Sidan 2 av 3 Första 123 Sista
  1. #31
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Ett ben på var sida om ett träd när man åkte pulka, tur att pulkan tog emot skrevet. Mindre tur att trädet tog emot ansiktet. Samma ansikte fick senare ett trevligt möta med att staket efter att ha hoppat av en gunga. Detta inom loppet av en vecka. Mycket blod, lite sömn men inget brutet! Kändes dock förjävligt när man var 9-10 år.

  2. #32

    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    linköping
    Inlägg
    1 239
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Ett ben på var sida om ett träd när man åkte pulka, tur att pulkan tog emot skrevet. Mindre tur att trädet tog emot ansiktet. Samma ansikte fick senare ett trevligt möta med att staket efter att ha hoppat av en gunga. Detta inom loppet av en vecka. Mycket blod, lite sömn men inget brutet! Kändes dock förjävligt när man var 9-10 år.
    Hehe, hade tävling med en kompis om vem som kunde komma närmast staketet med pulkan. Jag vann ..Dessutom Skulle jag åka pulka ner för en stor sten, slutade med hjärnskakning :/
    Senast redigerat av widell den 2011-08-17 klockan 23:01.
    Hej, jag gillar att göra saker. Funkar det blir jag glad..

  3. #33

  4. #34
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av roxxor Visa inlägg
    haha ja det gjorde han. Han va redan på dåligt humör, och han HATAR såna som kör om på sträckat och liknande. Först låg Turken jävligt så pappa bromsade lite, sen efter ca en halv minut så försökte han dra om, om då tvärnitade pappa.
    Tur att ingen fick några skador, och turkens försäkrings bolag betalade skadan.
    Moralkärring till farsa
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  5. #35
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Moralkärring till farsa
    Lite fel ordval där va?

  6. #36
    roxxors avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    nissafors/värnamo
    Inlägg
    913
    går det inte med våld så går det med mer våld och går det sönder så var det trasigt från början

  7. #37
    will3s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gällivare
    Inlägg
    1 507
    Citat Ursprungligen postat av Edvin Visa inlägg
    Lite fel ordval där va?
    Moralgubbe till farsa?

    OnT: Inte den värsta, men PRECIS I BÖRJAN av sportlovet(i år) så skulle jag såklart bryta tummen..
    Var i Finland för att åka twintip(skidor/slalom whatever u call it), det högg och jag flög kanske ~3-5 meter ;( (hann åka 3 åk, sen var den resan över för mig!)


  8. #38

  9. #39
    tacklad i ryggen under en hockey match och kör huvet först i sargen. ovanpå det får jag den fete spelaren över mig. vilket resulterar till kraftig hjärnskakning ett knä ur led och ett slut på den kariären...
    hette Monster_extream på förra forumet.
    http://www.garaget.org/?car=271209

  10. #40
    bca_hypermannens avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    1 401
    höll på att dö när jag föddes, var helt blå när jag kom ut med navelsträngen runt halsen.
    mina mopeder är mina brudar atm, im a troubled man

  11. #41
    värsta som har har varit med om var väl för några veckor sen, var vid en lekplats och skulle spring upp för en sån ställning utan att hålla i mig.
    Så vid toppen fick jag inget fäste och ramlade ner ca 2 meter på ryggen.. Inget farligt men kunde inte prata normalt i några minuter

