Sidan 43 av 63 Första ... 33414243444553 ... Sista
  1. #1261
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av larsamagnusson Visa inlägg
    vad äre för ventiler och topp?
    531, tror det är org ventiler
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  2. #1262
    Citat Ursprungligen postat av JuppeN Visa inlägg
    Såg ju förvånansvärt bra ut Lust att skicka bilder på tavlorna?
    Btw, hur mycket lyser belysningen igenom? Lär inte vara någon höjdare? Man skulle ju ha nå slag av 'over-head' papper?
    Tack !

    Har du gammla mätarhuset dvs det fyrkantiga så blir det inga problem, jag gjorde det vitt där siffrorna är i vanliga fall så ser belysningen helt ok ut faktiskt !

    Öppna dom i photoshop och klicka print sen väljer du 223% förstoring så blir dom helt exakta !

    http://www.speedyshare.com/beq2H/download/matare.rar

    winrar för att öppna men det visste du nog redan

  3. #1263
    Citat Ursprungligen postat av Bergan Visa inlägg
    Tack !

    Har du gammla mätarhuset dvs det fyrkantiga så blir det inga problem, jag gjorde det vitt där siffrorna är i vanliga fall så ser belysningen helt ok ut faktiskt !

    Öppna dom i photoshop och klicka print sen väljer du 223% förstoring så blir dom helt exakta !

    http://www.speedyshare.com/beq2H/download/matare.rar

    winrar för att öppna men det visste du nog redan
    Tackar! Har en 740-90'a. Antar att de är den "nya" mätaren?

    Vad menar du med vitt där siffrorna är? . hela tavlan är ju vit.
    Btw, overhead-papper lär ju fungera bättre?
    Senast redigerat av JuppeN den 2012-06-24 klockan 09:54.
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  4. #1264
    Citat Ursprungligen postat av JuppeN Visa inlägg
    Tackar! Har en 740-90'a. Antar att de är den "nya" mätaren?

    Vad menar du med vitt där siffrorna är? . hela tavlan är ju vit.
    Btw, overhead-papper lär ju fungera bättre?

    jaja men om tavlan ser ut såhär så blir det fail med belysningen


    Men om den ser ut som dom jag gjorde blir belysningen mycket bättre, gjorde ett test att lägga pappret på tavlan och belysning under och det ser faktiskt helt okej ut !




    Ser ju bättre ut när den är monterad

  5. #1265
    Citat Ursprungligen postat av Bergan Visa inlägg
    jaja men om tavlan ser ut såhär så blir det fail med belysningen
    bild1

    Men om den ser ut som dom jag gjorde blir belysningen mycket bättre, gjorde ett test att lägga pappret på tavlan och belysning under och det ser faktiskt helt okej ut !

    Bild2


    Ser ju bättre ut när den är monterad
    Ja, de ser väl dugligt ut.
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  6. #1266
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Hur mycket tycker ni rödvita bakljus + vita/USA-blinkers höjer utseendet på en 7/940?
    Tänker på det här: http://www.vparts.se/volvo-940/styli...-turbo-90.html
    Senast redigerat av Tobbe94 den 2012-06-24 klockan 14:44.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  7. #1267

    Reg.datum
    Apr 2008
    Ort
    Nära havet
    Inlägg
    1 075
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Hur mycket tycker ni rödvita bakljus + vita/USA-blinkers höjer utseendet på en 7/940?
    Tänker på det här: http://www.vparts.se/volvo-940/styli...-turbo-90.html
    Höjer mycket om man gör diverse små andra snygga ändringar. Din ska väl bli original renoverad? Då kan du ju inte byta.
    '' philip - säger: är helt sjukt, tror jag spräckte förhuden innan''

  8. #1268
    Jaegarns avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Sala
    Inlägg
    689
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Hur mycket tycker ni rödvita bakljus + vita/USA-blinkers höjer utseendet på en 7/940?
    Tänker på det här: http://www.vparts.se/volvo-940/styli...-turbo-90.html
    Tycker att det gör mycket faktiskt, om man inte gör en originalrenovering som Mx Fidde sa.
    Killar med smak kör Volvo med flak!

  9. #1269
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Mx Fidde Visa inlägg
    Höjer mycket om man gör diverse små andra snygga ändringar. Din ska väl bli original renoverad? Då kan du ju inte byta.
    Vad syftar du på för ändringar då?
    Citat Ursprungligen postat av Jaegarn Visa inlägg
    Tycker att det gör mycket faktiskt, om man inte gör en originalrenovering som Mx Fidde sa.
    Vet inte hur det blir med orginalrenovering, kanske något som blir av om några år då det bla skulle kräva en hel omlackering. Blir nog roligare å chippa och "styla" den nu när man är "ung".

