Sidan 28 av 28 Första ... 18262728
  1. #811
    Kanten på centrumdelen som sticker upp över armen ska nitas ut så armen sitter fast.

  2. #812
    Hej

    Jag har grejat med min DT för att få ordning på oljepumpen satt på en genomskinlig slang för att se hur oljan kommer och det blir luftbubblor i slangen. Jag har precis satt på pumpen är det någon som vet om denna pump skall eller kan ställas in på nått sätt? Det verkar även som att det kommer mer olja på tomgång än när jag gasar. Jag vill verkligen ha igång detta separata oljesystem

  3. #813

  4. #814
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    du behöver lufta pumpen
    har du nått tips på hur man gör detta?

  5. #815
    Slangen från oljetanken till pumpen & själva pumpen luftas genom att skruva bort den lilla skruven med röd fiberpackning under på pumpen, och låta det rinna tills det slutat komma luftbubblor. Slangen från pump till insuget är enklast luftad genom att helt enkelt fortsätta köra med oljeblandad soppa ett tag.

    Vajerspänningen ska justeras så en punkt på "hjulet" vajern går till ligger mitt för en smal svart utstickande skruv på tomgång.

  6. #816
    Citat Ursprungligen postat av G-son Visa inlägg
    Slangen från oljetanken till pumpen & själva pumpen luftas genom att skruva bort den lilla skruven med röd fiberpackning under på pumpen, och låta det rinna tills det slutat komma luftbubblor. Slangen från pump till insuget är enklast luftad genom att helt enkelt fortsätta köra med oljeblandad soppa ett tag.

    Vajerspänningen ska justeras så en punkt på "hjulet" vajern går till ligger mitt för en smal svart utstickande skruv på tomgång.
    Tack så mycket skall kolla detta imorgon, jag kör olja i tanken just nu ska köra så ett tag till tills jag ser att det fungerar som det ska sedan skall jag testa att köra på mindre olja och mindre olja och se om det fungerar. Sedan får jag köra på ren bensin med cylindern som är på så jag ser att det fungerar bra innan jag monterar nya cylindern

  7. #817
    Jag får inte markeringen att gå till den smala utstickande skruven den hamnar lite nedanför skruven tror den får lite för mycket olja bara annars verkar systemet fungera bra nu den ryker som satan i alla fall har ju fortfarande olja i tanken så tänkte fylla upp tanken med renbensin nu gissar på att jag har 3 liter i den kanske så får jag se hur det går. Har ju gamla cylindern på så nyper den så gör det inte jätte mycket men tror det ska gå bra nu luftbubblorna är borta det skötte sig själv

  8. #818
    Hej nu har jag köpt en ny original eftermarknadscylinder Stylepro http://www.twostroke.se/product.asp?product=19935 Men va slö den är den varvar knappt ut med 10 drevet otroligt trött den drar ingen tjuvluft allt är rätt monterat och original förgasare med 16mm insug. Jag misstänkte att dessa va tröttare än en originalcylinder och det var dom min andra originalcylinder jag har gör i alla fall lite över 50 med samma uppsättning. Men den cylindern är dålig raslar lite i motorn med den på så jag tänkte jag köper en ny. Den låter ju jätte fint i maskin å så men jag får inte upp några varv i den någon som har tips på vad jag skall göra för att den skall varva lite mer? jag kan inte åka runt i 35km/h det funkar inte

  9. #819
    tjena, vad gör den där kulan vid tryckstången egentligen? för jag har ingen sådan är det därför kopplingen slirar vid gas på drag eller?


    tack på förhand!

  10. #820
    tja någon som vet hur man kopplar in ljusspolen?

  11. #821
    Tjenare har ett gammalt cross avgasrör från en kx80 1987 och undrar om det skulle ge någon vidare effekt Att säta det på min dt50mx? Eller skulle de bara bli skit av det?
    Setup:

    Polini 45mm cylinder (70cc)
    Gianelli krök
    mikuni 20mm fögge
    20mm insug
    V force 3 membran
    sportluftfilter
    Malossi högkompstopp
    190 munstycke

  12. #822
    Rätt stor skillnad mellan din cylinder och crosscylindern, så det blir nog inte nån hit. Om du inte tänker porta ganska ordentligt...

