1. #1

    Hjälp! Stalkern starta men går ej fram! LÅS TRÅD!

    Hej, har köpt mig en stalker som hade skit i munstycket så jag blåste igenom det och så skruva jag på den och så kickar jag ett tag och så startar den inte, jag kollade tändstiftet som har helt slitet så jag har ett nytt nu men den vill fan inte starta på startgas eller sup eller startgas in i cyllen, nån snäll som vill hjälpa mig?

    Mvh/Anton


    OBS, den startar fint om man har i halvgas annars dör den sen så går den ej fram, ej remmen men kan det vara vikterna? alltså den driver ej men varvar, man måste även hålla inne halvgas för att den ska gå som på tomgången så förgasarintällningar behövs, även fixa så att den driver
    Senast redigerat av 1337_Anton den 2011-10-15 klockan 16:37.

  2. #2
    har du kolllat så du har gnista?

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    har du kolllat så du har gnista?
    yess, nya stiftet har en skitbra gnista!

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av 1337_Anton Visa inlägg
    Hej, har köpt mig en stalker som hade skit i munstycket så jag blåste igenom det och så skruva jag på den och så kickar jag ett tag och så startar den inte, jag kollade tändstiftet som har helt slitet så jag har ett nytt nu men den vill fan inte starta på startgas eller sup eller startgas in i cyllen, nån snäll som vill hjälpa mig?

    Mvh/Anton
    kolla så den inte får för mycket luft Edit; kolla membranet
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Ludix har jag för mig ska funka skitbra org.
    Citat Ursprungligen postat av AeroXCallE Visa inlägg
    Jo, dom har typ ett axx på 0-50 km/h på 2 sek orginal

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av SlickePott Visa inlägg
    kolla så den inte får för mycket luft Edit; kolla membranet
    kan kolla membranet imon men hur ser man ifall den får för mycket luft?

  6. #6

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av boomstick Visa inlägg
    kan va små grus och skit i membranet har jag varit med om förut eller så kan du kanske ha en torrspricka i insuget har jag också varit med om
    har ingen spricka i insuget vad jag sett när jag kollade när jag plocka lös föggen
    Kan kolla membranet imon eller senare

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av 1337_Anton Visa inlägg
    kan kolla membranet imon men hur ser man ifall den får för mycket luft?
    täpp igen där luft filtret ska sitta inte allt det ska få lite luft detta gjorde jag med handen på min och kicka på
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Ludix har jag för mig ska funka skitbra org.
    Citat Ursprungligen postat av AeroXCallE Visa inlägg
    Jo, dom har typ ett axx på 0-50 km/h på 2 sek orginal

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av SlickePott Visa inlägg
    täpp igen där luft filtret ska sitta inte allt det ska få lite luft detta gjorde jag med handen på min och kicka på
    jaha, då kan jag tejpa för nästan allt

    Edit; Kan jag kolla membranet om jag bara lossar på insugs skurvarna?
    Den får ej för mycket luft, membranet ska jag kolla senare idag!
    Membranet var som nytt men kompet suger balle så ska kolla cyllen senare idag!
    Nu är cyllen kollad, cyllen var okej men det är nå repor i kolven som är en halv mm djup, så är kolven användbar eller ska jag köpa nån ny?
    Har ej kollar kolvringarna noggrant men dem ska kollas!
    Kan även säga att packningarna till cyllen var riktigt dåliga, kunde se kolven i en springa
    Senast redigerat av 1337_Anton den 2011-10-04 klockan 21:43.

  10. #10
    tjustens avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Kålltorp, Göteborg
    Inlägg
    265
    byt packningar o försök,
    Gilera och Piaggio IS DA SHIT! Lär er det!

  11. #11
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Citat Ursprungligen postat av 1337_Anton Visa inlägg
    jaha, då kan jag tejpa för nästan allt

    Edit; Kan jag kolla membranet om jag bara lossar på insugs skurvarna?
    Den får ej för mycket luft, membranet ska jag kolla senare idag!
    Membranet var som nytt men kompet suger balle så ska kolla cyllen senare idag!
    Nu är cyllen kollad, cyllen var okej men det är nå repor i kolven som är en halv mm djup, så är kolven användbar eller ska jag köpa nån ny?
    Har ej kollar kolvringarna noggrant men dem ska kollas!
    Kan även säga att packningarna till cyllen var riktigt dåliga, kunde se kolven i en springa

    Hahaha där har du felet. Var de mellan cylindern topplocket som du såg kolven? då lär ditt topplock vara skevt du ska inte kunna se kolven mellan cyllen och toppen även om packningen är kass och toppen bara ligger på cyllen utan muttrarna åt skruvade

  12. #12
    Swooss avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    katrineholm
    Inlägg
    152
    Citat Ursprungligen postat av derbi_killen Visa inlägg
    Hahaha där har du felet. Var de mellan cylindern topplocket som du såg kolven? då lär ditt topplock vara skevt du ska inte kunna se kolven mellan cyllen och toppen även om packningen är kass och toppen bara ligger på cyllen utan muttrarna åt skruvade
    hammare och Det stora spärr skaftet o dra åt så du skiter på dig karnse det gå?

  13. #13
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Citat Ursprungligen postat av Swoos Visa inlägg
    hammare och Det stora spärr skaftet o dra åt så du skiter på dig karnse det gå?
    Då riskerar man att dra sönder gängerna i både blocket och på pinbulten sen så kommer den ju fortfarande vara skev, bättre att plana den så de blir rakt eller om inte de går så köper man ett nytt topplock

  14. #14
    Har beställt ny kolv och nytt luftfilter men topplocket och cylindern var fin, kommer att montera de när de kommer imon eller tisdag

  15. #15
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Citat Ursprungligen postat av 1337_Anton Visa inlägg
    Har beställt ny kolv och nytt luftfilter men topplocket och cylindern var fin, kommer att montera de när de kommer imon eller tisdag
    Om du kunde se kolven i mellan topp och cylle så är toppen garanterat skev Inte säkert att de syns förens de sitter på.

  16. #16
    nå det får vi ju se, känner inget med fingrarna iallafall så chansar på att det ska funka

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in