    Btw satan vad last 945an slukar, fick in en 105 cm bred och 2 lång säng ifrån IKEA och kunde stänga luckan (fick dock sitta NÄRA ratten).
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  10. #1270

  11. #1271
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    det är tillräckligt illa att man kör volvo, kör man sänkt ligger det närmre "okej" strecket på skalan.
    är du gjord av tandpetare? rädd för ryggproblem...
    btw, steg ett när det gäller att styla en bil är att sänka...
    Har haft problem med ryggen (borde dock hålla nu). Varför är det "illa" att köra Volvo? Är positiv till att sänka, dock inte lika många mm som du gillar. Sen kan jag inte ha en så låg bil när jag bor, när en polare körde på vägen där jag bor, så gick hans addon(stavning)läpp åt helvete.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  12. #1272

  13. #1273
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Hur mycket tycker ni rödvita bakljus + vita/USA-blinkers höjer utseendet på en 7/940?
    Tänker på det här: http://www.vparts.se/volvo-940/styli...-turbo-90.html
    Visst höjer det utseendet! Dock vill man ju ha original.
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  14. #1274
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    Det ÄR illa att skeppa runt i en gammal 4cylindring volvo som det inte händer nått med, en volvo är inte häftig föräns det är 400hk+ enligt mig.
    Det är väll till viss del sant. Dock är det mycket "häftigare" att åka Volvo än att glida runt i småbilar(givetvis inte Golf VR6 osv). Sen får man acceptera att man inte har råd med någon lyxbil. Inte i min situation i alla fall.
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Visst höjer det utseendet! Dock vill man ju ha original.
    Du har ju vita blinkers och orginal baklampor. Hur går det ihop?
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  15. #1275

  16. #1276

  17. #1277
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    det tycker inte alla, nej jag har inte råd till nån fet bil än, o ja tycker om att skruva, så då passar volvo.
    vita blinkers fanns orginal fram med.

    sant ju?
    Nej precis, dock kör majoriteten av mina polare Volvo och då gäller det inte bara "fordonspojkar" utan även de som klär sig i Ralph Lauren. Så om du inte hade gillat att skruva hade du då åkt en feminin Reanult Clio och kännt dig häftig och manlig? Fattar inte resonemanget. Trodde vita blinker enbart fanns på Classic modellerna?
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  18. #1278
    Det börjar nästan bli värre än saab vs volvo snacket, inse att det är gubbigt och tråkigt att köra original hög volvo 7/940. Du säger ju själv att låga 945or med 19" är snygga så vafan tjafsar du om?
    Tycker du att det gör ont i ryggen av åka med tre varv kapat borde du fan in åka bil. Din polare lär ju inte kunna köra heller för den delen, min framvagnsbalk drar i på alla övergångställen och det tar i under på en del av asfaltsvägarna runt om här men inte kör man sönder något för de

  19. #1279
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Det börjar nästan bli värre än saab vs volvo snacket, inse att det är gubbigt och tråkigt att köra original hög volvo 7/940. Du säger ju själv att låga 945or med 19" är snygga så vafan tjafsar du om?
    Tycker du att det gör ont i ryggen av åka med tre varv kapat borde du fan in åka bil. Din polare lär ju inte kunna köra heller för den delen, min framvagnsbalk drar i på alla övergångställen och det tar i under på en del av asfaltsvägarna runt om här men inte kör man sönder något för de
    Jo det börjar bli överdrivet. Får väll pröva å sänka sen när man fixat större fälgar och se hur det funkar. Börjar gilla sänkta bilar mer och mer nu när man sett sänka Volvos med 18"/19" irl.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  20. #1280

  21. #1281

    Reg.datum
    Apr 2008
    Ort
    Nära havet
    Inlägg
    1 075
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    OMG klarar inte mer skitsnack nu! snälla nån upp med bild på nån fet volvo fort!
    Duger denna?



    '' philip - säger: är helt sjukt, tror jag spräckte förhuden innan''

  22. #1282

  23. #1283


    Tips vad mer man kan göra på bilen mottages gärna! Nya skyltar är på G. Funderar även på att sänka den lite mer fram, är 2 varv fram just nu och lite mer än 1 varv bak. Vad tkr ni?

  24. #1284
    Citat Ursprungligen postat av elisson Visa inlägg


    Tips vad mer man kan göra på bilen mottages gärna! Nya skyltar är på G. Funderar även på att sänka den lite mer fram, är 2 varv fram just nu och lite mer än 1 varv bak. Vad tkr ni?
    ta bort allt vad fjädrar heter så blir det bra sen!

  25. #1285
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av elisson Visa inlägg


    Tips vad mer man kan göra på bilen mottages gärna! Nya skyltar är på G. Funderar även på att sänka den lite mer fram, är 2 varv fram just nu och lite mer än 1 varv bak. Vad tkr ni?
    18"s fälgar och lackera "ner" den.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  26. #1286
    Lacka för allt i världen inte "ner" den, det värsta man kan göra på 240...

  27. #1287

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Citat Ursprungligen postat av elisson Visa inlägg


    Tips vad mer man kan göra på bilen mottages gärna! Nya skyltar är på G. Funderar även på att sänka den lite mer fram, är 2 varv fram just nu och lite mer än 1 varv bak. Vad tkr ni?
    Byt grill, och kapa mer plus fälgar

  28. #1288
    Mattyyys avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    649
    Citat Ursprungligen postat av elisson Visa inlägg


    Tips vad mer man kan göra på bilen mottages gärna! Nya skyltar är på G. Funderar även på att sänka den lite mer fram, är 2 varv fram just nu och lite mer än 1 varv bak. Vad tkr ni?
    Sänk den ännu mer och 18/19" fälgar vet ej vad för fälgar dock
    You're so homo that even Justin Bieber look straight!

  29. #1289
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Lacka för allt i världen inte "ner" den, det värsta man kan göra på 240...
    Kom med egna förslag då, istället för att vara en sån sur*****...
    Senast redigerat av Tobbe94 den 2012-06-26 klockan 20:43.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  30. #1290
    Kommer inte lacka ner den eller sätta på stora fälgar då jag inte tycker det ser bra ut på en 240, men tack för förslagen, ska sänkas mer

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in