Sidan 14 av 28 Första ... 4121314151624 ... Sista
  1. #391
    Citat Ursprungligen postat av elisson Visa inlägg
    Byt packningen som sitter runt mässingssaken som nålventilen sitter i.
    Ska provas nu med engång!!
    återkommer med hurvida det fungerar eller inte
    Riding on the wind
    with my fs1

  2. #392
    hej nu är det såhär att min moppe inte vill starta, jo den startar i en halvsekund men jag har ingen luftburk på påverkar de???
    någon som kan säga vad jag ska göra

  3. #393
    Citat Ursprungligen postat av jojje-95 Visa inlägg
    hej nu är det såhär att min moppe inte vill starta, jo den startar i en halvsekund men jag har ingen luftburk på påverkar de???
    någon som kan säga vad jag ska göra
    Då du inte har någon luftbukr är det stor risk att den inte får nog med bränsle, testa ha i choken och se om det går bättre då. Kan vara något annat problem, för den borde åtminstone kunna hålla sig igång om det bara inte är så enkelt att tomgången är för låg.
    Min Yamaha DT50MX -93 *DTn står i dvala sedan Augusti 2011 i väntan på att min lillebror ska fylla moppe*
    Nuförtiden är mitt åk en Volvo 345 DLS -81.

  4. #394
    okej det ska jag testa

  5. #395
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Ungefär hur snabbt kan en dt50mx med portad 5,5/portad zeta 60cc, avstämt och 16,5mm förgasare gå? bra inställd osv såklart
    Ungefärlig tid 0-50? räkna med ''vanlig'' drevning, typ för gata.

    tänkte att en dt är perfekt slav under vintern
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  6. #396
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Ungefär hur snabbt kan en dt50mx med portad 5,5/portad zeta 60cc, avstämt och 16,5mm förgasare gå? bra inställd osv såklart
    Ungefärlig tid 0-50? räkna med ''vanlig'' drevning, typ för gata.

    tänkte att en dt är perfekt slav under vintern
    En oportad 5,5a, 14/48 Jamarcol och 12mm förgasare gick 75 på platten (enligt mätarn) och 0-50 tog inte så lång tid när man väl kom upp i effektbandet på 2an, sen la man i trean och hamna precis under effektbandet igen och när det kom drog den iväg från ca 40-50 upp till 60-65 och när man lade i fyran så drog den på upp i 75. Gick som original-cylle ända tills man kom upp i effektbandet.
    Så en småportad 5,5a, 16mm mikuni och 12/48 elr 13/48 (12/50 elr 13/50 ifall man har 50 bakdrev) och jamarcol borde nog gå lite bättre, mer bottenvrid och lite bättre drag upp i ca70-75.

    Och ja, en DT är en perfekt slav till vintern T.o.m min med originalcylle, 12mm förgasare och 11/48 var rolig i vinter (mkt snö att sladda i), Borde gå ännu bättre i vinter med 16mm mikuni
    Min Yamaha DT50MX -93 *DTn står i dvala sedan Augusti 2011 i väntan på att min lillebror ska fylla moppe*
    Nuförtiden är mitt åk en Volvo 345 DLS -81.

  7. #397
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av simlar Visa inlägg
    En oportad 5,5a, 14/48 Jamarcol och 12mm förgasare gick 75 på platten (enligt mätarn) och 0-50 tog inte så lång tid när man väl kom upp i effektbandet på 2an, sen la man i trean och hamna precis under effektbandet igen och när det kom drog den iväg från ca 40-50 upp till 60-65 och när man lade i fyran så drog den på upp i 75. Gick som original-cylle ända tills man kom upp i effektbandet.
    Så en småportad 5,5a, 16mm mikuni och 12/48 elr 13/48 (12/50 elr 13/50 ifall man har 50 bakdrev) och jamarcol borde nog gå lite bättre, mer bottenvrid och lite bättre drag upp i ca70-75.

