Sidan 22 av 400 Första ... 1220212223243272122 ... Sista
  1. #631
    Citat Ursprungligen postat av Findus Visa inlägg
    Var och prövkörde nya SAAB 9-5 idag. Damn säger jag bara. Hur fräck som helst, blir ett köp senare.
    du menar den helt nya? jag å farsan blev GRYMT besvikna på den!XD för att vara en bil som kostar 450,000 så e de ju rena rama skämtet. man får mycket finare bil for dom pengarna i mitt tycke.. bilen känns inte riktigt klar å den känns oerhört fattig tyvärr men i min mening har SAAB misslyckats. igen!XD
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Ris i föggen?

  2. #632
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Citat Ursprungligen postat av hablam Visa inlägg
    du menar den helt nya? jag å farsan blev GRYMT besvikna på den!XD för att vara en bil som kostar 450,000 så e de ju rena rama skämtet. man får mycket finare bil for dom pengarna i mitt tycke.. bilen känns inte riktigt klar å den känns oerhört fattig tyvärr men i min mening har SAAB misslyckats. igen!XD
    Håller med! Jag och farsan va och kollade på nya 9-5an för några veckor sedan, Vilken besvikelse.. Den känns billig/plastig på något sätt och designen faller inte mej i smaken alls. Vi kollade på saaben hos svenska bil smista där det finns flera bilfirmor., Så vi åkte ju såklart till bilcentralen smista för att jämföra den med nya bmw 5-serie. Kan säga att BMW´n framstod som en 10 år nyare lyxbil jämfört med saaben fastän det igentligen bara är en vanlig familjebil. (BMW'n väckte ha-begär vilket jag inte kan säga att 9-5an gjorde)

  3. #633
    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    Håller med! Jag och farsan va och kollade på nya 9-5an för några veckor sedan, Vilken besvikelse.. Den känns billig/plastig på något sätt och designen faller inte mej i smaken alls. Vi kollade på saaben hos svenska bil smista där det finns flera bilfirmor., Så vi åkte ju såklart till bilcentralen smista för att jämföra den med nya bmw 5-serie. Kan säga att BMW´n framstod som en 10 år nyare lyxbil jämfört med saaben fastän det igentligen bara är en vanlig familjebil. (BMW'n väckte ha-begär vilket jag inte kan säga att 9-5an gjorde)
    håller med dig. prov satt i den nya 5 serien på en mässa en gång! Vilken bil! SAAB:en känns som en typ 100,000 kronors bil jämfört med den! sen att SAAB:en bara har en 4 cylindrig turbo väckte inget specielt intresse hos mig.. visst med turbo kan den motorn säkert gå gött! men med en sån stor bil och typ högsta växeln så fick man ju växla ner DIREKT när det kom en nerförsbacke! det känns lite små störande att man ska behöva göra så men en sån "fin" bil som SAAB kallar det! Nya BMW 5 serien är verkligen nått att ha! hoppas dom lyckas lika bra med nästa 3 serie med!
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Ris i föggen?

  4. #634

  5. #635

    Reg.datum
    Mar 2006
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    1 599
    Bara jag som tycker nya 9-5 an ser förjävlig ut?

  6. #636
    Citat Ursprungligen postat av Svaniis Visa inlägg
    Bara jag som tycker nya 9-5 an ser förjävlig ut?
    verkligen inte, men lite flygplanskänsla i designen är det iallafall!

    Mekade med Händigs BMW idag. Shiiiit va feet den blir!

  7. #637

    Reg.datum
    Apr 2007
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    113
    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Nähe? Jag skrev .. Det senaste ansvnittet (Iallafall det senaste jag sätt!)


    Åkte en Nissan Skylinde idag, drygt 600hp + .. Riktigt go!
    Din lyckliga jävel! Högerstyrd antar jag, känns inte det ovant och bli skjutsad på felsida haha? Sattsar själv på högerstyrd i framtiden då jag är japan lover men eftersom du åkt frågar jag! 600 ponnys är ju inte så barnsligt! Tycker kompisens 300häst volvo går grymt

  8. #638
    Bara för att du inte gjort om jag sa... Valsat och skaffat smalare däck.

