Sönderkörd och sönderknullad som alla andra 200sx annars är den nog fin
    Sen får du inte glömma den fina lacken
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  18. #4188
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Sen får du inte glömma den fina lacken
    nyss var du sugen på den, nu sitter du och trashtalkar den?

  19. #4189
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    Nej, fy fan! Riktigt skrot..
    Eller du kanske gillar hur den läckra rollade mattsvarta färgen bryter mot dem riktigt racing inspirerade rosa torkarbladen?
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    nyss var du sugen på den, nu sitter du och trashtalkar den?
    Sarkasm
    Btw Hast vad fick du ge för din s60?
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  20. #4190
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Sarkasm
    Btw Hast vad fick du ge för din s60?
    70k, dom la ut den för 74k, men dagen innan ja köpte den lämna dom in den på service och då bytte dom vattenpump, kamrem och så, det gick på 7k. Så jag var ju rätt nöjd med 70k. Finnar är trevliga att ha och göra med, ärliga är dom också, men pruta är nästintill omöjligt

  21. #4191
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Är du beredd på att mecka så är det en utmärkt bil att ha som första bil OM du är riktigt sugen på att börja drifta , annars finns det ingen anledning att köpa en s13.

  22. #4192
    Citat Ursprungligen postat av Markai Visa inlägg
    Ingen som har 4st 235/35/19'' däck liggandes eller?




    Tänkte även kolla ifall de fanns nått intresse av att köpa mina dotz mugello 19'' fälgar utan däck?
    Till E36/E46 kanske nått mer?
    orginal klarlacken har släppt på dom men jag lackar dom åt er i vilken färg ni vill så dom blir som nya.
    3500:- inkl ny lack!
    Vad blir det för fälgar nu ?
    To much is never enough.. !

  23. #4193
    Citat Ursprungligen postat av DaTTe Visa inlägg
    på vilket sätt? att de blänker mer? Sålänge de inte bytt ALLA slitdelar så kommer det fortfarande finnas större risk för att saker pajjar. Bilen är helt enkelt mer sliten.
    För att detta ska vara vettigt att diskutera så är det bara löjligt att ta upp bilar som är speciella, jag tycker vi håller oss till vanliga bilar.
    Well, ett halvbra exempel... Min fars bil - en BMW 530iA -03, har nu gått 15,5k mil på ett ungefär. Det är INGA problem med den, det värsta som hänt med den är att han fått byta generatorn. Och för några månader sedan var den inne på service, då kollade de även igenom bilen, så att säga, och den är klockren. Nu är den givetvis välskött och servad enligt boken, men den går som om den vore ny!

    Däremot kan jag hata det samtidigt, då jag tycker han borde bytt bil för ungefär 4 år sedan (haft den sedan ny), men han är så jävla nöjd

  24. #4194

  25. #4195

    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Fäskekörkan
    Inlägg
    45
    Citat Ursprungligen postat av orre Visa inlägg
    vad blir det för fälgar nu ?
    m3 e46

  26. #4196
    Citat Ursprungligen postat av markai Visa inlägg
    m3 e46
    csl ?

  27. #4197

    Reg.datum
    Mar 2006
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    1 599



  28. #4198
    Citat Ursprungligen postat av Bjorviken Visa inlägg
    Well, ett halvbra exempel... Min fars bil - en BMW 530iA -03, har nu gått 15,5k mil på ett ungefär. Det är INGA problem med den, det värsta som hänt med den är att han fått byta generatorn. Och för några månader sedan var den inne på service, då kollade de även igenom bilen, så att säga, och den är klockren. Nu är den givetvis välskött och servad enligt boken, men den går som om den vore ny!

    Däremot kan jag hata det samtidigt, då jag tycker han borde bytt bil för ungefär 4 år sedan (haft den sedan ny), men han är så jävla nöjd
    det var ju kanske inte riktigt bilar som gått 15,5k mil vi pratade om? Vi pratade om bilar som gått 30k+. Dessutom tvivlar jag på att eran bmw ser/känns/är likadan som en som gått hälften så mycket bara för att vara lite hård här. Dessutom skulle det vara riktigt illa om man hade problem med en BMW som gått så pass lite.

  29. #4199

  30. #4200

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in