1. #1

    Vet någon vad det är för fel på min rieju drac?

    Tjena!
    För ett tag sedan lämnade jag in min moped på Patriks motorservice i Jkpg. Jag trodde att felet var att det var smuts i förgasaren, de sa alla polare osv..

    Men efter ett tag ringde han och sa att inte dom har fixat den för det var inte förgasaren som var felet.
    Felet var att det läcker in glykol i motorn o packningarna e dålig, (jag fattar knappt om det) och det skulle kosta runt 3-4 k och fixa skiten..
    Så vet någon vad man kan göra för en billigare peng?



    Tack på förhand!

  2. #2
    Läcker in glykol i motorn? Är säker till 90% att det är topplockspackningen...kostar 3-4k? Packningen kan inte kosta mer än 100kr? Är väl bara jobbet att byta, men de kan någon av dina polare göra på någon timme(beror på hur meck vana de är)

    Om något mer nere i motorn har tagit stryk kan de han säger stämma, t.ex. om veven fått sig en duvning(som jag har svårt för att tro). Annars när jag fick glykol mellan motorblocken på min minimoto vände jag bara upp o ner på motorn o lät de rinna ut

  3. #3
    Aha okej, vet du vart man kan beställa toplockspacking billigt?

  4. #4

    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    ingelstad (växjö)
    Inlägg
    302
    Citat Ursprungligen postat av felix9513 Visa inlägg
    Aha okej, vet du vart man kan beställa toplockspacking billigt?
    twostroke,cykelkraft

  5. #5
    tyty, men kan någon beskriva exakt steg för steg hur man byter ut packningen? Hade varit sjukt schysst!

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av felix9513 Visa inlägg
    tyty, men kan någon beskriva exakt steg för steg hur man byter ut packningen? Hade varit sjukt schysst!
    Skruva av topplocket, ta bort packningen, sätt dit den nya, skruva på topplocket

  7. #7
    Fredde1337s avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    gävle
    Inlägg
    152
    glöm inte att kors dra toppen annars blir det lätt läckage

    dra så här

    1 3
    4 2 om du tänker att det är pinnbultarna som du lossar muttrarna från

  8. #8
    CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Långared, Alingsås
    Inlägg
    1 066
    Men jaha, glykol i motorn, var i motorn? i cylindern eller i växellådsoljan?

    I cylindern: Topplockspackningen e pajj
    I växellådsoljan: Vattenpumpspackboxarna är slut
    Inget av det är speciellt svårt att byta

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in