    Blocket och Autopower är steg två, bara att sälja iväg direkt. Minns jag inte fel skrek du något i stil med "exakt vad jag vill ha, precis så jag vill ha mitt stuk" då vi hittade dem.

  9. #639

  10. #640

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Flugskiten Nossebro
    Inlägg
    996
    Citat Ursprungligen postat av hablam Visa inlägg
    håller med dig. prov satt i den nya 5 serien på en mässa en gång! Vilken bil! SAAB:en känns som en typ 100,000 kronors bil jämfört med den! sen att SAAB:en bara har en 4 cylindrig turbo väckte inget specielt intresse hos mig.. visst med turbo kan den motorn säkert gå gött! men med en sån stor bil och typ högsta växeln så fick man ju växla ner DIREKT när det kom en nerförsbacke! det känns lite små störande att man ska behöva göra så men en sån "fin" bil som SAAB kallar det! Nya BMW 5 serien är verkligen nått att ha! hoppas dom lyckas lika bra med nästa 3 serie med!
    Enligt uppgift som jag fått internt från S**b så höll GM inne med den i mer än 5 år. och den kunde ha släppts redan för 5 jäkla år sedan. En ny modell är redan på G till 2011. GM vägrade släppa upp S**b upp i premiumsegmentet, och att av den orsaken inte släppte den för redan 5 år sedan, GM nyttjade S**b enbart som en kassako. Nu år det full rulle på S**b och övertiden haglar hos demsom jobbar där för att hinna med att leverera bilarna till kunderna

  11. #641

    Reg.datum
    Mar 2006
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    1 599
    Citat Ursprungligen postat av Skåningen Visa inlägg
    Enligt uppgift som jag fått internt från S**b så höll GM inne med den i mer än 5 år. och den kunde ha släppts redan för 5 jäkla år sedan. En ny modell är redan på G till 2011.
    Hur kommer det sig så att de inte släppte den 05?

  12. #642

  13. #643

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Flugskiten Nossebro
    Inlägg
    996
    Citat Ursprungligen postat av Svaniis Visa inlägg
    Hur kommer det sig så att de inte släppte den 05?
    Läs mitt inlägg vidare. GM skyddade sina egna inhemska märken. hade den släppts redan 2005 så hade troligen inte S**b suttit i den skiten som dem nu gjorde.

    Tittar man på S**bs ekonomiska resultat så gick dem på plus om inte GM pumpat över pengar till moderbolaget.
    Senast redigerat av Skåningen den 2010-07-18 klockan 19:11.

  14. #644

    Reg.datum
    Mar 2006
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    1 599
    Men den var väl fan inte färdigutvecklad 05?

  15. #645

  16. #646
    _Sjuans avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Ort
    Kristianstad, Skåne!
    Inlägg
    258
    Stötte på en gött härlig M6a när jag var ute och cyklade. Lite mer tidsenliga fälgar hade suttit som pricken över i, annars riktigt fin!





    Någon mer än jag som skymtar filtret som sticker ut? ^^


    Köpte ny racekat på jobbet igår (den gamla är ju körd ) 600 spänn. Helt okej! Så denna ska på nästa helg som det ser ut nu, eller mitt i veckan förhoppningvis om Valle töjar svetsa till mig. Iom att jag inte kan detta själv så skapar det lite problem, jag lär gärna mig!

    Fortfarande inte fått något svar ang. inredningen. Tänkte ringa till skrotaren när lönen har trillat in och smöra lite, så man får ett bra pris!

    Utanför garaget idag, tog ut den och körde en liten runda trots att jag inte jobbar. Man kan ju inte låta bli
    Mnf is back in blue, Sjuan too!

