1. #1

  2. #2

  3. #3
    enligt mina föräldrar som sa att jag inte får ta moppe som 14 åring men nu får jag. men dom sa 18 för att börja övning köra istället för 16 och ta körkort vid 20
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Ludix har jag för mig ska funka skitbra org.
    Citat Ursprungligen postat av AeroXCallE Visa inlägg
    Jo, dom har typ ett axx på 0-50 km/h på 2 sek orginal

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Hej o hå..

    Eftersom man nu är 18 år och håller på med körkortet så har jag en fundering
    Om jag skulle bli tagen för motocross/Bil körning på allmän väg utav copsen, Kommer jag få vänta på att ta mitt körkort eller gäller det endast tills man har har fyllt 18 år?

    Zäta
    det blir olovlig körning då, alltså 1500 kr i böter, vid grov olovlig körning så blir körkortstillstånd indraget 6 mån eller körkortet indraget lika länge. har jag för mig iaf

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Gissa Visa inlägg
    det blir olovlig körning då, alltså 1500 kr i böter, vid grov olovlig körning så blir körkortstillstånd indraget 6 mån eller körkortet indraget lika länge. har jag för mig iaf
    Du har för dig mycket

    Du kan lika väl få ditt körkortstillstånd indraget vid vanlig olovlig körning.

    Grov olovlig körning är om du vid upprepade tillfällen kör olovligt eller om omständigheterna och dess utförande kan anses som grovt.

    4-6 månader brukar vara normala indragningstiden. Indragningen gäller från och med när du får ditt straff postat hem.

  6. #6
    Jag.Stuntars avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Göteborg beatchezzz
    Inlägg
    156
    Citat Ursprungligen postat av The_svensson Visa inlägg
    Du har för dig mycket

    Du kan lika väl få ditt körkortstillstånd indraget vid vanlig olovlig körning.

    Grov olovlig körning är om du vid upprepade tillfällen kör olovligt eller om omständigheterna och dess utförande kan anses som grovt.

    4-6 månader brukar vara normala indragningstiden. Indragningen gäller från och med när du får ditt straff postat hem.
    stämmer bra !

    längsta indragningstiden är 16 månader btw
    Go Hard Or Go Home !

  7. #7

  8. #8

  9. #9
    Jag.Stuntars avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Göteborg beatchezzz
    Inlägg
    156
    [QUOTE=Michél;293585]Fel.

    24 månader är max som är utsatt.

    QUOTE]

    jaså? polisen sa 16 till mig
    Go Hard Or Go Home !

  10. #10
    Speciellt här på Lidingö, här vet man aldrig vad som kan hända! Kan ju komma två pojkar med backslick ur en Range Rover och kasta plånboken efter dig... Där har vi fara, Amex Black är tunga!

  11. #11
    Jag.Stuntars avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Göteborg beatchezzz
    Inlägg
    156
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Polisen är inte lagen. Polisen är dessutom INTE dem som beslutar om spärrtid.

    Bara att läsa på kring reglerna för din del.
    usäkta mig då för att POLISEN säger fel
    Go Hard Or Go Home !

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Speciellt här på Lidingö, här vet man aldrig vad som kan hända! Kan ju komma två pojkar med backslick ur en Range Rover och kasta plånboken efter dig... Där har vi fara, Amex Black är tunga!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in