Sidan 15 av 63 Första ... 5131415161725 ... Sista
  1. #421
    larsamagnussons avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    söderhamn
    Inlägg
    961
    Citat Ursprungligen postat av ILO_Gurra Visa inlägg
    Min skönhet



    Tips på vad man ska göra med den! 14tum turbo fälgar ligger på lack, kommer te veckan
    snacka om att jag är avundsjuk! så jävla fina!
    Citat Ursprungligen postat av Mattyyy Visa inlägg
    Jag får känslan av att du är jävligt kunnig jag har hört att Turbokit söker produktutvecklare du ska kanske söka dit?

  2. #422

  3. #423
    larsamagnussons avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    söderhamn
    Inlägg
    961
    Citat Ursprungligen postat av boomstick Visa inlägg
    ser bra ut! på med usa front och på med ett par schyssta fälgar och lite sänkningen så blir den kanon. vet en kompis byggde en sån dära med usa front och lacka den saffran och hade ett par schyssta 18tummar på den, och hinka i en D24 turbo gjorde han å,fy fan det va ju nästa en dröm bil
    varför slänga i en D24a när dom drar nästan lika som en b21 och går sönder mer?
    Citat Ursprungligen postat av Mattyyy Visa inlägg
    Jag får känslan av att du är jävligt kunnig jag har hört att Turbokit söker produktutvecklare du ska kanske söka dit?

  4. #424

  5. #425
    EkaN^s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Strax norr om Ängelholm
    Inlägg
    1 987
    Kikar in ibland o kollar läget!
    Kan det mesta om gamla volvos, fråga på!

  6. #426
    Citat Ursprungligen postat av larsamagnusson Visa inlägg
    snacka om att jag är avundsjuk! så jävla fina!
    Hehe ja de ä dem
    Citat Ursprungligen postat av boomstick Visa inlägg
    ser bra ut! på med usa front och på med ett par schyssta fälgar och lite sänkningen så blir den kanon. vet en kompis byggde en sån dära med usa front och lacka den saffran och hade ett par schyssta 18tummar på den, och hinka i en D24 turbo gjorde han å,fy fan det va ju nästa en dröm bil
    Usch för usa front :s Är ju redan den snyggaste fronten på!
    Blir nog åka 240 turbo fälgar. Cleant stuk då
    Ingen jävla d24!
    b23 weber motor kanske de blir..
    Citat Ursprungligen postat av larsamagnusson Visa inlägg
    varför slänga i en D24a när dom drar nästan lika som en b21 och går sönder mer?
    precis! Fast denna är mer potent. b20 power
    Citat Ursprungligen postat av boomstick Visa inlägg
    det är ljudet man vill ha. ljudet av ett slö traktor http://www.youtube.com/watch?v=l2SaPR3mjU0
    ljudet är gött. men dem går skit dåligt å drar möe å går sönder lätt
    Svarvar och bygger special delar till olika fordon
    Mer info här

  7. #427

  8. #428
    Står en 945a här på gatan jag skulle behöva bli av med
    Annars kör vi den till skroten.
    http://www.blocket.se/alvsborg/Volvo....htm?ca=16&w=2

  9. #429

  10. #430
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    haha dö fet
    helt klart den tuffaste bilen man kan sladda runt korvmojen med ;D

  11. #431

  12. #432
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Prövade pappas 15"-fälgar idag, tyckte dom passade riktigt bra!
    Hade dock bilen uppe i luften och hängde på hjulet ifram, men det såg riktigt bra ut!

    Sånna här var de,kanske skulle ta och skaffa spacers så man kan få på sånna..

    Jag säljer mina spacers sen när jag fått tag på Hydra fälgar.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  13. #433

  14. #434
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Eller, bara ett förslag, så får jag dom i julklapp?
    Får jag en Orasad Drac isf?
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  15. #435
    Någon person som vet om det är servostyrning på amazon 60-70?
    skulle haft a-traktor istället!

  16. #436

  17. #437
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Nej.

    Måste få tag i ett baklyse, har vänster som är i 99% nyskick, men alla höger jag hittar är fula/trasiga, och nytt äre ju alldeles för dyrt!
    http://www.bildelsbasen.se/?link=item&post_id=20899744

  18. #438

  19. #439
    Såg bra ut men lite väl ljust, tror att jag har som en svart list "emellan" glasen..
    Menmen, bara att fortsätta leta!
    Having a fast SAAB is like coming out of the closet,
    You might surprise people, but you're still gay

  20. #440
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Såg bra ut men lite väl ljust, tror att jag har som en svart list "emellan" glasen..
    Menmen, bara att fortsätta leta!
    Okej Men håll utkik på bildelsbasen om de dyker upp nåt vettigt, har själv handlat där o de har varit bra grejer till bra priser

  21. #441

  22. #442
    fyfaaaaan vad jag är sugen på att bygga någonting vasst med turbo!
    Lite sugen på att köra en 140/240 och smälla i en t5/t6, ny låda osv.. Men kommer väl antagligen inte bli av på ett tag, men någonting kul skall man väl iaf ha åstadkommit innan man fyller 18!
    Ett måste är 200hk + ..