  17. #647

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Flugskiten Nossebro
    Inlägg
    996
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Det var den inte, nej. Vissa utav motorerna satt som testmulor i förra generationen 9-5 men en helt färdigutvecklad bil fanns inte då. Lanseringen är inte mycket mer än ett år försenad på grund utav världsekonomin samt försäljningen utav Saab.
    Den var fem i tolv för att tas i produktion, och stoppades i malpåse av GM, och den var redan ritad och ritningar framtagna. GM planerade att producera den i Rüsselsheim (Opel), tyskland och cabben i österrike, och Trollhättanfabriken låg jäkligt pyrt till. nu får dem på S**B lida för detta med elektronikfel, felkodsinfo på tre språk, mm, och att det saknas delar som fasen överallt, underleverantörerna hinner inte med att leverera delar.

    Liksom dem gjorde med Oldsmobile. Även där fanns en del modeller som kunde ha vingklippt Chevrolets framgångar. ingen som har reagerat på att det står chevrolet på många GM småbilar som egentligen är av japansk o koreansk tillverkning?
    Likrikting kallas det.

    den var max 1-2 år innan produktion. S**B har generellt hållits tillbaka inom GM, men nu är det tydligen andra order som gäller. Nu bygger man S**bar så det knakar om produktionsbanden.
    Nya 9-5:an kunde ha vart ute redan 2006-2007. Om inte GM fuckat omkring, GM:s aktier står långt nere i gyttjan om man frågar mig, med deras personalpolitik, deras fippel med S**b, mm. Så Aldrig i helvete att det kommer en GM-bil i den här familjen!
    Senast redigerat av Skåningen den 2010-07-18 klockan 21:05.

  18. #648
    Får jag fråga varför du inte skriver Saab?

  19. #649

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Flugskiten Nossebro
    Inlägg
    996
    Citat Ursprungligen postat av Oloof^ Visa inlägg
    Får jag fråga varför du inte skriver Saab?
    Liten gimmick jag har bara.

    Är väl lite tokig på det lilla viset, med mina små egenheter.
    Säljer av min fina Volvo nu t.ex..
    http://www.blocket.se/skaraborg/Volv....htm?ca=13&w=1
    skaffar väl i vinter nåt jäkla as till skrotbil som man åker vintern ut med och skrotar till våren.
    och håller på så framöver.
    Senast redigerat av Skåningen den 2010-07-18 klockan 21:53.

  20. #650
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Bara för att du inte gjort om jag sa... Valsat och skaffat smalare däck.

    Blocket och Autopower är steg två, bara att sälja iväg direkt. Minns jag inte fel skrek du något i stil med "exakt vad jag vill ha, precis så jag vill ha mitt stuk" då vi hittade dem.
    I know ... Saken är det jag skrev, blandat med dagliga kommentarer från bland annat familj och annat folk och i början kunde man ta det, men nu är det bara irriterande. Däremot så kommer dom väl aldrig sluta kalla den för rosengårdsracer, pizzabil och alla dessa saker för det är en gammal BMW. Men dom ska fan slicka min röv när jag är klar. Allihopa!

    Citat Ursprungligen postat av _Sjuan Visa inlägg
    Stötte på en gött härlig M6a när jag var ute och cyklade. Lite mer tidsenliga fälgar hade suttit som pricken över i, annars riktigt fin!

    **
    **

    Någon mer än jag som skymtar filtret som sticker ut? ^^
    **

    Köpte ny racekat på jobbet igår (den gamla är ju körd ) 600 spänn. Helt okej! Så denna ska på nästa helg som det ser ut nu, eller mitt i veckan förhoppningvis om Valle töjar svetsa till mig. Iom att jag inte kan detta själv så skapar det lite problem, jag lär gärna mig!

    Fortfarande inte fått något svar ang. inredningen. Tänkte ringa till skrotaren när lönen har trillat in och smöra lite, så man får ett bra pris!

    Utanför garaget idag, tog ut den och körde en liten runda trots att jag inte jobbar. Man kan ju inte låta bli
    **
    Den är ju SÅÅÅÅÅ FET!! Älskar din bil, men det vet du ju redan

  21. #651

  22. #652
    Snackade med polarn ang. hans 300zx TT som ska ha runt 400hk, han hade startat den häromdagen och den gick fint. Han ville ha runt 45k... Antar att motorn är ny renov. eftersom han har haft isär den.
    Kollat lite på blocket och 45k verkar va riktigt billigt för en 300zx?

