Ämne: Lås

  1. #1

    Lås

    Lås
    Senast redigerat av AlexanderB den 2012-06-02 klockan 18:05.

  2. #2

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Hmm , kollat säkringarna ?
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Hmm , kollat säkringarna ?
    Säkringen är hel...

  4. #4
    Kolla kablarna som går till följande komponenter som saknar ljus, och ta en titt på tändningen.
    Byt säkring till 10-15, kolla också batteriet.

    Väldigt konstigt! Låter som om det blev överbelastning nånstans, tror fanimej att elen kortslöts med tanke på hur du beskrev det.


    Edit
    Kan vara för bra gnista? för starkt tändstift?(rätta mig om jag har fel)

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Gbgräddglass Visa inlägg
    Kolla kablarna som går till följande komponenter som saknar ljus, och ta en titt på tändningen.
    Byt säkring till 10-15, kolla också batteriet.

    Väldigt konstigt! Låter som om det blev överbelastning nånstans, tror fanimej att elen kortslöts med tanke på hur du beskrev det.


    Edit
    Kan vara för bra gnista? för starkt tändstift?(rätta mig om jag har fel)
    Har på originalstiftet och en original cylle (kopia)
    Farsan åkte bakom me sin hoj för nån dag sen och han tyckte att ljuset svajade ganska rejält redan då.

    Btw hur mena du att ja ska kolla tändningen? Den hade hur fin gnista som helst och gick som vanligt.

  6. #6

  7. #7
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Citat Ursprungligen postat av HasSse666 Visa inlägg

    Trasig voltregulator / spänningsregulator?
    Var lika för mig, då hade kablarna från statorn till lysen etc glidit mot avgasröret och bränts ihop, dock tror jag det är lite omöjligt eftersom neos har
    avgasröret under allting.

  8. #8
    Inte felet... tog voltregulatorn från en annan neos och vart inte bättre! Btw, tutan funkar nu när moppen är igång.
    Så även en till sak, drog isär start relät och såg att det var lite vatten där i. Kan det ha utlöst hela skiten?

  9. #9

    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    786
    Citat Ursprungligen postat av AlexanderB Visa inlägg
    Inte felet... tog voltregulatorn från en annan neos och vart inte bättre! Btw, tutan funkar nu när moppen är igång.
    Så även en till sak, drog isär start relät och såg att det var lite vatten där i. Kan det ha utlöst hela skiten?
    Klart det kan, Vatten + el = knas
    Hade samma för mig på min slider för 2 år sen, dock blev det som för arvidzon, kablarna smälte genom avgasröret

  10. #10
    ok men saken var den att start motorn startade direkt när man starta moppen. men vad kan det ha kortslutit för andra saker?

  11. #11
    Hjälp miiig

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av AlexanderB Visa inlägg
    Hjälp miiig
    Det kan inte vara ett jordningsfel ?

  13. #13
    det kan inte vara så att en kabel har bränts? att den fick för mkt ström? jag är lite osäker på detta men nått galet är det iaf
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    En EPA pojke som är född 97 trodde han kunde mer om min S60 än jag kan.
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    rifat eller?
    Bäver som gillar lennarts svettiga <3

  14. #14

  15. #15
    Ska riva av alla kåpor så fort ja får nån timme över, sen ska ja kolla alla kablar. Det var nämnligen så att lampan började lysa sådär starkt när ja körde på ett gupp då eventuellt kanske nått plast hölje på nån plus kabel lossnat och slagit mot ramen?!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in