Sidan 17 av 28 Första ... 7151617181927 ... Sista

Ämne: Studietråden

  1. #481

  2. #482
    Någon som vet vad som kommer i engelska b nationella i muntliga/läsförståelse/hörförståelse?
    Värdelös på detta ämne...

  3. #483
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Nationella matte b på tisdag, någon mer som har det? ;-)
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  4. #484
    Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ort
    Gdansk
    Inlägg
    1 096
    Citat Ursprungligen postat av addelack Visa inlägg
    Någon som vet vad som kommer i engelska b nationella i muntliga/läsförståelse/hörförståelse?
    Värdelös på detta ämne...
    Muntliga var att man fick 1 person att snacka om (michael jackoson, mark zukerberg, lite andra randomfolk). Man fick personen random och skulle snacka i typ 5 min. Sen skulle man diskutera med en polare om något annat ämne typ hur teknologin har utvecklats, könsroller osv.
    Skriva var den skiten med olika generationer. Uppgiften var att skriva en artikel till en tidning där man jämförde olika generationer osv. Skitlätt alltihop.

  5. #485
    Ni tyckte inte den muntliga delen var svår?

  6. #486
    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Nationella matte b på tisdag, någon mer som har det? ;-)
    Skrev de idag gick sjukt bra ! hoppas på mvg nudå !

  7. #487
    Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    644
    Citat Ursprungligen postat av Anchull Visa inlägg
    Skrev de idag gick sjukt bra ! hoppas på mvg nudå !
    Fick du fram vinkeln y på fråga 7? Förstår inte hur det är möjligt, hittade inga alternatvinklar eller någonting.
    Någon intresserad av en 3vxl Zündapp motor eller en 24mm stage6 förgasare? Skicka PM!

  8. #488
    Citat Ursprungligen postat av Linus Visa inlägg
    Fick du fram vinkeln y på fråga 7? Förstår inte hur det är möjligt, hittade inga alternatvinklar eller någonting.
    citerat av läraren lektionen innan provet. "De där med tangent osv behöver ni inte lära er, de brukar inte komma på provet" Sen ser man sista uppgiften .... SUCK... blir alltid lika besviken efter prov när man snackar resultat med kompisar, om vad man fått på uppgifterna nu känns de inge bra....
    Vad skrev du på sista? förhållandet mellan V och U ?

  9. #489
    Skrev kemiprov förra veckan och fick resultatet idag, 2p från MVG Om jag hade fått MVG på provet hade jag också fått det i slutbetyget! >
    Nu andas du manuellt!

    Don't drive faster than your guardian angle can fly!

  10. #490
    Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    644
    Citat Ursprungligen postat av Anchull Visa inlägg
    citerat av läraren lektionen innan provet. "De där med tangent osv behöver ni inte lära er, de brukar inte komma på provet" Sen ser man sista uppgiften .... SUCK... blir alltid lika besviken efter prov när man snackar resultat med kompisar, om vad man fått på uppgifterna nu känns de inge bra....
    Vad skrev du på sista? förhållandet mellan V och U ?
    Kommer inte ihåg vad jag skrev, är säker på att det inte blev rätt iaf. Hade knappt någon tid kvar så bara drog ihop något.
    Någon intresserad av en 3vxl Zündapp motor eller en 24mm stage6 förgasare? Skicka PM!

