1. #1

    Värmenyp, för litet munstycke?!?

    Tjenare! Har en Rieju drac 2002a och har nyss bytat avgasrör körde med lågvarviga mk thrower innan och har nu bytat upp mig till metrakit sp, men idag när jag var ute o körde så gick den inte mycket över 80 km/h, den liksom bara tappa kraft på högavarv, efter att jag sedan gasade på så värme nöp cyllen. Plockade ner och kollade men blev inte en repa. Kan detta ha med för litet munstycke att göra? Märkte även att stiftet var svart (bränt), kör med Top performance 85cc och 21mm förgasare, har nu 82 munstycke ska byta upp till 95 och sedan gå neråt och hitta perfekta munstycket. Men märkte att det började droppa vatten också efter att den nöp(tror det kom från cyllen men det var vatten lite överallt). Kan en packbox eller något gått i pumpen också? Har den bara blivit för varm eller kan det ha hänt något annat också? Tackar!

  2. #2

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Ta det största munstycket du har och sedan går du neråt.
    Så slipper du tråkig heter

  3. #3

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Om den bara går 80 km/h och du har TPcylle så borde du dreva om den, för om du har såpass lätt drevning så den ligger på maxvarv hela tiden så blir den lätt varm.
    Kör med 14-48 drevning så det är lungt, men det kan nog bara vara munstycket. Drar ut imorgon o testar dra på största munstycket jag har så får vi se!

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Jontee Visa inlägg
    Ta det största munstycket du har och sedan går du neråt.
    Så slipper du tråkig heter
    haha, pallade inte ställa in den riktigt, men hoppas att inget annat har pajat bara för cyllen klarade sig fint, märkte att när jag drog full gas direkt så liksom tog det ett tag innan den ville sticka så det satt för litet munstycke, drar på större imorgon så får vi se!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in