1. #1

    Skruven gick av i cylindern.

    Hej hej.
    Det var äntligen dax att fixa ordning moppen då jag drog och köpte ny avgasrör packning eftersom den släppte ut så jävla mycket luft mellanröret och motorn. Så då när jag äntligen fått in packningen och skruvat dit skruvarna så ska jag bara dra åt lite på höger skruven hade skruvat åt den andra .
    Då går skruv fan av . vart så jävla sur så jag lämna moppen där den var och gick upp till datorn. Men nu skulle jag behöva fixa det helst ikväll eller imrn behöver massvis med svar och hjälp.

    Jag har en yamaha aerox 08 utagen 09.
    Stage 6 pro replicia röret är det som sitter på.

    Sorry för stavfel har dyslexi.

    Mvh Sobek

  2. #2
    Det finns inget utstickande som man får tag i? Man skulle ju kunna ta en polygrip och dra ut skiten. Annars blir det att borra!

  3. #3
    Ifall du ska borra så får du tänka på att hålla rakt och ta inte för stor stolek och sedan ta en gängnings pryl som är ganska svårt att hantera så ta gärna hjälp av nån vid detta.
    Har gjort detta en gång då la vi moppen ned på sidan, detta va det enklaste sättet tyckte vi dock så ran det ut bensin på sjusnings prylen så den svall upp och blev cp

  4. #4
    Ifall det sticker ut lite så fungerar det med papegojtång. Det är sådan som liknar en polygrip, fast med kraftigare käkar. Det löste mitt problem på en Motoforce 70 cc, där skruven hade brustit. Annars får du helt enkelt ta ett borr som är 3-4 mm och borra ett hål i skruven, sedan kör med skruvutdragare som finns på biltema, jula, mekonomen etc.
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

  5. #5
    borra sen tar du en så kallad grispitt
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  6. #6
    Borra hål i huvudet på skruven och lägg en loppa som fäster huvudet av skruven med resten !

  7. #7
    Säger ett ord, Svinpitt!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in