    Och ja, en DT är en perfekt slav till vintern T.o.m min med originalcylle, 12mm förgasare och 11/48 var rolig i vinter (mkt snö att sladda i), Borde gå ännu bättre i vinter med 16mm mikuni
    Ok, verkar inte vara så slöa som jag trodde! (dock mätarhastighet men endå rätt så bra )

    men jamarcol + portat borde itne passa ihop? högvarvig cylinder + lågvarvigt rör?
    Vet inte hur mycket man kan få en 5,5/zeta att varva, men kanske portat + avstämt rör för 9000 rpm borde va bra? Jag gillar ketchup!
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  8. #398

  9. #399
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Ok, verkar inte vara så slöa som jag trodde! (dock mätarhastighet men endå rätt så bra )

    men jamarcol + portat borde itne passa ihop? högvarvig cylinder + lågvarvigt rör?
    Vet inte hur mycket man kan få en 5,5/zeta att varva, men kanske portat + avstämt rör för 9000 rpm borde va bra? Jag gillar ketchup!
    Jo, jag blev själv förvånad då alla i min "moppekrets" sade att 5,5a ger inget lika bra att sätta 70cc direkt. Så då var jag ju tvungen att se om dem verkligen var så slöa, men den gick f*n hårt. Jag drog t.o.m en kompis DTR -94 med 70cc, 20mm mikuni, jamarcol och 13/48.

    Jag gillar också ketchup, riktigt skönt med effektlagg. Speciellt om man har snuten bakom sig för då kan man ligga på låga varv och verka helt lagligt, funkar iaf för mig då min dt ser helt original ut förutom jamarcol-kröken.
    Min Yamaha DT50MX -93 *DTn står i dvala sedan Augusti 2011 i väntan på att min lillebror ska fylla moppe*
    Nuförtiden är mitt åk en Volvo 345 DLS -81.

  10. #400
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Mange Visa inlägg
    det e ingen ciao vi snackar om
    Fortfarande veteranare och bara 4(?) växlar dock mkt bättre än 1 växel
    Citat Ursprungligen postat av simlar Visa inlägg
    Jo, jag blev själv förvånad då alla i min "moppekrets" sade att 5,5a ger inget lika bra att sätta 70cc direkt. Så då var jag ju tvungen att se om dem verkligen var så slöa, men den gick f*n hårt. Jag drog t.o.m en kompis DTR -94 med 70cc, 20mm mikuni, jamarcol och 13/48.

    Jag gillar också ketchup, riktigt skönt med effektlagg. Speciellt om man har snuten bakom sig för då kan man ligga på låga varv och verka helt lagligt, funkar iaf för mig då min dt ser helt original ut förutom jamarcol-kröken.
    Hade nog kört 70cc direkt men 5,5 funkar nog också!

    jo, ungefär så är det på min senda, enda som låter på låga varv e föggen :/ men endå ganska tyst.
    Är ju förjävla skönt med kicken i röven med högvarvigt
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  11. #401
    Nån som har nån gissning på varför min härk har sotat igen asmkt på bara typ 15 mil? Märkbar effektskillnad på den, och en jäävla massa sot i avgasporten, sen rätt mkt sot i toppen och på kolven också.
    Kör på normal oljeblandning, + nån liten skvätt, så ligger på kanske 3, max 4% olja just nu, har dock bara kört nån km så, haft normalt tidigare.
    Förövrigt ny kolv och nyborrad cylle som sitter där
    Buntbanda trotteln öppen och använd dödarknappen i kurvorna.

  12. #402
    annan olja kanske? någon som har en bra lösning på det usla avgasfästet?

  13. #403

    Reg.datum
    Apr 2008
    Ort
    Nära havet
    Inlägg
    1 075
    Citat Ursprungligen postat av MostWanted93 Visa inlägg
    Nån som har nån gissning på varför min härk har sotat igen asmkt på bara typ 15 mil? Märkbar effektskillnad på den, och en jäävla massa sot i avgasporten, sen rätt mkt sot i toppen och på kolven också.
    Kör på normal oljeblandning, + nån liten skvätt, så ligger på kanske 3, max 4% olja just nu, har dock bara kört nån km så, haft normalt tidigare.
    Förövrigt ny kolv och nyborrad cylle som sitter där
    Setup?


    Citat Ursprungligen postat av Oscarc Visa inlägg
    annan olja kanske? någon som har en bra lösning på det usla avgasfästet?
    Svetsa om cyllen och avgasrör. Bygg fäste med bult.
    '' philip - säger: är helt sjukt, tror jag spräckte förhuden innan''

  14. #404
    har ingen svets sen är det alu cylle också

  15. #405
    Citat Ursprungligen postat av Mx Fidde Visa inlägg
    Setup?
    Borrad org cylle på 43 mm, 16.5 mm fögge, Jamarcol å org topp
    Buntbanda trotteln öppen och använd dödarknappen i kurvorna.

