Sidan 36 av 63 Första ... 26343536373846 ... Sista
  1. #1051
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av elisson Visa inlägg
    Okej najs, men blir nog o svarva egna trots allt fått tag i material nu så Ska köra utan extra bultar o köpa längre original bultar istället
    Är inte det osäkert då belastningen blir större på bultarna(kan dock ha fel)?
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  2. #1052
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Är inte det osäkert då belastningen blir större på bultarna(kan dock ha fel)?
    Det är inga problem och ingen skillnad på belastningen, en polare kör så på sin racing 850 som han åker på bana med så det är inga problem

    EDIT:
    Ni som var på elmia i lördags, jag såg en sjukt snygg 744 uppe på a6 på kvällen, röd med addon paket o dubbla utblås, hova bakljus o allmänt fräsch, stod 744 på bakluckan o inte 740 som de brukar, nån som vet om den finns på garaget eller nån som har bilder på den, vill gärna ser mer av den!
    Senast redigerat av elisson den 2012-04-12 klockan 11:48.

  3. #1053
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055

    Fartgupp i högfart(men laglig) vs rostigt avgassystem från 96

    Så ser min 945a ut i nuläget med nya sommardäck. En uppdatering kommer i mitt projekt när jag fixat rödvita bakljus + vita blinkers, samt fixat skinnet på bakdörren.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  4. #1054
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg

    Fartgupp i högfart(men laglig) vs rostigt avgassystem från 96

    Så ser min 945a ut i nuläget med nya sommardäck. En uppdatering kommer i mitt projekt när jag fixat rödvita bakljus + vita blinkers, samt fixat skinnet på bakdörren.
    Ser ju inte bra ut Tobbe Vad hände med 18/19"?
    "When we put a turbine in an airplane, we turned it into a jet. When we put one in a car, we turned it into a Saab."

  5. #1055
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg

    Fartgupp i högfart(men laglig) vs rostigt avgassystem från 96

    Så ser min 945a ut i nuläget med nya sommardäck. En uppdatering kommer i mitt projekt när jag fixat rödvita bakljus + vita blinkers, samt fixat skinnet på bakdörren.
    byt fälgar kära gosse...
    och sänk en aning, så har du en riktigt fin 45a
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  6. #1056
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Ser ju inte bra ut Tobbe Vad hände med 18/19"?
    Köper troligtvis en V70 2,5t/T5 till/efter sommaren och behöver de 10-15 tusenlapparna. Ska dock ha kvar 945an och orginalrenovera den (känns bra då alla andra buskörs,sänks och trimmas). Får jag pengar över så kanske det blir en uppsättning Super DTM eller Polaris senare.
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    byt fälgar kära gosse...
    och sänk en aning, så har du en riktigt fin 45a
    Ska ha den som brukis/orginalbil så åker hellre skönt än lågt. Kanske chippar bilen dock beroende på hur bensinpriserna utvecklas iförhållande till plånbok och ev andra bilinköp.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  7. #1057

  8. #1058

  9. #1059

    Reg.datum
    Apr 2008
    Ort
    Nära havet
    Inlägg
    1 075
    Citat Ursprungligen postat av Ville^ Visa inlägg
    Har nog råkat ut för bakaxelhaveri. Klonkar illa i bakaxeln vid acceleration och motorbromsning och för även andra oljud.
    Eller kan det möjligtvis vara en bussning som gått sönder? Detta hände när jag sladdade runt och brände gummi...
    Går det att använda bilen för vadagsbruk när den är så utan att skada någonting?
    Hissa bilen bak och snurra på hjulen å kolla vart det glappar eller klonkar.


    Bess gillade inte mina lösa fjädrar fram så fick bli att höja den, in å bessa imon och fort som fan hem och sänka igen.



    Var skönt att köra med fjädring men ser förjävligt ut.
    '' philip - säger: är helt sjukt, tror jag spräckte förhuden innan''

  10. #1060

  11. #1061
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Mx Fidde Visa inlägg
    Hissa bilen bak och snurra på hjulen å kolla vart det glappar eller klonkar.


    Bess gillade inte mina lösa fjädrar fram så fick bli att höja den, in å bessa imon och fort som fan hem och sänka igen.



    Var skönt att köra med fjädring men ser förjävligt ut.
    Min ser ju riktigt låg ut om man jämför. monstertruck!

    Bilen får många blickar nu när man kör utan en "tredjedel" av avgassystemet..
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  12. #1062
    940in bessad, några tvåor men nu kan man leka av sig lite iaf
    Lagom låg är den också nu med låg profil på 15" fälg, framvagnsbalken tar i när jag kör ut ur garaget




    Senast redigerat av Yoohan den 2012-04-26 klockan 23:19.