  23. #653
    Sjuan, du om någon vet väl att det aldrig existerade en M6? Det på bilden är iallafall en 635 Csi vilket var det värsta de kunde erbjuda med den karossen 1980. Sista året fick den dock en vitamininjektion och döptes till M635 Csi men en "äkta" M blev det dock tyvärr aldrig.

    Snackade med polarn ang. hans 300zx TT som ska ha runt 400hk, han hade startat den häromdagen och den gick fint. Han ville ha runt 45k... Antar att motorn är ny renov. eftersom han har haft isär den.
    Kollat lite på blocket och 45k verkar va riktigt billigt för en 300zx?
    Bättre att veta än att anta.

    Men ja, det är billigt för en sådan bil. Fick köra en sådan med BPU för två år sedan och stuket är mer komfortabelt landsvägslok än vad det är Supra/Skylineutmanare. Massor med kul teknik vilket även ger fler saker som kan ge upp. En smakfråga om man trivs eller ej. Skulle dock inte rekomendera det till en nybliven körkortstagare.

  24. #654

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Flugskiten Nossebro
    Inlägg
    996
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Sjuan, du om någon vet väl att det aldrig existerade en M6? Det på bilden är iallafall en 635 Csi vilket var det värsta de kunde erbjuda med den karossen 1980. Sista året fick den dock en vitamininjektion och döptes till M635 Csi men en "äkta" M blev det dock tyvärr aldrig.



    Bättre att veta än att anta.

    Men ja, det är billigt för en sådan bil. Fick köra en sådan med BPU för två år sedan och stuket är mer komfortabelt landsvägslok än vad det är Supra/Skylineutmanare. Massor med kul teknik vilket även ger fler saker som kan ge upp. En smakfråga om man trivs eller ej. Skulle dock inte rekomendera det till en nybliven körkortstagare.
    Skall man ha en förstabil, så köp dem simplaste skiten du kan hitta första året och lär dig köra med, du är långt ifrån fullärd när du lämnar trafikskolan med kortet i näven, det är fösrt då du kommer i kontakt med alla trafikstollar, rattfyllon och annat skit som garanterat utmanar dina nerver och körkunskaper, det då man verkligen lär sig köra bil.. Risken atta krascha förstabilen är tre-fyra gånger högre än efter typ 1-2 år i trafiken. Lär dig med en simpel skitbil innan du skaffar en mer avancerad och roligare bil.
    då gör det inte så ont i plånkan om den skulle gå åt helvete med förstabilen.

  25. #655
    Citat Ursprungligen postat av Findus Visa inlägg
    BMW är ju så jäävla små, som alla andra bilar.
    Nya SAABen är cirka 100mm längre och bredare. så visst BMW 5 serien är mindre men inte direkt mycke! men ifall du vill ha en stor bil så har jag en Buick wildcat 69 här hemma de är ju GM produkt de me! den e redigt stor! vad man nu ska ha så mycket plats till!O.o visst alla har väll olika smak! men min uppfattning säger att SAAB kommer att misslyckas. igen och som vanligt
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Ris i föggen?

  26. #656
    _Sjuans avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Ort
    Kristianstad, Skåne!
    Inlägg
    258
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Sjuan, du om någon vet väl att det aldrig existerade en M6? Det på bilden är iallafall en 635 Csi vilket var det värsta de kunde erbjuda med den karossen 1980. Sista året fick den dock en vitamininjektion och döptes till M635 Csi men en "äkta" M blev det dock tyvärr aldrig.

    Bättre att veta än att anta.
    M635 då. Tycker inte det är lönt att skriva ut specifikt då alla förstår vad jag menar.
    Mnf is back in blue, Sjuan too!

  27. #657
    Citat Ursprungligen postat av _Sjuan Visa inlägg
    M635 då. Tycker inte det är lönt att skriva ut specifikt då alla förstår vad jag menar.
    i got the point atleast! den gammla 6 serien är bara ett rent mästerverk av BMW!<3 vacker!
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Ris i föggen?

