Ämne: Crossköp!

  1. #1

    Crossköp!

    Väldigt längesen jag var aktiv på den här sidan men det var det första jag kom och tänka på när jag behövde hjälp.

    Ska köpa en ny cross, eller ja, en till då den andra börjar bli sliten. Hade tänkt mig en Suzuki RM 250 -95 men behöver lite hjälp.

    Info om den:
    Suzuki RM 250 -95a tidigare ägare har enduro moddat den så som större tank och 21" däck fram och18" bak m.m. den går fint.
    fint bakdäck, nytt framdäck skickas med.
    en del nytt på den så som, framdrev, bakdrev, kedja, handtag, handskydd, bromsgrep, luftfilter, växelspak.
    fin cross för sin ålder.

    ring eller maila (kollar mailen varje dag) för mer info.

    Lite mer som jag fick i mitt mail:
    den startar lätt, första eller andra kicken.
    nej inga problem, behöver byta bromsbelägg, men kallar inte det problem.
    lite glapp i bakdäck, inget jag stört mig på, men kostar ca 300-400kr, ska vara lätt att byta.
    har bytt olja var 4-5timme och köpt ett nytt luftfilter som jag gjort rent var ca 5-6 timme, det gamla var kass.

    Kan skruva och så, så det är inga problem. Men är det svårt att fixa glappen (anledning till det också och vad som ska bytas skulle vara tacksamt att säga). Och bromsbelägg har jag bytt ett antal gånger. Ska bara använda denna till lite skojkörning ute på landet osv.
    Får ett väldigt bra pris för den om det skulle bli en snabb affär så skulle uppskatta all hjälp snabbt!

    Tacksam för svar! // Rickard

    EDIT: har inte aning om detta är rätt sektion men skulle vara tacksam om en mod skulle kunna flytta den såfall! Och några mer tips vad jag ska kolla på osv?
    Senast redigerat av Rikkeee den 2011-08-24 klockan 14:57.

  2. #2
    glapp i bakdäcket.. köpa nya hjullager? tar inte lång tid alls att byta, knacka ut de gamla, knacka i de nya och fetta in
    Senast redigerat av Kaspuuur den 2011-08-24 klockan 21:35.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Kaspuuur Visa inlägg
    glapp i bakdäcket.. köpa nya hjullager? tar inte lång tid alls att byta, knacka ut de gamla, knacka i de nya och fetta in
    okejokej, tack så mycket! Har du någon aning om det finns någon guide hur man gör det? Vill fixa det ordentligt så jag inte failar med något.

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Rikkeee Visa inlägg
    okejokej, tack så mycket! Har du någon aning om det finns någon guide hur man gör det? Vill fixa det ordentligt så jag inte failar med något.
    bara att knacka ut de gamla lagrena och ta en plastslägga och banka in dem gamla lagrena och du e klar?
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    En EPA pojke som är född 97 trodde han kunde mer om min S60 än jag kan.
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    rifat eller?
    Bäver som gillar lennarts svettiga <3

  5. #5
    precis, finns inget att faila med när man byter hjullager så länge du använder plast/gummi hammare, glöm dock inte att sätta i den cylinder formade bulten som skall ligga i navet efter att du satt dit ett nytt lager så du slipper lossa dom igen för du glömde den x)

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Kaspuuur Visa inlägg
    precis, finns inget att faila med när man byter hjullager så länge du använder plast/gummi hammare, glöm dock inte att sätta i den cylinder formade bulten som skall ligga i navet efter att du satt dit ett nytt lager så du slipper lossa dom igen för du glömde den x)
    haha okej, tack så mkt

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in