Sidan 5 av 6 Första ... 3456 Sista

Ämne: Rese-tråden

  1. #121
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Åk till Magaluf, vad jag har hört är Rhodos ett nybörjar ställe, och då ändå ett grymt drag. Tänk då tex napa och Magaluf då, billigare dessutom!

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  2. #122
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Edit, med tanke på att du har en del pengar att spendera, åk till Ibiza.

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  3. #123
    vivarns avatar
    Reg.datum
    May 2009
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    2 031
    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    Såg att du redan har bokat, men ändå.
    Har aldrig varit i Napa, men va med polarna på Rhodos i somras. Va där i 8 dagar (25 juni till 3 juli) Och kan säga att stället har SJUKT bra drag, det är en bargata som "alla" hänger på, ett par hundra meter lång kanske, den va proppfull varje dag, inklusive typ alla ställen på gatan som också va helt maxade. Och när jag säger maxade, så menar jag det, helt galet haha!
    Folket består mestadels av svenskar, men även rätt mycket norrmän och lite finländare. Kändes även som att det var lite mer brudar än killar där Riktigt lätt att fixa strul och ligg!!

    Priserna är helt ok, mycket billigare än Sverige i alla fall. Gjorde av med ungefär 19000:- på mina 8 dagar, med hotell och flyg inräknat. Hotell och flyg kostade 8900:- och gjorde av med drygt 10k fickpengar.
    Går dock att få MYCKET billigare om man inte bor 5-stjärnigt och åker taxi till och från bargatan varje dag, och inte äter på samma sätt som jag gjorde. (T.ex. Frukost ingick, men ändå gick jag/vi till restaurang och drog i mig pepparstek till frulle osv)

    Angående hotell så är det bra att ta ett stort hotell, med tex fria byggnader, så man slipper gå förbi receptionen, då det är risk att man blir stoppad om man har med sig ett ragg. Vårt hotell som hette Rhodos palace va riktigt stort med flera fristående byggnader och minst 5-6 större pooler, vilket gjorde det bus enkelt att hämta dit folk, både till poolen och till rummet.
    På dem mindre hotellen i stan är det stor risk att receptionisten är "fittig" Polaren och jag drog hem till två brudar i stan, där kollade receptionisten åt sidan med meningen när vi kom Så man kan ju ha tur också. Dessa tjejer va för övrigt 23 år och riktigt jävla fräscha, säger lite om Rhodos.. eller Danderyd orrar


    Frågan är nu, vart fan ska man åka på 2012 års partyresa?? Vill ju åka till Rhodos igen, men skulle vara kul att testa nått annat också :/


    Edit: Sen att man bodde granne med "Günther" och hans två RIKTIGT fräscha döttrar gjorde inte saken sämre
    Ja, nu har vi bokat. Men vi valde Napa istället för Rhodos pga att man då åker flyget typ 10 mil härifrån. Ska tydligen vara riktigt bra drag där med, lär bli Rhodos eller något nästa år istället.

  4. #124
    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Åk till Magaluf, vad jag har hört är Rhodos ett nybörjar ställe, och då ändå ett grymt drag. Tänk då tex napa och Magaluf då, billigare dessutom!

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
    Nybörjarställe? hahaha ! dummaste jag hört.. är de något som är nybörjarställe mellan Magaluf,Rhodos och Aiya Napa så är de Magaluf.. Folk spyr kors och tvärs Dj´s är så fulla så dom inte ens kan spela upp musiken, kassa högtalare på de flesta ställerna och sist men inte minst.. Bartendrarna gör för fan äckligare drinkar är en alkoholfri bögklubb eftersom dom kommer direkt från någon av alla bartenderskolor !

  5. #125
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Vad jag hört skrev jag. Såg du inte det?
    Dessutom är Napa och Rhodos svinigare och smutsigare.

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  6. #126

  7. #127
    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Vad jag hört skrev jag. Såg du inte det?
    Dessutom är Napa och Rhodos svinigare och smutsigare.

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
    Jo jag såg de..

    Citat Ursprungligen postat av vivarn Visa inlägg
    syftar du på att dem innehåller lite alkohol så är det väl inga problem att be om en ny och säga att den var för klen. Händer ju ofta utomlands att man får pyttelite alkohol i drinkarna, jag klagade på typ varannan drink när jag var i Alanya.
    Dom hade fel smaktillsatser till drinkarna och dom smakade allmänt gammalt och äckligt.. Vissa var la 98% smuggelsprit i.

