Sidan 61 av 63 Första ... 11515960616263 Sista
  1. #1801
    Citat Ursprungligen postat av mickeidiket Visa inlägg
    Passar fjädrar från en 940 till 945?

    edit: Hur funkar det med bes? om jag bygger klart 945an som är i grund en ltt, och byter till större turbo osv osv,
    och ställer ner laddet så den inte har mer en 134häst som en ltt har, då borde det ju inte vara några problem eller?
    Måste en ha broms papper på att det inte överstrider eller hur ligger det till?
    Det är inga problem att besiktiga med annan turbo osv.. om den inte går överjävligt vill säga.
    Har flera kompisar som besiktigat med t3/t4 turbo.

  2. #1802
    Citat Ursprungligen postat av Bengtsson96 Visa inlägg
    Det är inga problem att besiktiga med annan turbo osv.. om den inte går överjävligt vill säga.
    Har flera kompisar som besiktigat med t3/t4 turbo.
    Bara hoppas på det bästa då.
    Sagorna ljuger och kärlek är skit, så passa du dig noga så du inte trillar dit.
    Hitler och hans vänner vol.2
    http://open.spotify.com/user/1121254...pUetccMeXnDQO7

  3. #1803
    Bilen börjar bli redo för vintern! Chippad, 0,7 i ladd, 3" från turbo, uppställd huv, fräscha däck på hydra fälgarna, xenon konverterat halvljus och 2 st xenon extraljus, ny handbroms med eliminerad spärr och indikator, plockat säkringen till ABS och lite lagom sänkt!

    Saknar bara "sittastill-stol" och en sportratt Hade varit gött med elektrisk vinch i bagaget också...

  4. #1804
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Bilen börjar bli redo för vintern! Chippad, 0,7 i ladd, 3" från turbo, uppställd huv, fräscha däck på hydra fälgarna, xenon konverterat halvljus och 2 st xenon extraljus, ny handbroms med eliminerad spärr och indikator, plockat säkringen till ABS och lite lagom sänkt!

    Saknar bara "sittastill-stol" och en sportratt Hade varit gött med elektrisk vinch i bagaget också...
    Haha barre å skruva dit en vinch.
    Sagorna ljuger och kärlek är skit, så passa du dig noga så du inte trillar dit.
    Hitler och hans vänner vol.2
    http://open.spotify.com/user/1121254...pUetccMeXnDQO7

  5. #1805
    1041 axel inhandlad !

  6. #1806

  7. #1807
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Kul när dom vill fungera!
    Jo får la hoppas på att de funkar fint körde svetsdiff ett tag tills drivaxeln pajja, Men i framtiden blir de nog att lämna bort slungen till någon som kan fixa så att den blir roligare!

  8. #1808

  9. #1809

    Reg.datum
    Apr 2008
    Ort
    Nära havet
    Inlägg
    1 075
    Citat Ursprungligen postat av HondaPojken Visa inlägg
    Jo får la hoppas på att de funkar fint körde svetsdiff ett tag tills drivaxeln pajja, Men i framtiden blir de nog att lämna bort slungen till någon som kan fixa så att den blir roligare!
    Punktsvetsa fast vikten i infällt läge så enhjular den inte. Körde så på min.
    '' philip - säger: är helt sjukt, tror jag spräckte förhuden innan''

  10. #1810
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Jo jag körde svetsdiff på 940in i början, rasade efter en vecka, ena drivaxeln gick av och tog med sig hela lagerbanan till diffen..
    Men slungdiffen har hållit ett år nu, funkade skitbra under vintern, diffade nästan alltid, gjorde den inte det räckte det med att peta till på kopplingen..
    Den gav dock ifrån sig ett lite lustigt ljud när jag börnade lite häromdagen, så jag ska nog byta oljan innan vintern!
    Slungdiffen funkar kanon bra! blir 2spår när man stå börnar å diffar när man kastar i 2an, men när det kommer te rondell häng så enhjular den bara.. :/ diffar i början men sen tar de slut.. aja!
    Citat Ursprungligen postat av Mx Fidde Visa inlägg
    Punktsvetsa fast vikten i infällt läge så enhjular den inte. Körde så på min.
    Den tuggar inte då när man svänger? Hört att folk bara kör slut på diffen när dom gör så, att de inte håller riktigt

  11. #1811

  12. #1812
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    fan vad tråkig 740n är nu när det inte är snö..
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  13. #1813
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    fan vad tråkig 740n är nu när det inte är snö..
    Du skulle köpt en turbo

  14. #1814
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Du skulle köpt en turbo
    ja fast jag gav 2500 för den, bessad till maj. 740-88 i orgskick. enda felet var att kopplingen var slut så köpte ny för 1200 och bytte på 3 timmar.

    ville bara ha en billig vinterpulka
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  15. #1815
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    ja fast jag gav 2500 för den, bessad till maj. 740-88 i orgskick. enda felet var att kopplingen var slut så köpte ny för 1200 och bytte på 3 timmar.

    ville bara ha en billig vinterpulka
    Förstår dig! Jag sålde precis min, tröttnade på skiten innan snön han komma haha!

