Sidan 12 av 28 Första ... 2101112131422 ... Sista
  1. #331
    Citat Ursprungligen postat av FLINTA Visa inlägg
    Testat med rostlösare samt slå med slägghammare, utan resultat. Kanske skulle funka att värma loss skiten?
    Funkade för mig.

    Edit: Värma alltså.

  2. #332
    Citat Ursprungligen postat av eldorado74 Visa inlägg
    (sorry för dubbelpost) , det kan bara vara glapp någonstans
    Hittade felet, kabeln var glapp
    DT-delar till salu, pm:a o fråga om ni vill ha nå

  3. #333

  4. #334
    Vad kan orsaka att moppen får för lite soppa, den är allmänt slö, men när man pumpar fram bränsle så går den som den ska...

  5. #335

  6. #336
    måste ha hjälp nu ... i sommras va jag ute och körde min bruks dt ... den bara sluta att tända. trodde de va tändspolen.. bytte.. men nej va inte den.. tästade ny cdi idag.. men de va inte den heller.. tästat olika stift. annan tändhatt... va kan de vara ?... jag satte på all el och pröva med en provlampa för att se om svänghjulet genererade ström.. men icce.. kan man verkligen göra sönder svänghjulet så de inte ger gnista ?... kan även tilllägga att man kan inte snurra svängjulet bakåt då tar det bara stopp..

  7. #337

  8. #338
    Citat Ursprungligen postat av Mange Visa inlägg
    låter som du har flera dts och då kan du ju prova med tändningen från nån av dom om du pallar
    den har dock en am6 motor på sig

  9. #339
    Citat Ursprungligen postat av vongyllis Visa inlägg
    måste ha hjälp nu ... i sommras va jag ute och körde min bruks dt ... den bara sluta att tända. trodde de va tändspolen.. bytte.. men nej va inte den.. tästade ny cdi idag.. men de va inte den heller.. tästat olika stift. annan tändhatt... va kan de vara ?... jag satte på all el och pröva med en provlampa för att se om svänghjulet genererade ström.. men icce.. kan man verkligen göra sönder svänghjulet så de inte ger gnista ?... kan även tilllägga att man kan inte snurra svängjulet bakåt då tar det bara stopp..
    Tar stopp bakåt, låter som att nånting har släpp från tändplattan eller nått då typ. testat tagit lös svänghjulet och se hur allting ser ut där?
    Buntbanda trotteln öppen och använd dödarknappen i kurvorna.

  10. #340
    får göra de.. men har ingen avdragare.. någon som har förslag på hur man kan göra ?

  11. #341
    Citat Ursprungligen postat av vongyllis Visa inlägg
    får göra de.. men har ingen avdragare.. någon som har förslag på hur man kan göra ?
    kofot? xD
    knacka på svänghjulet med en hammare har de pratats om tidigare, men de är inget jag har vågat prova, så vettefan om de funkar
    Buntbanda trotteln öppen och använd dödarknappen i kurvorna.

  12. #342
    Citat Ursprungligen postat av MostWanted93 Visa inlägg
    kofot? xD
    knacka på svänghjulet med en hammare har de pratats om tidigare, men de är inget jag har vågat prova, så vettefan om de funkar
    haha. fan htitar inte mitt andra svänghjul =//

  13. #343
    Citat Ursprungligen postat av vongyllis Visa inlägg
    får göra de.. men har ingen avdragare.. någon som har förslag på hur man kan göra ?
    Går med vanlig 2armad avdragare.

  14. #344
    Citat Ursprungligen postat av elisson Visa inlägg
    Går med vanlig 2armad avdragare.
    har itne de

  15. #345

  16. #346
    Citat Ursprungligen postat av vongyllis Visa inlägg
    har itne de
    Om du inte tänker skaffa så kan du alltid gå till en moppeverskstad lr liknande så drar dom av svänghjulet åt dig!

