Sidan 1 av 2 12 Sista
  1. #1

    Question game boy trim på aprilia sr50 2008

    Hej

    har lossat v-ringen på min aprilia sr50 2008 och jag kommer upp i 65-70 kanske men då börjar den rycka och låta konstigt, har oxå behövt byta tändstift lite för ofta, min kompis sa att man då ska göra ett såkallat "gameboytrmm" och han sa också att man måste hitta nån som gör det åt en för pengar.

    jag bor i stockholm, vet nån vem man ska prata med för att göra nåt sånthär? skiter i vad det kostar bara jag får det gjort för jag är rädd att morotn ska skära nu :/ Nån som kan länka en sida där man kommer i kontakt med nån som har gameboy, vore jättebra, tackar i förväg

  2. #2
    Det låter nästan som om den spikar, hur länge sen var det du lossa v-ringen ?
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

  3. #3
    den har varit borta i 4-5 veckor nu, polarN tittade på den för nån timme sen och han sa att motorn mår shit, förklarade också varför: med variatorring borta och inget gameboytrim får den för lite soppa och olja i förhållande till varvtalet eller nåt sånt, han visa på sin egen...

    känns så jävla surt att inte ha kollat upp sånthär innan, går det att "rädda" me gameboyning tror ni eller är det försent?

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av bromma-96 Visa inlägg
    den har varit borta i 4-5 veckor nu, polarN tittade på den för nån timme sen och han sa att motorn mår shit, förklarade också varför: med variatorring borta och inget gameboytrim får den för lite soppa och olja i förhållande till varvtalet eller nåt sånt, han visa på sin egen...

    känns så jävla surt att inte ha kollat upp sånthär innan, går det att "rädda" me gameboyning tror ni eller är det försent?
    Låter lite konstigt att det skulle vara så?
    Vet dock inte hur insprutsmotorer funkar, men låter ändå skumt i mina öron

  5. #5
    vad menas med spikar?

  6. #6
    Ja jag fattar ingenting, jag hade en yamaha dt innan och där var det inte alls samma jävla krångel, fattar noolll

  7. #7

  8. #8
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Hahahah varför skulle den få för lite bensin för att v-ringen är borta? De behöver du inte vara orolig för men ta loss tänd stiftet och kolla vilkenfärg den har den ska vara gyllenbrun/oboybrun är den svart får den för mycket eller är den vit/vitaktig så får den för lite

  9. #9

  10. #10
    ingen aning men det e visst nån datagrej i aprilia som styr allt sånt där, var enklare förr i tiden :'(

    asså tändstiften är just grejen den käkar upp dom i en jävla takt, har fått byta var 3-4:e dag nu och jag kör på denso tändstift, såna som rekommenderas av guzzi center... dom blir kolsvarta efter typ 4 dgr och då rycker moppen som fan, man kommer knappt en meter

  11. #11
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Citat Ursprungligen postat av bromma-96 Visa inlägg
    ingen aning men det e visst nån datagrej i aprilia som styr allt sånt där, var enklare förr i tiden :'(

    asså tändstiften är just grejen den käkar upp dom i en jävla takt, har fått byta var 3-4:e dag nu och jag kör på denso tändstift, såna som rekommenderas av guzzi center... dom blir kolsvarta efter typ 4 dgr och då rycker moppen som fan, man kommer knappt en meter
    Den får alldeles för mycket bensin de är anledningen till att den äter stiften också.

  12. #12
    Har en insprutare med som betede sig konstigt på samma sätt, en dag när tjejen körde den så startade den inte alls, Mitt problem var "pick up sensor failure" alltså glap i kontakten som går in i tändningen på höger sida av motorn, sedan jag satte fast den så går den helt rent och har slutat böhha när den är kall och man gav ful gas.