  23. #443
    Qaktuzs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Väsby
    Inlägg
    608
    Annars är ju min snart sönderkörda vinterpulka ganska söt (A) <3







    Eller vad säger ni?
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    eeeww haha lät det ^^KNÄÄÄÄÄÄCCCKKK^^ xD

  24. #444
    larsamagnussons avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    söderhamn
    Inlägg
    961
    Citat Ursprungligen postat av PiMpoPeD Visa inlägg
    fyfaaaaan vad jag är sugen på att bygga någonting vasst med turbo!
    Lite sugen på att köra en 140/240 och smälla i en t5/t6, ny låda osv.. Men kommer väl antagligen inte bli av på ett tag, men någonting kul skall man väl iaf ha åstadkommit innan man fyller 18!
    Ett måste är 200hk + ..
    en vanlig 8v eller 16v duger
    Citat Ursprungligen postat av Mattyyy Visa inlägg
    Jag får känslan av att du är jävligt kunnig jag har hört att Turbokit söker produktutvecklare du ska kanske söka dit?

  25. #445
    Citat Ursprungligen postat av larsamagnusson Visa inlägg
    en vanlig 8v eller 16v duger
    jo jag vet, kommer säkert bli en 16v. men skulle gärna ha något lite värre, som har potential för bra mycket mer än 200hk när man har stålar för det...

  26. #446
    Det har byggts rödblocksbaserade motorer på runt 300hk utan överladdning och 800hk med överladd. Dock inget billigt, och mycket utbytt/special...

  27. #447
    finns en norrman som har lite över 1000hk i en rödblockere

  28. #448
    Citat Ursprungligen postat av Wirgart Visa inlägg
    finns en norrman som har lite över 1000hk i en rödblockere
    nej?
    Du har inte sett någon film?

    Någon som vet hur svårt det är att regga en gammal volvo med motorbyte? Har sökt runt rätt mycket men inte hittat något vettigt.
    Får tydligen bara vara max 180hk, drivlina samt bromsar skall bytas och fordonet måste vara äldre än 96?

  29. #449

  30. #450
    Citat Ursprungligen postat av PiMpoPeD Visa inlägg
    Någon som vet hur svårt det är att regga en gammal volvo med motorbyte? Har sökt runt rätt mycket men inte hittat något vettigt.
    Får tydligen bara vara max 180hk, drivlina samt bromsar skall bytas och fordonet måste vara äldre än 96?
    Beror på vad man menar med gammal. Volvo 240 är godkänd för upp till 220hk och 275Nm beroende på vilka bromsar & vilken bakaxel man har (ventilerade skivor fram & 1031-axel gäller för dessa siffror). 740/940 är godkänd för 238hk och 310Nm om vissa relativt simpla krav uppfylls, och 238Nm accepteras om man har rätt utväxling på ettan i växellådan.

    Man behöver inte byta hela drivlinan o.s.v. för att följa dessa siffror, detta är nämligen gränser som Volvo själva satt. Dock behöver man använda en motor som uppfyller rätt avgaskrav, och det innebär bl.a. att bilar nyare än 1975 måste ha en ganska modern katalysatorförsedd motor som inte på något vis får modifieras (och med det menas även att trimning är förbjuden).

    Andra bilar som inte har något intyg på hur mycket effekt det får ha enligt tillverkaren får man bara höja effeken på med 20% och vridmomentet 10%, men fortfarande gäller att bilar efter 1975 ej får trimmas - alltså är enda lösningen att hitta en annan motor med önskad effekt/vrid. Duger inte den effektökningen får man ta omvägen via SFRO-besiktning som ombyggt fordon, minimikravet som är enklast att uppfylla för det är att byta hela drivlinan och bromssystemet. Som ombyggt fordon får man ha upp till 15kW/100kg, eller på ren svenska ca 200hk per ton bil.

    ...och så ingen får för sig något annat, alla effektändringar måste registreringsbesiktas. Många verkar tro att man får trimma till 20% högre effekt eller whatever, det stämmer alltså inte.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in