Sidan 9 av 63 Första ... 78910111959 ... Sista
  1. #241
    Citat Ursprungligen postat av Berggren Visa inlägg
    Tror de flesta 140's för de priset är sönderskruvade
    Nej de behöver dem inte va, oftast så är dem bara ganska rostiga men de gör inget Men som sagt en okapad jag behöver, oftast är dem ju bättre om dem gått som bil än som traktor

  2. #242
    Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    3 741
    Citat Ursprungligen postat av elisson Visa inlägg
    Nej de behöver dem inte va, oftast så är dem bara ganska rostiga men de gör inget Men som sagt en okapad jag behöver, oftast är dem ju bättre om dem gått som bil än som traktor
    Mjorå
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

  3. #243
    Eventuellt kan en 140 framvagn i användbart skick vara av intresse om de e nån som har/vet nån som har

  4. #244
    Är la likadan MacPherson upphängning på 140 och 240? betydligt bättre att köpa från en 240 på blocket isf, finns ju fler.
    Citat Ursprungligen postat av risodlarn Visa inlägg
    Tycker att det blir snyggt! Hade lust.
    Spara vikt, drar lite mindre bensin.

  5. #245
    Citat Ursprungligen postat av Mwidén Visa inlägg
    Är la likadan MacPherson upphängning på 140 och 240? betydligt bättre att köpa från en 240 på blocket isf, finns ju fler.
    Nej det är ju inte det, 142an har ju övre o under bärarmar o fjädern däremellan, o så sitter allt i en balk, vet inte vad det kallas men är inte likadant iallafall. Annars hade det varit ett alternativ ja, har letat som en galning på blocket men inte hittat något riktigt bra o ingen framvagn i närheten. Därför jag frågar här kan ju va nån som har de vet man aldrig

    EDIT: För att undvika dubbel gör jag en edit istället, åka o kolla på en 142a imorgon
    Senast redigerat av elisson den 2011-11-02 klockan 23:54.

  6. #246

  7. #247
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    ingen som är sugen på en 760 turbo? obes oskatt, smidd motor, bsr chip 240hk.
    elhissar, eltaklucka, osv hela köret!
    Lägg ut den på blocket, är många som letar vinterbil nu! Btw vad ska du ha för den? Har en polare som kan vara intresserad!

    Är det värt att skaffa en vx3-kam?
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  8. #248

  9. #249

  10. #250
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Ingen som har en uppsättning svarta skinnsäten till 245?
    Det brukar läggas ut skinnsäten på tradera från 262/264/265, dock inte så ofta men kolla där!
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  11. #251

  12. #252
    Jo jag kikade lite där, hittade en gammal auktion på en ljus inredning, 17600 hade den gått för och det är väl ungefär 15000 mer än vad jag hade tänkt mig som max!
    Äntligen så har dagen kommit då jag med glädje kan köpa mig min första bil, som givet vis ska vara en god gamal hederlig Volvo. Bilen jag snackar om är en 744. Helst GLE men dessa verkar bönderna ha tagit över och förstört. Så få möjligt vis bli en trogen GL med B230F.
    Äsch, leta lite så finner du säkert en fin GLE!

    Åkte och handlade med morsan idag, måste värma upp dubben lite inför vintern..
    Having a fast SAAB is like coming out of the closet,
    You might surprise people, but you're still gay

  13. #253
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Jo jag kikade lite där, hittade en gammal auktion på en ljus inredning, 17600 hade den gått för och det är väl ungefär 15000 mer än vad jag hade tänkt mig som max!

    Äsch, leta lite så finner du säkert en fin GLE!

    Åkte och handlade med morsan idag, måste värma upp dubben lite inför vintern..
    Va?! Kanske skall du modda in säten från en nyare Volvo isf?
    Ville: Finns faktiskt några GLE som inte är sönderkörda(om man nu ens kan köra sönder en 740?). Om du som Simon säger letar och kanske betalar lite mer så lär du hitta en!
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  14. #254

  15. #255

  16. #256
    b230f är ju den bästa spisen? helst med lh 2.4, går aldrig sönder.
    Inget fel på motorn inte, men i utrustningsväg är många GL väldigt kala, som en låda med ratt. Hade varit kul med de 15 extra hk som B230E har med, orkar inte byta kam och top på motorn, iallafall inte i första hugget.

    Ska åka och kolla på minst en 740 idag.
    L.S./M.F.T.

  17. #257
    larsamagnussons avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    söderhamn
    Inlägg
    961
    bästa volvo motorn är b230FK med oljekylda kolvar och o-ringat topplock?

    bästa till 740 är väl b234f asså 16v
    Citat Ursprungligen postat av Mattyyy Visa inlägg
    Jag får känslan av att du är jävligt kunnig jag har hört att Turbokit söker produktutvecklare du ska kanske söka dit?