  12. #42

    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    786
    Va ska vi ta
    Har varit med om mycket i mitt liv, men en liten kort historia då jag inte orkar skriva, samt ser att folk gillar hockey så
    Japp, som alla förmodligen vet om så är jag Domare i hockey numera, och går HPID (Handel & Idrottsinriktning) programmet och vi är 3 domare som går här på domargymnasiet i Gävle, i alla fall, vi åkte till Lettland (Riga) för att döma en hockeycup för U16 Elite balanserade lag (95or då det va nu i våras)
    Så händer det en cituation på blålinjen, En i Guldsmedshyttan tacklar en kille i VG62 som ramlar och kommer med ansiktet emot mig, försökte undvika situationen men hans axel åkte in i mig så jag tappade balansen, ramlade och han fortsätte glida frammåt nerför blå, jag ramlar och tar emot med armbågarna, och tror allt är som vanligt, sen när jag ska ställa mig upp igen så ser jag en stor blodpöl neranför mig och min domartröja är blodig, tittar på armbågarna och likanade som ett miffo medans det rinner blod som fan, sen säger en i Guldsmedhyttans bås att det är ett sår vid tummen, då har ungjävel (ursäkta urtrycket) i VG62 skurit upp min blodådra som connectar tummen till pulsådren och kliver av, in sjukrummet där dem snabbt drar upp tröjan och bort med armbågsskyddet, tvättar med nån häxdryck dem blandade direkt och tvättar, svider som en stekt kamel i såret och så tejpar dem ihop såret temporärt, bindade ihop handen med banage, plåster och tejp, bytte domartröja till min andra och gick ut och körde de sista 5 minuterna av matchen.
    Efter matchen så SKULLE vi upp till sjukhuset, men hade glömt försäkringskortet på hotellet så blev aldrig av, blodkärlen och artären hade gått sönder samt muskelmassan i tummen hade skadats.

    Klarade mig gallant från situationen nu såhär i efterhand men har fortfarande svårt att klämma med tummen (4 månader efter) och har anmält det till försäkringsbolaget så får se om jag kan få mig en muskeloperation i tummen så tummen blir som den ska!

    Så till er hockeyspelare! Gnäll fan inte på domaren, vi är mer tuffare än ni tror!

  13. #43

  14. #44
    HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    Svalöv, Skåne
    Inlägg
    1 451
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    MEEN! Om du hade varit lite äldre hade du förstått att man ska inte bromsa för en hare. så nej det är inget bra alternativ
    Varför inte? Synd om dem annars ju
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Abk kommer gå lös med sin kebab

  15. #45

  16. #46
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av HEDIN Visa inlägg
    Varför inte? Synd om dem annars ju
    Han har rätt, gränsen går vid rådjur om jag inte minns fel
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  17. #47
    Engdaaahls avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    533
    Varit med om en hel del i mitt 15 åriga liv (tack vare att man e så klantig), men värst är nog när jag fick allergi"chock" å kunde inte andas. Somnade på akuten innan jag fick komma in å var ca 5 sekunder från att dö. Ryser när jag tänker på det. Minns inte allt för jag var typ 5-6 år
    När jag var liten och mådde as dåligt så tog jag ett finger och stoppa upp i röven, sen så luktade jag på det. Det luktade så jävla illa så jag spydde.

  18. #48
    Frontalkrock med bil mot en mötande bil i runt 90-100km/h, gjorde lite smått ont.

    7 revben, mjälten sprack, krossade fotjäveln och en skaplig hjärnskakning på det. Plockade ur en glasbit ur hårbotten för några dagar sedan, olyckan var för snart 3 år sedan..

    För övrigt hade jag inget bälte på mig, tur var att bilen jag åkte i hade krockkudde på min sida, annars hade jag garanterat inte suttit här idag

    Inte jag som körde bilen...

  19. #49
    Var lagom höjd med handtag på dörrar och råkar gå rakt in i ett med ögat så fick värsta bulan in i ögat blödde osv fast kan se helt normalt med det idag, har väl inte hänt mig så mycket hemskt faktiskt. slog en volt med cykeln när jag sparka på däcket så jag faceplanta marken hahah..

