Sidan 1 av 3 123 Sista
  1. #1

    Hemskaste olyckan du varit med om.

    Tänkte att vi skulle dela med oss lite om vad vi varit med om för olyckor/händelser här i livet. Så aa berätta lite om vad som hände och vem som varmed osv!

    Jag kan börja:

    Det var vinter för ett par år sen. tror jag gick i 5an eller 6an. I alla fall så var det rast och traktorn hade skottat upp en jättehög snöhög på en kulle som mina kompisar och jag stog på. Jag stog längst ut på kanten av kullen vänd med ryggen mot kanten. Mitt i allt så ser jag min kompis komma springande i full fart mot mig och tackla mig så jag flyger ner från denna kulle och landar på ryggen med honom ovanpå mig..

    Allt blir svart, och jag har ingen aning hur länge jag låg där eller varför han gjorde sådär. Fick väldigt ont i ryggen tho..
    Senast redigerat av M.Larsson den 2011-08-19 klockan 16:34.

  2. #2
    Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ort
    Gdansk
    Inlägg
    1 096
    Kraschade ett helrör Bacardi i väggen när jag skulle gå in genom dörren till festen :/

  3. #3
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Jag och några polare var hos en av polarna(som bor typ 10 meter från mig)
    Aja, han har sin tomt på en kulle så man kan se ner mot fotbollsplanen nedanför och sedan sjön.
    Vi var iallafall där på Valborg förra året och chillade, sen plockade han fram sin softairgun som han hade tejpat på en grön laserpekare på som han köp i Thailand.
    Var massor av folk och ungar nere vid fotbollsplanen så vi pekade på dem med laserpekaren.
    Sen åker en silvrig Saab förbi i en jävla rulle och vi följer den med siktet!
    Vi tänkte inget mer på de så jag springer ner på gräsmattan för o hoppa studsmatta.
    Då springer de en snutjävel fram med draget vapen och sliter tag i min arm och typ lyfter upp mig och skriker "VEM HAR EN GRÖN LASER?"
    Haha så står min polare där på uteplatsen med sin jävla shotgun och laserpekar, han typ slänger den på marken och aa. Vart en jävla diskussion så vi drog hem till mig och min polare fick förhöras av polis osv.

    Jävligt läskigt faktiskt
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  4. #4
    Fick ett cykelstyre djupt in i ljumsken, väldigt nära pulsådern när jag cyklade dirt. Fick en massa morfin och 18 stygn. Som tur var fick jag inga men efter olyckan.

    Edit: Glömde tillägga att jag var runt 12 när detta skedde.

  5. #5

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Jag och några polare var hos en av polarna(som bor typ 10 meter från mig)
    Aja, han har sin tomt på en kulle så man kan se ner mot fotbollsplanen nedanför och sedan sjön.
    Vi var iallafall där på Valborg förra året och chillade, sen plockade han fram sin softairgun som han hade tejpat på en grön laserpekare på som han köp i Thailand.
    Var massor av folk och ungar nere vid fotbollsplanen så vi pekade på dem med laserpekaren.
    Sen åker en silvrig Saab förbi i en jävla rulle och vi följer den med siktet!
    Vi tänkte inget mer på de så jag springer ner på gräsmattan för o hoppa studsmatta.
    Då springer de en snutjävel fram med draget vapen och sliter tag i min arm och typ lyfter upp mig och skriker "VEM HAR EN GRÖN LASER?"
    Haha så står min polare där på uteplatsen med sin jävla shotgun och laserpekar, han typ slänger den på marken och aa. Vart en jävla diskussion så vi drog hem till mig och min polare fick förhöras av polis osv.

