Sidan 8 av 28 Första ... 67891018 ... Sista
  1. #211

  2. #212
    Nu äre så att jag skall byta en dt mot min vivacity... Ngt spec man ska kolla på om det är slitet osv innan man byter? Sen äre så att 70cc kolven är skruen (de en annan cylinder på just nu) så jag undrar om någon har en kolv till just 70cc till salu?

    Edit: de ska va en 45mm kolv
    Senast redigerat av Sammu den 2010-07-18 klockan 20:16.

  3. #213
    Citat Ursprungligen postat av dt50mxdanne Visa inlägg
    så då 24 för stort? "/
    Kommer bara dra extra bensin.. men har du pengar te de så kör på en 24

  4. #214
    fast jag vet ännu inte, eftersom det låter som det kommer gå piss? "/

  5. #215

    Reg.datum
    Apr 2008
    Ort
    Nära havet
    Inlägg
    1 075
    Citat Ursprungligen postat av eldorado74 Visa inlägg
    man kan inte borra en dt cyllinder till 47 för lite gods min far planar toppar för 150 måste även tilläga att han borrar cylindrar för 150
    Skitsnack. De flesta autisa och polini går att borra till 47mm. Min 47mm var en autisa.

  6. #216
    Citat Ursprungligen postat av dt50mxdanne Visa inlägg
    fast jag vet ännu inte, eftersom det låter som det kommer gå piss? "/
    Det kommer den inte. köper du 24an så borde du köpa ett 4läppars membran med
    Senast redigerat av Reams den 2010-07-19 klockan 12:37.

  7. #217
    vilken drevning med 5,5a, 20mm fögg, jamarcol rör? org bak o tänkte byta fram

  8. #218
    Citat Ursprungligen postat av Mx Fidde Visa inlägg
    Skitsnack. De flesta autisa och polini går att borra till 47mm. Min 47mm var en autisa.
    Min Autisa går då inte å borra så mkt.... eller de går säkert, men cylinderkjolen lär spricka rätt fort, kommer få kvar typ 0.5 mm gods... om ens de

  9. #219
    Citat Ursprungligen postat av dracc Visa inlägg
    vilken drevning med 5,5a, 20mm fögg, jamarcol rör? org bak o tänkte byta fram
    Du lär ju dränka den cylindern i bensin med 20 mm förg. Rekommenderar en 16.5 mm istället. För drevning skulle jag testa 13 eller max 14 fram.

  10. #220

  11. #221
    Citat Ursprungligen postat av dracc Visa inlägg
    vilken drevning med 5,5a, 20mm fögg, jamarcol rör? org bak o tänkte byta fram
    jag körde med 14/48, original 12mm teikeit förgasare och jamarcol på en 40.5mm 5.5a, den gick 75 med ett effektlagg på varje växel. Den betedde sig som originalcylindern på låga varv, men sen när man kom upp i lite varv så drog den på utav bara fan.
    Min Yamaha DT50MX -93 *DTn står i dvala sedan Augusti 2011 i väntan på att min lillebror ska fylla moppe*
    Nuförtiden är mitt åk en Volvo 345 DLS -81.

  12. #222

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Hälsingland
    Inlägg
    274
    Citat Ursprungligen postat av Richard_DT Visa inlägg
    Du lär ju dränka den cylindern i bensin med 20 mm förg. Rekommenderar en 16.5 mm istället. För drevning skulle jag testa 13 eller max 14 fram.
    SKIIITSNAAAAACK!

    Klart som fan man kan köra med en 20mm förgasare till en 5.5a. Lär dock bli välidigt tom på botten men kanske lite mer drag på toppen !
    GLÖDLAMPAN HÄR, PRÖVAR PÅ NYTT NICK BARA
    DRACN
    http://www.moppenet.nu/showthread.ph...=8860#post8860

  13. #223
    Måste man köra med 4läppars reedventil med 24mm fögge?

  14. #224

  15. #225
    Citat Ursprungligen postat av eldorado74 Visa inlägg
    nej nej nej det måste man inte jag kör med 3 läppars på min polini och 24.


    BTW vet någon något portnings program?? är ju ganska sugen på att ge mig på avgasporten på min polini, kanske inte behöver något program för det men iaf hur mkt kan man ta på höjden ? länka gärna till något bra program
    Det går o köra med 3 läppars membran med 24mm förgasare men då kan du lika gärna köra på någon mindre förgasare eller investera i ett 4läppars membran.

