Sidan 11 av 28 Första ... 91011121321 ... Sista
  1. #301

  2. #302
    Visst, MT går jävligt bra för de mesta, men jag tyck de är vääldigt olika från motor till motor, en MT med "60 cc" och sånt skit kan gå mkt sämre än en DT med samma setup, kan även va tvärtom. Sen så är ju motorer med kortare slaglängd mer varv villiga.
    Buntbanda trotteln öppen och använd dödarknappen i kurvorna.

  3. #303
    Citat Ursprungligen postat av Mx Fidde Visa inlägg
    Mt5 går hårdare än dt med motsvarande trim Mt'n har längre slag också
    om vi har en dt me 70 en mt5 me 70 och båda har original reeds så drar dtn mt5an. Kan jag lova Sen finns det bättre toppar till Dtn också. Tror dom ligger ganska lika. Fast går inte heller bevisa pga cylindrar går olika motor för motor. Men i teoriken så borde ju mt5an går hårdare än dtn eftersom dom har längre slag, men samtidigt drog jag sönder min polares mt5a som hade likvärdigt trim

  4. #304
    Citat Ursprungligen postat av dt50mxdanne Visa inlägg
    tjena är 11/48 på 65cc (43mm) och ogrinal topp och fögge för lätt?
    11/48 är alldeles för lätt, jag körde 11/48 jamarcol och dragen insugsplugg resten original och för att köra 50 var man tvungen att tokvarva på fyran. 40km/h var nog "varvigt" för original med 11/48.
    Sen bytte jag till 12/48, då gick det att ligga 50 utan att varva sönder.

    Men din 43mm 60cc kan vara en högvarvigt 2WI elr en kopia på en dtr original-cylle med större borr 4AD.

    Med 2WI cylinder skulle jag rekommendera 13/48 alternativ 14/48, körde 14/48 jamarcol, original förgasare, dragen plugg och 5,5a (40mm 2WI) och den gick 70 med ett dåligt bottendrag men när man kom upp i varv så drog den på utav bara h-vete (iaf för att vara 50cc), orsaken till dåligt bottendrag var för att den är högvarvig, effekten på den kom ungefär vid samma varvtal som det tar stopp med originalcylle.

    Med 4AD så kan jag inte säga så mkt då jag inte har stor erfarenhet av dem, min kompis med 4AD 43mm, luhao och 20mm mikuni-kopia kör på 15/48 drevning och den är stark som fna men toppar bara 70. Fast med originalförgasare så borde den inte vara lika stark så 13/48 14/48 är nog lagom till 4AD också.
    Senast redigerat av simlar den 2010-07-30 klockan 10:36.
    Min Yamaha DT50MX -93 *DTn står i dvala sedan Augusti 2011 i väntan på att min lillebror ska fylla moppe*
    Nuförtiden är mitt åk en Volvo 345 DLS -81.

  5. #305
    Nice, drog på 13/48 nyss och han går super han misständer inget heller tack för svaren av dig

  6. #306
    någon som vet om choken från 20 mm mikunikopior är likadan som 24mm äkta mikuni?

  7. #307
    Nån som vet om rieju rrx gaffel o sving passar på dt?`

  8. #308

  9. #309
    Citat Ursprungligen postat av eldorado74 Visa inlägg
    ja det tror jag ska vara samma, bara skruva ut och testa
    mja, jag har lånat ut 20mm mikunikopian, så kan inte testa, annars hade jag gjort det

  10. #310
    Lämplig höj/bredd att förstora avgasporten på en 60 cc cylle? ^^ visst är de typ 2-3 mm på höjden och 1 mm typ åt varje håll på sidorna? ^^ Har skrivits typ 4000 ggr i denna tråd, men mitt minne är ju som de är
    Buntbanda trotteln öppen och använd dödarknappen i kurvorna.

  11. #311
    Citat Ursprungligen postat av smokkey94 Visa inlägg
    Kör du med 3 läppars så går den lika bra som om du kör med 16,5mm, för original reedsen flödar bara 16.5mm. Dock så kan du få liiite effektökning av en 20mm eller 24mm förgasare. Du behöver inget portnings program för det. Höj avgas 2,5-3mm då får du en avgas på cirka 190 grader och sen kan du bredda porten 2mm på var sin sida. Då ska du se det händer grejer
    där har du =)


    Sitter det nån speciell låsning på svingbulten på DTR? För kan på inget vis få loss den, trotts att den snurrar. (dvs att den inte rostat fast)

  12. #312
    Citat Ursprungligen postat av FLINTA Visa inlägg
    där har du =)


    Sitter det nån speciell låsning på svingbulten på DTR? För kan på inget vis få loss den, trotts att den snurrar. (dvs att den inte rostat fast)
    Tackar ^^ Tur att nån här orkar använda sökfunktionen iaf xD
    Buntbanda trotteln öppen och använd dödarknappen i kurvorna.