    Jävligt läskigt faktiskt
    Det där är väl ingen olycka
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  6. #6

  7. #7
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Det där är väl ingen olycka
    Tänkte att vi skulle dela med oss lite om vad vi varit med om för olyckor/händelser här i livet. Så aa berätta lite om vad som hände och vem som varmed osv!
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  8. #8

  9. #9
    Drog en äcklig vurpa på Twintipsen när jag var 11-12 år benet gick av från fotleden upp till knät det var dock inte så äckligt eftersom att det gick så snabbt men sjukt ont gjorde det. Däremot det äckligaste var när jag skulle lyfta upp ett jätte tungt betong brunlock som vi hitta ute i skogen när jag fått upp det halväggs tar jag ett steg framåt utan att tänka och trampar rakt ner i brunnen med ena benet och får locket över mig satt fast mellan brunkantet och locket ett bra tag innan polaren fick upp mig.

  10. #10
    davzzs avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Vasa, Finland
    Inlägg
    996
    När jag gick i ettan typ, så var jag och en kompis typ varenda dag i en skog, som ligger precis vid vägen, 100 m från mitt hus. Så när det växer Alar och andra träd i diken, så brukar traktorer komma och hugga av dem typ...
    I alla fall, så hade det regnat en dag, och då vi var där, så steg jag på en våt, platt låg sten, halkade och fick en vass pinne, som hade blivit avhuggen av just traktorer då, rakt i smalbenet. Typ så gick det till och 10 stygn blev det, och rätt sjukt tog det.
    Rätt läskigt, eftersom jag t.ex. kunde ha fått den i magen, ryser lite när jag tänker på det.
    ... är helt ärligt mentalt efterbliven, när han är hungrig så får han ögon stora som tefat, går runt och gör avgrundsvrål!
    Som jag då..

  11. #11

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av roxxor Visa inlägg
    Va ute och gled med farsan i våran (dåvarande bil, Chevrolet transport). Vi körde på en helstreckad väg, sen ser vi att det kommer en (förlåt för ordvalet) turkjävel rätt snabbt bakifrån. Så farsan tvärnitade och vi blev knullade bakifrån av hans Ford fiesta. Det enda som hände på våran bil va böjd dragkrok medans hela hans front blev sönder
    Låter riktigt hemskt.
    Citat Ursprungligen postat av Panceta
    Det första jag gör på ett förhör är att ta upp snusdosan, baka en fet jävel sen sitta där och va skitkaxig.

  13. #13
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av roxxor Visa inlägg
    Va ute och gled med farsan i våran (dåvarande bil, Chevrolet transport). Vi körde på en helstreckad väg, sen ser vi att det kommer en (förlåt för ordvalet) turkjävel rätt snabbt bakifrån. Så farsan tvärnitade och vi blev knullade bakifrån av hans Ford fiesta. Det enda som hände på våran bil va böjd dragkrok medans hela hans front blev sönder
    Tvärnitade han me flit eller vadå? :S
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Tvärnitade han me flit eller vadå? :S
    haha säkert bara skylla på en hare eller nått om polisen frågar
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    jävlar vilken hyper. har säkert hela 10hk och en toppfart på 85kmh

  15. #15
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Tvärnitade han me flit eller vadå? :S
    brukar vara så, hände samma sak med mig när jag låg bakom en bil på en 30 väg så bara han tvärnita för att han ville att jag skulle hålla mig på avstånd... idioter.

  16. #16

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Citat Ursprungligen postat av Born2Ride Visa inlägg
    brukar vara så, hände samma sak med mig när jag låg bakom en bil på en 30 väg så bara han tvärnita för att han ville att jag skulle hålla mig på avstånd... idioter.
    Idioter ? hade du sagt samma sak om du hade smällt in i han om han hade bromsat på grund av en vettig anledning ? Snarare du som är idioten.
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  17. #17
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Idioter ? hade du sagt samma sak om du hade smällt in i han om han hade bromsat på grund av en vettig anledning ? Snarare du som är idioten.
    bråka inte ni 2 små skitar nu!
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    jävlar vilken hyper. har säkert hela 10hk och en toppfart på 85kmh

  18. #18
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Idioter ? hade du sagt samma sak om du hade smällt in i han om han hade bromsat på grund av en vettig anledning ? Snarare du som är idioten.
    Du var inte med så du vet inte, jag höll avstånd jävla nöt!

