Sidan 24 av 28 Första ... 142223242526 ... Sista
  1. #691
    Citat Ursprungligen postat av elisson Visa inlägg
    Om allt är rätt kopplat så ör det likriktaren som är kass, kan fixa elschema senare
    Tackar

  2. #692
    Tror ni det är lönt att försöka modda på ett Giannelli 2t (am6) på en gammal DT? Eller är det alldeles för högvarvigt för att det ska ge någon ordentlig effekt?

  3. #693
    Citat Ursprungligen postat av DT-Davve Visa inlägg
    Tror ni det är lönt att försöka modda på ett Giannelli 2t (am6) på en gammal DT? Eller är det alldeles för högvarvigt för att det ska ge någon ordentlig effekt?
    jag moddade på ett rötet överliggande tk rör, hadde portad 60cc och 16mm förgasare, stack i väg riktigt gött på höga varv!
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    Marknadsmallen kan ju va bra att använda. om inte moddsen ska fixa ett nytt rövhål på dig.

  4. #694
    Gött! Jag funderar på att köpa tillbaka min MXa och trimma lite! På med ett gammalt Giannelli, 20mm mikuni, och kanske en 45mm cylle! Hoppas det lirar bra

  5. #695
    Citat Ursprungligen postat av DT-Davve Visa inlägg
    Gött! Jag funderar på att köpa tillbaka min MXa och trimma lite! På med ett gammalt Giannelli, 20mm mikuni, och kanske en 45mm cylle! Hoppas det lirar bra
    de sprötar nog på bra då. tästade med tk röret och motorsågs fögge å hemma byggt insug, blev riktig pigg då
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    Marknadsmallen kan ju va bra att använda. om inte moddsen ska fixa ett nytt rövhål på dig.

  6. #696
    Men då gäller väl att byta till starkare kopplingsfjädrar? Eller andra lameller?

  7. #697
    Citat Ursprungligen postat av DT-Davve Visa inlägg
    Men då gäller väl att byta till starkare kopplingsfjädrar? Eller andra lameller?
    Köp nya lammeller o kopplingsfjädrar har du tur så fungerar det felfritt!

  8. #698
    Så det funkar bra om man bara har fräscha grejer?

  9. #699

    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    skåne
    Inlägg
    206
    Citat Ursprungligen postat av DT-Davve Visa inlägg
    Så det funkar bra om man bara har fräscha grejer?
    nej

    kör med
    eurokit (portad)
    20mm äkta mikuni
    planad topp 2,5mm
    jamarcol rör
    14-50 drevning

    och har nya lammeler och fjädrar, men den slirar ändå

    ska testa med brickor så kan jag säga om de hjälper !

  10. #700
    Såg dock att man kunde köpa "racing" fjädrar på addemoto här i lund!

  11. #701
    Citat Ursprungligen postat av xytoo Visa inlägg
    nej

    kör med
    eurokit (portad)
    20mm äkta mikuni
    planad topp 2,5mm
    jamarcol rör
    14-50 drevning

    och har nya lammeler och fjädrar, men den slirar ändå

    ska testa med brickor så kan jag säga om de hjälper !
    Brickor hjälper! Jag hade problem med kopplingen med något vassare setup än dig, hjälpte inte med brickor eller fjädrar. Sen bytte jag från jamarcol (lågvarvigt) till ett högvarvigt avstämt rör så effekten inte kom precis direkt efter man växlat o därmed slirade inte kopplingen något annars är de ju YZ80 koppling som hjälper men man kan ju prova med fjädrar o brickor först

  12. #702

    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    skåne
    Inlägg
    206
    Citat Ursprungligen postat av elisson Visa inlägg
    Brickor hjälper! Jag hade problem med kopplingen med något vassare setup än dig, hjälpte inte med brickor eller fjädrar. Sen bytte jag från jamarcol (lågvarvigt) till ett högvarvigt avstämt rör så effekten inte kom precis direkt efter man växlat o därmed slirade inte kopplingen något annars är de ju YZ80 koppling som hjälper men man kan ju prova med fjädrar o brickor först
    okej, men de e rätt skönt med botten draget ska fixa avstämt rör så fort jag får pengar ! och avstämd boost bottle e på väg sen blir det mhr fjädrar och brickor

  13. #703
    Var sätter man dessa bryckor? är det helt vanliga brickor? Och var sätter man dem?
    Har inte varit inne i en DT motor på länge!

  14. #704
    dem lägger du i fjädrarna mellan skruven o fjädern alltså, man får ta m10 brickor o slipa ner utanpå lite så de går på!