  13. #313
    Citat Ursprungligen postat av FLINTA Visa inlägg
    där har du =)


    Sitter det nån speciell låsning på svingbulten på DTR? För kan på inget vis få loss den, trotts att den snurrar. (dvs att den inte rostat fast)
    Nä de e samma som på mx, de kan visst ha rostat fast trots att det snurrar, hjälper inte o banka eftersom de är gummibussningar de sitter i så de fjädrar bara.

  14. #314

  15. #315
    Testat med rostlösare samt slå med slägghammare, utan resultat. Kanske skulle funka att värma loss skiten?

  16. #316
    tjena. vad rek ni för märke på rör till aerox med 70cc? skriv pm

  17. #317
    Citat Ursprungligen postat av dt50mxdanne Visa inlägg
    tjena. vad rek ni för märke på rör till aerox med 70cc? skriv pm
    helt fel tråd att skriva det i...

  18. #318
    Visstfan är Polinin gjord i Gjutjärn typ? Tänkte så att man kan köra med vanlig kolv för gjutjärnscyllar i den ^^
    Buntbanda trotteln öppen och använd dödarknappen i kurvorna.

  19. #319
    DennisLs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    hemligt...
    Inlägg
    1 248
    Citat Ursprungligen postat av MostWanted93 Visa inlägg
    Visstfan är Polinin gjord i Gjutjärn typ? Tänkte så att man kan köra med vanlig kolv för gjutjärnscyllar i den ^^
    har för mig att det är stål lopp, så man måste ha en special kolv
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Den Robin kan höra hur mycket hästar en moped har, han är ett underverk....

  20. #320
    Citat Ursprungligen postat av DennisL Visa inlägg
    har för mig att det är stål lopp, så man måste ha en special kolv
    Nån annan som kan svara som är säker på sitt svar?
    Buntbanda trotteln öppen och använd dödarknappen i kurvorna.

  21. #321
    DennisLs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    hemligt...
    Inlägg
    1 248
    Citat Ursprungligen postat av MostWanted93 Visa inlägg
    Nån annan som kan svara som är säker på sitt svar?
    är 100% på att det är stållopp CYLINDER DT/DTR 1985-1996 70CC 45MM 9HK "POLINI" ALUMINIUM/STÅLLOPP
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Den Robin kan höra hur mycket hästar en moped har, han är ett underverk....

  22. #322
    Citat Ursprungligen postat av DennisL Visa inlägg
    är 100% på att det är stållopp CYLINDER DT/DTR 1985-1996 70CC 45MM 9HK "POLINI" ALUMINIUM/STÅLLOPP
    Vad äre som gör att en vanlig "gjutjärnskolv" inte går att använda isåfall?
    Buntbanda trotteln öppen och använd dödarknappen i kurvorna.

  23. #323
    Citat Ursprungligen postat av MostWanted93 Visa inlägg
    Vad äre som gör att en vanlig "gjutjärnskolv" inte går att använda isåfall?
    Ska tydligen slita rätt mycket,

  24. #324
    Polinin är en gjutjärns cylinder precis som tex. original cylindern. kolvar anpassade för gjutjärns cylindrar vore passande.
    Riding on the wind
    with my fs1

  25. #325
    Ligger ett dt50mx projekt i köp och sälj tråden som jag hjälper en kompis att sälja massor av delar etc Modade derbi kåpor till dt lackade i blå candy helt nyrenoverad motor kolla

  26. #326
    om framlampan slutar att funka när man lägger i en växel o kör, vad fan är felet då??


    Bara så ni vet så är jag DTpojken från gamla forumet, använder bara ett nytt nick
    DT-delar till salu, pm:a o fråga om ni vill ha nå

  27. #327

  28. #328

  29. #329

  30. #330
    Citat Ursprungligen postat av Mr_Complete Visa inlägg
    Kopplat framlyset på neutrallampan på något sätt?
    Kolla upp alla sladdar, och jämför med elschema!
    Kan tilläga en bild på ett elschema till en -93as DTMX (borde vara likadant på alla om det inte är hemmabyggt elsystem)
    http://a.imageshack.us/img42/9271/img1992s.jpg
    Min Yamaha DT50MX -93 *DTn står i dvala sedan Augusti 2011 i väntan på att min lillebror ska fylla moppe*
    Nuförtiden är mitt åk en Volvo 345 DLS -81.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in