  11. #491

    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    västervik
    Inlägg
    975
    Citat Ursprungligen postat av Anchull Visa inlägg
    citerat av läraren lektionen innan provet. "De där med tangent osv behöver ni inte lära er, de brukar inte komma på provet" Sen ser man sista uppgiften .... SUCK... blir alltid lika besviken efter prov när man snackar resultat med kompisar, om vad man fått på uppgifterna nu känns de inge bra....
    Vad skrev du på sista? förhållandet mellan V och U ?
    mitt prov gick åt helvete, hoppas på mvg men lär nog bara få vg..

    ska leta yupp min räknare så ska jag se vad jag har skrivit

    vad fick ni bron till?
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  12. #492
    Citat Ursprungligen postat av Linus Visa inlägg
    Kommer inte ihåg vad jag skrev, är säker på att det inte blev rätt iaf. Hade knappt någon tid kvar så bara drog ihop något.
    Du menar att de inte är rätt?
    Edit: jag är cp idag känner jag, kan inte läsa...
    Citat Ursprungligen postat av kattens Visa inlägg
    mitt prov gick åt helvete, hoppas på mvg men lär nog bara få vg..
    ska leta yupp min räknare så ska jag se vad jag har skrivit

    vad fick ni bron till?
    jag trodde när jag hade skrivit de att jag skulle få mvg typ, men nu efter känns de som vg.
    bron fick jag till 520 lr nått, (avståndet mellan bropelarna)
    Senast redigerat av Anchull den 2011-05-17 klockan 21:42.

  13. #493

    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Silvervalley
    Inlägg
    328
    Nationellt i matte imorgon... En sak jag undrar över, uppskattar snabbt svar...

    http://www.prim.su.se/matematik/kurs...aAht00Del1.pdf Fråga 13, hur gör man?
    a.k.a. sanda @ gamla mnf

  14. #494

    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    västervik
    Inlägg
    975
    Citat Ursprungligen postat av Anchull Visa inlägg
    Du menar att de inte är rätt?

    jag trodde när jag hade skrivit de att jag skulle få mvg typ, men nu efter känns de som vg.
    bron fick jag till 520 lr nått, (avståndet mellan bropelarna)
    koej drygt
    jag fick det till 502 meter (grafritande räknare), y1=ekvationen och y2=-49 och sen beräknade jag intersecten på det.

    sista skrev jag : u=v-0,005v^2*((50-0,27v)/(0,005v^2))

    ine en jävla aning om det är rätt dock :p



    Citat Ursprungligen postat av Chordy Visa inlägg
    Nationellt i matte imorgon... En sak jag undrar över, uppskattar snabbt svar...

    http://www.prim.su.se/matematik/kurs...aAht00Del1.pdf Fråga 13, hur gör man?
    eftersom alla sidor är lika stor (a) så har du en liksidig triangel, och då är alla vinklar lika stora så då är 2v=60 grader, och eftersom l den är delad i mitten så blir den 30 grader.

    hänger du med? suger på att förklara :p
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  15. #495
    Citat Ursprungligen postat av kattens Visa inlägg
    koej drygt
    jag fick det till 502 meter (grafritande räknare), y1=ekvationen och y2=-49 och sen beräknade jag intersecten på det.

    sista skrev jag : u=v-0,005v^2*((50-0,27v)/(0,005v^2))

    ine en jävla aning om det är rätt dock :p
    oj jag menar 502.2 tror jag

  16. #496
    Citat Ursprungligen postat av Chordy Visa inlägg
    Nationellt i matte imorgon... En sak jag undrar över, uppskattar snabbt svar...

    http://www.prim.su.se/matematik/kurs...aAht00Del1.pdf Fråga 13, hur gör man?
    alla sidor är lika långa, dvsa den är liksidig, alla vinklar är lika stora, 60+60+60=180. vinkel V är då 30

    grader

    Dubbelpost, blev kaos..

  17. #497
    Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ort
    Gdansk
    Inlägg
    1 096
    Citat Ursprungligen postat av Chordy Visa inlägg
    Nationellt i matte imorgon... En sak jag undrar över, uppskattar snabbt svar...

    http://www.prim.su.se/matematik/kurs...aAht00Del1.pdf Fråga 13, hur gör man?
    Skiten har lika långa sidor --> lika stora vinklar. 180/3=60. Skiten är delad på mitten. 60/2 = 30 grader.