  20. #50
    will3s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gällivare
    Inlägg
    1 507
    Drar en till då, var väl en 11 år, jag och min polare var vid någon lekplats och han sa "Om jag gör en bakåtvolt från den där stolpen, gör du en då?", något i den stilen. Såklart så svarade jag ju "okej" på den frågan.. inte det bästa svaret men gjort är gjort, haha.
    Så han klättrade upp, var väl kanske 2-3 meter eller nåt sånt, ställde sig och drog en ganska fin bakåtvolt Sen var det min tur, var nervös som fan eftersom att jag inte hade gjort bakåtvoltar utanför vatten förut, klättrade upp och ställde mig där, räknade till 3 och hoppade! Kommer ihåg att jag var upp och ner kanske ~0.5 meter från marken, tvingade mig själv att snurra liiiite till så att jag inte skulle landa på huvudet och jääävlar vad tur jag hade, kände att bakskallen tog emot lite i backen men jag landade på rygg.. kunde ha slutat mycket värre.


  21. #51

  22. #52
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Svempa Visa inlägg
    Olyckan hände inte mig men jag var där när det hände.
    Iaf så var jag inne på rummet med tjejen när jag hörde morsan skrika i panik ute i köket. Jag springer ut och upptäcker att hon och plastfarsan är på golvet och ger konstgjord andning eller nåt på en 3årig pojke som bor hos oss i bland. Han hade ramlat i poolen som vi har, i typ 5-10gradigt vatten. Han hade drunknat och andades inte och var vit/blå i ansiktet. iaf så skricker morsan att jag ska ringa ambulans och i ren panik så springer jag runt huset och letar efter telefonjäveln som jag till slut hitta i vardagsrummet. jag slår nummret och kommer fram och förklarar läget. Under tiden så lyckas morsan få liv i ungen och få ut allt vatten ur lungorna, strax där efter så ställer jag mig ute på gatan för att vinka in ambulansen. Därefter väntade jag utanför för att dom skulle få göra det dom skulle. iaf så överlevde han och mår bra idag Men de va fan de värsta jag vart med om!
    Fyfan... Inte kul när det handlar om små barn

    Jag var med om denna olyckan men klarade mig helt utan fysiska skador då jag jag hade änglavakt.
    Jag var med min kusin och vi hade lastat upp hö på en vagn som vi sedan skulle köra över vägen med till en åker på andra sidan. När vi kollat så att ingen bil kommer(jag satt på vagnen) så korsar min kusin vägen, då kommer det en smitare i en Porsche (som sedan visade sig vara stulen) i hög fart och kör in i framhjulets "sida" på traktorn. Min kusin fick och har idag ont i ryggen efter olyckan men klarade sig hyffsat annars. Han som körde Porschen sprang ifrån platsen. Men när jag kollat att min kusin mår bra så går jag till bilen, i den satt det en medvetslös brud som var i 20-årsåldern. Hon var medvetslös och det gick inte att väcka henne så vi fick ringa ambulans och hon låg i koma i en vecka efter åt. Men vi hade somsagt tur, även om framaxeln på traktorn gick av och min kusin skadade ryggen lindrigt så hade det kunnat gått mycket värre. Men jag tycker fortfarande syn om bruden. Mannen som körde Porschen är fortfarande "på fri fot", men försäkringsbolagen lär nog med polisens hjälp hitta honom.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  23. #53
    Noexs avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Västergötland
    Inlägg
    369
    Jag sprang in i ett element när jag var 2 bast.. Ända gången i hela mitt liv som jag har sytt, dock är det på ögonbrynet så ärret syns klart och tydligt fortfarande.

  24. #54
    En fin dag skulle jag och 3 polare hem från polarens land så vi satte oss i bilen som min ena polare körde jag satt bredvid för att byta av senare. Något gick snett på landsvägen då bromsen sluta fungera i stort sätt helt och ända sättet att bromsa var handbromsen så han väljer att sakta ner ganska rejält. Bilen bakom märkte inte de eftersom bromsljusen inte lyser då. Han smackar oss i röven och vi får sladd ut i andra vägbanan där de kom bilar så han gjorde bara en snabb undanmanöver mot diket där vi vi voltade cirkus 3 varv sedan var bilen totalförstörd.. Alla hade änglavakt jag var snabbast ut ur bilen och drog ut mina kompisar. (Kom ut genom framrutan) Jag fick lindrig whipflash och skadad hand, en fick bruten arm + revben, han som körde fick sy ögonbryn och bruten näsa, den sisa fick operera benet. Detta var för 2 år sedan. Nu är vi alla tillbaka på banan som inget hade hänt !

