1. #1

    Post Barikit - Cylinderkit (Racing) 74cc hjäälp! :(

    Tjena, jag e inte speciellt duktig på motorer osv och jag beställt Barikit
    - Cylinderkit (Racing) 74cc
    fast har ingen aning om vilket tändstift jag ska ha, det enda jag vet är att det ska vara värmeklass 8 och vet inte hur man ser vilken värmeklass det är och vet inte om det ska vara kort eller lång gängat.

    MVH NYbörjaren

  2. #2

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Citat Ursprungligen postat av Pizzakungeen Visa inlägg
    Tjena, jag e inte speciellt duktig på motorer osv och jag beställt Barikit
    - Cylinderkit (Racing) 74cc
    fast har ingen aning om vilket tändstift jag ska ha, det enda jag vet är att det ska vara värmeklass 8 och vet inte hur man ser vilken värmeklass det är och vet inte om det ska vara kort eller lång gängat.

    MVH NYbörjaren
    Ciao och minarelli har iallafall B(R)*HS

    R står det om det ska vara avstört för mätare och *=värmen , kolla på ditt gamla stift om det är kort eller långt ? det syns ganska tydligt eller langa bild.
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  3. #3
    mitt gammla cylinder var Airsal 50cc racing med långgängat om jag mins rätt, kan det vara samma tändstift som till 50cc'n jag hade tro?

  4. #4

  5. #5
    kanske http://www.twostroke.se/product.asp?...1&attrib1=3498 (NGK Tändstift Racing Avstört, Långgänga Platina B8EVX (W3CC) kan det vara rätt? vet dock inte vad (B8EVX W3CC) betyder

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Barroz Visa inlägg
    BR8ES skall du ha.

    B=gäng storleken R= Radioavstört x = Värmetalet ES= gänghöjd eventuell extra benämning för stiftets djup
    tror du den jag länkade passar till Barikit cylindern?

  7. #7
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av Pizzakungeen Visa inlägg
    tror du den jag länkade passar till Barikit cylindern?
    Det passar på min barikit 80cc, min f.d airsal och min skurna sp så det bör gå!

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in