1. #1
    Jag.Stuntars avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Göteborg beatchezzz
    Inlägg
    156

    Angry Gilera stalker problem "fullgas hela tiden?"

    Hej !

    Har precis köpt en Gilera stalker och den funkade i 2 dar, sen så körde jag i regnet med den då gick inte gasvajern tillbaka och jag höll på att krocka med den, men jag drog lite i gasvajern och så blev allt
    Normalt igen, jag ställer in den i garaget och en timma efter så startar den inte. Jag tar loss förgasaren för den hade ju tändning. Så jag rengjorde förgasaren och satte tillbaka den, då bara rinner det bensin ut luftfiltret. Jag tar då isär den och kollar så att allt sitter rätt, och de gör det. Jag vrider då på bensinkranen, då slutar det rinna men när jag kickar igång den så går den direkt på fullgas, även om trotteln är längst ner? Nån som vet vad jag ska göra?
    Go Hard Or Go Home !

  2. #2
    kolla nålen

  3. #3
    kolla så inte trottlen fastnat

  4. #4
    Jag.Stuntars avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Göteborg beatchezzz
    Inlägg
    156
    Ska testa, tack för hjälpen !
    Go Hard Or Go Home !

  5. #5
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    låter som att den tar tjuvluft.
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

  6. #6
    Jag.Stuntars avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Göteborg beatchezzz
    Inlägg
    156
    Citat Ursprungligen postat av derbi_killen Visa inlägg
    låter som att den tar tjuvluft.
    Den gick ju bra igår, och jag har inte ändrat nåt i förgasaren
    Go Hard Or Go Home !

  7. #7
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Har du rund anslutning eller sitter förgasaren med skruvar på insuget? Sitter den med skruvar så finns de ju en packning där och då kan du ha råkat göra sönder den eller liknande.
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

  8. #8
    tjustens avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Kålltorp, Göteborg
    Inlägg
    265
    stalker brukar ju ha runt anslutning. gummi insug.. peugeot har däremot skruv fäste... men kolla tjuvluft..
    Gilera och Piaggio IS DA SHIT! Lär er det!

  9. #9
    Tror det kan vara tjuvluft jag med alltså. hade samma problem med min på ett ungefär.

  10. #10
    Jag.Stuntars avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Göteborg beatchezzz
    Inlägg
    156
    Har nu köpt ny gasvajer, men de e fortfarande samma problem, jag har gummiinsug med såna clips (en rund silver grej som man spänner med en stjärnmejsel, men hur kan den dra tjuvluft när jag sattit tillbaka allt exakt likadant? Och om den drar tjuvluft så borde den väl inte gå på fullgas, och jag har liksom inte bytt munstycke eller nåt sånt sedan den funkade förra veckan? Jag har även testat att höja och sänka nålen men de ger inget annat resultat Hjälp !
    Go Hard Or Go Home !

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av Jag.Stuntar Visa inlägg
    Har nu köpt ny gasvajer, men de e fortfarande samma problem, jag har gummiinsug med såna clips (en rund silver grej som man spänner med en stjärnmejsel, men hur kan den dra tjuvluft när jag sattit tillbaka allt exakt likadant? Och om den drar tjuvluft så borde den väl inte gå på fullgas, och jag har liksom inte bytt munstycke eller nåt sånt sedan den funkade förra veckan? Jag har även testat att höja och sänka nålen men de ger inget annat resultat Hjälp !
    kan ju vara att gasvajern har fastnat i fullt läge eller att den e för spänd?

  12. #12
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Citat Ursprungligen postat av tobbe_aerox Visa inlägg
    kan ju vara att gasvajern har fastnat i fullt läge eller att den e för spänd?

    Han har ju skrivit att trotteln är längst ner, alltså är den inte i "fullt läge"
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

  13. #13
    Jag.Stuntars avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Göteborg beatchezzz
    Inlägg
    156
    Har kommit fram till att den nya gasvajern va typ för lång eller nåt då jag satte på den gamla så gick den bra ett tag tills det kom smuts i fögasaren och trotteln fastnade, fick bända upp trotteln med en skruvmejsel och lägga ny olja runt trotteln, nu går den perfekt men måste köpa ett nytt luftfilter
    Go Hard Or Go Home !

  14. #14
    Kan vara att trottlen sitter på fel håll

  15. #15
    är antagligen tjuv luft i insuget för den bara gasar eller? samma hände med min om man itne hade packningar

  16. #16
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Citat Ursprungligen postat av xheboyontexx Visa inlägg
    är antagligen tjuv luft i insuget för den bara gasar eller? samma hände med min om man itne hade packningar
    Om du läser längre upp så står de att han har fixat de.
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

  17. #17
    de va samma med min snake de kom vatten i föggen vid trotteln satte silvertejp sen dess har de funkat fin fint

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in