  17. #347
    Citat Ursprungligen postat av MostWanted93 Visa inlägg
    kofot? xD
    knacka på svänghjulet med en hammare har de pratats om tidigare, men de är inget jag har vågat prova, så vettefan om de funkar
    Det funkar med gummihammare iaf, gjorde jag på en kompis Puch Maxi. Vi höll fast svänghjulet med en polyugrip och tog sen med ett spärrskaft för att skruva loss muttern, när muttern var loss knackade vi runt lite på kanterna av svänghjulet tills det lossnade Jag behövde bara slå lite lätt på svänghjulet sammtidigt som jag drog i det så lossnade det på ca 3-5 slag.
    Min Yamaha DT50MX -93 *DTn står i dvala sedan Augusti 2011 i väntan på att min lillebror ska fylla moppe*
    Nuförtiden är mitt åk en Volvo 345 DLS -81.

  18. #348

    Reg.datum
    Apr 2008
    Ort
    Nära havet
    Inlägg
    1 075
    Funkar klockrent att knacka med en vanlig hammare. Då menar ja inte att man ska banka sönder skiten utan knacka med bestämda slag och snurra på svänghjulet hela tiden så att ''nypet'' släpper
    '' philip - säger: är helt sjukt, tror jag spräckte förhuden innan''

  19. #349
    Citat Ursprungligen postat av Mx Fidde Visa inlägg
    Funkar klockrent att knacka med en vanlig hammare. Då menar ja inte att man ska banka sönder skiten utan knacka med bestämda slag och snurra på svänghjulet hela tiden så att ''nypet'' släpper
    vart knackar man ? på svänghjuelt eller veven ?

  20. #350

    Reg.datum
    Apr 2008
    Ort
    Nära havet
    Inlägg
    1 075
    Citat Ursprungligen postat av vongyllis Visa inlägg
    vart knackar man ? på svänghjuelt eller veven ?
    På det släta, Ovanpå eller vad man kan kalla det Knacka lite runt hela svänghjulet Mitt släppte efter 1min ungefär.
    '' philip - säger: är helt sjukt, tror jag spräckte förhuden innan''

  21. #351
    Citat Ursprungligen postat av Mx Fidde Visa inlägg
    På det släta, Ovanpå eller vad man kan kalla det Knacka lite runt hela svänghjulet Mitt släppte efter 1min ungefär.
    Det släta, antar att du menar runt kanten? Inte på framsidan? Elr? Tänkte så det inte blir några missförstånd.
    Min Yamaha DT50MX -93 *DTn står i dvala sedan Augusti 2011 i väntan på att min lillebror ska fylla moppe*
    Nuförtiden är mitt åk en Volvo 345 DLS -81.

  22. #352

    Reg.datum
    Apr 2008
    Ort
    Nära havet
    Inlägg
    1 075
    Citat Ursprungligen postat av simlar Visa inlägg
    Det släta, antar att du menar runt kanten? Inte på framsidan? Elr? Tänkte så det inte blir några missförstånd.
    Ovan på det släta, gjorde en snabb bild så ni kanske förstår.

    '' philip - säger: är helt sjukt, tror jag spräckte förhuden innan''

  23. #353
    Citat Ursprungligen postat av Mx Fidde Visa inlägg
    Ovan på det släta, gjorde en snabb bild så ni kanske förstår.

    [Bild]
    Ok, det är det jag kallar sidan av svänghjulet
    Min Yamaha DT50MX -93 *DTn står i dvala sedan Augusti 2011 i väntan på att min lillebror ska fylla moppe*
    Nuförtiden är mitt åk en Volvo 345 DLS -81.

  24. #354

    Reg.datum
    Apr 2008
    Ort
    Nära havet
    Inlägg
    1 075
    Citat Ursprungligen postat av simlar Visa inlägg
    Ok, det är det jag kallar sidan av svänghjulet
    Okej, men eftersom svänghjulet inte ligger ner så kallar jag det ovanpå eftersom det teoretiskt sett är ovanpå när det är monterat.
    '' philip - säger: är helt sjukt, tror jag spräckte förhuden innan''

  25. #355
    Alla som föreslår en eller annan form av slag för att få loss svänghjul vet inte vad dom pratar om. Köp en svänghjulsavdragare som passar i avdragargängan på svänghjulet, det är det enda verktyget som inte riskerar att skada svänghjul, vevparti eller ramlager.

