Sidan 52 av 63 Första ... 242505152535462 ... Sista
  1. #1531
    CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Långared, Alingsås
    Inlägg
    1 066
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Rollat den än då?
    inte än, men de kommer! eller om man ska ska sprutlackera den istället? har en gammal lackspruta och kompressor, vet inte vad som är mest värt? finns några småbucklor...
    Har inget TK men är ett fucko ändå

  2. #1532

  3. #1533
    Having a fast SAAB is like coming out of the closet,
    You might surprise people, but you're still gay

  4. #1534

  5. #1535
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Trippelpost, finfint!

    Besiktning bokad och betalad på 940in, på fredag smäller det! Ska fixa tutan och bromsoket höger bak, sen är det bara helljuset kvar vad jag vet.
    Har du tur så kollar dem inte helljuset, de gjorde dem inte sist jag besiktigade och inte tutan heller Men lycka till

    Edit: ska förresten bessa 240in i januari, gryyyymt mycket jobb innan den går igenom
    Senast redigerat av elisson den 2012-11-05 klockan 23:18.

  6. #1536

  7. #1537
    dubbla krängningshämmarstag samt ambulans staget
    Senast redigerat av HondaPojken den 2012-11-06 klockan 00:11.

  8. #1538
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Får hoppas det! Men tutan är såpass lätt att fixa så det fixar jag imorrn, hoppas inre kolven i oket vill ge sig också för då är bromsarna som dom ska vara, allt går lätt i alla fall.
    Men blir det den som besiktade V70in, då ska han väl klaga på att 3" utblås är effekthöjade eller nåt sånt..

    Tror min 245a får mera poäng än din!
    okej gott

    Jasså, skulle jag åka in med min nu så skulle de väl landa på 10-12 2or typ

  9. #1539

  10. #1540
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Tror faktiskt jag skulle slå det, bromsar och rost bland annat..

    Hoppas det går bättre med 940in, helljus, broms och tuta är det enda jag vet, och varningstriangel också då men de lånar jag från nån annan bil så länge.
    Okej

    Jag har kass bromsar bak, ingen handbroms, rost på diverse ställen, kass strålkastare, inget backljus, ett sjuhelvetes glapp i bakvagnen, mm...

  11. #1541

  12. #1542
    Jonthäs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    skogen
    Inlägg
    1 929
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Ungefär lika som min då, men förhoppningsvis har 940in gått igenom besiktningen då så jag kan åka med den istället..
    Och de lär väl trilla in nån bil till snart om jag känner mig själv..
    Blir inte tutan bra är de bara å komma förbi å sno min från 740n..
    Förmodligen blir det ny bil för dig innan årets slut! haha
    M42B18Power!
    You must be gentle with it, just like with most swedish girls.. BUT I WONT!

  13. #1543

  14. #1544

    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    västervik
    Inlägg
    975
    Citat Ursprungligen postat av elisson Visa inlägg
    Okej

    Jag har kass bromsar bak, ingen handbroms, rost på diverse ställen, kass strålkastare, inget backljus, ett sjuhelvetes glapp i bakvagnen, mm...
    Backljus behövs väl inte på besiktningen? mig kolla dom det inte på iaf, de senaste 2 gångerna jag besat, 2 olika bilar och 2 olika ställen :o
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  15. #1545
    Nej, finns inget lagkrav på backljus.

  16. #1546

  17. #1547
    Nån som vet varför min 745a inte startar? är en 91a med regina insprut, kommer fram bensin som de ska, bra gnista. Startar direkt om man häller bensin i luftintaget o går några sekunder.

  18. #1548
    Citat Ursprungligen postat av elisson Visa inlägg
    Nån som vet varför min 745a inte startar? är en 91a med regina insprut, kommer fram bensin som de ska, bra gnista. Startar direkt om man häller bensin i luftintaget o går några sekunder.
    Har du lossat spridarna så att du ser att sprutar som det ska?

  19. #1549
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Har du lossat spridarna så att du ser att sprutar som det ska?
    Nej, hur lossar man dem ?

  20. #1550
    Citat Ursprungligen postat av elisson Visa inlägg
    Nej, hur lossar man dem ?
    Inte en jävla aning, som vilken b230 som helst?

  21. #1551
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Inte en jävla aning, som vilken b230 som helst?
    okej får titta på det, men tror att de kommer fram bensin till cylindrarna för stiften blir ju blöta

  22. #1552
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av elisson Visa inlägg
    Nej, hur lossar man dem ?
    kolla vid insuget där spridarna går in med slangarna, du ser ju vart spridarna sitter. då sitter det som ett "öra" med en m6 skruv i, med 10mm skalle. lossa den och dra ur spridarna. du bör byta o-ringarna när du lossar dem, för troligen har dem torkat sönder och spricker när du drar ur dem.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  23. #1553
    ser inte nån skruv, ser inte likadant ut som vanliga bosch insprut, sitter dock med nåt låsbleck men får inte ut den ändå :/

  24. #1554

  25. #1555
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    lossat fuelrailen? sitter med 3 st m6 skruvar, sen bara drar du upp den.
    Där har vi de kommer bensin som de ska, dock va de bara gnista på 2 cylindrar nu, kan va därför den inte går, jävla biltema tändkablar helt nya o två st va av :S

    edit: Bytte tändkablar, gnista på alla cylindrar och blöta stift men fortfarande inget liv i motorn blir lack på skiten....

    edit 2: nu ger jag upp för ikväll, men verkar va nåt med bensinen, va ett jävla övertryck i slangen när jag lossade den från fuelrailen, sen verkade de torrt i spridarna trots allt, så ska testa byta bränsletrycksregulatorn, verkar inte släppa igenom nåt bränsle, tur farshan åker 740 med regina system också så man kan testa med grejer från den
    Senast redigerat av elisson den 2012-11-08 klockan 23:53.

  26. #1556

  27. #1557

  28. #1558
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    usch fyfan för regina det ska komma soppa ur slangen när man lossar bytat stift?

    nu krånglar min 740, går som en potta skit, fattar fan inte vrf.
    aa hatar det men kom fram till att spridarna är kass, ärjiga o skit

  29. #1559

  30. #1560
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    kommer de inget ur dom?
    Nej helt torrt, värt att tilläga är att bilen stått med soppatorsk i 3 år så har väl vart torrt där länge så de har ärjat o så

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in