1. #1

    Gilera Stalker problem löst! Kass autochoke var problemet!

    Tjenare, tänkte höra om någon av er har något tips på vad som kan vara felet med min moppe. Den startar och går bra på tomgång, dock snurrar inte bakhjulet när den står på centralstödet (som det brukar göra). Jag kan stå och varva den på centralstödet men man känner att den kommer inte alls upp i samma "drag" som den gjorde innan. Problemet började då jag skulle hem från jobbet så blev jag påkörd bakifrån i kanske 7 kmh av en jag jobbar med, jag tyckte att den började låta annorlunda för tillfället men jag antog att det var för att mitt huvud åkte fram vid kollision. Jag har ingen aning vart EXAKT han tog på moppen men det såg då ingen fara ut på varken rör eller variator. Drog på ganska friskt hemmåt efter det och gick helt som vanligt de första 600 metrarna. Kände att jag var tvungen att släppa mer och mer på gashandtaget för att annars dog den. Var tvungen att rulla den de sista två kilometrarna pga att den inte körde frammåt. Den gick på tomgång men direkt jag gasade så dog den. Bytte tändstift för att se om det hade med det att göra (inte för att den misstände, utan för att jag inte bytt det på ex antal år). Det visade sig att det inte gjorde någon skillnad alls. Kollade membranet idag och det såg helt okej ut. Ska rengöra förgasaren imorgon efter jobbet också. Några tips annars? Någon som haft något liknande problem och lyckats fixa det?

    ---
    10/8

    Drar upp en video på felet. http://www.youtube.com/watch?v=_jdCW6KVul4

    har beställt ett nytt insugsgummi då jag upptäckt sprickor. Ska gå igenom förgasaren imorgon och kolla så att alla munstycken sitter som dom ska. Annars då? Vad hade ni själva gjort? har eran kompis brors kusins varit med om något liknande och vad gjorde han? All hjälp uppskattas!
    Senast redigerat av GolgE den 2011-08-17 klockan 03:16.

  2. #2
    bump!

  3. #3
    Mopeden har varit igång ett tag innan och den blir så hära när den vart igång/blivit varm.

  4. #4
    Autochoken har troligen hängt sig min va liknande och då bara skruvade jag bort audochoken och pillade lite med den så gick den redit se

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av RooX Visa inlägg
    Autochoken har troligen hängt sig
    Japp! Tog just lös den och drog på tändningen. Inte ett liv i den. Har för mig att om den är kall så ska den dra bak sig? Tack iaf! Sparade nog ett par hundra pga det! Ska leta rätt på en ny autochok.

  6. #6

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av HasSse666 Visa inlägg
    Automatchoken går att fixa
    GULD värt! Ska ut och skruva nu!

  8. #8
    Tack som fan Roox och Hasse! Löste skiten med att ta bort nålen i autochoken. Går mycket bättre än förr nu dessutom!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in