1. #1

    Lightbulb Rieju RRX -07 Går ojämnt och dåligt.

    Hej!

    Jag äger en Rieju RRX -07. Det enda jag har gjort på den är Dragen plugg, 13drev, samt så blandar jag olja själv i tanken.

    Den har funkat perfekt hur många månader som helst. Sen så gick det en 5 dagar kanske utan att jag körde den. Sen så när jag starta den lätt den annorlunda, inte det riktiga mullret. Och den var mkt mkt svagare och gick bara upp i 65/kmh

    Sen helt plötsligt efter kanske 2mil så fick den ett ryck, kändes som någon skulle slitit ur en plugg mitt när jag körde och den lät som vanligt och öka hastigheten till 75. Sen så sakta sakta sämre igen.
    När jag är två på den går den ofta bara i 50...
    Så har den varit nu ett bra tag till och från, jag har rengjort fögge. OCh även haft i. Fuel Injection. Tändstiftet är nyligen bytt även.

    Någon som har en idé om vad de kan vara?

    Rkan funderar på om de kan vara membranet eller bensinfiltret. MEn om de är bensinfiltrer som t.ex. är smutsigt borde väl fuel injection fixat de?


    Mvh EagleEye
    Rieju RRX

  2. #2
    om det är membranet syns det på stiftet, så om du inte har kollat färgen på det så ska du nog göra det.

  3. #3
    Elliotts avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    Sala
    Inlägg
    1 238
    Citat Ursprungligen postat av Gissa Visa inlägg
    om det är membranet syns det på stiftet, så om du inte har kollat färgen på det så ska du nog göra det.
    Hur skaru se på stiftet om membranet inte tätar ordentligt eller har gått sönder?
    FD rkan

  4. #4

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Citat Ursprungligen postat av rkan Visa inlägg
    Hur skaru se på stiftet om membranet inte tätar ordentligt eller har gått sönder?
    Undrar jag med.
    Tror han skrev i en annan tråd att om stiftet är svart är det membranet som det är fel på.
    Kom dock inte ihåg om det skulle vara svart eller vit på stiftet...
    Rolig kille

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Jontee Visa inlägg
    Undrar jag med.
    Tror han skrev i en annan tråd att om stiftet är svart är det membranet som det är fel på.
    Kom dock inte ihåg om det skulle vara svart eller vit på stiftet...
    Rolig kille
    ja, då kommer det ju för mycket bensin och då sotar det igen.

  6. #6
    Elliotts avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    Sala
    Inlägg
    1 238
    Citat Ursprungligen postat av Gissa Visa inlägg
    ja, då kommer det ju för mycket bensin och då sotar det igen.
    Behöver ju inte bara vara membranet, kan lika gärna vara luftfiltret vara som är igensotat.
    FD rkan

  7. #7
    Jag har kollat stiftet. Den är oboybrun som den ska vara. Btw kör med 100munstycke
    Rieju RRX

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
    Jag har kollat stiftet. Den är oboybrun som den ska vara. Btw kör med 100munstycke
    Kör du med 100 munstycke till moppe med plugg i ????

  9. #9
    det står väl ändå att pluggen är dragen?
    Rieju RRX

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
    det står väl ändå att pluggen är dragen?
    Syftade på de som är markerat men såg sen att du skrivit där uppe.....uräkta mig...

    Hej!

    Jag äger en Rieju RRX -07. Det enda jag har gjort på den är Dragen plugg, 13drev, samt så blandar jag olja själv i tanken.

    Den har funkat perfekt hur många månader som helst. Sen så gick det en 5 dagar kanske utan att jag körde den. Sen så när jag starta den lätt den annorlunda, inte det riktiga mullret. Och den var mkt mkt svagare och gick bara upp i 65/kmh

    Sen helt plötsligt efter kanske 2mil så fick den ett ryck, kändes som någon skulle slitit ur en plugg mitt när jag körde och den lät som vanligt och öka hastigheten till 75. Sen så sakta sakta sämre igen.
    När jag är två på den går den ofta bara i 50...
    Så har den varit nu ett bra tag till och från, jag har rengjort fögge. OCh även haft i. Fuel Injection. Tändstiftet är nyligen bytt även.

    Någon som har en idé om vad de kan vara?

    Rkan funderar på om de kan vara membranet eller bensinfiltret. MEn om de är bensinfiltrer som t.ex. är smutsigt borde väl fuel injection fixat de?

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av SillmaN Visa inlägg
    Syftade på de som är markerat men såg sen att du skrivit där uppe.....uräkta mig...

    Hej!

    Jag äger en Rieju RRX -07. Det enda jag har gjort på den är Dragen plugg, 13drev, samt så blandar jag olja själv i tanken.

    Den har funkat perfekt hur många månader som helst. Sen så gick det en 5 dagar kanske utan att jag körde den. Sen så när jag starta den lätt den annorlunda, inte det riktiga mullret. Och den var mkt mkt svagare och gick bara upp i 65/kmh

    Sen helt plötsligt efter kanske 2mil så fick den ett ryck, kändes som någon skulle slitit ur en plugg mitt när jag körde och den lät som vanligt och öka hastigheten till 75. Sen så sakta sakta sämre igen.
    När jag är två på den går den ofta bara i 50...
    Så har den varit nu ett bra tag till och från, jag har rengjort fögge. OCh även haft i. Fuel Injection. Tändstiftet är nyligen bytt även.

    Någon som har en idé om vad de kan vara?

    Rkan funderar på om de kan vara membranet eller bensinfiltret. MEn om de är bensinfiltrer som t.ex. är smutsigt borde väl fuel injection fixat de?
    Haha jo men de känns alltså som något täpper till sen bara flyger ut. men den blir sakta sämre igen. sen efter ett tag sker samma igen. detta om och om igen. ibland med 30mins mellanrum. ibland med 5min
    Rieju RRX

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in