  28. #658

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Flugskiten Nossebro
    Inlägg
    996
    Citat Ursprungligen postat av hablam Visa inlägg
    Nya SAABen är cirka 100mm längre och bredare. så visst BMW 5 serien är mindre men inte direkt mycke! men ifall du vill ha en stor bil så har jag en Buick wildcat 69 här hemma de är ju GM produkt de me! den e redigt stor! vad man nu ska ha så mycket plats till!O.o visst alla har väll olika smak! men min uppfattning säger att SAAB kommer att misslyckas. igen och som vanligt
    Det tror inte jag ärligt sagt, mycket av dem misslyckanden S**b haft kan skyllas på GM, och som ägare av S**b styvmoderligt misshandlat S**bs höga kunskap av hi tech, S**b är ett innovativt bilföretag med hög spetskomptens, liksom även Volvo var innan Ford förstörde Volvo, för det gjorde dem med besked.

  29. #659
    Citat Ursprungligen postat av Skåningen Visa inlägg
    Det tror inte jag ärligt sagt, mycket av dem misslyckanden S**b haft kan skyllas på GM, och som ägare av S**b styvmoderligt misshandlat S**bs höga kunskap av hi tech, S**b är ett innovativt bilföretag med hög spetskomptens, liksom även Volvo var innan Ford förstörde Volvo, för det gjorde dem med besked.
    så du tror att SAAB hade överlevt utan GM? både och säger jag. SAAB va ju konkurs färdiga redan innan GM köpte dom med.. saken är den att SAAB funkade förr. för då var det inte samma konkurans som idag. då räckte det med att bilen såldes bara i sverige + att SAAB var en billig bil då nu funkar det inte riktigt att bilen bara säljs i sverige.. sen så försöker ju SAAB leka premium class. vilket dom misslyckats med.

    jag tror att alla skyller på Ford och GM för att dom inte vill inse att företagen misslyckats.. det är alltid lättare å skylla ifrån sig än att erkänna att Tex SAAB misslyckades...
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Ris i föggen?

  30. #660

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Flugskiten Nossebro
    Inlägg
    996
    Citat Ursprungligen postat av hablam Visa inlägg
    så du tror att SAAB hade överlevt utan GM? både och säger jag. SAAB va ju konkurs färdiga redan innan GM köpte dom med.. saken är den att SAAB funkade förr. för då var det inte samma konkurans som idag. då räckte det med att bilen såldes bara i sverige + att SAAB var en billig bil då nu funkar det inte riktigt att bilen bara säljs i sverige.. sen så försöker ju SAAB leka premium class. vilket dom misslyckats med.

    jag tror att alla skyller på Ford och GM för att dom inte vill inse att företagen misslyckats.. det är alltid lättare å skylla ifrån sig än att erkänna att Tex SAAB misslyckades...
    GM är gamar på bilsidan, dem tömmer företag på teknisk kunskap och resurser, och sedan bara lägger ner det tömda företaget. och S**b hölls aktivt tillbaka av GM, dels för att inte skada den egna hjärtebilen Chevrolet., dels att skydda den inhemska GM-produktionen.
    Känner flera som jobbar på S**b och alla säger att S**b hade haft ett flertal generationskiften på modellsidan om inte GM bromsat det. t.ex. den nuvarande 9-5.an togs fram redan för typ över 10 år sedan! och nya modeller liggeredan i pipelinen på att intruduceras som GM lade i malpåse. så kritiken mot GM är berättigad. Mer än berättigad.

    Sedan att Ford sålde Volvo till kineserna är oförlåtligt, jag kommer aldrig mer att köpa en ny Volvo oavsett hur mycket pengar jag skulle ha. Köper ingen Volvo f.ö. som är nyare än när Ford tog över.
    För mig gäller enbart SVENSKA Volvomodeller. Och jag tror på S**b, men tror ärligt att Volvos verksamhet i Sverige är borta inom fem år fr.om. nu. kineserna är sig lika om man så steker dem i smör.
    S**b är idag ett premiummärke oxh har hittat en ny hungrig marknad, i och med klivet upp dit, nu slåss dem öppet med både Volvo S80 som med BMW, och andra kvalitetsbilar. Och jag tror dem kan kapa åt sig betydande marknadsandelar.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in