1. #1

    Ta bort oljetanken?

    Tjenare alla, hittade inget bra ställe att lägga denna tråden i men det fick bli övrigt
    Jag undrar en sak, jag vill gärna ta bort min oljetank så jag bara har olja i bensintanken, men det kan ju inte bara va att ta bort oljeslangen å tanken och sen är allt klart?

    Har en derbi senda drd r -03

  2. #2

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Dra i en skruv med en skruvmejsel i förgasaränden på oljeslangen så är de klart
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  3. #3

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Dra i en skruv med en skruvmejsel i förgasaränden på oljeslangen så är de klart
    Säker?, vill inte att den ska skära eller att allt blir helt fuckt up

    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    ja det funkar, så var det på min k50, förra ägaren hade bara tömt tanken och ryckt bort slangen
    Hur mycket olja ska man ha i tanken då?

  5. #5

  6. #6

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av roxxor Visa inlägg
    2-3% räcker sålänge man inte kör någon värre setup!
    Vad kör man med dårå?

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av roxxor Visa inlägg
    2-3% räcker sålänge man inte kör någon värre setup!
    Tack för signaturen.
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Kyckling är skiten! Det och lite proteinpulver så ska du se att du snart är framme!

  9. #9

  10. #10
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Ta bort tanken och se glad ut
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  11. #11

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Oljeprocenten är inte så kinkig, så länge du inte är under 1-2%. Du kan köra med 20% olja om man så vill, även 40%. Men då ryker det en del!
    Haha då kör jag nog med 40% olja för att va riktigt säker!
    Nae men jag får väll testa lite mellan 2-4% olja, Jag kör med ett Mk thrower och original ostrypt cdi så den går i ca 90-95
    Och så var det 1 fråga till, det går ju ner 2 slangar ner i oljepumpen, den ena är ju oljan såklart ifrån oljetanken och den ska ju bort och den andra är en liten slang som kommer ifrån föggen? ska jag låta den vara eller ska den också bort?
    Tack för alla svar!

  13. #13
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av D3rbin Visa inlägg
    Haha då kör jag nog med 40% olja för att va riktigt säker!
    Nae men jag får väll testa lite mellan 2-4% olja, Jag kör med ett Mk thrower och original ostrypt cdi så den går i ca 90-95
    Och så var det 1 fråga till, det går ju ner 2 slangar ner i oljepumpen, den ena är ju oljan såklart ifrån oljetanken och den ska ju bort och den andra är en liten slang som kommer ifrån föggen? ska jag låta den vara eller ska den också bort?
    Tack för alla svar!
    nej.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  14. #14
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    nej.
    +1. Snarare 75-80 om du har tur.
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

  15. #15

  16. #16
    Har mätt den med bil, cykeldator å min kompis lätt mc så det stämmer rätt bra där

    Och är det någon som vill svara på dom frågorna jag skrev?

  17. #17
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av D3rbin Visa inlägg
    Har mätt den med bil, cykeldator å min kompis lätt mc så det stämmer rätt bra där

    Och är det någon som vill svara på dom frågorna jag skrev?
    gps, det ända rätta.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  18. #18
    tdwps avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Ort
    -
    Inlägg
    2 834
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    gps, det ända rätta.
    Egentligen är väl laser det "ända rätta"? I och med att gps har lite fel också, vad jag hört iallafall.

  19. #19
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av tdwp Visa inlägg
    Egentligen är väl laser det "ända rätta"? I och med att gps har lite fel också, vad jag hört iallafall.
    där har du helt rätt! tänkte inte på laser
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  20. #20
    Citat Ursprungligen postat av tdwp Visa inlägg
    Egentligen är väl laser det "ända rätta"? I och med att gps har lite fel också, vad jag hört iallafall.
    GPS kan mäta fel! En polares mt gjorde 111 enligt gps när den egentligen gör ca 70
    Most stickpeople are black

  21. #21
    Citat Ursprungligen postat av Manfred Visa inlägg
    GPS kan mäta fel! En polares mt gjorde 111 enligt gps när den egentligen gör ca 70
    Mh.


    Vill man ha exakt fart så kan man bara räkna med en Laser, men i regel så visar gpser rätt om man köper en dyr, Garmin eller något annat tokmärke.
    Citat Ursprungligen postat av Panceta
    Det första jag gör på ett förhör är att ta upp snusdosan, baka en fet jävel sen sitta där och va skitkaxig.

  22. #22
    roxxors avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    nissafors/värnamo
    Inlägg
    913
    Varsegod
    hur mkt olja hade du tänkt köra med egentligen? om du hade haft en hyper setup.
    Jag har aldrig haft någon hyper så jag vet inte har endast haft upper sport
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    går det inte med våld så går det med mer våld och går det sönder så var det trasigt från början

  23. #23
    vill man veta exakt fart mäter man upp kanske 100 exakta meter, kör i toppfart och kollar hur många sekunder det tar. sen delar man sträckan med tiden, då får man hastigheten i m/s, sen kan man ta det multiplicerat med 3,6 så får man km/h.

  24. #24

  25. #25
    fabbbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    vällingby
    Inlägg
    2 933
    Nej den gör inte 95 km/h med thrower .. och det ska räcka att bara ta bort slangen och tanken , så gjorde jag funkar utmärkt inte vart nått krångel kör med 1 dl olja på 5 L bensin det är perfekt körde med 2.5 dl på 5 L i början hehe då gick den inte så bra hehe
    Citat Ursprungligen postat av larsamagnusson Visa inlägg
    yamaha neos är guldvärd, skönare att åka på bakhjulet med en sån än att knulla
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    hur vet du det när du har varken knullat eller kört bakhjul med en?

  26. #26
    Eddes avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Ort
    Tyresö!
    Inlägg
    2 461
    Citat Ursprungligen postat av D3rbin Visa inlägg
    Har mätt den med bil, cykeldator å min kompis lätt mc så det stämmer rätt bra där

    Och är det någon som vill svara på dom frågorna jag skrev?
    Men snälla nån det är ett evigt tjat om uppmätt med bil från alla dessa p12or på sina tk drac/sendor.........

    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    vill man veta exakt fart mäter man upp kanske 100 exakta meter, kör i toppfart och kollar hur många sekunder det tar. sen delar man sträckan med tiden, då får man hastigheten i m/s, sen kan man ta det multiplicerat med 3,6 så får man km/h.
    +1

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in