1. #1

    Angry Stalker startar inte - Dåligt komp?

    Hjäääälp, kan någotmotorfreak hjälpa mig?

    Har en Stalker i garaget som inte vill starta hur fan jag än gör...

    Har kommit fram till att det är kompet som är för lågt för att den ska kunna starta men jag vet inte hur jag ska få upp kompet.
    har monterat en ny kolv och packningar men kompet ökte inget, ligger fortfarande på 30 psi (tror jag). Det borde väll vara öppe på typ 100 psi?

    Cylindern va fin utan repor, bara lite vändmärken från kolven men det borde väll inte vara någon större fara. Har kollat reedventilerna och dem är också täta, men dock så är det inte original, tror det är kolfiber. Sen kollade jag packboxen på vänstra sidan om blocket, alltså variatorsidan och den verkade hel och fin, inge olja som hade runnit.
    Dock har jag inte kollat på tändsidan.
    Ja just ja. Gnista får den också Men har inte kollat volt, ska göra det så fort jag får tag i en multimeter.
    Olika tändstift har jag testat och gjort ren förgasaren med både bensinbad och kompressor.

    Så allt som allt så har den gnista och får soppa (tändstiftet blir blött). Meeeen den startar inte hur mycket man än kickar

    Har ni några idéer vad det kan vara? Tacksam för svar!

  2. #2

  3. #3
    Sånt fall skulle det väll vara från motorblocket att det inte är tätt menmen

  4. #4
    tästa Startgas? hade samma problem men min stalker.. på min satt det inte nån topppackning, satt dit det men funka inte ändå.. och då bytte jag automat sjåken på förgasarn då gick den igång

  5. #5

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in