1. #1

    Smile Behöver lite hjälp med min snake

    Hej jag vill gärna få lite tips på setup till min peugeot snake det jag är intresserad av är axx för att jag Hade tänkt börjar stunta så tänkte höra om nån här inne kunde ge mej lite tips på hur jag skulle kunna
    Få ett gött axx och lite hörgre tophastighet moppen är helt Orginal just nu!!
    TACK I FÖRHAND! MVH Lucas

  2. #2
    Rullstolsbarns avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    göteborg
    Inlägg
    259
    Ta bort blinkersoljan? så inihelvete mycket lättare fram då...
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Vivacitys förra ägare har tydligen tryckt in ett Italienskt mynt i förgasaren, undra varför?
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    För han visste inte om att moppen var fransk

  3. #3

  4. #4
    Rullstolsbarns avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    göteborg
    Inlägg
    259
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    kolla synvinkeln me ditt bladmått. precitionsmät me ditt ögonmått
    det blir ju inte bra för kolvuppstötarfjädern? töm blinkersoljan och ta av styret så ska du se på fan!
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Vivacitys förra ägare har tydligen tryckt in ett Italienskt mynt i förgasaren, undra varför?
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    För han visste inte om att moppen var fransk

  5. #5
    acezzs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    492
    Citat Ursprungligen postat av aeroxpojken Visa inlägg
    det blir ju inte bra för kolvuppstötarfjädern? töm blinkersoljan och ta av styret så ska du se på fan!
    Seriously det räcker.. I wont bother to much, nån moderator kommer ta hand om dig


    OT Börja med att dra pluggar om du vill smygtrimma, hårdare kopplingsfjädrar, lättare vikter, och lite högre munstycke. Dr Pulley vikter funkar utmärkt för smygtrimning
    Om du nu får trimma så hade ett lågvarvigt avgasrör varit bäst då du ska stunta, rekomenderar ZX
    http://twostroke.se/product.asp?product=12076

    Glöm inte dra pluggen på röret även gå upp i munstycke, samt byta vikter ( lättare ) och kopplingsfjädrar ( Hårdare ) :]
    Senast redigerat av acezz den 2011-09-15 klockan 06:34.
    Nä, det är nog fel på kolvuppstötarfjädern

  6. #6
    Jag får trimma men tack så mycket för tipsen!

  7. #7
    Köp mitt trim, malossi 70cc sport, stage6 pro replica, stage 6 variator sport pro, Stage6 MKII Tourque control Koppling, 19mm dellorto fögge... då får du se på drag! Passar bolt on alltihop då Jetforce och Snake's har likadan motor
    2500:- för allt och allt är ny skick!
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Jag tänkte att polisen kanske ser att man har nudebar då tänker dom ^^Ooo han har säker trimmat^^ xD!

  8. #8
    Hejsan Moppedamp!

    Skall ni börja stunta så rekommenderar jag att ni tar en titt på de strypningar ni har.
    Sedan kan ni funderar på om de inte räcker, så finns det original liknande effektrör som inte låter mycket men ger mer effekt än original rören.
    Dessa är riktigt trevliga att använda till stunt ändamål.

    Sedan kan olika variatorer göra stor skillnad på hur motor karaktären är beroende på om du vill ha axx och bra toppfart.
    Oftast räcker det med original variatorn men att man byter vikter.

    Du hittar alla delar du behöver här (förutsatt att du har en LC)

    Med Vänliga Hälsningar
    Phill @ Racing Planet
    -----------------------

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in