  18. #498
    Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ort
    Gdansk
    Inlägg
    1 096
    Citat Ursprungligen postat av kattens Visa inlägg
    koej drygt
    jag fick det till 502 meter (grafritande räknare), y1=ekvationen och y2=-49 och sen beräknade jag intersecten på det.

    sista skrev jag : u=v-0,005v^2*((50-0,27v)/(0,005v^2))

    ine en jävla aning om det är rätt dock :p





    eftersom alla sidor är lika stor (a) så har du en liksidig triangel, och då är alla vinklar lika stora så då är 2v=60 grader, och eftersom l den är delad i mitten så blir den 30 grader.

    hänger du med? suger på att förklara :p
    Säg uppgiften ;D

  19. #499

    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    västervik
    Inlägg
    975
    Citat Ursprungligen postat av Anchull Visa inlägg
    oj jag menar 502.2 tror jag
    det låter som samma som mig har dock knappt några uträkningar kvar i räknaren, råkade radera allt när jag i frustration dunkade den i bänken -.-'
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  20. #500

    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    västervik
    Inlägg
    975
    Citat Ursprungligen postat av Pimme Visa inlägg
    Säg uppgiften ;D
    på vilken av dom? :p
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  21. #501

    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Silvervalley
    Inlägg
    328
    Ah, trodde det bara var en likbent triangel... Tack grabbar!
    a.k.a. sanda @ gamla mnf

  22. #502
    Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ort
    Gdansk
    Inlägg
    1 096
    Citat Ursprungligen postat av kattens Visa inlägg
    på vilken av dom? :p
    Den med bron eller den som ngn fick till u=v-0,005v^2*((50-0,27v)/(0,005v^2))

  23. #503

    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    västervik
    Inlägg
    975
    Citat Ursprungligen postat av Pimme Visa inlägg
    Den med bron eller den som ngn fick till u=v-0,005v^2*((50-0,27v)/(0,005v^2))
    den andra där är omöjlig att minnas men har med mina paintskillz gjort en bild till den med bron klaga inte, är med laptop-pekplatta och är trött :p

    men du ska ta reda på hur lång det är mellan bro pelarna, det är en andra gradskurva, minns inte ekvationen men den va typ ax^2+b och b är 85, broplanet är xaxeln :p orkar itne förklara, hoppas ngn kan göra det åt mig
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  24. #504
    Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ort
    Gdansk
    Inlägg
    1 096
    Citat Ursprungligen postat av kattens Visa inlägg
    den andra där är omöjlig att minnas men har med mina paintskillz gjort en bild till den med bron klaga inte, är med laptop-pekplatta och är trött :p

    men du ska ta reda på hur lång det är mellan bro pelarna, det är en andra gradskurva, minns inte ekvationen men den va typ ax^2+b och b är 85, broplanet är xaxeln :p orkar itne förklara, hoppas ngn kan göra det åt mig
    Antar att hela prylen handlade om att hitta nollställena för funktionen?

  25. #505
    man ska alltså lösa ekvationen -49=-0,002125x²+85? isf borde x bli 251 men det förvånar mig inte om jag räknat fel eller massupp*****t något...

  26. #506

    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    västervik
    Inlägg
    975
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    man ska alltså lösa ekvationen -49=-0,002125x²+85? isf borde x bli 251 men det förvånar mig inte om jag räknat fel eller massupp*****t något...
    exakt så och då blir det 502 meter mellan för yaxeln ligger i mitten av den med, så blir 251 meter på varje sida
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  27. #507
    ok, då kommer min übersnygga lösning här om det kan vara av intresse för någon förvirrad själ:

  28. #508
    JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA !!! mvg på matte B nationella

  29. #509
    Citat Ursprungligen postat av Anchull Visa inlägg
    JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA !!! mvg på matte B nationella
    grymt

  30. #510
    Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ort
    Gdansk
    Inlägg
    1 096
    Nationella i Matte D imorgon...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in