  18. #258
    Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    3 741
    Citat Ursprungligen postat av larsamagnusson Visa inlägg
    bästa volvo motorn är b230FK med oljekylda kolvar och o-ringat topplock?

    bästa till 740 är väl b234f asså 16v
    Bästa vet ja inte men starkast
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

  19. #259
    larsamagnussons avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    söderhamn
    Inlägg
    961
    Citat Ursprungligen postat av Berggren Visa inlägg
    Bästa vet ja inte men starkast
    starkast är 740 turbo med 182 hästar ungefär,

    fast 16v alla dagar
    Citat Ursprungligen postat av Mattyyy Visa inlägg
    Jag får känslan av att du är jävligt kunnig jag har hört att Turbokit söker produktutvecklare du ska kanske söka dit?

  20. #260
    Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    3 741
    Citat Ursprungligen postat av larsamagnusson Visa inlägg
    starkast är 740 turbo med 182 hästar ungefär,

    fast 16v alla dagar
    760's 6'a med 190 kusar eller 960's 6'a med 204häst är ju något starkare
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

  21. #261
    larsamagnussons avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    söderhamn
    Inlägg
    961
    Citat Ursprungligen postat av Berggren Visa inlägg
    760's 6'a med 190 kusar eller 960's 6'a med 204häst är ju något starkare
    har 960 204 häst

    fast dom orkar kast från 1 - 3 utan problem
    Citat Ursprungligen postat av Mattyyy Visa inlägg
    Jag får känslan av att du är jävligt kunnig jag har hört att Turbokit söker produktutvecklare du ska kanske söka dit?

  22. #262
    Är det lamelldiff på en 740 fulltryckare från 90 ?

  23. #263
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Ville^ Visa inlägg
    Inget fel på motorn inte, men i utrustningsväg är många GL väldigt kala, som en låda med ratt. Hade varit kul med de 15 extra hk som B230E har med, orkar inte byta kam och top på motorn, iallafall inte i första hugget.

    Ska åka och kolla på minst en 740 idag.
    Tycker att du skall hålla utkik efter 740is med blackline paket vilket innebar svart dekor, speciell klädsel, centrallås, elhissar, elspeglar och aluminiumfälgar.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  24. #264

  25. #265
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Ville^ Visa inlägg
    Ja, jag vet men alla besiktade 740is utan mycket rost blir sålda på 5-10 timmar efter dom läggs ut på blocket. Var och kollade på en förut, men jag hade kunnat trycka igenom handen genom golvet vid balken fram. Så det blev ingen affär. Har dock hittat en manuell GLE som verkar vara fin för ett rimligt pris, synd bara att den är en timmes biltur bort.
    Det är nästan alltid så att fräscha bilar blir sålda fort. Därför gäller det att vara snabb!
    Senast redigerat av Tobbe94 den 2011-11-13 klockan 16:27.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  26. #266

  27. #267

    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    västervik
    Inlägg
    975
    Citat Ursprungligen postat av Ville^ Visa inlägg
    Ja, jag vet men alla besiktade 740is utan mycket rost blir sålda på en dag efter dom läggs ut på blocket. Var och kollade på en förut, men jag hade kunnat trycka igenom handen genom golvet vid balken fram. Så det blev ingen affär. Har dock hittat en manuell GLE som verkar vara fin för ett rimligt pris, synd bara att den är två timmar bilfärd bort.
    2 timmar är ingenting O.o är det över 4 kan man börja tveka på riktigt men under det så äre inget att bråka om ju
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  28. #268
    larsamagnussons avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    söderhamn
    Inlägg
    961
    Citat Ursprungligen postat av elisson Visa inlägg
    Är det lamelldiff på en 740 fulltryckare från 90 ?
    slungdiff 760-960 har lamell diff tror ja
    Citat Ursprungligen postat av Mattyyy Visa inlägg
    Jag får känslan av att du är jävligt kunnig jag har hört att Turbokit söker produktutvecklare du ska kanske söka dit?

  29. #269
    Citat Ursprungligen postat av larsamagnusson Visa inlägg
    slungdiff 760-960 har lamell diff tror ja
    okej najs

  30. #270
    larsamagnussons avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    söderhamn
    Inlägg
    961
    Citat Ursprungligen postat av elisson Visa inlägg
    okej najs
    ja gissar på slungdiff eftersom alla 940 modeller har de
    Citat Ursprungligen postat av Mattyyy Visa inlägg
    Jag får känslan av att du är jävligt kunnig jag har hört att Turbokit söker produktutvecklare du ska kanske söka dit?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in