1. #1

    ytbehandling av avgassystem?

    tjena! Jag undrar om man kan göra något så röret ser lite bra ut igen? (leovince TT)

  2. #2
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av HAnK Visa inlägg
    tjena! Jag undrar om man kan göra något så röret ser lite bra ut igen? (leovince TT)
    har det börjat rosta så är det väl bara att polera det. slipa ner rosten med t.ex 240 papper så går det nog ganska fort, sedan kör du finare och finare papper tills du tycker det räcker!
    sedan drar du på lite autosol och polerar upp det, torka bort överblivna autosol rester och allt fett, sedan kan du klarlacka! (och ja, man kan klarlacka över autosol)
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  3. #3
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Bränna in linolja funkar också bra, blir lite gul/brunaktig nyans beroende på hur varmt det blir. Kröken blir grovt snygg imo!
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Bränna in linolja funkar också bra, blir lite gul/brunaktig nyans beroende på hur varmt det blir. Kröken blir grovt snygg imo!
    Hur gör man det?

  5. #5
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Hur gör man det?
    Slipar som vanligt, antar att man kan polera om man vill men jag skippade det då det inte var så noga, sen bara smörja in med linolja med tex trasa och värma med luftpistol i kröken så gjorde jag iaf
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Slipar som vanligt, antar att man kan polera om man vill men jag skippade det då det inte var så noga, sen bara smörja in med linolja med tex trasa och värma med luftpistol i kröken så gjorde jag iaf
    Bild på resultatet?

  7. #7
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Bild på resultatet?
    Kan fixa nästa helg
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Kan fixa nästa helg
    Nee nu tar du och fixar det på direkten!

  9. #9
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Nee nu tar du och fixar det på direkten!
    +1...

  10. #10


    Fixa till ditt gamla rör med avgasrörslack och karbonark
    Här hittar du karbonark
    http://www.twostroke.se/product.asp?product=23292
    Beskrivning:
    Ett klisterark med karbonlook i storleken 35x50 cm.
    Det perfekta valet för att ge ditt åk ett riktigt Racingutseende!
    Kan enkelt klippas i önskad form, så den passar den del du vill ge karbonlook..

    Här hittar du avgasrörslack
    http://www.twostroke.se/product.asp?product=12917
    Beskrivning:
    Lackfärger till Avgasröret - Rostskyddande värmetåliga lackfärger från Motip.
    Lacken klarar temperaturer upp till 650°C. Lackera systemet med flera tunna lager, och låt varje lager torka mellan "sprayningarna". En noggrann sprayning gör att systemet håller betydligt längre...
    Lacken finns i Mattsvart och Klarlack

  11. #11
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Nee nu tar du och fixar det på direkten!
    Lite svårt då jag är i stockholm och röret är i norrtälje
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in