    Men den ska inte gå sämre för att man tar bort variator ringen, pm mig så får du numret till en kille som stryper av alla typer av insprutnings mopeder, han gjord det på min och det gick fort, prisvärt, +att han var trevlig,


    Du har även en stryp platta i insuget som ska bort om du gameboy chipar, visst går moppen bätre nu är lite piggare men förvänta dig inte några hejdundrande farter

    Den absolut största skildnaden är faktist bränsle förbrukningen som har blivig Mycke mycket bättre , har inte tankat på 21mil blandad stadskörning och mätaren visar bara halv tank Jag har inga exakt uppgifter men den verkar dra hälften om inte mindre

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av derbi_killen Visa inlägg
    Den får alldeles för mycket bensin de är anledningen till att den äter stiften också.
    Hur skulle den kunna få för mycket bensin om insprutningen är data styrd?

    om jag inte mins fel så matar den 0,096gram per slag

  14. #14
    Ok, fan detta är ju svinjobbigt När man e ute och rullar me polarna dör den... Polarn säger att man ska testa sparka på variatorkåpan, nåt med att tändhatten skakas om, ska jag ge det en chans? Så jävla surt detta krångel, vill inte behöva återgå till yamahan =/

    Men men, ett gameboy är alltså något att satsa på?

  15. #15
    Citat Ursprungligen postat av bromma-96 Visa inlägg
    ingen aning men det e visst nån datagrej i aprilia som styr allt sånt där, var enklare förr i tiden :'(

    asså tändstiften är just grejen den käkar upp dom i en jävla takt, har fått byta var 3-4:e dag nu och jag kör på denso tändstift, såna som rekommenderas av guzzi center... dom blir kolsvarta efter typ 4 dgr och då rycker moppen som fan, man kommer knappt en meter
    Läs på scooter-freaks.nl och aprilia forum så slipper du massa folk som gissar, enligt service schemat ska stiftet bytas var 500mil.

    Att den rycker som fan och du inte kommer frammåt låter som pick up sensor sladden!!!!!

    Har ditt problem dykt upp nu när det har varit fuktigt ute? insprutarna gillar inte fukt, jag ska förklara lite fort: fuktig luft komprimeras i kompressorn och trycks in i spridaren där fukten fäls ut och blandar sig med bensinen och gör en grå/brun sörja som ställer till stora problem med tiden, man kan sätta en vatten fälla på kompressor slangen som samlar upp vattnet.

  16. #16
    Citat Ursprungligen postat av bromma-96 Visa inlägg
    Ok, fan detta är ju svinjobbigt När man e ute och rullar me polarna dör den... Polarn säger att man ska testa sparka på variatorkåpan, nåt med att tändhatten skakas om, ska jag ge det en chans? Så jävla surt detta krångel, vill inte behöva återgå till yamahan =/

    Men men, ett gameboy är alltså något att satsa på?
    Inte jobbigt alls att kolla den svarta kontakten på höger sida av motorn.

    Nej nej inte sparka, kolla så att alla sladar siter som dom ska!! Sen så har du ju en varnings lampa som varnar om något är fel, på min scooter kan jag göra det själv, aprilian behöver man ett interface/gameboy, för att kolla. så lyser insprutnings lampan när du kör så ska du rulla till en verkstade!

  17. #17
    OK sitter just på Skype med min kompis, som är betydligt smartare än sparkarkompisen Och han säger att jag ska ge mig på en gameboyning innan allt blir värre. inga varningslampor lyser konstigt nog.

    Han skickade den här annonsen till mig http://www.blocket.se/stockholm/Game....htm?ca=11&w=1
    tycker det ser rätt schysst ut men la märke till detta med grupprabatt! asså att det blir billigare om man är flera. NÅN HÄR SOM VILL HÄNGA PÅ OCH GÖRA DET NU I VECKAN? Om nån annan på forumet e ute efter gameboy är detta ju en vinst för oss alla sparar man lite pengar till soppa i farten oxå

  18. #18
    Citat Ursprungligen postat av bromma-96 Visa inlägg
    OK sitter just på Skype med min kompis, som är betydligt smartare än sparkarkompisen Och han säger att jag ska ge mig på en gameboyning innan allt blir värre. inga varningslampor lyser konstigt nog.