  8. #128
    Bokade resan för drygt 2 veckor sedan, fasen vad man längtar alltså! Jag & polarna sticker till Magaluf en vecka i slutet på juli.
    Sitter och kollar på "Sol, fest & oroliga föräldrar", ser ju mäktigt ut! Värme, dricka & tjejer... Shit vad gött!

    Någon mer som vart där och kan dela med sig av nåt kanske? Eller är det någon annan här på forumet som bokat en resa nyligen?
    "Inställningen är halva grejen"

  9. #129
    Helt sjukt, in & kolla bara!
    http://magaluf.nu/life.php



    En av 8 rullar om livet i Magaluf, nyktert som onyktert. Man blir ju lagom taggad!
    "Inställningen är halva grejen"

  10. #130
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Citat Ursprungligen postat av Andersson Visa inlägg
    Bokade resan för drygt 2 veckor sedan, fasen vad man längtar alltså! Jag & polarna sticker till Magaluf en vecka i slutet på juli.
    Sitter och kollar på "Sol, fest & oroliga föräldrar", ser ju mäktigt ut! Värme, dricka & tjejer... Shit vad gött!

    Någon mer som vart där och kan dela med sig av nåt kanske? Eller är det någon annan här på forumet som bokat en resa nyligen?
    Jag åker också i slutet av Juli, vi lär synas där!
    Vilket hotell?
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  11. #131
    Citat Ursprungligen postat av Nneeggrroo Visa inlägg
    Nybörjarställe? hahaha ! dummaste jag hört.. är de något som är nybörjarställe mellan Magaluf,Rhodos och Aiya Napa så är de Magaluf.. Folk spyr kors och tvärs Dj´s är så fulla så dom inte ens kan spela upp musiken, kassa högtalare på de flesta ställerna och sist men inte minst.. Bartendrarna gör för fan äckligare drinkar är en alkoholfri bögklubb eftersom dom kommer direkt från någon av alla bartenderskolor !
    Va fan samma skit allihopa? Alla är sunkiga ställen med massa fulla fjortisar där det inte finns något annat att göra än att dricka. Har själv vart på zakynthos med massa vänner när jag var 17, aldrig igen...
    w

  12. #132
    Köp ett par rejäla skor och en ryggsäck och ta en redig fjällvandring! De ä semester det
    Citat Ursprungligen postat av quuz Visa inlägg
    Va fan samma skit allihopa? Alla är sunkiga ställen med massa fulla fjortisar där det inte finns något annat att göra än att dricka. Har själv vart på zakynthos med massa vänner när jag var 17, aldrig igen...
    skulle haft a-traktor istället!

  13. #133
    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Jag åker också i slutet av Juli, vi lär synas där!
    Vilket hotell?
    Mysigt, ja det kanske vi gör!
    Torrenova tror jag stället hette, ert då?
    "Inställningen är halva grejen"

  14. #134
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Citat Ursprungligen postat av Andersson Visa inlägg
    Mysigt, ja det kanske vi gör!
    Torrenova tror jag stället hette, ert då?
    Okej. Vista sol. Ungdomshotellet som ligger 150 meter från den skandinaviska bargatan!
    Vad betalade du?
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  15. #135
    Jag och 2 kompisar täckte köra lite backpacking i sommar.. Vi siktar på Filipinerna enligt planering de ända som behövs lösas just nu är min semester samt visum

  16. #136
    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Okej. Vista sol. Ungdomshotellet som ligger 150 meter från den skandinaviska bargatan!
    Vad betalade du?
    Okej, fasen vad gött! Samma här typ, var väl drygt 500 meter till centrum/strand. Minns inte riktigt, nära vara det iallafall.
    Vi valde charter av ett par anledningar, så fick ett lite bitigare pris... Men slutsumman landa iallafall på cirkus 6500 spänn nånstans. Rätt rimligt enligt mig ändå!

    Antar att ni fick en rätt schysst summa? Bokade separat va, flyg & hotell, eller?
    "Inställningen är halva grejen"

  17. #137
    Noexs avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Västergötland
    Inlägg
    369
    Zakynthos Laganas på studentresa den 19.e juni, ingen mer som ska iväg?