  19. #19
    Citat Ursprungligen postat av roxxor Visa inlägg
    Va ute och gled med farsan i våran (dåvarande bil, Chevrolet transport). Vi körde på en helstreckad väg, sen ser vi att det kommer en (förlåt för ordvalet) turkjävel rätt snabbt bakifrån. Så farsan tvärnitade och vi blev knullade bakifrån av hans Ford fiesta. Det enda som hände på våran bil va böjd dragkrok medans hela hans front blev sönder
    dummaste jag hört

    Är ju snarare ni som är idioter, förstår ni inte att de kunde blivit en betydligt värre olycka om oturen varit framme!!!

    Lek inte poliser i trafiken..

  20. #20
    TOPIC!

    Inte bråka nu.

  21. #21

  22. #22
    Citat Ursprungligen postat av Anchull Visa inlägg
    dummaste jag hört

    Är ju snarare ni som är idioter, förstår ni inte att de kunde blivit en betydligt värre olycka om oturen varit framme!!!

    Lek inte poliser i trafiken..
    varför är dem idioter? det är ju turkjävlen bakom som ska hålla avstånd. och även om den framför tvärnitar med flit är det ditt fel om ni krockar

    back to topic
    hette Monster_extream på förra forumet.
    http://www.garaget.org/?car=271209

  23. #23
    Citat Ursprungligen postat av Antee Visa inlägg
    varför är dem idioter? det är ju turkjävlen bakom som ska hålla avstånd. och även om den framför tvärnitar med flit är det ditt fel om ni krockar

    back to topic
    Vill bara lägga in en rättning där. Man skall absolut inte bromsa (eller tvärnita) för att markera sitt ogillande. Förutom att man kan få böter för det riskerar man att bli påkörd av den man vill påpeka utrymmesbristen för.
    Senast redigerat av Parden den 2011-08-17 klockan 20:50.

  24. #24
    bca_hypermannens avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    1 401
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Crashade med crossen så njuren blev så gott som kaputt
    Nyss?
    mina mopeder är mina brudar atm, im a troubled man

  25. #25
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Antee Visa inlägg
    varför är dem idioter? det är ju turkjävlen bakom som ska hålla avstånd. och även om den framför tvärnitar med flit är det ditt fel om ni krockar

    back to topic
    Man ska ju ändå aldrig framkalla en krock med flit, vet aldrig vad det kan bli för konsekvenser. Även om han bakom gjorde fel är det kanske inte så kul att veta att man dödat någon när man kunde undvikit det?
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  26. #26
    Citat Ursprungligen postat av Parden Visa inlägg
    Vill bara lägga in en rättning där. Man skall absolut inte bromsa (eller tvärnita) för att markera sitt ogillande. Förutom att man kan få böter för det riskerar man att bli påkörd av den man vill påpeka utrymmesbristen för.
    sant men att motbevisa det att föraren framför gjorde det med flit är ju nästintil omöjligt
    hette Monster_extream på förra forumet.
    http://www.garaget.org/?car=271209

  27. #27
    Citat Ursprungligen postat av Antee Visa inlägg
    sant men att motbevisa det att föraren framför gjorde det med flit är ju nästintil omöjligt
    Ja. Ord mot ord så länge det inte finns vittnen till händelsen som kan bevisa den andres oskuld.

  28. #28
    Citat Ursprungligen postat av Parden Visa inlägg
    Ja. Ord mot ord så länge det inte finns vittnen till händelsen som kan bevisa den andres oskuld.
    exakt svårt... bara skylla på en hare eller nått
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    jävlar vilken hyper. har säkert hela 10hk och en toppfart på 85kmh

  29. #29

  30. #30
    Värsta som hänt mig är att jag fick ett skåp i pannan när jag var liten. Fick två jack i pannan, ett på ca 1.5-2cm och ett på kanske 5cm. Jag fick sy men kommer inte ihåg hur många stygn...
    Nu andas du manuellt!

    Don't drive faster than your guardian angle can fly!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in