  16. #226
    Citat Ursprungligen postat av eldorado74 Visa inlägg
    nej nej nej det måste man inte jag kör med 3 läppars på min polini och 24.


    BTW vet någon något portnings program?? är ju ganska sugen på att ge mig på avgasporten på min polini, kanske inte behöver något program för det men iaf hur mkt kan man ta på höjden ? länka gärna till något bra program

    Kör du med 3 läppars så går den lika bra som om du kör med 16,5mm, för original reedsen flödar bara 16.5mm. Dock så kan du få liiite effektökning av en 20mm eller 24mm förgasare. Du behöver inget portnings program för det. Höj avgas 2,5-3mm då får du en avgas på cirka 190 grader och sen kan du bredda porten 2mm på var sin sida. Då ska du se det händer grejer

  17. #227

  18. #228
    http://www.cykelkraft.se/index.php?c...code=KGDS31151
    Har ett sånt på min, och billigare än så finns nog inte


    Nån som har ett DT block att sälja billigt? behöver Endast blocket, vxllåda och sånt är ointressant ^^

  19. #229

  20. #230
    Citat Ursprungligen postat av eldorado74 Visa inlägg
    den är ju slut
    vare när jag skulle ha den å Fick vänta i nästan 6 mån typ innan dom fick in nya Va dock under vintern typ, så de gjorde itne så mkt men nu ska jag inte skrämma upp dej.... ^^

    http://www.cykelkraft.se/index.php?c...ode=J17-615-04
    Den va ju iofs rätt billig också ^^

  21. #231

  22. #232
    Citat Ursprungligen postat av eldorado74 Visa inlägg
    haha har ju endå inte så bråttom måste köpa ny kolv då den jag har nu är sliten kolv ringarna likaså xD å får ju inga pengar fören jag börjar skolan xD + att det är en polini kolv DYR :'( btw hur tjock måste spacern vara för att reedsen ska passa ??
    Beror på om den ska va vinklad eller inte ^^

  23. #233

  24. #234
    Citat Ursprungligen postat av eldorado74 Visa inlägg
    men om jag ska få in reedsen rakt som det är nu med 3läppars hur tjock ska den va då ?
    ~ 2cm nånting ungefär, vet inte exakt, då jag har en vinklad, som tydligen ska vara bättre också, vet dock inte varför, ska typ va bättre flöde på nått sätt

  25. #235

  26. #236
    Citat Ursprungligen postat av MostWanted93 Visa inlägg
    http://www.cykelkraft.se/index.php?c...code=KGDS31151
    Har ett sånt på min, och billigare än så finns nog inte


    Nån som har ett DT block att sälja billigt? behöver Endast blocket, vxllåda och sånt är ointressant ^^

    Jag ska ha ett block Är det bara blocket utan olje och svänghjuls kåpan ?

  27. #237
    Citat Ursprungligen postat av eldorado74 Visa inlägg
    men om jag ska få in reedsen rakt som det är nu med 3läppars hur tjock ska den va då ?
    filar du cirka 2mm på var sin sida på insuget så ska de räcka med 1cm spacer (om du har en polini eller eurokit då dom har större insug annars minst 2.5cm då den stora kanten innuti insuget tar i direkt.


    Edit: märkte nu att jag dubbelposta

  28. #238
    Citat Ursprungligen postat av smokkey94 Visa inlägg
    Jag ska ha ett block Är det bara blocket utan olje och svänghjuls kåpan ?
    Bara blocket ja, pris på de?
    Fast är dock inte helt säker än på om jag behöver de eller inte ^^

  29. #239
    Citat Ursprungligen postat av MostWanted93 Visa inlägg
    Bara blocket ja, pris på de?
    Fast är dock inte helt säker än på om jag behöver de eller inte ^^
    Inte vettja 150kr ? Vad är det för fel på ditt ?

  30. #240
    Citat Ursprungligen postat av MostWanted93 Visa inlägg
    Bara blocket ja, pris på de?
    Fast är dock inte helt säker än på om jag behöver de eller inte ^^
    Köp de ändå, sen kan jag köpa de av dig

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in