    Han skickade den här annonsen till mig http://www.blocket.se/stockholm/Game....htm?ca=11&w=1
    tycker det ser rätt schysst ut men la märke till detta med grupprabatt! asså att det blir billigare om man är flera. NÅN HÄR SOM VILL HÄNGA PÅ OCH GÖRA DET NU I VECKAN? Om nån annan på forumet e ute efter gameboy är detta ju en vinst för oss alla sparar man lite pengar till soppa i farten oxå
    JAg gillar inte den killen alls han är dryg och puckad, sök bara game boy på blocket/mopeder a-traktor så hittar du en kille i enskede som är mycke bättre och vet vad han snackar om.

    Men om du endå har en sladd som sitter lite löst så kommer det inte bli bättre av en avstrypning, SÅ KOLLA DEN FÖRBANNADE SLADDEN!

    Att ditt tändstift blir svart och dåligt kan ju bero på att det inte kommer någon signal till ecuboxen så den inte skickar ström till tändspolen som inte skickar någon ström till tändstiftet vilket gör att det är massa oförbänd soppa=dvs för mycket soppa/soppa som inte förbräns som den ska

  19. #19
    Ska kolla sladden imorgon när de e lite finare väder... Ok, har sett två andra annonser men priset är liksom viktigast för mig så jag skiter faktiskt i om snubben e dryg o jobbig om ja kan spara en 200spänn på det... får se om nån annan här ska haka på eler nt

  20. #20
    Citat Ursprungligen postat av bromma-96 Visa inlägg
    Ska kolla sladden imorgon när de e lite finare väder... Ok, har sett två andra annonser men priset är liksom viktigast för mig så jag skiter faktiskt i om snubben e dryg o jobbig om ja kan spara en 200spänn på det... får se om nån annan här ska haka på eler nt
    50 spänn är inte 200:- Han i enskeda har alla versonerna den andra killen har något gammalt piss som jag inte skulle betala för. JAJA du får ju vara dum snål om du vill, inget jag bryr mig om hur din dyra jävla scooter går eller inte.

  21. #21
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Citat Ursprungligen postat av Hannes Visa inlägg
    Hur skulle den kunna få för mycket bensin om insprutningen är data styrd?

    om jag inte mins fel så matar den 0,096gram per slag
    Citat Ursprungligen postat av Hannes Visa inlägg
    Att ditt tändstift blir svart och dåligt kan ju bero på att det inte kommer någon signal till ecuboxen så den inte skickar ström till tändspolen som inte skickar någon ström till tändstiftet vilket gör att det är massa oförbänd soppa=dvs för mycket soppa/soppa som inte förbräns som den ska

    Som jag sa då, för mycke bensin sa inte på vilket sett bara att den får för mycket kan inte inspruts motorer så bra...

  22. #22
    Citat Ursprungligen postat av Hannes Visa inlägg
    50 spänn är inte 200:- Han i enskeda har alla versonerna den andra killen har något gammalt piss som jag inte skulle betala för. JAJA du får ju vara dum snål om du vill, inget jag bryr mig om hur din dyra jävla scooter går eller inte.
    vilken trevlig ton du använder.

    Derbi_killen: jo det verkar ju som det, för mycket bensin, för tändstiften går i en jävla fart somsagt och speciellt när jag kört den (=startat) mycket på en dag.

    Jag är i allafall helt för att göra det här med grupprabatt om flera är på, det är ju fer än jag som kan spara pengar som sagt Skicka PM om nån känner sig sugen

  23. #23
    Citat Ursprungligen postat av bromma-96 Visa inlägg
    vilken trevlig ton du använder.

    Derbi_killen: jo det verkar ju som det, för mycket bensin, för tändstiften går i en jävla fart somsagt och speciellt när jag kört den (=startat) mycket på en dag.