  13. #823
    provar här då... planade toppen på dtän för ett tag sen, satte ihop allt o körde en runda då konstiga beteenden visade sig uppstå: ingen tomgång, knappt ngt bottendrag. och orkar inte längre till toppen, istället kommer ett skramlande/fladdrande ljud... de kan väl inte vara vevlagrena som ger upp för 1mm planing? bara sådär?... -_- reder jag inte ut detta får nog moppen gå i pension...
    Yamaha dt 50 mx
    Inkommande: Golf MK5 1.6 eller Volvo 940 turbo
    ¹ з з

  14. #824

  15. #825
    planades i svarv på skolan dock har jag provat me silikon packning på toppen, men ingen skillnad
    Yamaha dt 50 mx
    Inkommande: Golf MK5 1.6 eller Volvo 940 turbo
    ¹ з з

  16. #826

  17. #827
    Heidekens avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Malmköping
    Inlägg
    785
    håller med rexxy, troligen skev så den inte blir tätt. låter ju så på din symptom

  18. #828
    de lustiga är ju att anläggningsytan på toppen är HEELT plan, fast sen hur ytan ser ut på cylinder sidan, de e en annan femma, bytte kolven förra året, på den gamla stod det inristat 96 (produktionsår [innan behandlingar]) vet inte om de säger ngt om hur sleten cyllen/vev är
    Yamaha dt 50 mx
    Inkommande: Golf MK5 1.6 eller Volvo 940 turbo
    ¹ з з

  19. #829
    Heidekens avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Malmköping
    Inlägg
    785
    Citat Ursprungligen postat av simon17 Visa inlägg
    de lustiga är ju att anläggningsytan på toppen är HEELT plan, fast sen hur ytan ser ut på cylinder sidan, de e en annan femma, bytte kolven förra året, på den gamla stod det inristat 96 (produktionsår [innan behandlingar]) vet inte om de säger ngt om hur sleten cyllen/vev är
    spelar ingen roll hur plan toppen är ifall felet är att den inte är rät i förhållande till pinnbultshålen

  20. #830
    Tjenare!
    min Yamaha dt50mx varvar som fan hela tiden. När jag trycker in kopplingen varvar den så det låter som den Ska explodera snart. Några idéer vad det kan vara? Det är inte tomgångsskruven som är felet. Riktigt tacksam för hjälp

  21. #831
    Tjuvluft? membranet som inte tätar kanske...
    Sagorna ljuger och kärlek är skit, så passa du dig noga så du inte trillar dit.
    Hitler och hans vänner vol.2
    http://open.spotify.com/user/1121254...pUetccMeXnDQO7

  22. #832
    Okej, tack för hjälpen

  23. #833
    tjena! är ny här på mnf och jag kör en yamaha dt50mx! jag har ett problem, den vill helt enkelt inte varva, snarare dö efter några sekunder på fullgas, förgasarn gjordejag rent för ett tag sedan och tog även isär den alldeles nyligen å blåste ur munstyckena. testat två olika stift, inge skillnad. reedsen glappar MAX 1mm. den får massor av bensin fram till stiftet. (svart/brunt=mörkt) har nyss bytt CDI, hade en extra, innan lade den av men det gör den inte nu (tomgång). komp? JA. har testat med och utan luftfilter, ingen skillnad. har flyttat nålen och skruvat på luftskruven, ingen skillnad. Skulle vara väldigt tacksam om någon kunde hjälpa mig

  24. #834
    Har du kollat om det rinner ner soppa från tanken och in i förgasaren ordentligt? Tar soppan i förgasaren slut för att den går åt snabbare än det rinner ner är det rätt naturligt att den dör...

  25. #835
    Okej, jag vill bara klargöra en sak. jag är inte nybliven moppeägare, jag har rätt mycket erfarenhet med denna moppe. Jag har varit aktiv på twostrokerider i nästan 1 år. det kommer bensin ja men det problemet löste jag för CDIn var paj= slutade tända ibland. det borde vara för stort munstycke eftersom den dör, så jag har beställt ett hem ett 80 munstycke för att se hur mycket det hjälper. tsm med lite mer smått och gott

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in