1. #1

    Aerox 02 vill inte starta

    Jag ska nu byta min Rieju Drac -00 mot en Aerox -02. Problemet är att jag är väldigt orolig över att kostnaderna efter jag har bytt kommer bli väldigt stora för den startar inte i nu läget. Mopeden tänder säger han men vägrar starta. Den brummar till när man kickar. Bensinen är lite mer än 2 månader gammal som är i tanken. Den startade däremot för 2 månader sen men nu har den bara stått utan att han provat starta den eller något på lite mer än 2 månader. För några månader sen bytte han från trim till orginal. Han säger att den gick hackigt då. Kan det vara skit i förgasaren tro eller igen täppt luftfilter? Han verkar inte speciellt kunnig inom mopeder. Han säger även att kicken är nästan rund inuti, förstår ni hur jag menar? alltså inte kuggig eller vad man ska säga.. så fatta jag det i alla fall. Den kan väl inte ha skurit eller något? Han är även villig att betala 700kr imellan för att han verkligen vill byta. Dessutom säger han att blir det väldigt dyrt så har ni vårat telefon nummer och så kan vi lösa något då. Den kan ju inte vara något stort problem direkt? eftersom den gick innan han slutade köra på den. Skulle uppskatta så mycket hjälp som möjligt!!

    Tycker ni att det är en värd affär? Min rieju drac är i ganska bra skick. Såhär ser den ut http://www.youtube.com/watch?v=p14tK9kZ4gY

    H
    an begär 8000 för Aeroxen men har en köpare som är villig att betala 9500kr om dom kör ditt mopeden. Men han vill byta sin moped mot min och jag får även 700kr. Han har Stage6 70cc, några kåpor till och alla orginal delar.

    Jag vill verkligen byta men är fortfarande väldigt osäker på om jag kommer få den att starta. Kan tillägga att han inte har något tålamod när han försöker starta mopeden. Han försökte i 5 minuter sen ställde in den. Kan den bara vara väldigt kall kanske?


    Tack så hemskt mycket i förväg!! mvh

  2. #2

  3. #3
    Tror du?

  4. #4

    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    786
    Florre är mopppenets egna fucko..
    Byt om du känner för det, försök gå igenom mopeden på plats så kan du själv avgöra om du villa byta eller inte, åk dit o titta och försök fixa den så kan ni kanske byta den rakt emot?
    Ta med lite bensin och slå i det och liknande, ta reda på att den har gnista o sånt direkt!

  5. #5
    Vi sa att vi skulle ta halva vägen var och mötas någon stans. Hur kollar man så att den har gnista osv. Hans mor vill inte åka i onödan tex om jag bestämmer mig för att inte byta på plats.

  6. #6
    Tror du att det kommer bli dyrt och laga den? Alltså är det något allvarligt?

  7. #7
    Rullstolsbarns avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    göteborg
    Inlägg
    259
    tror inte det e något allvarligt men man vet aldrig
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Vivacitys förra ägare har tydligen tryckt in ett Italienskt mynt i förgasaren, undra varför?
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    För han visste inte om att moppen var fransk

  8. #8

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in