  25. #55

    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Huvudstaden
    Inlägg
    936
    Citat Ursprungligen postat av Nneeggrroo Visa inlägg
    En fin dag skulle jag och 3 polare hem från polarens land så vi satte oss i bilen som min ena polare körde jag satt bredvid för att byta av senare. Något gick snett på landsvägen då bromsen sluta fungera i stort sätt helt och ända sättet att bromsa var handbromsen så han väljer att sakta ner ganska rejält. Bilen bakom märkte inte de eftersom bromsljusen inte lyser då. Han smackar oss i röven och vi får sladd ut i andra vägbanan där de kom bilar så han gjorde bara en snabb undanmanöver mot diket där vi vi voltade cirkus 3 varv sedan var bilen totalförstörd.. Alla hade änglavakt jag var snabbast ut ur bilen och drog ut mina kompisar. (Kom ut genom framrutan) Jag fick lindrig whipflash och skadad hand, en fick bruten arm + revben, han som körde fick sy ögonbryn och bruten näsa, den sisa fick operera benet. Detta var för 2 år sedan. Nu är vi alla tillbaka på banan som inget hade hänt !

    J*vlar, ni hade tur! :o

  26. #56
    Citat Ursprungligen postat av Nneeggrroo Visa inlägg
    En fin dag skulle jag och 3 polare hem från polarens land så vi satte oss i bilen som min ena polare körde jag satt bredvid för att byta av senare. Något gick snett på landsvägen då bromsen sluta fungera i stort sätt helt och ända sättet att bromsa var handbromsen så han väljer att sakta ner ganska rejält. Bilen bakom märkte inte de eftersom bromsljusen inte lyser då. Han smackar oss i röven och vi får sladd ut i andra vägbanan där de kom bilar så han gjorde bara en snabb undanmanöver mot diket där vi vi voltade cirkus 3 varv sedan var bilen totalförstörd.. Alla hade änglavakt jag var snabbast ut ur bilen och drog ut mina kompisar. (Kom ut genom framrutan) Jag fick lindrig whipflash och skadad hand, en fick bruten arm + revben, han som körde fick sy ögonbryn och bruten näsa, den sisa fick operera benet. Detta var för 2 år sedan. Nu är vi alla tillbaka på banan som inget hade hänt !

    Man kan väl bromsa farten genom att växla ner till lägre växlar?