  13. #1063
    Having a fast SAAB is like coming out of the closet,
    You might surprise people, but you're still gay

  14. #1064
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    940in bessad, några tvåor men nu kan man leka av sig lite iaf
    Lagom låg är den också nu med låg profil på 15" fälg, framvagnsbalken tar i när jag kör ut ur garaget




    var finns sådana däck?
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  15. #1065
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    940in bessad, några tvåor men nu kan man leka av sig lite iaf
    Lagom låg är den också nu med låg profil på 15" fälg, framvagnsbalken tar i när jag kör ut ur garaget




    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Ögongodis!
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  16. #1066

  17. #1067
    Citat Ursprungligen postat av Ville^ Visa inlägg
    Har nog råkat ut för bakaxelhaveri. Klonkar illa i bakaxeln vid acceleration och motorbromsning och för även andra oljud.
    Eller kan det möjligtvis vara en bussning som gått sönder? Detta hände när jag sladdade runt och brände gummi...
    Går det att använda bilen för vadagsbruk när den är så utan att skada någonting?
    Säkert diffhjulen som gått. Lossnat några kugg eller så, kör inte med bilen, bakaxeln kan låsa sig! plocka av locket o svetsa ihop diffhjulen

  18. #1068

    Reg.datum
    Apr 2008
    Ort
    Nära havet
    Inlägg
    1 075
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    940in bessad, några tvåor men nu kan man leka av sig lite iaf
    Lagom låg är den också nu med låg profil på 15" fälg, framvagnsbalken tar i när jag kör ut ur garaget

    *bilder*
    Lågt är det ända rätta!
    '' philip - säger: är helt sjukt, tror jag spräckte förhuden innan''

  19. #1069
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    var finns sådana däck?
    http://www.dackonline.se/ sök på 185/55 R15, finns 45 profil också men det är nog lite väl lågt hehe Söker du på 45 profil så måste du byta "våra rekomenderade" till "alla"
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Ögongodis!
    Måste ju visa småflickorna hur det ska se ut
    Citat Ursprungligen postat av Mx Fidde Visa inlägg
    Lågt är det ända rätta!
    Indeed!

  20. #1070
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    http://www.dackonline.se/ sök på 185/55 R15, finns 45 profil också men det är nog lite väl lågt hehe Söker du på 45 profil så måste du byta "våra rekomenderade" till "alla"

    Måste ju visa småflickorna hur det ska se ut

    Indeed!
    åhfan, men dina är väl breddade antar jag?
    du vill inte sälja dina hjul då?
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  21. #1071
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    åhfan, men dina är väl breddade antar jag?
    du vill inte sälja dina hjul då?
    Nej, 850 fälgar som är centrumvända. Blir perfekt ET oså är dom lagom breda
    Ge ett bud i PM

  22. #1072

  23. #1073
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg


    Upp med lite mer bilder på din!
    Ska nog lägga mer pengar på min nu, då jag insett att jag aldirg kommer få råd att äga två bilar utan jobb. Så mer bilder kommer när man fixat rödvita baklampor och vita blinkers.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  24. #1074
    http://www.blocket.se/sodermanland/V....htm?ca=16&w=3

    Rätt så bra effekt på 2,5 liter sugis!

  25. #1075

    Reg.datum
    Apr 2008
    Ort
    Nära havet
    Inlägg
    1 075
    Reste huven. Ända anledningen är väl för att folk retar sig på det.

    '' philip - säger: är helt sjukt, tror jag spräckte förhuden innan''

  26. #1076

  27. #1077
    Citat Ursprungligen postat av Ville^ Visa inlägg
    Ja, kollade närmre på det och det är bakaxeln som har rasat. Funderar på att göra som du säger tills jag har hittat en ny axel. Kan man köra mfort på motorvägen osv med agadiff?
    Jag har åkt över 100 mil med diffat nu, visst går det att åka fort men jag rekommenderar inte att man göra det ifall det skulle låsa sig samt att den kan bete sig konstigt om man tvärnitar. Men kör man med lite vett i skallen så är det inga problem

  28. #1078

  29. #1079
    Då va man 240 ägare Fixar bild imon

  30. #1080
    Citat Ursprungligen postat av Mx Fidde Visa inlägg
    Reste huven. Ända anledningen är väl för att folk retar sig på det.

    Så de ska vara

    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    smält ihop rejält! o smält ihop hjulen ordentligt med diffhuset, o såklart hjulen med varann.

    ja jag är tillbaka på liten snabbvisit, hade tråkigt.
    förövrigt är min 740 turbo fullt körbar, dock lite problem med att den sprutar olja ur vevhusventen, men det är snart löst.
    kan lägga upp film om ni vill se
    Ba slänga upp dä
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in