  18. #138

  19. #139
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Citat Ursprungligen postat av Andersson Visa inlägg
    Okej, fasen vad gött! Samma här typ, var väl drygt 500 meter till centrum/strand. Minns inte riktigt, nära vara det iallafall.
    Vi valde charter av ett par anledningar, så fick ett lite bitigare pris... Men slutsumman landa iallafall på cirkus 6500 spänn nånstans. Rätt rimligt enligt mig ändå!

    Antar att ni fick en rätt schysst summa? Bokade separat va, flyg & hotell, eller?
    Ja riktigt gott faktiskt. Hotellet kostade typ 1085€. Vilket är typ 9500. Så är vi fyra blir det typ 2500 per skalle, flyget kostar lika mycket i princip. Har ett rum för sex. Men vet inte riktigt hur många som skall med. Minst fyra i alla fall. Vi letar efter en fjärde!
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  20. #140

  21. #141
    Citat Ursprungligen postat av vivarn Visa inlägg
    Sticker till Napa den 10:e augusti med ett tiotal polare
    Dit hade vi också idéer om att sticka, men fick bli Maggan istället! Kanske drar dit nästa år dock, hört gott om det stället också.

    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Ja riktigt gott faktiskt. Hotellet kostade typ 1085€. Vilket är typ 9500. Så är vi fyra blir det typ 2500 per skalle, flyget kostar lika mycket i princip. Har ett rum för sex. Men vet inte riktigt hur många som skall med. Minst fyra i alla fall. Vi letar efter en fjärde!
    Okej, inte alls farligt då ju.
    Vi var ju 6 till en början, men blev senare 5 resenärer. Så vi valde att bo 3 & 2 ihop, i en två stycken 2-rums-lägenheter.
    Alltså, de som är 3 stycken får alla varsitt sovrum förutom en. Han får ligga på soffan, eller en gästsäng typ.
    Sen vi andra 2, däribland jag, får alldeles egna rum i vår platta.

    Tänkte att det vore skönt med egna rum, dels för alla ens prylar & så. Men även ifall man tar hem en brud eller två, haha.
    "Inställningen är halva grejen"

  22. #142
    joeeekis avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    60
    kom hem från thailand för 2 veckor sen var riktigt shysst

    Cypern
    Bulgarien
    Egypten
    Italien 2ggr
    Thailand 2ggr
    Danmark
    förenta arabemiraten xD

    inte rest så jätte mkt

  23. #143
    Vi är 6 grabbar som åker till Alanya den 11 Juli
    Någon mer som är där nere då?

  24. #144

  25. #145
    Citat Ursprungligen postat av vivarn Visa inlägg
    Var där i somras, kan rekommendera Robin hood, bästa klubben imo.
    Den ska kollas upp tack för tipset!

  26. #146
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Drar till London i 4dagar bara med flickan min efter studenten Hawaii resa nästa år står på schemat!

  27. #147
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Längtar som ett as till Magalufresan. Kommer bli Succé!
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  28. #148
    Ingen annan som åker till Alanya i sommar, eller som har varit där förut som kan komma med lite positiva/negativa responser?

  29. #149

    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    245
    Positivt:
    Stranden är gudomlig och riktigt bra service där ( om du ska på cleopatra stranden ) ett tips är att inte ha med någon snygg brud med dig för då kommer strand vakterna vara vid er hela tiden.
    Bra mat
    Dem är inte lika mycket på som de har varit förut ( när du går och shoppar, typ dra in en i ens butik osv )
    Nära till allting


    Negativt:
    Turkarna
    Turkarna som röker 24/7 och luktar as
    Går runt turk horer på kvällarna ( gå inte ensam i nån gränd )
    Turkarna som kör bil som idioter



    Vilket hotell ska du bo på ?

  30. #150
    Citat Ursprungligen postat av Luleå Visa inlägg
    Positivt:
    Stranden är gudomlig och riktigt bra service där ( om du ska på cleopatra stranden ) ett tips är att inte ha med någon snygg brud med dig för då kommer strand vakterna vara vid er hela tiden.
    Bra mat
    Dem är inte lika mycket på som de har varit förut ( när du går och shoppar, typ dra in en i ens butik osv )
    Nära till allting


    Negativt:
    Turkarna
    Turkarna som röker 24/7 och luktar as
    Går runt turk horer på kvällarna ( gå inte ensam i nån gränd )
    Turkarna som kör bil som idioter



    Vilket hotell ska du bo på ?
    Tack för tipsen
    Sunny hill, vart bodde du?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in