  16. #1816
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Förstår dig! Jag sålde precis min, tröttnade på skiten innan snön han komma haha!
    haha, mycket krångel eller? tråkigt med en slö gl, den orkar knappt upp i 100 förfan haha..
    Men jag ska väl bonntrimma den lite iallafall. plana och porta topp samt byta kam, så får den duga
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  17. #1817

    Reg.datum
    Apr 2008
    Ort
    Nära havet
    Inlägg
    1 075
    Citat Ursprungligen postat av HondaPojken Visa inlägg
    Slungdiffen funkar kanon bra! blir 2spår när man stå börnar å diffar när man kastar i 2an, men när det kommer te rondell häng så enhjular den bara.. :/ diffar i början men sen tar de slut.. aja!


    Den tuggar inte då när man svänger? Hört att folk bara kör slut på diffen när dom gör så, att de inte håller riktigt
    Det fungerar som vanligt förutom att den inte enhjular över 40 då vikten vanligtvis slungas ut.
    '' philip - säger: är helt sjukt, tror jag spräckte förhuden innan''

  18. #1818

  19. #1819
    Har Köpt en 760 GLE -86 nu! gått 17k mil å är i toppskick! Planen med bilen är att montera en B5234t (volvo 850 T5). Så har vart å hämta en motor gratis i lite sämre skick men skall se om de går å fixa

  20. #1820
    åå där rök styrväxeln...

  21. #1821

  22. #1822
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Om den nu är så fin tycker jag att det är bättre att du jagar tag i en 740 istället, 760is börjar ta slut..

    Jag har, köpa?
    Vilken har du? finns olika. Och pris, dock lär ju frakten bli dyr...

  23. #1823

  24. #1824
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Har från 945 ltt 95a, och 940gl 92a, märke har jag ingen aning om.
    Mjo, frakten lär vara cpdyr..
    Jag får kolla runt lite hemomkring istället, förresten när man sätter dit styrväxlen spelar det någon roll hur man sätter den, jag menar det är ju splines på den...eller man kan inte sätta den ''fel''?

  25. #1825
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Om den nu är så fin tycker jag att det är bättre att du jagar tag i en 740 istället, 760is börjar ta slut..

    nej fan får aldrig en fin 740 med all utrustning som 760 har för 2500 som jag gav för denna Ska bevara utseendet en del bara motor som skall bytas ut
    men jovisst börjar 760 ta slut! kompisen har en som vinter bil med 2,5L TDI från 850 som ser förjävlig ut nu

  26. #1826
    Having a fast SAAB is like coming out of the closet,
    You might surprise people, but you're still gay

  27. #1827
    köpte mig en volvo 242.. årsmodell 1980. lite äldre asså... ska köpa mig sportratt.. men står där jag hittar att dom bara passar 1982-1990 typ... alltså ingen 1980. eller passar dom ?

  28. #1828
    Snowgubben^s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Högsäter
    Inlägg
    231
    Namn:  293004-3198621.jpg
Visningar: 461
Storlek:  84,1 KB

    Så såg min skrot ut =)
    Citat Ursprungligen postat av Mikke_DT60r Visa inlägg
    Juste låt vargarna äta älgarna, så dom inte äter oss. Ekosystem.

  29. #1829
    Fräsigt!
    Sagorna ljuger och kärlek är skit, så passa du dig noga så du inte trillar dit.
    Hitler och hans vänner vol.2
    http://open.spotify.com/user/1121254...pUetccMeXnDQO7

  30. #1830

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Hultsfred
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av vongyllis Visa inlägg
    köpte mig en volvo 242.. årsmodell 1980. lite äldre asså... ska köpa mig sportratt.. men står där jag hittar att dom bara passar 1982-1990 typ... alltså ingen 1980. eller passar dom ?
    Mig veterligen har alla 240 samma nav, så det passar!
    Har två polare som har haft 240. Den ena hade en 77a och den andra en 84a och dom kunde byta mellan sina

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in