    Och jo, jag HAR använt våld för att få loss svänghjul en och annan gång. Dock mestadels på motorer där vevparti och ramlager ändå skulle bytas...

  26. #356

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Hälsingland
    Inlägg
    274
    Ingen som är sugen på att trimma sin dt med en portad polini 70cc? : ) hör av er isf !
    GLÖDLAMPAN HÄR, PRÖVAR PÅ NYTT NICK BARA
    DRACN
    http://www.moppenet.nu/showthread.ph...=8860#post8860

  27. #357
    Mörkret har börjat komma på kvällar/nätter upp i norr nu och mitt framlyse lyser riktigt dåligt på grund av att mitt batteri är trasigt (original Yamaha, 17år gammalt kanske inte konstigt att det inte funkar längre). Så jag undrar vad som händer om man kopplar ur batteriet? Slutar något att funka (voltregulator, blinkersrelä m.m)?
    Anledning till att jag vill koppla bort batteriet är för att det stjäl ström av mig, får ut 1,5V till framlampan på tomgång och som mest på fullgas får jag ut 3V.
    Min Yamaha DT50MX -93 *DTn står i dvala sedan Augusti 2011 i väntan på att min lillebror ska fylla moppe*
    Nuförtiden är mitt åk en Volvo 345 DLS -81.

  28. #358

    Reg.datum
    Apr 2008
    Ort
    Nära havet
    Inlägg
    1 075
    Citat Ursprungligen postat av simlar Visa inlägg
    Mörkret har börjat komma på kvällar/nätter upp i norr nu och mitt framlyse lyser riktigt dåligt på grund av att mitt batteri är trasigt (original Yamaha, 17år gammalt kanske inte konstigt att det inte funkar längre). Så jag undrar vad som händer om man kopplar ur batteriet? Slutar något att funka (voltregulator, blinkersrelä m.m)?
    Anledning till att jag vill koppla bort batteriet är för att det stjäl ström av mig, får ut 1,5V till framlampan på tomgång och som mest på fullgas får jag ut 3V.
    Är väl blinkers och tuta som inte fungerar utan batteri.
    '' philip - säger: är helt sjukt, tror jag spräckte förhuden innan''

  29. #359
    Citat Ursprungligen postat av Mx Fidde Visa inlägg
    Är väl blinkers och tuta som inte fungerar utan batteri.
    Ok. Det finns ingen risk att ngt pajjar av att koppla bort batteriet då? Tutan funkar ändå inte, elr den funkar om man ligger på rätt varvtal. Kör jag över 52km/h så låter inte tutan ngt, och kör jag under 50km/h så låter den inget heller :S Blinkers funkar ibland, men oftast lyser dem bara.
    Min Yamaha DT50MX -93 *DTn står i dvala sedan Augusti 2011 i väntan på att min lillebror ska fylla moppe*
    Nuförtiden är mitt åk en Volvo 345 DLS -81.

  30. #360

    Reg.datum
    Apr 2008
    Ort
    Nära havet
    Inlägg
    1 075
    Citat Ursprungligen postat av simlar Visa inlägg
    Ok. Det finns ingen risk att ngt pajjar av att koppla bort batteriet då? Tutan funkar ändå inte, elr den funkar om man ligger på rätt varvtal. Kör jag över 52km/h så låter inte tutan ngt, och kör jag under 50km/h så låter den inget heller :S Blinkers funkar ibland, men oftast lyser dem bara.
    Har inte den blekaste aning om något kommer gå sönder, har inte haft batteri på dt'n Fanns inget när jag köpte den heller.
    '' philip - säger: är helt sjukt, tror jag spräckte förhuden innan''

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in