  16. #406
    Någon som har blinkersfästen fram o sälja? letar även org framskärm mm

  17. #407

    Reg.datum
    Apr 2008
    Ort
    Nära havet
    Inlägg
    1 075
    Citat Ursprungligen postat av elisson Visa inlägg
    Någon som har blinkersfästen fram o sälja? letar även org framskärm mm
    Ska rota igenom lådorna med reservdelar, ligger kanske några där Hör av mig om ja hittar.
    '' philip - säger: är helt sjukt, tror jag spräckte förhuden innan''

  18. #408
    Min yamaha dt mx har blivit väldigt svår startad. Den har varit väldigt lätt startad. Den började att bli svår startad när jag böt reeds. Sen när den väl går igång, går den bra tills den blir varm. Då är det nästan så den ´´sackar´´ när jag gasar på. Så jag undrar vad det kan vara för fel. Tack på förhand

  19. #409
    Helvete så dött de har blivit här

    Tänkte iaf kolla hur pass stort intresset är på 5 växlade lådor? ^^
    Buntbanda trotteln öppen och använd dödarknappen i kurvorna.

  20. #410

  21. #411
    Citat Ursprungligen postat av eldorado74 Visa inlägg
    har du en menar du eller ;P
    Jo, har en som jag funderar på att sälja. Men de beror på hur stort intresset är på den
    Buntbanda trotteln öppen och använd dödarknappen i kurvorna.

  22. #412

    Reg.datum
    Apr 2008
    Ort
    Nära havet
    Inlägg
    1 075
    Citat Ursprungligen postat av MostWanted93 Visa inlägg
    Jo, har en som jag funderar på att sälja. Men de beror på hur stort intresset är på den
    Och vad har ''intresset'' att göra med om du ska sälja den eller inte? Lägg ut annons om du ska sälja den. Svårare än så är det inte.
    '' philip - säger: är helt sjukt, tror jag spräckte förhuden innan''

  23. #413
    Citat Ursprungligen postat av Mx Fidde Visa inlägg
    Och vad har ''intresset'' att göra med om du ska sälja den eller inte? Lägg ut annons om du ska sälja den. Svårare än så är det inte.
    För att säljer jag den inte åker den in i min bruks, vilket kommer att ske redan i helgen isåfall, eller nästa vecka. Men finns de intresse att köpa den sätter jag ju inte in den.
    Buntbanda trotteln öppen och använd dödarknappen i kurvorna.

  24. #414

  25. #415
    Säkert ingen ny fråga, men hur höjer man en dt årsm. 90 bak ?

  26. #416

  27. #417

    Reg.datum
    Apr 2008
    Ort
    Nära havet
    Inlägg
    1 075
    Citat Ursprungligen postat av Tphcompact Visa inlägg
    Säkert ingen ny fråga, men hur höjer man en dt årsm. 90 bak ?
    En ''köpe'' höjning monterar man genom att först montera av dämparen förstås, sen skruvar man av ena ''öglan'' där bulten går igenom på dämparen. Sen så skruvar man på själva höjningen och sist på med ''öglan'' igen
    '' philip - säger: är helt sjukt, tror jag spräckte förhuden innan''

  28. #418
    Citat Ursprungligen postat av Mx Fidde Visa inlägg
    En ''köpe'' höjning monterar man genom att först montera av dämparen förstås, sen skruvar man av ena ''öglan'' där bulten går igenom på dämparen. Sen så skruvar man på själva höjningen och sist på med ''öglan'' igen
    Fan va gött, trodde inte det fanns någon ,köpehöjning bara

    Kan någon länka till någon hemsidan som har en sådan ?

  29. #419

    Reg.datum
    Apr 2008
    Ort
    Nära havet
    Inlägg
    1 075
    Citat Ursprungligen postat av Tphcompact Visa inlägg
    Fan va gött, trodde inte det fanns någon ,köpehöjning bara

    Kan någon länka till någon hemsidan som har en sådan ?
    http://www.cykelkraft.se/index.php?c...ode=J17-377-02
    '' philip - säger: är helt sjukt, tror jag spräckte förhuden innan''

  30. #420
    Stort tack till dig

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in