  15. #705
    Aha! Det gör alltså så att fjädern blir "längre" Dvs mer tryck?

  16. #706
    Citat Ursprungligen postat av DT-Davve Visa inlägg
    Aha! Det gör alltså så att fjädern blir "längre" Dvs mer tryck?
    Yes

  17. #707
    Fredde1337s avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    gävle
    Inlägg
    152
    komihåg att brickan lär kunna gå utanpå den gängade pinnen annnars hjälper det inte ett skit

  18. #708
    Citat Ursprungligen postat av Fredde1337 Visa inlägg
    komihåg att brickan lär kunna gå utanpå den gängade pinnen annnars hjälper det inte ett skit
    Därav att man ska använda m10 brickor men man får slipa ner dom lite utanpå så dem inte tar i mitten på kopplingen

  19. #709
    Fredde1337s avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    gävle
    Inlägg
    152
    eller så borrar man upp brickor som är lika stora som den som sitter på från början :d

  20. #710
    Till alla som har problem med att moppen käkar lampor, upptäckte igår att voltregulatorn är ju kopplad direkt till ljusomkopplarn, o har man pirat så är det nästan alltid felkopplat i kontakten och uppe i handtaget, detta problem hade jag iallafall på 2 av mina ljusomkopplare, gjorde en omkoppling o nu funkar det klockrent!

  21. #711
    Heidekens avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Malmköping
    Inlägg
    785
    Citat Ursprungligen postat av MostWanted93 Visa inlägg
    Visstfan är Polinin gjord i Gjutjärn typ? Tänkte så att man kan köra med vanlig kolv för gjutjärnscyllar i den ^^
    tror att portarna sitter så så bara tillHörande kolv passar,med materialet så tror jag det funkar med "vanlig" kolv

  22. #712
    Citat Ursprungligen postat av W1L43LM Visa inlägg
    tror att portarna sitter så så bara tillHörande kolv passar,med materialet så tror jag det funkar med "vanlig" kolv
    Nej Funkar lika bra med vilken kolv som helst sålänge den e rätt diameter

  23. #713
    Heidekens avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Malmköping
    Inlägg
    785
    Citat Ursprungligen postat av elisson Visa inlägg
    Nej Funkar lika bra med vilken kolv som helst sålänge den e rätt diameter
    aha, för jag tyckte de e skillnad på polinis 70cc och airsial (visserligen aluminium) alltså portarna sitter olika tyckte jag

  24. #714
    Portarna sitter olika. Man kan inte ta en kolv på måfå och tro att den fungerar bara för att diametern är rätt. Airsal har ringlåsningen bredvid avgasporten, Polini bredvid boostportarna. Man måste kolla så det inte hamnar för nära eller i någon port för att gå använda.

  25. #715
    Citat Ursprungligen postat av G-son Visa inlägg
    Portarna sitter olika. Man kan inte ta en kolv på måfå och tro att den fungerar bara för att diametern är rätt. Airsal har ringlåsningen bredvid avgasporten, Polini bredvid boostportarna. Man måste kolla så det inte hamnar för nära eller i någon port för att gå använda.
    airsal kolven funkar i polini cylindern

  26. #716

  27. #717
    Veteran efter 17 år? Nu blir jag lite besviken...

    Midrace på en gammal DT blir nog en utmaning, med det bästa köpetrimmet till den motorn kommer din moppe gå ungefär som en ostrypt modern 6-växlad moppe med trimrör. Cylindrarna är inte allt för heta utan rätt mycket portningsarbete, och det finns inga bra avgasrör alls - och som de flesta vet är ett bra avgasrör A och O vid trimning av tvåtaktare. För övrigt kommer du behöva uppgradera kopplingen, originalet brukar ha problem redan med det vanliga köpetrimmet...

  28. #718

  29. #719
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Haha
    Jo vart lite besviken då jag inte hitta något intressant rör eller cylle.. men hade tänkt att ta orginal adaptern till cyllen och svetsa fast det på något modernt rör som 2t,sp m.m vad tror du om den tanken? Hade även tänkt att köpa denna Polini cyllen 70cc 45mm då den lät vassast! Men det med kopplingen har jag redan problem med nu, kopplingen är sjukt mjuk alltså man kan inte slira upp sig från stilla stående utan man behöver släppa kopplingen snabbt annars får man kärringstop... kan det vara kopplingsfjädrarna som är kassa eller är det hela kopplingen ?

    Tror faktiskt Malossi's "70cc" 45mm är vassare än polinis? Kanske har fel

  30. #720

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in