  27. #57
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Nneeggrroo Visa inlägg
    En fin dag skulle jag och 3 polare hem från polarens land så vi satte oss i bilen som min ena polare körde jag satt bredvid för att byta av senare. Något gick snett på landsvägen då bromsen sluta fungera i stort sätt helt och ända sättet att bromsa var handbromsen så han väljer att sakta ner ganska rejält. Bilen bakom märkte inte de eftersom bromsljusen inte lyser då. Han smackar oss i röven och vi får sladd ut i andra vägbanan där de kom bilar så han gjorde bara en snabb undanmanöver mot diket där vi vi voltade cirkus 3 varv sedan var bilen totalförstörd.. Alla hade änglavakt jag var snabbast ut ur bilen och drog ut mina kompisar. (Kom ut genom framrutan) Jag fick lindrig whipflash och skadad hand, en fick bruten arm + revben, han som körde fick sy ögonbryn och bruten näsa, den sisa fick operera benet. Detta var för 2 år sedan. Nu är vi alla tillbaka på banan som inget hade hänt !
    har han ett eget land?:o
    var bara tvungen
    fan vilken tur ni hade
    en av de värsta var väl när jag körde cross in i en garagedörr, hänggas när jag var ca 9 år gammal, eller för 2 år sen när jag skulle göra en bakåtvolt på snowboard och något gick fel, var ett 8-meters hopp och jag landade på axeln, nu är min ena axel mycket högre än den andra
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  28. #58
    Citat Ursprungligen postat av KeXet Visa inlägg
    Va ska vi ta
    Har varit med om mycket i mitt liv, men en liten kort historia då jag inte orkar skriva, samt ser att folk gillar hockey så
    Japp, som alla förmodligen vet om så är jag Domare i hockey numera, och går HPID (Handel & Idrottsinriktning) programmet och vi är 3 domare som går här på domargymnasiet i Gävle, i alla fall, vi åkte till Lettland (Riga) för att döma en hockeycup för U16 Elite balanserade lag (95or då det va nu i våras)
    Så händer det en cituation på blålinjen, En i Guldsmedshyttan tacklar en kille i VG62 som ramlar och kommer med ansiktet emot mig, försökte undvika situationen men hans axel åkte in i mig så jag tappade balansen, ramlade och han fortsätte glida frammåt nerför blå, jag ramlar och tar emot med armbågarna, och tror allt är som vanligt, sen när jag ska ställa mig upp igen så ser jag en stor blodpöl neranför mig och min domartröja är blodig, tittar på armbågarna och likanade som ett miffo medans det rinner blod som fan, sen säger en i Guldsmedhyttans bås att det är ett sår vid tummen, då har ungjävel (ursäkta urtrycket) i VG62 skurit upp min blodådra som connectar tummen till pulsådren och kliver av, in sjukrummet där dem snabbt drar upp tröjan och bort med armbågsskyddet, tvättar med nån häxdryck dem blandade direkt och tvättar, svider som en stekt kamel i såret och så tejpar dem ihop såret temporärt, bindade ihop handen med banage, plåster och tejp, bytte domartröja till min andra och gick ut och körde de sista 5 minuterna av matchen.
    Efter matchen så SKULLE vi upp till sjukhuset, men hade glömt försäkringskortet på hotellet så blev aldrig av, blodkärlen och artären hade gått sönder samt muskelmassan i tummen hade skadats.

    Klarade mig gallant från situationen nu såhär i efterhand men har fortfarande svårt att klämma med tummen (4 månader efter) och har anmält det till försäkringsbolaget så får se om jag kan få mig en muskeloperation i tummen så tummen blir som den ska!

    Så till er hockeyspelare! Gnäll fan inte på domaren, vi är mer tuffare än ni tror!
    Skära sig på en skridsko lär ju vara det äckligaste som finns, den känslan.. Att han lyckades pricka så bra, fyfan

    Tur att det gick så pass bra, men fattar inte varför dom skickade ut dig för och dömma vidare

  29. #59
    När jag på något sätt drog rätt ner i ett dike och tog emot med händerna .. armen knäcktes och jag drog i huvudet i något och tuppade av -
    Vaknade av att jag satt i ett elstängsel med en krokig arm och blodet rinnandes från huvudet - Fick gå gipsat större delen av sommarlovet och huvudet upp sytt .

    Sen efter att jag gått halva tiden med gipset var jag på skara där en iddii vakt vred om armen på mig då han måste ha trott att jag hade gömt något där (Hade tröja/jacka över)
    Så jag satt runt fyra timmar med en knäckt arm och skakade av smärta ända tills jag körde i mig så mycket smärtstillande så jag lyfte från marken ./


    Så nu har armen läkt ihop snett och jag kan t.ex inte greppa en gitarr hals ordentligt .

  30. #60
    Skrotad båda knäna 4 gånger nu i slalom krascher, hjärnskakning, bruten arm, uppskrappat ansikte mm. Jag är inte dålig på att åka skidor utan tävlade förut i det och var topp 30 i Sverige. Fick lägga ner min uppåt gående karriär pga av dåliga knän mm. Samtliga krascher har gjort i farter över 70 KM/H.
    Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg
    Skulle nog föredra att gasa ihjäl mig än att åka en epa 40 mil, skicka den med bussgods fö faan.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in