    Jag är i allafall helt för att göra det här med grupprabatt om flera är på, det är ju fer än jag som kan spara pengar som sagt Skicka PM om nån känner sig sugen

    Jág säljer mina gamla kalsonger och strumpor för 50.- st
    är ni fler som är intresserade så kan ni få grupp rabatt 45.- st
    om ni sedan vill ha fler strumpor och kalingar i framtiden så kan jag komma och lämna dom mot att ni betalar 50 kr paret, självklart får ni grupp rabatt,,,,, skit är skit oavsätt hur mycket rabatt man får.

  24. #24
    Bromma 96 hur gick det, var det sladden till pick upen?

  25. #25
    Citat Ursprungligen postat av derbi_killen Visa inlägg
    Som jag sa då, för mycke bensin sa inte på vilket sett bara att den får för mycket kan inte inspruts motorer så bra...
    Jo visst har du rätt till viss del, klarsynt faktist, det jag ville komma till att man inte ska mippla med soppan och leta efter ett fel som inte finns, om tändningen glappar/inte funkar så är all bensin när den inte tänder för mycket bensin.

  26. #26
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Citat Ursprungligen postat av Hannes Visa inlägg
    Jo visst har du rätt till viss del, klarsynt faktist, det jag ville komma till att man inte ska mippla med soppan och leta efter ett fel som inte finns, om tändningen glappar/inte funkar så är all bensin när den inte tänder för mycket bensin.

    Sluta trippelposta hel tiden. använd multicitera knappen! Här är en guide om du inte fattar. http://www.moppenet.nu/showthread.ph...ppenet+dummies
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

  27. #27
    Hannes: Jag gameboya min med han o han hade grym koll"verkade det som", har tydligen fått sitt "spel" av sin farbror i Danmark där han brukar jobba hos hans moppe värkstad. Var iallafall vad han sa till mig, o nej 50kr är inte mycket men om du läser hela annonsen så får du den tillbaka strypt för 300kr, vilket är 200kr, alltså 250kr för bromma-96 att köpa bensin för

    Om du dessutom ringer o fråga innan "som jag gjorde" istället för att gissa så kunde man välja precis vilken programvara som hälst men enligt honom funka ingen efter 2.8.0 på sr50 factory ditech. O sorry att säga det man det stod "V2" på "spelet".

    Jaja ni gör som ni vill, tänkte bara förklara hur det var för mig iallafall, men bromma-96 : Vete fan om du ska göra gameboyning vist den gick 5-10 km/h snabbare men enligt mig så behövs det typ inte, märkte ingen större skillnad.

  28. #28
    Citat Ursprungligen postat av Nacka007 Visa inlägg
    Hannes: Jag gameboya min med han o han hade grym koll"verkade det som", har tydligen fått sitt "spel" av sin farbror i Danmark där han brukar jobba hos hans moppe värkstad. Var iallafall vad han sa till mig, o nej 50kr är inte mycket men om du läser hela annonsen så får du den tillbaka strypt för 300kr, vilket är 200kr, alltså 250kr för bromma-96 att köpa bensin för

    Om du dessutom ringer o fråga innan "som jag gjorde" istället för att gissa så kunde man välja precis vilken programvara som hälst men enligt honom funka ingen efter 2.8.0 på sr50 factory ditech. O sorry att säga det man det stod "V2" på "spelet".

    Jaja ni gör som ni vill, tänkte bara förklara hur det var för mig iallafall, men bromma-96 : Vete fan om du ska göra gameboyning vist den gick 5-10 km/h snabbare men enligt mig så behövs det typ inte, märkte ingen större skillnad.
    Nacka007 du är ett troll som hetter carl gissar jag

  29. #29
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Citat Ursprungligen postat av Hannes Visa inlägg
    Nacka007 du är ett troll som hetter carl gissar jag

    Varför så kaxig?
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

  30. #30
    Det var inte sladden den satt i. Farsan är bilmeck och tittade lite på bränsle/oljeslang, han sa att dom va ok

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in