1. #1

    Bedrägerier på blocket

    Hej

    Skulle bara vilja varna andra som har saker på blocket.
    Fick ett mail av en Belly Adams i london som ville köpa min moped och att jag skulle få pengarna via paypal.
    Efter en snabb googling så hittade jag flera som också hade råkat ut för en Belly Adams i london som även då hade uppgett att han var villig att köpa sakerna utan att äns kolla på dom och betala bra.

    aja, kanske en onödig tråd men som sagt skulle bara varna er andra eftersom rätt många går på sånt här.

    //David

  2. #2
    Engdaaahls avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    533
    Citat Ursprungligen postat av david Visa inlägg
    Hej

    Skulle bara vilja varna andra som har saker på blocket.
    Fick ett mail av en Belly Adams i london som ville köpa min moped och att jag skulle få pengarna via paypal.
    Efter en snabb googling så hittade jag flera som också hade råkat ut för en Belly Adams i london som även då hade uppgett att han var villig att köpa sakerna utan att äns kolla på dom och betala bra.

    aja, kanske en onödig tråd men som sagt skulle bara varna er andra eftersom rätt många går på sånt här.

    //David
    Hur ska han få moppen till London då?
    När jag var liten och mådde as dåligt så tog jag ett finger och stoppa upp i röven, sen så luktade jag på det. Det luktade så jävla illa så jag spydde.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Engdaaahl Visa inlägg
    Hur ska han få moppen till London då?
    Med sitt Afrikanska containerfartyg

  4. #4
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Min fasters man råkade ut för samma sak, dock kollade han sitt Paypal konto innan och han hade inte fått nått så allt löste sig!
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  5. #5
    Det är en grupp afghaner i London som gör detta dygnet runt i princip, rätt bra är dom också. Gör kopior på paypal mail som dom gör om så dom ser väldigt verkliga ut, sen skickar dom med ett mail konto som "heter" Paypal vilket gör det ännu mer troligt. Men enligt mailen får du mer än du begärt för att dom vill att du betalar frakt till ett "företag" i london som ska hämta saken hos dig...
    Dom är polisanmälda i flera länder, men tydligen svåra att få tag i.

    Men ärligt talat, man måste va ganska dum om man går på något sånt här, haha! Jag har fått ett 50-tal mail och sms och tänkte att jag skulle kolla vad de va för idiot en gång det är därför jag vet allt

  6. #6
    Zätas avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Sunne
    Inlägg
    3 207
    Signatur raderad p.g.a. brott mot §6.2.
    MNFs regler
    Det var som fasen..

  7. #7
    fabbbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    vällingby
    Inlägg
    2 933
    Tycker inte det är en onödig tråd, skadar inte att be folk vara ännu mer uppmärksamma
    Citat Ursprungligen postat av larsamagnusson Visa inlägg
    yamaha neos är guldvärd, skönare att åka på bakhjulet med en sån än att knulla
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    hur vet du det när du har varken knullat eller kört bakhjul med en?

  8. #8
    Hehe fick nyss ett mail av [email protected]
    antagligen han han/de som kör med fiffleriet?

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av AlexanderB Visa inlägg
    Hehe fick nyss ett mail av [email protected]
    antagligen han han/de som kör med fiffleriet?
    Samma mailaddress som jag fick mina mail ifrån...
    tyvärr så borde det ju finnas en del som går på sånt här eftersom dom fortsätter.

  10. #10

  11. #11
    Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    3 741
    Far fick sms från någon brud som skrev att hon skulle köpa hans bil och att han skulle genast svara på hennes Gmail.
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

  12. #12
    Har fått 2st olika sådana på min moppe blocket tom varnade för det när jag la ut annonsen

  13. #13
    Casals avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Ort
    Västra götaland
    Inlägg
    683
    Fick de med när jag sålde en kamera, verkade lite seriöst, men tvivlade på hela omständigheten att skicka skiten till Nigeria. Samma folk som vanligt...

  14. #14
    Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ort
    Gdansk
    Inlägg
    1 096
    Att man ens funderar på om skiten är seriöst eller inte får mig faktiskt att bli lite mörkrädd

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in